![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Continuare...
Să ne gândim de asemenea la „Sinodul mărturisitorilor” din Alexandria din 362 care prin vocea Sf. Atanasie cel Mare a decis să primească pe semiarieni ( foarte numeroși la acea vreme) fără să le mai impună să admită termenul de „homousios”( de o ființă) folosit în Crez pentru care s-au despărțit de Biserică: „Chemați-i aproape de voi și primiți-i cum primesc părinții pe copii. Primiți-i…și nu le cereți altceva decât să anatematizeze erezia ariană și să recunoască credința aprobată de Părinții noștri la Niceea”.( Tomul către Antiohieni, III și urm.). Și exemplele ar putea continua. Din toate acestea, se constată grija pastorală a Părinților pentru mântuirea tuturor. Sfinții Părinți au fost întotdeauna conștienți de pericolul pe care-l reprezintă precizările teologice ale credinței care riscă de a fi interpretate diferit și de a conduce la schisme așa precum istoria ne arată. Pentru acești Părinți credința nu este o sumă de definiții și de dogme abstracte, ci o persoană: Iisus Hristos, Dumnezeu și om, care ne dă viața Sa pentru a trăi în veșnicie. Sfântul Ilarie al Pictaviului (+367) spune explicit că Părinții au definit credința împotriva voinței lor, siliți de erezii, căci ea ne este dată pentru a o trăi și nu pentru a o transforma în formule care sunt toate insuficiente pentru a exprima misterul ei. De aceea, Părinții de la Sinoadele ecumenice s-au silit să reducă la minim numărul dogmelor. Și pentru ca dogmele decretate de ei să nu rămână adevăruri abstracte, simple obiecte de studiu sau de certuri teologice, ele au fost introduse în cultul Bisericii. Astfel dogmele devin laudă și se transmit prin însăși rugăciunea Bisericii, care câștigă și ea în profunzime. Să ne gândim numai la „Dogmaticile” celor opt glasuri de la vecernia de Sâmbătă seara. Dar tot cultul nostru este alcătuit în fond pe dogmele Bisericii. În afara contextului său liturgic și golită de dragoste, dogma poate ușor să devină idol, adică obiect de certuri teologice. Dialogul teologic interconfesional avansează greu pentru că el este făcut de specialiști, mai mult teoreticieni ai credinței decât oameni de rugăciune, purtători de Duh Sfânt. Aceasta face ca fiecare parte în dialog să se prezinte ca prizonier al propriului sistem teologic, al propriei Tradiții. Or într-un dialog fiecare trebuie să se golească de tot ce are și chiar de tot ce este pentru a-l descoperi pe celălalt în el însuși. Ceea ce presupune un efort constant de purificare a minții și a inimii. Olivier Clement (profesor la Institut) vorbește despre „ecumenismul contemplativilor”, singurul capabil să descopere și să trăiască unitatea ca anterioară și mai profundă decât dezbinarea. Sfinții trăiesc deja unitatea pentru că ei au biruit în ei înșiși orice dezbinare, orice separare. În inima lor purificată prin rugăciune și asceză, ei recapitulează toată umanitatea, tot cosmosul. Ca Hristos Însuși, ei nu mai sunt separați de nimeni și de nimic. Aș spune, în loc de concluzie, că cei ce participă la dialogul ecumenic ar trebui să fie sfinți sau cel puțin răniți de sfințenie. Mitropolitul Serafim [COLOR=#800080]http://www.mitropolia-ro.de/body_paris_sf_serghie-ganduri_despr.htm[/COLOR] |
#2
|
|||
|
|||
![]()
"„Institutul nu este foarte mare în ceea ce privește spațiul, nici bogat din punct de vedere material, dar este foarte bogat în misiune“ ..."
http://www.basilica.ro/ro/diaspora_o...din_paris.html |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Asa, si acum ne-am lamurit care e cauza problemelor lui pusycat - Institutul Saint Serge din Paris. Wow. Cine s-ar fi gandit.
