![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cine a gresit matei sau luca se scrie Cine a gresit: Matei sau Luca? au implinit, nu "au inplinit" sa-mi dea, nu "sami dea" POATE CA NU E CONTRADICTIE DAR - se pune virgula inainte de DAR UNA SE DUCE IN EGIPT IAR - se pune virgula inainte de IAR IN GALILEA CETATEA NAZARET - corect este IN GALILEEA, CETATEA NAZARET Nu se scrie niciodata un text cu litere majuscule, deoarece se intelege ca tipi la cititori.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sa nu ne pripim cu reprosurile. Fratele recunoaste cinstit ca s-ar
putea sa se insele si cere sprijin la noi pentru o intelegere corecta. Pe cat pot, ma voi stradui sa-i dau acest sprijin. Deci, cele patru evanghelii nu sunt simple biografii. Ele transmit un mesaj, "vestea cea buna", fiecare axandu-se pe anumite aspecte din viata Mantuitorului si accentuand fatete diferite, dar complementare, din viata si invataturile Sale, si lasand in umbra altele, functie de ceea ce dorea autorul sa sublinieze. Astfel, Matei accentueaza cel mai bine invataturile, vezi predica de pe munte, Marcu dramatizeaza foarte bine minunile, Luca incearca o sinteza si o echilibrare intre cele doua, iar Ioan, cel mai profund, accentueaza simbolistica lucrarii Mantuitorului. Prima minune descrisa de Ioan e prefacerea apei in vin la nunta din Cana, desi ceilalalti apostoli o plaseaza altundeva. Simbolistica pe care apostolul Ioan doreste s-o sublinieze aici e sa arate justificarea pentru care a venit Mantuitorul in lume: se terminase vinul cel vechi (credinta dupa Vechiul Testament) si trebuia reinoita printr-un nou legamant, o nunta intre Noul Mire si mireasa Sa, Biserica. Urmatoarea fapta e izgonirea vanzatorilor din templu, care semnifica curatirea Casei Domnului in vederea primirii Duhului. Urmeaza exemplificarea nevoii de transformare interioara pentru primirea Duhului in biserica cea mica, cea din inima omului, prin convorbirea cu Nicodim. Si ca a venit in lume nu numai pentru casa lui Israel, ci pentru toti oamenii, prin convorbirea cu samariteanca la fantana lui Iacob, fantana care simbolizeaza izvorul nesecat de apa vie care este Iisus Hristos. Deci citatele din fiecare evanghelie nu trebuiesc contrapuse, ci e nevoie sa fie intelese si adancite numai in completare unele cu altele. Inca o data, daca am gresit cumva, rog sa ma corectati.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Asta ne-a fost de real folos. @gavriil. Biblia e plina de contradictii. Asta daca te apuci sa o citesti singur si de capul tau. Ortodocsii, ce au diferit de sectarii dupa biblie, e ca au si interpretarea ei in Sf. Traditie. Deci, la ortodocsi, biblia nu se citeste, se interpreteaza. Daca citesti biblia ca pe o carte oarecare, iti vei da seama ca sunt aproape mii de contradictii si greseli. Uite, de exemplu, Iisus a sarbatorit sau nu Pastele la Cina cea de Taina? In 3 evanghelii se spune ca da, intr-una se spune ca a fost doar o cina, nu pastele (nu stiu exact, corectati-ma daca ma insel). Adventistii, secta dupa biblie, au luat asta ca fiind ca sa sarbatorea Pastele, pentru ca asa scrie in 3 dintre ele. Ortodocsii, stiu prin Sf. Traditie, care e nimiscata de 2000 de ani, ca de fapt, sarbatorea o cina. Sa spui dupa ce s-a pastrat atata timp un ritual, cel al impartasaniei, ca e fals, bazandu=te pe o carte e absurd. Nu am exact raspunsul la intrebarea ta, dar eu pot sa iti spun ceva despre Evanghelii. E adevarat ca se vb despre acelasi OM, insa se vorbeste din punctul de vedere a 4 barbati diferiti, care, chiar daca au fost purtati de Duhul Sfant, au avut particularitatile lor. Daca citesti evanghelia dupa Marcu, sa o vezi cum descrie un Iisus suparat, manios. Daca citesti E dupa Ioan, o sa vezi o prezentare lunga, aproape poti sa zici exhaustiva, despre un Iisus calm, imperturbabil, optimist in ceea ce priveste mersul lucrurilor. Iti recomand sa citesti aceste doua evanghelii in paralel.
