![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acesta este primul articol al crezului. Pana aici sunt diferente? |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Absolut nici o diferență :) Mai departe... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Credem ca Iisus Hristos este Fiul Tatalui si a doua persoana Dumenzeiasca din Sfanta Treime, care s-a intrupat in mod miraculos din Preasfanta Fecioara Maria prin interventia Duhului Sfant |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Până aici, două puncte (importante) comune între crezul ortodox și cel adventist. Fumos. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dumnezeu in trei Persoane exista dintotdeauna, nefiind creat. A doua si a treia persoana dumnezeiasca, adica Fiul si Duhul Sfant sunt din prima persoana - Tatal. Fiul S-a nascut, avand astfel dubla natura - dumnezeiasca si umana in acelasi timp. (in biserica romano-catolica Duhul Sfant purcede de la Tatal si de la Fiul) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Draga sambatare macar acum ai avut sansa sa te pui bine pe langa mine, dar si acum ai dat dovada de o falsa piositate si o nesimtire si lipsa de bun simt.Trebuia sa incepi cu bun-simt topicul asta si sa expui in fiecare subpunct ce invata cultul vostru.Ca tu esti aci la noi, nu noi la tine.Dar si acum de-ai dovedit de o falsa piesonie , o fatarnicie si de o lasitate si frica in a declara realitatea cultului tau.Iarasi cu coada intre picioare ascuns la intuneric.Urite fapte, urita si credinta voastra.
Adventistii ca si ceilalti sectari nu cred in nici o forma de manifestare a pioseniei si a inchinarii, nu cred in Maica Domnului, nu cred in sfintii , nu cred in moaste , nu cred in semnul sfintei cruci s.a.m.d.Adventistii nici macar nu sunt crestinii.Pune-l sa-ti zica ce reprezinta Iisus Hristos pentru ei.Fugi de proorocii astia mincinosi care sunt lupi imbracati in haine de oi, elisabeta.Nu avem nici un trecut comun , noi suntem de la Cincizecime prin Hristos si apostoli, voi sunteti din secolul 19 prin mileritii si profeteasa White. 14. Nu vă înjugați la jug străin cu cei necredincioși, căci ce însoțire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtășire are lumina cu întunericul? 15. Și ce învoire este între Hristos și Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios? 16. Sau ce înțelegere este între templul lui Dumnezeu și idoli? Căci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis că: "Voi locui în ei și voi umbla și voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu". 17. De aceea: "Ieșiți din mijlocul lor și vă osebiți, zice Domnul, și de ce este necurat să nu vă atingeți și Eu vă voi primi pe voi. 18. Și voi fi vouă tată, și veți fi Mie fii și fiice", zice Domnul Atotțiitorul. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Și întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toți vecii. Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut; Cel de o ființă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut. " Încă un element comun: recunoașterea ca Creator [și] a lui Iisus Hristos, Cel prin care au luat ființă toate. Deoarece ne-am propus să evidențiem doar elementele comune, nu comentez problema filioque, aflată în dispută între Biserica Ortodoxă și cea Catolică. Deoarece Danut7 cere cu insistență "crezul" adventiștilor, o să adaug în formă sintetică la primele două puncte din crez, fragmentul din Angajamentul de botez referitor la acestea: "Cred că există un Dumnezeu: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, o unitate de trei Persoane eterne." |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ca persoane suntem destinati iubirii evanghelice!
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
5. Despre insemnarea fetei cu semnul sfintei Cruci
Insemnarea fetei cu semnul cinstitei si de viata facatoarei cruci trebuie facuta cu profund respect si cuviinta, iar nu in batjocura si pacat. Crucea dreapta si adevarata se face asa: se impreuneaza, cum se cuvine, primele trei degete de la mana dreapta - degetul mare, aratatorul si mijlocasul - iar cele doua degete mici le lipim, strans, de podul palmei. Dupa aceea, ducem mana la frumte, si zicem: "In numele Tatalui"; la pantece: "Si al Fiului"; la cei doi umeri, drept si stang: "Si al Sfantului Duh", iar la sfarsit lasand mana jos zicem: "Amin". 6. Talcuirea miscarilor mainii, pentru insemnarea fetei cu semnul sfintei cruci Insemnarea dreptcredinciosilor cu semnul sfintei cruci are doua intelesuri a) Dogmatic-istoric, care ne invata, cat se poate de scurt si de limpede, intreaga istorie a mantuirii neamului omenesc, asa cum, de altfel, aceasta isotrie este rezumata in Crez sau Simbolul Credintei: Fiul lui Dumnezeu S-a coborat de sus, din ceruri (a superiori), pe pamant, la cele de jos (ad inferius) "pentru a noastra mantuire", S-a inaltat, iarasi la ceruri si sta de-a drepta Tatalui, Sfantul Duh stand de-a stanga Tatalui, cele trei persoane fiind Sfanta Treime. Cele trei degete, impreunate, de la mana drepta, inchipuie chiar Treimea cea de o fiinta si nedespartita. b) Intelesul dogmatic-moral este ca cele doua degete mici, lipite de podul palmei, infatiseaza, pe de o parte, pe Adam si Eva, care cu smerenie si cu pocainta, se apleaca Sfintei si nedespartitei Treimi, iar pe de alta parte, inseamna si cele doua firi, cu care Fiul lui Dumnezeu a coborat pe pamant firea dumnezeiasca si firea omeneasca. Talcuind miscarile mainii, pentru desenarea semnului sfintei cruci, pe fata noastra, Sfintii Parinti spun ca fruntea inchipuie cerul, pieptul inchipuie pamantul, iar umerii inchipuie locul si semnul puterii. Sfantul Ambrozie (339-397), episcop al Milanului, vorbind despre semnul sfintei cruci, spune: "Ne insemnam fruntea - socotita sediul cugetarii (gandirii) - pentru ca totdeauna trebuie sa marturisim pe Iisus Hristos (sa ne gandim la El); inima - sediul iubirii - pentru ca totdeauna trebuie sa-L iubim); bratele (umerii) pentru ca totdeauna trebuie sa lucram pentru El". Pe scurt spus, crucea crestina, fie ca este construita din vreun material, fie ca este schitata, cuviincios, de catre crestini, pe fata lor, este semnul de aducere aminte si de marturisire ale celor mai insemnate momente din istoria mantuirii noastre: caderea in pacat a lui Adam, coborarea pe pamant a Domnului Hristos, jertfa Sa pe Cruce, inaltarea Sa la ceruri. Semnele aducatoare aminte de fapte, care nu trebuie sa se uite, se numesc, in vorbirea pedagogica, scolareasca, mijloace mnemotehnice, cuvant de obarsie greaca - tehnica de tinere minte. Sfanta Cruce, deci, este un mijloc sfant mnemotehnic, in scoala crestina, pentru crestinii din toate veacurile, semn care ne filmeaza intreaga iconomie a mantuirii noastre, si, in acelasi timp, este un mijloc didactic hortativ adica un semn vizibil, care imboldeste, spre lucrare divina, toate cele trei laturi ale sufletului nostru de crestini: mintea, spre a cunoaste si adora pe Dumnezeu, inchinat in Treime, inima, spre a-l iubi, cu iubirea pe care ne-a aratat-o El, prin jertfiera pe cruce a Unicului Sau Fiu, si vointa, spre a lucra, aici pe pamant, toate cele bune si placute lui Dumnezeu (cf. Ioan 17, 3; Matei 22, 37; Filipeni 4, 8-9). |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 20:51:45 |
| BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 22:07:28 |
| Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 22:35:34 |
| Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 23:03:42 |
|
|