![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Vad ca nu se mai vb pe acest topic, deci cam pot sa scriu asa-zisul ultim post pe el, desi daca ar mai veni cineva cu alte argumente, as dezbate bucuros.
Va spun cu o mica sfiala ca, de fapt, eu nu sunt preot in devenire; am studii ingineresti, iar locul meu de munca este... nu conteaza unde lucrez. Fumez, intr-adevar, dar am renuntat de ceva vreme (propozitia nu e formulata gresit - e corecta pentru mine Totusi, putem concluzia intr-un fel, si, pentru ca fiecare concluzioneaza personal, imi expun concluziile mele: 1. Tigara e ceva rau si nesanatos, insa nu trebuie exagerat, ca fumatorii sunt ucigasi si sinucigasi (ca in articolul acela cu statisticile alea ilare). E adevarat ca filozofand, putem spune ca orice pacat e pe acelasi nivel si ca e egal, ca nu se pot compara pacatele etc, insa daca suntem mai practici, e logic sa intelegi ca o crima e un pacat mult mai mare decat fumatul. 2. E o patima rea, e un pacat, si e un lucru rau sa fi dependent de fumat 3. Spiritul ortodox ne spune sa tragem de maneca pe oamenii care gresesc si pacatuiesc, insa nu in public, ci in privat, in soapta, cu sfiala si rusine, si intr-un stil in care sa nu ii jigneasca sau sa se mahneasca/supere etc. Insa ceea ce am vazut eu pe acest forum e departe de a fi un pacat strain tipic! Vorbe ca: ma dezgusta preotii care fumeaza, mi-as schimba duhovnicul, nu i-as mai pupa mana, nu as primi Sf. Taine de la el, nu provin dintr-un spirit ortodox. Provin mai degraba din idei preconcepute si subiective (urasc pe omul care fumeaza doar pentru ca eu nu fumez, insa il compatimesc pe cel ce barfeste pt ca si eu fac asta), zavistie, judecare de semeni, intoleranta, comunism. Si ar mai fi. Concluzia mea personala de la punctul 3. este, asadar, ca userii ar trebui sa nu fie atat de critici, sa fie mai cu rusine, mai toleranti si deschisi pentru compatimire, nu pentru imputare! Mai ales ca multi oameni care fumeaza s-au apucat din cauza unui necaz, exemplu concret fiind eu insumi + mai multi prieteni care ii cunosc. Tu ii arati celuilalt barna din ochiul lui, si lui asta ii mai trebuia acum, el se mahneste ganditu-se la necazurile lui! 4. Sf. Taine sunt valide evoluate de preotul pacatos. El va da socoteala pt aceasta patima asa cum vei da si tu, individual, puterea Domnului ramand asupra preotului pentru liturghie si Taine. 5. ory, mesajul tau e un mesaj tipic, e mesajul stereotip despre care vorbeam la punctul 3. Probabil ca ai mai multe argumente solide si convingatoare in el, dar nu e unul... ortodox. iar scuzele pentru asta, cat si a celorlalti, sunt scuze incredibil de lase si neadevarate, doar ca sa va legitimeze critica pacatoasa pe care il faceti: Am vorbit astfel fiindca vad ca vorba buna te incatraneste [ory]. Dar spune-mi, rogu-te, o singura vorba buna de pe intreg topicul, adresata mie de catre un user. Pline de falsitate sunt si mesajele care incep cu: nu te judec, dar... si apoi continua o gramada de... Dumnzeu sa ajute omului pacatos!
__________________
Vine mosul pe carare, Cu cojocul in spinare. http://www.youtube.com/watch?v=Q4027l_BsDE&NR=1 - it's supposed to be funny like me! |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mda, esti revoltat, iar aceasta revolta ascunde slabiciunea de dincolo de neputinta...
