Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.11.2009, 22:47:04
elizabeta elizabeta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.11.2009
Locație: Bucuresti
Mesaje: 711
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Am considerat de "bun simț"-vorba cuiva să încep cu crezul ortodox, "crezul adventist" putând trezi oareșce resentimente.
Bine. Noi credem intr-un Dumnezeu in 3 persoane, diferite, dar care sunt in perfecta armonie: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Aceste trei persoane alcatuiesc Sfanta Treime, nedespartita, a carei taina ne este imposibil s-o intelegem aici, pe pamant.
Acesta este primul articol al crezului.
Pana aici sunt diferente?
  #2  
Vechi 20.11.2009, 23:16:55
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de elizabeta Vezi mesajul
Bine. Noi credem intr-un Dumnezeu in 3 persoane, diferite, dar care sunt in perfecta armonie: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Aceste trei persoane alcatuiesc Sfanta Treime, nedespartita, a carei taina ne este imposibil s-o intelegem aici, pe pamant.
Acesta este primul articol al crezului.
Pana aici sunt diferente?
Mulțumesc elizabeta.
Absolut nici o diferență :)
Mai departe...
  #3  
Vechi 20.11.2009, 23:24:45
elizabeta elizabeta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.11.2009
Locație: Bucuresti
Mesaje: 711
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Mulțumesc elizabeta.
Absolut nici o diferență :)
Mai departe...
(Scuze, am ramas fara Internet, ceea ce se poate intampla din nou oricand...)

2. Credem ca Iisus Hristos este Fiul Tatalui si a doua persoana Dumenzeiasca din Sfanta Treime, care s-a intrupat in mod miraculos din Preasfanta Fecioara Maria prin interventia Duhului Sfant
  #4  
Vechi 20.11.2009, 23:30:45
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de elizabeta Vezi mesajul
(Scuze, am ramas fara Internet, ceea ce se poate intampla din nou oricand...)

2. Credem ca Iisus Hristos este Fiul Tatalui si a doua persoana Dumenzeiasca din Sfanta Treime, care s-a intrupat in mod miraculos din Preasfanta Fecioara Maria prin interventia Duhului Sfant
Perfect de acord. Aș mai adăuga la acestea pre-existența Lui din veșnicii. (de fapt acest lucru se subînțelege, El fiind Dumnezeu Adevărat)

Până aici, două puncte (importante) comune între crezul ortodox și cel adventist. Fumos.
  #5  
Vechi 20.11.2009, 23:38:59
elizabeta elizabeta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.11.2009
Locație: Bucuresti
Mesaje: 711
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Perfect de acord. Aș mai adăuga la acestea pre-existența Lui din veșnicii. (de fapt acest lucru se subînțelege, El fiind Dumnezeu Adevărat)

Până aici, două puncte (importante) comune între crezul ortodox și cel adventist. Fumos.
O sa incerc sa folosesc termeni pe care sa-i intelegem amandoi (desi e cam greu pentru mine, pentru ca n-am pregatire, dar incerc).
Dumnezeu in trei Persoane exista dintotdeauna, nefiind creat. A doua si a treia persoana dumnezeiasca, adica Fiul si Duhul Sfant sunt din prima persoana - Tatal. Fiul S-a nascut, avand astfel dubla natura - dumnezeiasca si umana in acelasi timp. (in biserica romano-catolica Duhul Sfant purcede de la Tatal si de la Fiul)
  #6  
Vechi 20.11.2009, 23:56:12
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Draga sambatare macar acum ai avut sansa sa te pui bine pe langa mine, dar si acum ai dat dovada de o falsa piositate si o nesimtire si lipsa de bun simt.Trebuia sa incepi cu bun-simt topicul asta si sa expui in fiecare subpunct ce invata cultul vostru.Ca tu esti aci la noi, nu noi la tine.Dar si acum de-ai dovedit de o falsa piesonie , o fatarnicie si de o lasitate si frica in a declara realitatea cultului tau.Iarasi cu coada intre picioare ascuns la intuneric.Urite fapte, urita si credinta voastra.

Adventistii ca si ceilalti sectari nu cred in nici o forma de manifestare a pioseniei si a inchinarii, nu cred in Maica Domnului, nu cred in sfintii , nu cred in moaste , nu cred in semnul sfintei cruci s.a.m.d.Adventistii nici macar nu sunt crestinii.Pune-l sa-ti zica ce reprezinta Iisus Hristos pentru ei.Fugi de proorocii astia mincinosi care sunt lupi imbracati in haine de oi, elisabeta.Nu avem nici un trecut comun , noi suntem de la Cincizecime prin Hristos si apostoli, voi sunteti din secolul 19 prin mileritii si profeteasa White.