![]() Marimira, totusi, sa stii ca nu am avut rabdarea sa citesc ce ai postat tu. Data viitoare cred ca iti ia tot atata timp ca in loc de copy-paste sa faci un rezumat din cinci fraze. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Raspunsul meu este acelasi ca si pt.Fany Citat:În prealabil postat de Fani71 ... eu nu contest sau denigrez canoanele in general, da, ele sunt folositoare; ci spun ca nu trebuie absolutizate si ca oricum, trebuie revazut corpul canonic (unul din punctele din planul de lucru al multasteptatului sinod al Bisericii ortodoxe, de altfel). Al 8-lea consiliu ecumenic care se pune acum la cale de catre bisericile ecumeniste va avea pentru Biserica Ortodoxa exact aceeasi valoare pe care le-au avut toate cele 18 consilii ecumenice tinute de biserica romano–catolica: 0. Atita timp cit este chemat sa re-scrie credinta, chiar daca ar avea si ingeri invitati, nul va fi si blestemat de ortodoxie. si am postat textul fragmentat asa cum am putut deoarece am sperat sa fie citit parandumi-se extrem de important...alta data cand am facut trimitere la un anumit link....am constat ca nu prea sunt citite. Articolele inserate de mine erau pt. argumentarea si sustinerea postarii lui ortodoxia.i.thanatos iar la final era si rezumatul meu personal...altminteri eu consider ca ma folosesc cei care posteaza articole scriase de cei care au studiat si se pricep la teologie mai mult decat pareri pers....dar daca nu ai avut timp sau rabdare..asta e..altii au avut si chiar s-au folosit pt. ca au multumit. Doamne ajuta!
__________________
1.Toate respira prin darul lui Dumnezeu! 2. Oricat ai fi de bun, nu esti suficient de bun! 3. Omul smerit poate sa miste astrele! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Articolele inserate de mine erau pt. argumentarea si sustinerea postarii lui ortodoxia.i.thanatos iar la final era si rezumatul meu personal...altminteri eu consider ca ma folosesc cei care posteaza articole scriase de cei care au studiat si se pricep la teologie mai mult decat pareri pers....dar daca nu ai avut timp sau rabdare..asta e..altii au avut si chiar s-au folosit pt. ca au multumit.
Doamne ajuta! ![]()
__________________
1.Toate respira prin darul lui Dumnezeu! 2. Oricat ai fi de bun, nu esti suficient de bun! 3. Omul smerit poate sa miste astrele! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In alta ordine de idei: se mai pot cumpara bulbi de lalele acum, ca as da o fuga... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Anca, eram ironica :D Nu, in afara daca comunicam prin telefonul fara fir.
Cat despre lalele, habar n-am. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
buna seara
din pacate pe zi ce trece tot aflu mai multe lucruri despre sotul meu. banuiam ca era cu o persoana , o colega de servici, dar acum stiu sigur ca este cu ea. si ea este casatorita, acum a depus si ea actele de divort. este greu, foarte greu sa treci peste asa ceva. vin si sarbatorile, ma stringe in spate sa stiu ca o sa fiu singura de sarbatori, fratii, finii, cumatrii nostri au familiile lor, nu pot sa le stau pe cap. nu-mi ramane decit sa ma rog in continuare , poate il lumineaza bunul Dumnezeu si poate se intoarce acasa. dar.... cum sa mai am incredere in el, cum sa-l privesc in ochi stiind ca m-a mintit, sint multe intrebari la care din pacate nu am raspuns. dar, numai Bunul Dumnezeu si Maicuta Domnului stie cum sa le rinduiasca pe toate. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred ca te doare cumplit, imi pare rau ca nu am cuvinte cu care sa te ajut. Nu sta singura de sarbatori.. cauta fratii, finii, cumnatii.. Si incearca sa-ti ierti sotul, daca poti. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pusichet, de unde stii asa sigur? In prima postare tot sigur spuneai ca nu are pe altcineva. Pana la urma care sigur e adevarat?
__________________
"Daca cineva mi-ar fi dovedit ca Hristos sta in afara adevarului, si daca in realitate adevarul ar sta in afara de Hristos,atunci as prefera sa fiu cu Hristos si nu cu adevarul" (Dostoievski) "Daca Dumnezeu nu exista atunci totul este permis" (tot Dostoievski) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
ajutati-ma sunt disperata | patricia2006 | Umanitare | 7 | 02.09.2012 23:47:20 |
O mama disperata va roaga cu lacrimi in ochi sa ii ajutati baiatul | diannaalex | Umanitare | 5 | 23.06.2010 09:05:36 |
|