Eu nu sunt revoltata deloc, pur si simplu asa gandesc in ceea ce priveste acest capitol. Crezi ca daca te porti frumos cu un fumator, mai degraba acesta se va lasa, eu nu cred deloc, dimpotriva, acesta v-a profita de ingaduinta aproapelui si-si va manifesta viciul fara probleme . Din experienta vorbesc, cu cat am incercat sa explic frumos si sa inteleg un fumator, cu atat mai mult acesta incerca sa-mi calce in picioare principiile si facerea de bine , cand am intors foaia si am fost mai dura si mai sigura pe ceea ce vreau, lucrurile chiar s-au asezat bine, iar mai tarziu mi-a multumit pentru perseverenta si intoleranta. Dar, oricum, cunosc psihologia fumatorului si intriga lui pornita fata de semeni, din neputinta de-a lasa tutunul, in realitate nu rautatea este problema ci adevaratele consecinte nefaste fata de fumatorul activ, precum si cel pasiv, deci, fata de toti cei din jur. Imi amintesc o poveste despre un bolnav capricios dintr-un spital,care era ingrijit de o maicuta ce facea voluntariat . Acel bolnav arunca mancarea pe jos, injura asistentele , o facea in fel si chip pe maicuta si se manifesta chiar violent uneori. Tot asa, stareta de la manastire schimba maicuta pentru a incerca sa rezolve situatia si sa-l potoleasca pe pacientul nesimti si recalcitrant, trimitand astfel o maicuta si mai supusa si rabdatoare, o maicuta blanda care sa-i explice cu rabdare cum trebuie sa se poarte omul. Dar, in zadar, cu cat era mai blanda persoana ce-l ingrijea, cu-atat mai mult o calca in picioare si o brusca. Asta , pana cand s-a gandit staretul ca nu se mai poate astfel si i-a trimis cea mai capricioasa si nerabdatoare maicuta. I-a trimis spre ingrijire o maicuta care, atunci cand primea o cana in cap, i-o arunca inapoi in cap acestuia, atunci cand tipa la ea, ea tipa si mai tare la el....doar astfel pacientul recalcitrant s-a potolit si nu a mai gasit cale sa se poarte urat, fiindca ii era intoarsa atitudinea si nu-i placea. Sa stii draga mosule ca esti cam mic ca sa intelegi ca in viata totul tine de limita, pana unde esti dispus sa lasi de la tine, sau sa monopolizezi, tine de manipulare, esti manipulat sau manipulezi intr-un fel sau altul, iar ingaduinta si toleranta, din pacate, in zilele noastre capata forma prostiei si a meritului de sine decazut. Este foarte greu de perceput si destul de trist, dar egoismul si ignoranta au umplut lumea de victime. Am trait printre oameni alcoolici, deci, printre betivi...betivi notoriu si unul nu l-am vazut sa lasa alcoolul din vorbele dulci ale sotiei si nici din suspinele copiilor, ci am vazut putine cazuri in care s-au lasat doar de frica, fiindca se saturare de atatea lovituri la cap de borduri, ajunsi pana la crize de epilepsie, pe altii i-a vindecat doar santa maria, cum spune japonezul ( adica,moartea ). In realitate, problema nu sta in viciul unui om, el este liber sa-si aleaga soarta, problema sta in viciul acestuia atunci cand isi face si o netrebnica de familie si o obliga astfel sa-i suporte consecintele, mai ales copii. Am trait intr-o astfel de familie, asa ca nu te mai umfla in pene cu intelepciunea ta puerila, caci nu exista concesii in ceea ce priveste viciile fata de viata unor oameni nevinovati.
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti " |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca filozofic pacatele sunt egale si nu se pot compara, practic nu sunt si se pot compara? Nu cumva pacatele sunt egale insa consecintele acestora sunt diferite. Si ce comparam noi sunt consecintele, urmarile, rezultatele sau cum vrei sa le numesti, atat personale cat si sociale. Deoarece crima este sanctionata de societate, o consideri a fi un pacat mai mare? Pentru crima raspunzi si fata de societate, pentru fumat vei da raspuns in alta parte. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Preotul misionar | Anamaria_anca | Preotul | 10 | 04.05.2015 12:29:51 |
| preotul caterisit | mirelat | Preotul | 36 | 21.02.2012 18:35:33 |
| Preotul de mir | idealist | Preotul | 9 | 23.07.2010 00:44:41 |
| preotul | madalinutza | Preotul | 5 | 06.05.2009 18:33:05 |
| preotul | verona | Din Noul Testament | 4 | 10.09.2008 23:30:58 |
|
|