14. Nu vă înjugați la jug străin cu cei necredincioși, căci ce însoțire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtășire are lumina cu întunericul?
15. Și ce învoire este între Hristos și Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?
16. Sau ce înțelegere este între templul lui Dumnezeu și idoli? Căci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis că: "Voi locui în ei și voi umbla și voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu".
17. De aceea: "Ieșiți din mijlocul lor și vă osebiți, zice Domnul, și de ce este necurat să nu vă atingeți și Eu vă voi primi pe voi.
18. Și voi fi vouă tată, și veți fi Mie fii și fiice", zice Domnul Atotțiitorul.
  #7  
Vechi 21.11.2009, 08:47:07
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de elizabeta Vezi mesajul
O sa incerc sa folosesc termeni pe care sa-i intelegem amandoi (desi e cam greu pentru mine, pentru ca n-am pregatire, dar incerc).
Dumnezeu in trei Persoane exista dintotdeauna, nefiind creat. A doua si a treia persoana dumnezeiasca, adica Fiul si Duhul Sfant sunt din prima persoana - Tatal. Fiul S-a nascut, avand astfel dubla natura - dumnezeiasca si umana in acelasi timp. (in biserica romano-catolica Duhul Sfant purcede de la Tatal si de la Fiul)
Nici eu nu am pregătire teologică, însă poți folosi textul original al crezului, acolo unde e cazul voi cere lămuriri. Spuneam de problema pre-existenței Fiului. Am verificat în textul crezului, și aceasta într-adevăr apare notată:

"Și întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toți vecii. Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut; Cel de o ființă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.
"
Încă un element comun: recunoașterea ca Creator [și] a lui Iisus Hristos, Cel prin care au luat ființă toate.

Deoarece ne-am propus să evidențiem doar elementele comune, nu comentez problema filioque, aflată în dispută între Biserica Ortodoxă și cea Catolică.

Deoarece Danut7 cere cu insistență "crezul" adventiștilor, o să adaug în formă sintetică la primele două puncte din crez, fragmentul din Angajamentul de botez referitor la acestea:

"Cred că există un Dumnezeu: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, o unitate de trei Persoane eterne."
  #8  
Vechi 24.06.2010, 19:35:58
proxymagape proxymagape is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 24.06.2010
Locație: Alba Iulia, deocamdata,pentru studii.
Religia: Ortodox
Mesaje: 22
Implicit Avem in comun faptul ca toti suntem persoane!

Ca persoane suntem destinati iubirii evanghelice!
  #9  
Vechi 24.06.2010, 19:37:35
vidoveczandrei's Avatar
vidoveczandrei vidoveczandrei is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.02.2010
Locație: oradea
Religia: Ortodox
Mesaje: 475
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru vidoveczandrei
Implicit insemnarea Sfintei Cruce

5. Despre insemnarea fetei cu semnul sfintei Cruci

Insemnarea fetei cu semnul cinstitei si de viata facatoarei cruci trebuie facuta cu profund respect si cuviinta, iar nu in batjocura si pacat.

Crucea dreapta si adevarata se face asa: se impreuneaza, cum se cuvine, primele trei degete de la mana dreapta - degetul mare, aratatorul si mijlocasul - iar cele doua degete mici le lipim, strans, de podul palmei. Dupa aceea, ducem mana la frumte, si zicem: "In numele Tatalui"; la pantece: "Si al Fiului"; la cei doi umeri, drept si stang: "Si al Sfantului Duh", iar la sfarsit lasand mana jos zicem: "Amin".

