Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.02.2010, 01:22:37
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai fratilor nu mai discutati cu cine isi orthodoxia.i.thanatos ca e inselat de duhuri rele.

Vedeti o Sfanta crestin ortodoxa anume Sfanta noua mucenita Elisabeta care a primit Sfantul Botez la luterani si a fost primita la crestin ortodoxie prin Sfanta Mirungere.Asta inseamna ca i-a fost considerat valid Sfantul Botez:
http://orthodoxwiki.org/Elizabeth_the_New_Martyr
http://www.goarch.org/chapel/saints_...43&type=saints
Asta se intampla inainte de a se fi auzit de ecumenism.(adica in 1891 dupa unii,oricum inainte de 1900).
Si a fost canonizata de ROCOR iin 1981 asa ca se vede ca si ROCOR in 1981 recunostea Sfantul Botez ca valid la crestini luterani.

A fost canonizata si de BO Rusa dar mai tarziu si anume in 1992.
Alte Sfinte Taine nu recunostea ROCOR dar Sfantul Botez il recunostea la crestinii de alte culte,vedeti ca si parintele Serafim Rose a fost primit de Sfantul Maximovici tot prin Sfanta Mirungere la crestin ortodoxie.
  #2  
Vechi 24.02.2010, 01:26:01
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai fratilor nu mai discutati cu cine isi orthodoxia si restul ca e inselat de duhuri rele.

Vedeti o Sfanta crestin ortodoxa anume Sfanta noua mucenita Elisabeta care a primit Sfantul Botez la luterani si a fost primita la crestin ortodoxie prin Sfanta Mirungere.Asta inseamna ca i-a fost considerat valid Sfantul Botez:
http://orthodoxwiki.org/Elizabeth_the_New_Martyr
http://www.goarch.org/chapel/saints_...43&type=saints
Asta se intampla inainte de a se fi auzit de ecumenism.(adica in 1891 dupa unii,oricum inainte de 1900).
Si a fost canonizata de ROCOR iin 1981 asa ca se vede ca si ROCOR in 1981 recunostea Sfantul Botez ca valid la crestini luterani.

A fost canonizata si de BO Rusa dar mai tarziu si anume in 1992.
Alte Sfinte Taine nu recunostea ROCOR dar Sfantul Botez il recunostea la crestinii de alte culte,vedeti ca si parintele Serafim Rose a fost primit de Sfantul Maximovici tot prin Sfanta Mirungere.
Daca i s-a facut Mirungere, asta este exact dovada ca la Lutherani nu exista Har Mintuitor in "tainele" savirsite de ei. Darul Duhului Sfint se capata prin Mirungere (sau punerea miinilor). Cred ca n-ar fi rau sa mai citesti la catehism putin...

Last edited by orthodoxia.i.thanatos; 24.02.2010 at 01:28:11.
  #3  
Vechi 24.02.2010, 01:42:54
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Cum v-am zis nu mai discutati cu cine isi zice orthodoxia.i.thanatos ca e inselat de duhuri rele si duhurile rele vorbind printr-ansul vor sa va faca sa va despartiti de Biserica sa va pierdeti mantuirea.
Vedeti ca acum duhurile rele care il inseala neaga adevarul istoric evident cu privire la acceptarea ca valida a Sfintei Taine a Sfantului Botez al unei Sfinte crestin ortodoxe de la luterani sau cu privire la acceptarea Sfantului Botez al parintelui Serafim Rose de Sfantul Maximovici care vedea duhovniceste si vedea foarte bine ca parintele Serafim Rose era botezat valid.
Normal ca Sfantul Botez se face cu apa si cu Duh.Si ca Preasfanta Treime lucreaza prin cel care boteaza.
Normal se face numai de preoti sau episcopi dar se accepta ca valid si cel facut de mirenii crestini ortodocsi.
  #4  
Vechi 25.02.2010, 10:34:35
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Daca i s-a facut Mirungere, asta este exact dovada ca la Lutherani nu exista Har Mintuitor in "tainele" savirsite de ei. Darul Duhului Sfint se capata prin Mirungere (sau punerea miinilor). Cred ca n-ar fi rau sa mai citesti la catehism putin...
Ce judecata interesanta! Deci din faptul ca a fost considerat Botezul valid, tu tragi concluzia ca nu au har mantuitor, fara sa accepti de fapt ca botezul a fost valid.

