Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.02.2010, 00:26:39
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit

Citat:
În prealabil postat de amarius Vezi mesajul
Depinde de ce discutii ati avut ca-s mai multe aici.

Crucea este semnul crestinilor, privitor la moartea si invierea Lui,...
Maica Domnului, sa ma rog ei nu pot caci stiu ca este om si nu am voie si o fac degeaba, doar Tatalui si in Numele Lui Isus, deoarece nu este alt nume mai mare ca al Lui, si nici de inlocuit nu poate fi. Cunosc foarte multi crestini ortodocsi printre care si preoti, care nu fac rugaciuni mamei Domnului.
Cea cu ,,mantuirea este la fel...,, nu am inteles.
...

In legatura cu Maica Domnului cred ca e vorba de o neintelegere din partea ta
nu te condamn ca nu o rogi sa se roage pt tine dar nici tu nu trebuie sa-i condamni pe cei ce o cinstesc pe cea care a fost aleasa de Dumnezeu sa-i fie Mama dupa trup
logica mea e foarte simpla, Maria e in prezenta Fiului in acest moment, daca eu o rog sa sa fie impreuna rugatoare spre Dumnezeu cu mine, nu gresesc ba inca intaresc comuniunea aceasta a trupului tainic care este Biserica
Daca o cinstesc (nu o divinizez) o cinstesc pt curatia si ascultarea de care a dat dovada si o cinstesc pt ca prin ea s-a intrupat cel mai bun Prieten al meu, IIsus Hristos cel prin care am primit mantuirea, eu cred ca procesul mantuirii incepe inca de cand ingerul Gavril a zis "nu te teme Marie.."
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8

Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 08.02.2010, 01:52:43
amarius
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
In legatura cu Maica Domnului cred ca e vorba de o neintelegere din partea ta
nu te condamn ca nu o rogi sa se roage pt tine dar nici tu nu trebuie sa-i condamni pe cei ce o cinstesc pe cea care a fost aleasa de Dumnezeu sa-i fie Mama dupa trup
logica mea e foarte simpla, Maria e in prezenta Fiului in acest moment, daca eu o rog sa sa fie impreuna rugatoare spre Dumnezeu cu mine, nu gresesc ba inca intaresc comuniunea aceasta a trupului tainic care este Biserica
Daca o cinstesc (nu o divinizez) o cinstesc pt curatia si ascultarea de care a dat dovada si o cinstesc pt ca prin ea s-a intrupat cel mai bun Prieten al meu, IIsus Hristos cel prin care am primit mantuirea, eu cred ca procesul mantuirii incepe inca de cand ingerul Gavril a zis "nu te teme Marie.."
Danyel, bine daca asa crezi, orice crestin o cinsteste pe Maria, si nu condamna pe cei ce se rog ei ci judeca (gandesc), iar pe langa Maria sunt multi crestini, sau mai deosebiti sfinti, martiri,... si nu cred ca ea sau altii au puterea de a ne implini rugaciunile.
La fel cum Maria a ascultat de D-zeu prin ingerul Gavril tot asa putem sa ne gandim si de Iosif, ca si barbat i-a fost foarte greu si a ascultat.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 08.02.2010, 08:52:48
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
logica mea e foarte simpla, Maria e in prezenta Fiului in acest moment, daca eu o rog sa sa fie impreuna rugatoare spre Dumnezeu cu mine, nu gresesc ba inca intaresc comuniunea aceasta a trupului tainic care este Biserica
Logica aceasta suferă de un viciu: Maria este moartă. "Maria e în prezența Fiului în acest moment" este un eufemism ce încearcă să justifice invenția târzie a Bisericii Catolice despre învierea și urcarea la cer a maicii Domnului.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.02.2010, 09:15:56
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Prin Invierea Sa, Dumnezeu a desfiintat moartea. Nimeni nu este "mort" in sensul in care o spui tu. Deci Fecioara Maria s-a mutat la cele vesnice in apropierea Fiului sau, Care s-a intrupat din trupul ei si de la Sfantul Duh. Nu exista nefiinta si somn al constiintei "dincolo". Nu stiu ce a fost inainte, insa de cand S-a pogorat Christos in Iad si a spulberat moartea, aratandu-ne Invierea Sa, moarte nu mai exista. Nici strabunicii tai nu sunt morti - sunt undeva, cu sufletele vii, nadajduiesc ca in rai, rugandu-se.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.02.2010, 09:29:38
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Prin Invierea Sa, Dumnezeu a desfiintat moartea. Nimeni nu este "mort" in sensul in care o spui tu. Deci Fecioara Maria s-a mutat la cele vesnice in apropierea Fiului sau, Care s-a intrupat din trupul ei si de la Sfantul Duh. Nu exista nefiinta si somn al constiintei "dincolo". Nu stiu ce a fost inainte, insa de cand S-a pogorat Christos in Iad si a spulberat moartea, aratandu-ne Invierea Sa, moarte nu mai exista. Nici strabunicii tai nu sunt morti - sunt undeva, cu sufletele vii, nadajduiesc ca in rai, rugandu-se.
Uiți un lucru esențial: Iisus și apostolul Pavel vorbesc alternativ despre moarte și "somn", referindu-se la aceeași stare a omului ce-și încheie viața. Așa că eu folosesc termenul "moarte" în același sens în care l-au folosit atât Iisus cât și Pavel. Dacă vrei să mă contrazici, poți s-o faci, dar mai întâi va trebui să-i contrazici pe ei....
Reply With Quote
  #6  
Vechi 08.02.2010, 09:35:09
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Atunci de ce exista parabola aceea a lui Lazar si a bogatului, ca nu se vorbea niciunde de starea de DUPA Judecata de Apoi, ci de o stare care e dupa moartea noastra fizica si in acelasi timp precede Judecata.