6. Talcuirea miscarilor mainii, pentru insemnarea fetei cu semnul sfintei cruci

Insemnarea dreptcredinciosilor cu semnul sfintei cruci are doua intelesuri

a) Dogmatic-istoric, care ne invata, cat se poate de scurt si de limpede, intreaga istorie a mantuirii neamului omenesc, asa cum, de altfel, aceasta isotrie este rezumata in Crez sau Simbolul Credintei: Fiul lui Dumnezeu S-a coborat de sus, din ceruri (a superiori), pe pamant, la cele de jos (ad inferius) "pentru a noastra mantuire", S-a inaltat, iarasi la ceruri si sta de-a drepta Tatalui, Sfantul Duh stand de-a stanga Tatalui, cele trei persoane fiind Sfanta Treime. Cele trei degete, impreunate, de la mana drepta, inchipuie chiar Treimea cea de o fiinta si nedespartita.

b) Intelesul dogmatic-moral este ca cele doua degete mici, lipite de podul palmei, infatiseaza, pe de o parte, pe Adam si Eva, care cu smerenie si cu pocainta, se apleaca Sfintei si nedespartitei Treimi, iar pe de alta parte, inseamna si cele doua firi, cu care Fiul lui Dumnezeu a coborat pe pamant firea dumnezeiasca si firea omeneasca. Talcuind miscarile mainii, pentru desenarea semnului sfintei cruci, pe fata noastra, Sfintii Parinti spun ca fruntea inchipuie cerul, pieptul inchipuie pamantul, iar umerii inchipuie locul si semnul puterii. Sfantul Ambrozie (339-397), episcop al Milanului, vorbind despre semnul sfintei cruci, spune: "Ne insemnam fruntea - socotita sediul cugetarii (gandirii) - pentru ca totdeauna trebuie sa marturisim pe Iisus Hristos (sa ne gandim la El); inima - sediul iubirii - pentru ca totdeauna trebuie sa-L iubim); bratele (umerii) pentru ca totdeauna trebuie sa lucram pentru El". Pe scurt spus, crucea crestina, fie ca este construita din vreun material, fie ca este schitata, cuviincios, de catre crestini, pe fata lor, este semnul de aducere aminte si de marturisire ale celor mai insemnate momente din istoria mantuirii noastre: caderea in pacat a lui Adam, coborarea pe pamant a Domnului Hristos, jertfa Sa pe Cruce, inaltarea Sa la ceruri.

Semnele aducatoare aminte de fapte, care nu trebuie sa se uite, se numesc, in vorbirea pedagogica, scolareasca, mijloace mnemotehnice, cuvant de obarsie greaca - tehnica de tinere minte. Sfanta Cruce, deci, este un mijloc sfant mnemotehnic, in scoala crestina, pentru crestinii din toate veacurile, semn care ne filmeaza intreaga iconomie a mantuirii noastre, si, in acelasi timp, este un mijloc didactic hortativ adica un semn vizibil, care imboldeste, spre lucrare divina, toate cele trei laturi ale sufletului nostru de crestini: mintea, spre a cunoaste si adora pe Dumnezeu, inchinat in Treime, inima, spre a-l iubi, cu iubirea pe care ne-a aratat-o El, prin jertfiera pe cruce a Unicului Sau Fiu, si vointa, spre a lucra, aici pe pamant, toate cele bune si placute lui Dumnezeu (cf. Ioan 17, 3; Matei 22, 37; Filipeni 4, 8-9).
  #10  
Vechi 24.06.2010, 23:06:16
stroie cosmin stroie cosmin is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.06.2010
Mesaje: 27
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vidoveczandrei Vezi mesajul
5. Despre insemnarea fetei cu semnul sfintei Cruci

Insemnarea fetei cu semnul cinstitei si de viata facatoarei cruci trebuie facuta cu profund respect si cuviinta, iar nu in batjocura si pacat.

Crucea dreapta si adevarata se face asa: se impreuneaza, cum se cuvine, primele trei degete de la mana dreapta - degetul mare, aratatorul si mijlocasul - iar cele doua degete mici le lipim, strans, de podul palmei. Dupa aceea, ducem mana la frumte, si zicem: "In numele Tatalui"; la pantece: "Si al Fiului"; la cei doi umeri, drept si stang: "Si al Sfantului Duh", iar la sfarsit lasand mana jos zicem: "Amin".