De ce nu ai curaj sa zici in fata: dupa parerea mea, Sfanta lui Hristos nu a primit botezul valid.

N-ar fi rau sa pui mana pe un catehism, impreuna cu un manual de dogmatica.
  #5  
Vechi 25.02.2010, 17:15:54
albertini0
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

In completarea celor scrise de sora Antoniap:

ÎNCHISOARE PENTRU LUMINĂ?!

Iată ce citim, despre prigonirea monahilor de la Afântul Munte, chiar de către un alt vlădică ortodox, dar predat, pe calapodul de faptă al vlădicii Daniel, de la București… – e vorba de ortodoxul ierarh, prigonitor de frați întru Hristos… – e vorba de un apropiat al lui Daniel, Patriarhul Constantinopolului, BARTOLOMEU I:

“ABUZURI SI VIOLENTA FATA DE MANSTIREA ESPHIGMENOU


Manastirea Esfigmenu este cea mai mare manastire din Sfantul Munte, cu o vechime de peste o mie de ani. Aici s-au nevoit mari sfinti ca Sfantul Antonie (intemeiatorul monahismului rus), Sfantul Grigorie Palama (care a fost si staret al acestei manastiri) si Sfantul Antipa de la Calapodesti (singurul roman praznuit de intreaga ortodoxie). Dar iata ca datorita opozitiei acestei manastiri fata de politica ecumenista a Patriarhului de Constantinopol, Bartolomeu, calugarii de aici sunt sechestrati in propria manastire de ani de zile, fiind lipsiti de alimente si medicamente, uneori batuti de fortele de ordine sau de oamenii Patriarhului Bartolomeu. Un atac de acest gen a avut loc chiar in Postul Craciunului cand un grup de calugari fideli patriarhlui ecumenic au atacat cativa parinti din aceasta manastire, provocandu-le rani grave, fiind la un pas de moarte. Prin acest act huliganic tolerat, daca nu chiar initiat de Patriarhul Bartolomeu, un apropiat al IPS Daniel, avem inca o dovada asupra “democratiei” contemporane si a grijii pe care patriarhul ecumenic o afiseaza fata de supusii sai. Mai mult, cu ajutorul politicului – a guvernului grec, care nu are nici un drept asupra Sfantului Munte, mai ales in ce priveste disputa religioasa – patriarhul Bartolomeu a creat o replica fidela a manastirii Esfigmenou, pentru a redirectiona corespondenta si pentru a dezinforma opinia publica cu privire la adevarata manastire Esfigmenou. Lucruri ingrozitoare, violenta, incalcarea unor drepturi fundamentale, manipulare, dezinformare, de toate acestea este responsabil patriarhul Bartolomeu. Observand cum stau lucrurile la nivel inalt, nu ne mai miram de controlul pe care doreste sa-l instaureze cat de curand IPS Daniel si la noi. Fereasca Dumnezeu s-ajunga patriarh! Si mai fereasca Dumnezeu s-ajunga – si mai rau – Patriarh de Constantinopol. Doamne apara si pazeste!

***
[va urma]

Last edited by albertini0; 25.02.2010 at 17:20:54.
  #6  
Vechi 25.02.2010, 17:21:39
albertini0
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

[continuare]

SCURT ISTORIC PRIVIND PROTESTUL DE LA ESPHIGMENOU


1972: Monahii de la Esphigmenu ridica steaguri negre pentru a protesta împotriva rugaciunilor comune între patriarhul Atenagoras si papa.

