![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Intervin si eu in discutie, as vrea doar sa spun ca versetul "cine nu se va naste din apa si din Duh, acela nu va cunoaste Imparatia lui Dumnezeu" nu se refera la botez. Explicatia este data chiar in capitolul 3 din Ioan,dc urmaresti discutia dintre Hristos si Nicodim. Un alt motiv ar fi acela ca dc s-ar referi la botez atunci talharul de pe cruce nu avea cum sa fie nascut din apa si duh(nefiind botezat) si automat nu ar fi avut cum sa intre in rai. Ai putea spune ca in cazul lui a fost o exceptie, insa versetul citat de tine e f clar "cine nu se va naste din apa si din duh NU VA CUNOASTE Imparatia lui Dumnezeu". nu lasa loc de exceptii. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Pai hai sa vedem, argumentul pe care ti-l aduc e unul logic,deci nu e ceva de interpretare ci tine de o observatie simpla.
Dc citeste discutia dintre Hristos si Nicodim ai sa vezi ca de 3 ori i se spune lui Nicodim "trebuie sa te nasti din nou" iar dupa ce ii spune a 3-a oara Nicodim intreaba "cum se poate aceasta". Imediat Hristos il mustra "Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea? ". Deci aici Hristos afirma ca Nicodim ar fi trebuit sa stie despre nasterea din apa si duh dar nu stia. O intrebare se ridica, de unde trebuia Nicodim sa stie despre nasterea din apa si duh? Raspunsul il gasim in acelasi verset "Tu esti invatatorul lui Israel si nu cunosti toate acestea?". Hristos face apel la calitatea lui Nicodim de invatator al Israelului ceea ce ofera raspunsul la intrebare, Nicodim trebuia sa stie despre nasterea din nou din Vechiul Testament. Aici apare insa o problema(pt cei ce afirma ca versetul din Ioan 3 se ofera la botez). In Vechiul Testament nu apare nici o referire la botez, botezul este o invatura Nou Testamentala. Intelegi care e problema, si de ce acel verset nu se refera la botez? Dc s-ar referi la botez atunci IIsus nu ar fi avut nici un motiv sa il mustre pe Nicodim,ca Nicodim nu avea de unde sa stie despre botez,el fiind un invatator al VT. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
iar ca sa iti raspund la ce se refera versetul din Ioan 3:5, citeste Iezechiel cap 36. La acest pasaj facea referire Iisus cand discuta cu Nicodim, prezinta f bine nasterea de sus(sau nasterea din apa si duh).sa Nu il expun aici dar am sa citez 3 versete esentiale:
"25. Și vă voi stropi cu apă curată și vă veți curăți de toate întinăciunile voastre și de toți idolii voștri vă voi curăți. 26. Vă voi da inimă nouă și duh nou vă voi da; voi lua din trupul vostru inima cea de piatră și vă voi da inimă de carne. 27. Pune-voi înăuntrul vostru Duhul Meu și voi face ca să umblați după legile Mele și să păziți și să urmați rânduielile Mele. " Deci,ca sa concluzionez, versetul din Ioan 3 se refera la curatirea de pacat si la natura noua pe care o da Dumnezeu omului care se intoarce la El. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
In Sfanta Scriptura apa este folosita deseori pt a simboliza lucrarea Duhului Sfant in viata unui credincios.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar daca refuzi botezul, este alta poveste. Una e sa nu poata avea loc botezul, si alta este cand il refuzi. Cine refuza botezul Il refuza pe Hristos. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Interesant raspunsul tau... La asta nu m-am gandit. Si totusi, apa si Duhul sunt simbolurile principale ale botezului in Noul Testament... De ce sa ne intoarcem la Vechiul Testament unde absolut totul are alt sens?... Probabil tocmai ca sa ratacim...
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..." |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Hristos nu e genul de persoana care sa mustre pe cineva fara sa aiba un motiv intemeiat, si faptul ca l-a mustrat pe Nicodim legandu-se de calitatea lui de invatator al VT inseamna ca tot ceea ce Hristos i-a zis lui Nicodim se regasea cat se poate de clar in VT. Ori botezul nu apare in VT ci in NT. Dc ar fi vorba despre botez in acele versete,de ce nu a zis Hristos simplu: "Adevarat adevarat va spun ca dc nu se boteaza cineva si nu se naste din Duh, nu va vedea Imparatia lui Dumnezeu"? Raspunsul e simplu, nu se referea la botez. Apa nu e simbolul botezului in NT, ci a lucrarii Duhului Sfant in viata credinciosilor. Uite un pasaj din Ioan 7 care descrie cat se poate de clar asta: "37.Iar în ziua cea din urmă - ziua cea mare a sărbătorii - Iisus a stat între ei și a strigat, zicând: Dacă însetează cineva, să vină la Mine și să bea. 38. Cel ce crede în Mine, precum a zis Scriptura: râuri de apă vie vor curge din pântecele lui. 39. Iar aceasta a zis-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred în El. Căci încă nu era (dat) Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit." Si mai e si pasajul cu femeia samariteanca la fantana,cu apa vietii etc. S-a creeat falsa impresie ca dc botezul are loc in apa atunci oriunde apare termenul apa e referire la botez. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Cuviosul Marcu din muntele Fracesc - Etiopia | antoniap | Mari Duhovnici si predicile lor | 3 | 02.01.2016 19:41:14 |
| Mănăstirea MĂRCUȘ,jud.Covasna,are nevoie de ajutor | cristian67 | Umanitare | 0 | 08.01.2011 11:07:55 |
| Rugaciuni ale parintelui Marcu de la Sihastria | NECTARIE | Generalitati | 0 | 10.12.2010 12:36:18 |
| Frica si indoiala lui Cristos !(marcu 14,33-36) | Radu32 | Din Noul Testament | 15 | 03.12.2010 11:43:03 |
| acatistul Sf. Apostol si Evanghelist Marcu | vodoina | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 10.12.2008 11:21:55 |
|
|