Citat:
Era un om bogat care se imbraca in porfira si in vison, veselindu-se in toate zilele in chip stralucit. Iar un sarac, anume Lazar, zacea inaintea portii lui, plin de bube, poftind sa se sature din cele ce cadeau de la masa bogatului, iar cainii venind ii lingeau bubele lui. Si a murit saracul; a fost dus de catre ingeri in sanul lui Avraam. Și a murit si bogatul si a fost inmormantat. Și in iad, ridicandu-si ochii, fiind in chinuri, el a vazut de departe pe Avraam si pe Lazar in sanul lui. Și strigand a zis: Parinte Avraame, fie-ti mila de mine si trimite pe Lazar sa-si ude varful degetului in apa si sa-mi racoreasca limba, caci rau ma chinuiesc in aceasta vapaie!
Deci a murit si a fost luat si dus de ingeri, la fel cum celalalt a ajuns in iad si Judecata nu e pomenita nicaieri, si oricum la Judecata Christos Insusi ne va pune de-a dreapta (da Doamne) sau de-a stanga Sa, nu ingerii. Si dupa cum vezi, niciunul nu doarme :)

Ba mai mult, ca sa vezi ca nu e vorba despre un moment post-apocaliptic:

Citat:
Iar el a mai zis: Rogu-te, dar, parinte, sa-l trimiti in casa tatalui meu, caci am cinci frati, sa le spuna si lor acestea, ca sa nu vina si ei in acest loc de chin.
Deci inca nu venise sfarsitul si Judecata de Apoi, cand acestia dialogau, mai exista timp, mai exista pocainta, pe pamant oamenii continuau sa traiasca la fel cum facusera mii de ani.

Edit: In ideea ca ar sustine cineva ca oricum era "doar" o "parabola" si ca nu trebuie luata ad litteram: nu cred ca Dumnezeu, creatorul a toate cate sunt, s-ar fi ocupat cu fictiunea cand avea la dispozitie intreaga istorie a umanitatii si intreaga lume vazuta si nevazuta. Cu inventii ne-am putea ocupa noi, micul nostru act de creatie, dar chiar nu cred ca era cazul ca Dumnezeu sa ilustreze un caz "ipotetic", intr-un timp si spatiu imaginar, ca sa ne demonstreze noua ceva. Asa ca, daca a zis ca acela a murit si l-au dus ingerii in sanul lui Avram, pai asa a fost, inseamna ca exista acesti ingeri care te pot duce, exista acele doua spatii intre care e o prapastie de netrecut, exista o constiinta activa si posibilitatea de a suferi sau de a te mangaia la modul cat se poate de concret, si toate astea inainte de Judecata de Apoi (pentru ca atunci se va fi terminat istoria asa cum o stim si nu ar mai fi nici cei 5 frati ramasi pe-aiurea care ar trebui avertizati). Nu avem nici un motiv sa credem ca lucrurile astea au fost imaginate de Christos numai de dragul discutiei, ca-L facem mincinos.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)

Last edited by Jane Says; 08.02.2010 at 10:11:23.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.02.2010, 10:28:38
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Atunci de ce exista parabola aceea a lui Lazar si a bogatului, ca nu se vorbea niciunde de starea de DUPA Judecata de Apoi, ci de o stare care e dupa moartea noastra fizica si in acelasi timp precede Judecata.