1974: Comunitatea Muntelui Athos la instigarea Patriarhiei de Constantinopol îl condamna pe staretul de la Esfigmenu si pe trei dintre monahii de la aceeasi manastire la expulzarea din Muntele Athos. În fata refuzului acestora de a se supune, armata greaca (!) impune o blocada maritima si terestra vreme de patru luni; monahii desfasoara deasupra manastirii lor binecunoscutul steag cu inscriptia “Ortodoxie sau moarte”.

1992: În luna mai patriarhul de Constantinopol îi expulzeaza în forta cu politia înarmata (!) pe monahii Schitului athonit rusesc Sfântul Ilie, pe care îl confisca. Monahii vietuitori ai schitului nu îi pomeneau înca din anii ‘50 pe patriarhii constantinopolitani, din pricina ecumenismului lor, iar Schitul Sfântul Ilie era de drept proprietatea Bisericii Ruse din Afara Granitelor.

1993-1994: În luna decembrie a anului 1993 Comunitatea Muntelui Athos scrie o scrisoare patriarhului în care condamna Acordul de la Balamand unde Patriarhia de Constantinopol si unele dintre Bisericile locale (inclusiv B. O. Româna) recunosc papismul a fi “Biserica sora”. Patriarhul Bartolomeu nu doar ca nu îngaduie nici o discutie asupra ereziei ecumenismului, ci reactioneaza în forta depunând câtiva stareti si dând pedepse severe celorlalti. Supusi la presiuni foarte mari acestia dau înapoi, si într-o scrisoare de apel din mai 1994 implora iertarea… Astfel, protestul împotriva Balamandului a fost redus la tacere.

2002: În luna noiembrie, Comunitatea Muntelui Athos convoaca pe monahii de la Esfigmenu în fata unui tribunal pentru a raspunde la 88 “capete de acuzare”. Monahii nu se prezinta însa raspund în scris. Comunitatea Muntelui Athos declara obstea Manastirii Esfigmenu ca ilegala si impune ca termen 8 ianuarie 2003 pentru parasirea manastirii.

2003: Politia greaca asediaza manastirea începând din luna ianuarie. În februarie, un tânar monah moare la volanul unui tractor al manastirii care ramasese afara si pe care încerca sa-l recupereze la adapostul întunericului noptii. În martie, la presiunea miscarilor de protest în sprijinul Manastirii Esfigmenu, Consiliul de Stat al Greciei dispune ridicarea blocadei asupra manastirii.

2005: Patriarhul Constantinopolului Bartolomeu înfiinteaza o obste monahala impostoare, careia îi sunt atribuite toate bunurile Manastirii Esfigmenu (conturile din banca, vaporul…) În octombrie, blocada revine si mai în forta; manastirea nu se mai poate aproviziona cu alimente si medicamente, nici nu mai poate primi vizite ale medicilor. Acestea pricinuiesc moartea a patru monahi.

2006: În octombrie un tribunal (civil!) grec îi condamna pe monahii de la Esfigmenu la doi ani de închisoare pentru “ocupatie ilegala” si “tulburarea linistii publice”… Monahii fac apel în justitie contestând sentinta.

La 20 decembrie, membrii obstii impostoare a patriarhului Bartolomeu îi ataca violent în timpul noptii cu bare de metal si topoare pe monahii din birourile Manastirii Esfigmenu din Careia (capitala peninsulei Athos) pe când acestia dormeau. În urma bataii patru monahi esfigmeniti au multiple rani, unul dintre ei chiar fractura craniana.

La 25 decembrie, sub o puternica presiune mediatica, guvernul grec anuleaza operatiunea expulzarii monahilor Esfigmeniti; cu toate acestea însa, blocada dura impusa manastirii nu este ridicata.