__________________
Vine mosul pe carare, Cu cojocul in spinare. http://www.youtube.com/watch?v=Q4027l_BsDE&NR=1 - it's supposed to be funny like me! ![]() Last edited by moshu; 23.10.2009 at 13:22:00. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pentru UMILUL sa stii ca nu ai dreptate .
E vorba de un copil care a fost inchinat DOMNULUI dupa cum spune legea. Specifica ca era un PRUNC nu ca are o alta virsta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
In evanghelia dupa MATEI e scris ca au plecat in partile Galileii intro cetate numita Nazaret si nu pomeneste nimic de omul sfint Simeon si de prorocita Ana iar in evanghelia dupa LUCA spune ca sau intors in cetatea lor Nazaret care era in Galileia si nu pomeneste nimic de copiii omoriti de Irod oare nu era ceva asa de important pentru LUCA acest fapt.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
De fiecare data am incercat sa inteleg evangheliile intr-o complementaritate. Exemplul amintit mai sus legat de nasterea Mantuitorului poate ridica dificultati daca nu avem in vedere complementaritatea. Cei doi vorbesc despre nasterea Mantuitorului insa surprind momente diferite, spre exemplu Matei vorbeste despre venirea magilor care au gasit pruncul in casa, iar Luca despre venirea pastorilor care au gasit pruncul culcat in iesle. Se contrazic evanghelistii?
Din acest exemplu este de inteles ca evanghelistii nu se contrazic dar surprind momente diferite. Acelasi lucru il putem deduce si din exeplul amintit de gavriil. Luca dupa ce a amintit de ritualul iudaic indeplinit de Maica Domnului si care nu este prezent la Matei, a sarit peste plecare in Egipt si a continuat cu sosirea din Egipt si cateva evenimente din copilaria Mantuitorului. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Fratilor va rog sa ma iertati ....pt indrazneala dar am vazut mai multe ne lamuriri pe aici si intradevar NT este o adunare de carti care trebuie mai de graba inteleasa duhovniceste decat dupa litera sau istoric si multi pot spune ca stiu sa interpreteze corect anumite versete dar VA RECOMAND CU STARUINTA SA VA PROCURATI COLECTIA tALCUIRI LA SFANTA SCRIPTURA A SFANTULUI TEOFILACT AL BULGARIEI ...si va garantez ca osa intelegeti altfel ...si corect NT ......va rog sa ma iertati pt indrazneala Doamne Miluieste
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar duhurile cele necurate, când Îl vedeau, cădeau înaintea Lui și strigau, zicând: Tu ești Fiul lui Dumnezeu Deci nu este inchinat Domnului de catre cineva, ci este Fiul lui Dumnezeu Insusi dupa cum vede si Sfantul Ioan Botezatorul : Evanghelia dupa Matei : 14.Ioan însă Îl oprea, zicând: Eu am trebuință să fiu botezat de Tine, și Tu vii la mine? 15.Și răspunzând, Iisus a zis către el: Lasă acum, că așa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea. Atunci L-a lăsat. 16.Iar botezându-se Iisus, când ieșea din apă, îndată cerurile s-au deschis și Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel și venind peste El. 17.Și iată glas din ceruri zicând: "Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit". Totusi imi mentin parerea ca sunt 2 perioade diferite, A plecat din Betleemul Iudei dupa nastere la o perioada si S-a intors dupa ce a murit Irod . Pace tuturor si iertare daca v-am gresit !! |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
corect sau gresit? | Andreea2012 | Pelerinaje la locuri Sfinte | 3 | 14.11.2012 10:12:11 |
am gresit? | Dumitru73 | Generalitati | 69 | 20.06.2012 18:36:55 |
Genealogia lui Iisus diferita la Matei / Luca | odin | Din Noul Testament | 19 | 01.08.2011 04:23:14 |
Luca 13 Versetul 21 | Fratziorul | Din Noul Testament | 14 | 11.11.2009 22:28:37 |
ce ziceti de luca 19:27 | jezisovi_pivo_nelej | Din Noul Testament | 10 | 28.01.2007 01:29:22 |
|