Deci a murit si a fost luat si dus de ingeri, la fel cum celalalt a ajuns in iad si Judecata nu e pomenita nicaieri, si oricum la Judecata Christos Insusi ne va pune de-a dreapta (da Doamne) sau de-a stanga Sa, nu ingerii. Si dupa cum vezi, niciunul nu doarme :)

Ba mai mult, ca sa vezi ca nu e vorba despre un moment post-apocaliptic:



Deci inca nu venise sfarsitul si Judecata de Apoi, cand acestia dialogau, mai exista timp, mai exista pocainta, pe pamant oamenii continuau sa traiasca la fel cum facusera mii de ani.

Edit: In ideea ca ar sustine cineva ca oricum era "doar" o "parabola" si ca nu trebuie luata ad litteram: nu cred ca Dumnezeu, creatorul a toate cate sunt, s-ar fi ocupat cu fictiunea cand avea la dispozitie intreaga istorie a umanitatii si intreaga lume vazuta si nevazuta. Cu inventii ne-am putea ocupa noi, micul nostru act de creatie, dar chiar nu cred ca era cazul ca Dumnezeu sa ilustreze un caz "ipotetic", intr-un timp si spatiu imaginar, ca sa ne demonstreze noua ceva. Asa ca, daca a zis ca acela a murit si l-au dus ingerii in sanul lui Avram, pai asa a fost, inseamna ca exista acesti ingeri care te pot duce, exista acele doua spatii intre care e o prapastie de netrecut, exista o constiinta activa si posibilitatea de a suferi sau de a te mangaia la modul cat se poate de concret, si toate astea inainte de Judecata de Apoi (pentru ca atunci se va fi terminat istoria asa cum o stim si nu ar mai fi nici cei 5 frati ramasi pe-aiurea care ar trebui avertizati). Nu avem nici un motiv sa credem ca lucrurile astea au fost imaginate de Christos numai de dragul discutiei, ca-L facem mincinos.
Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.02.2010, 14:55:31
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...
Prin asta incerci sa spui ca acel fragment din Evanghelie este o fantezie evreiasca si nimic mai mult? Ok. Si atunci de ce nu am spune ca intreaga Evanghelie e doar o fantezie evreiasca? Daca un citat din Chritos lasa loc acestor dubii, de ce nu ar lasa toate? In care din parabolele spuse de El se arata interventia directa a lui Dumnezeu? Te intreb pentru ca eu nu stiu Noul Testament pe de rost.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)

Last edited by Jane Says; 08.02.2010 at 14:58:06.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.02.2010, 19:41:01
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ai dreptate: lucrurile acestea nu au fost imaginate de Christos, ele sunt rodul fanteziei populare evreești infestate de teoria "nemurii sufletului", teorie importată din Babilon... Se adeverește iarăși că topicul despre "nemurirea sufletului" a fost inchis de administratori prea devreme. Vreau totuși să pun o întrebare: unde este Dumnezeu în această parabolă? Se pare că toate în cer și pe pământ, în Iad și în Rai le face și le desface Avraam...
Simplu!

Daca ai sa citesti VT ai sa vezi ca vorbirea directa cu Dumnezeu nu era pentru oricine, era rezervata celor alesi de El.
Oamenii obisnuiti (cu atat mai mult pacatosii!) se adresau lui Dumnezeu prin acestia iar acestia erau/reprezentau/exprimau vointa Lui.

Nu e prea complicat, daca stai sa te gandesti bine, nu-i asa?

Alte intrebari?

Dar dovezi cu importarea "nemurii sufletului" din Babilon, ai?
Adica, sa zicem ca daca o sa-ti gasesc intr-o religie precrestina conceptul nasterii din fecioara, ai sa tragi concluzia ca de fapt nu exista asa ceva in crestinism, e importat din paganism?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.02.2010, 15:06:10
AndruscaCIM's Avatar
AndruscaCIM AndruscaCIM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.748
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Prin Invierea Sa, Dumnezeu a desfiintat moartea. Nimeni nu este "mort" in sensul in care o spui tu. Deci Fecioara Maria s-a mutat la cele vesnice in apropierea Fiului sau, Care s-a intrupat din trupul ei si de la Sfantul Duh. Nu exista nefiinta si somn al constiintei "dincolo". Nu stiu ce a fost inainte, insa de cand S-a pogorat Christos in Iad si a spulberat moartea, aratandu-ne Invierea Sa, moarte nu mai exista. Nici strabunicii tai nu sunt morti - sunt undeva, cu sufletele vii, nadajduiesc ca in rai, rugandu-se.
De ce scrii Christos?
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biblia protestanta sau Bibila ''Cornilescu'' Templier Knight Despre Sfanta Scriptura 22 13.03.2015 17:43:49
Sinod pentru reforma BC posibil?! mihaiB Biserica Romano-Catolica 8 27.09.2012 14:32:03
Casa protestanta nicolae_nicolae Biserici Protestante 51 27.06.2010 19:39:55