La 30 decembrie cele 20 de manastiri mari [6] (inclusiv noua obste înfiintata de patriarh), ca urmare a recentei vizite a papei la Constantinopol, publica la presiunea credinciosilor un comunicat în care condamna ecumenismul [7] si afirma ca se întorc la hotarârile dublei întâlniri din 1980 a Sfintei Chinotite a Athosului, [la care a luat parte si Manastirea Esfigmenu] [8]. Unele dintre manastiri au chemat la a urma Manastirea Esfigmenu în întreruperea comuniunii cu Patriarhia prin încetarea pomenirii patriarhului, iar Avva Efrem – ucenicul si urmasul lui Gheron Iosif – fostul staret al Manastirii Filotheu, a cerut de asemenea potrivit învataturii Sfintilor Parinti, ca manastirile athonite sa opreasca pomenirea patriarhului eretic.” (cf. http://ournet.md/~calendarortodox.
[va urma]
  #7  
Vechi 25.02.2010, 22:00:20
albertini0
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

BLOCADA IMPUSA ABUZIV MANASTIRII ESFIGMENOU


Batalia noastra se da pentru dreptate si pentru adevaratul mod ortodox de a trai, pe care patriarhul incearca sa le reduca la tacere.” (Staretul Methodios)


Sf. Mt. Athos (24 octombrie) – La mai mult de 2 ani dupa ce a l-a ridicat, guvernul grec a instituit un si mai dur embargo asupra livrarilor esentiale vietii la Manastirea Esfigmenu din Sfantul Munte. Pe 12 octombrie, liniile telefonice au fost intrerupte, intr-o incercare de a amuti vocea monahilor si de a le taia comunicarea cu lumea. In aceeasi zi, vehicolul cu care se transportau la Manastire alimente, medicamente si combustibil pentru incalzire, din orasul vecin Karies, a fost confiscat.
Calugarii de la Esfigmenu, cea mai populata manastire din Sfantul Munte, dezaproba politica patriarhului ecumenic Bartholomeu al Constantinopolelui, si ca rezultat, sunt inca odata sub asediu. Patriarhul, obsedat sa striveasca vocile dizidente, a ordonat politiei grecesti sa instituie o blocada, sa infometeze calugarii pentru a-i face sa se supuna.
Din pacate, nu doar alimentele si medicamentele sunt cele de care patriarhul cauta sa ii lipseasca pe calugari. Intr-un gest insidios, Bartholomeu a facut presiuni asupra guvernului grec si a autoritatilor locale sa creeze o manastire-impostor cu acelasi nume, Esfigmenu, ca sa transfere intreaga proprietate, sa devieze corespondenta si transferurile bancare la noua sa creatie, in timp ce infometeaza adevarata Esfigmenu. Aceasta “replica” manastireasca violeaza Carta Muntelui Athos prin aceea ca staretul si noua obste nu intrunesc criteriile stabilite prin regulile vechi de secole ale Cartei.
“Calugarii nostri nu se mai pot ruga in pace daca nu accepta vederile politice si religioase ale patriarhului, care le tulbura constiinta. Patriarhul nu va admite nici un dialog,” afirma staretul Methodios, ales conducator al manastirii. “Alegem sa devenim calugari ca sa ne izolam de caile lumii si de politica zilelor noastre; sa ne dedicam viata rugaciunii pentru mantuirea noastra si a umanitatii. Ce se intampla aici este infiorator. Este o privire necenzurata in mecanismele interioare ale ierarhiei bisericii moderne si in tacticile inconstiente, care violeaza insasi esenta crestinismului.”

Patriarhul reactioneaza sever impotriva oricui ridica obiectii la politica sa. Asemanator cu durele persecutii ale guvernului chinez asupra lui Dalai Lama si a Falun Gong, Batholomeu nu are toleranta pentru cei care nu promit supunere fata de agenda sa personala si care indraznesc sa ridice vocea. In timp ce patriarhul cauta intelegere si deschidere de la guvernul turc pentru a-si propaga invataturile sale proprii in Turcia majoritar musulmana, el nu tolereaza nici un dizident in conducerea bisericii sale ortodoxe.
Patriarhul a declarat recent pe calugari “schismatici” in incercarea de a-i evacua din manastire, casa lor. Calugarii, cetateni ai Uniunii Europene, au facut apel la ordinul de evacuare in fata Consiliului de Stat, instanta suprema a statului grec. Acesta a decis ca nu are jurisdictia sa decida daca Esfigmenu este schismatica, asa cum a acuzat patriarhul. Curtea a hotarat ca, sub constitutia Greciei, patriarhul are “autoritatea spirituala” asupra comunitatii monastice semi-autonome de la Muntele Athos si ca aceasta nu este subiect pentru asemenea hotarari judecatoresti. Totusi, ca cetatean turc, Bartholomeu nu are autoritate legala asupra peninsulei unde se afla Muntele Athos. Fiecare manastire este ea insasi o entitate separata.