6. Talcuirea miscarilor mainii, pentru insemnarea fetei cu semnul sfintei cruci

Insemnarea dreptcredinciosilor cu semnul sfintei cruci are doua intelesuri

a) Dogmatic-istoric, care ne invata, cat se poate de scurt si de limpede, intreaga istorie a mantuirii neamului omenesc, asa cum, de altfel, aceasta isotrie este rezumata in Crez sau Simbolul Credintei: Fiul lui Dumnezeu S-a coborat de sus, din ceruri (a superiori), pe pamant, la cele de jos (ad inferius) "pentru a noastra mantuire", S-a inaltat, iarasi la ceruri si sta de-a drepta Tatalui, Sfantul Duh stand de-a stanga Tatalui, cele trei persoane fiind Sfanta Treime. Cele trei degete, impreunate, de la mana drepta, inchipuie chiar Treimea cea de o fiinta si nedespartita.

b) Intelesul dogmatic-moral este ca cele doua degete mici, lipite de podul palmei, infatiseaza, pe de o parte, pe Adam si Eva, care cu smerenie si cu pocainta, se apleaca Sfintei si nedespartitei Treimi, iar pe de alta parte, inseamna si cele doua firi, cu care Fiul lui Dumnezeu a coborat pe pamant firea dumnezeiasca si firea omeneasca. Talcuind miscarile mainii, pentru desenarea semnului sfintei cruci, pe fata noastra, Sfintii Parinti spun ca fruntea inchipuie cerul, pieptul inchipuie pamantul, iar umerii inchipuie locul si semnul puterii. Sfantul Ambrozie (339-397), episcop al Milanului, vorbind despre semnul sfintei cruci, spune: "Ne insemnam fruntea - socotita sediul cugetarii (gandirii) - pentru ca totdeauna trebuie sa marturisim pe Iisus Hristos (sa ne gandim la El); inima - sediul iubirii - pentru ca totdeauna trebuie sa-L iubim); bratele (umerii) pentru ca totdeauna trebuie sa lucram pentru El". Pe scurt spus, crucea crestina, fie ca este construita din vreun material, fie ca este schitata, cuviincios, de catre crestini, pe fata lor, este semnul de aducere aminte si de marturisire ale celor mai insemnate momente din istoria mantuirii noastre: caderea in pacat a lui Adam, coborarea pe pamant a Domnului Hristos, jertfa Sa pe Cruce, inaltarea Sa la ceruri.

Semnele aducatoare aminte de fapte, care nu trebuie sa se uite, se numesc, in vorbirea pedagogica, scolareasca, mijloace mnemotehnice, cuvant de obarsie greaca - tehnica de tinere minte. Sfanta Cruce, deci, este un mijloc sfant mnemotehnic, in scoala crestina, pentru crestinii din toate veacurile, semn care ne filmeaza intreaga iconomie a mantuirii noastre, si, in acelasi timp, este un mijloc didactic hortativ adica un semn vizibil, care imboldeste, spre lucrare divina, toate cele trei laturi ale sufletului nostru de crestini: mintea, spre a cunoaste si adora pe Dumnezeu, inchinat in Treime, inima, spre a-l iubi, cu iubirea pe care ne-a aratat-o El, prin jertfiera pe cruce a Unicului Sau Fiu, si vointa, spre a lucra, aici pe pamant, toate cele bune si placute lui Dumnezeu (cf. Ioan 17, 3; Matei 22, 37; Filipeni 4, 8-9).
Daca ai un copil si moare din cauza unei muscaturi de sarpe , iar dupa cativa ani un prieten se gandeste la tine si iti face cadou un sarpe din aceiasi specie ca cel care i-a adus moarte fiului tau , il vei respecta pe acel prieten, si vei idolatriza sarpele????Crucea nu are nici o insemnatate ca si obiect, in acele momente asa erau pedepsiti oameni, in ziua de azi este scaunul electric probabil ca daca Isus vinea in vremea noastra si era executat pe scaunul electric acum tu idolatrizai scaunul electric.Isus a murit pentru ca noi sa putem trai, din pacate tu ai inteles ca trebuie sa te acsezi pe bucata de lemn pe care el a murit. Acseazate te rog pe lucrarea facuta de Isus in timpul vietii , citeste tot ce el a lasat ca marturie prin ucenicii sai si nu mai te propti in cruce.Crucea nu te v-a mantui, Isus prin lucrarea sa te-a mantuit, noi oameni l-am omorat si la cat de prosti suntem l-am omora si a doua oara, si a treia si de cate ori avem ocazia il omoram. Tu il omori acum inca odata cand vorbesti indrumat de LUcifer.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Noi avem nou martir mihaiB Stiri, actualitati, anunturi 9 07.11.2012 20:51:45
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" Decebal Biserica Ortodoxa Romana 4 10.09.2012 22:07:28
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? mihailt Generalitati 14 02.11.2010 22:35:34
Avem Patriarh danyel Stiri, actualitati, anunturi 34 11.02.2009 23:03:42