Calugarii de la Esfigmenu traiesc o viata de liniste spirituala si monastica in traditia neintrerupta a ultimilor peste o mie de ani. Muntele Athos este centrul spiritual al Bisericii Ortodoxe, unde calugarii sunt considerati aparatori ai credintei. Manastirea Esfigmenu, infiintata in primul mileniu, a fost locul de staretie al Sfantului Grigore Palama, si locul de unde Sfantul Antonie a plecat in Rusia pentru a pune bazele monahismului ortodox. Pentru mai mult de o mie de ani Manastirea a fost un loc de rugaciune si pace pentru cei care alegeau chemarea vietii monahale. Izolarea si aspra frumusete naturala atrage pelerini si turisti deopotriva, care vin sa vada arta si arhitectura Imperiului Bizantin. [va urma]
  #8  
Vechi 25.02.2010, 22:02:18
albertini0
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Biblioteca Manastirii gazduieste 372 de codice crestine in manuscrise originale si circa 8000 de carti, unele datand din secolul IV. Comoara mai include numeroase obiecte de cult precum icoane de mozaic din secolul XIII si moaste de sfinti.
Datorita faptului ca Muntele Athos este o regiune semi-autonoma a Greciei, puterea statului este reprezentata prin Ministerul Afacerilor Externe, condus de Petros Molyviatis. Sub autoritatea acestuia se afla structura de comanda care autorizeaza politia greaca sa puna sub embargo bunurile indispensabile vietii calugarilor”(articol preluat de la AGENTIA DE PRESA ALTERMEDIA).

Iată că s-a dezlănțuit un adevărat război apocaliptic, păstrat, de ochii lumii, într-o subterană a atenției publice, tocmai pentru ca efectul final să fie unul catastrofal, și nimeni să nu mai poată ajuta și schimba faptele spre bine, cu nimic! Și se lucrează, cum bine diavolul le-a arătat închinătorilor săi, dintotdeauna… – cu “cai troieni” și cu înjunghierea fratelui, pe la spate…mă rog, întreg arsenalul Satanei e pus la treabă, în cadrul acestei așa-zise mișcări ecumenice (în cadrul căreia “mișcarea focolarelor”[3] joacă un rol din ce în ce mai pervers și mai agresiv![4]).

…ȘI TOTUȘI, NOI VOM REZISTA…! GLORIA LUI DUMNEZEU SE VĂDEȘTE PRIN ÎNSUȘI MARTIRIUL ORTODOXIEI!!!

S-ar zice că, din moment ce însuși Muntele Sfânt-ATHOS a fost, în parte, pustiit de “raidurile” Satanei, prin mâna uneltitoare a Papei, jucând într-o horă a orbilor cu însuși mercenarul Bartolomeu I – Ortodoxia n-ar mai avea pavăză și cetate, și ar fi cazul să se predea…Nu, pavăza și cetatea Ortodoxiei se mai păstrează și pe pământ – după cum vedem, nu toate mânăstirile athonite s-au lăsat intimidate de lucrătira diavolului… MANASTIRII ESFIGMENOU rămânând portdrapelul Ortodoxiei, la Sfântul Munte – dar neînvinsa Pavăză și Cetate a Ortodoxiei este în Ceruri, este Hristos-Dumnezeu, Lumina Lumii!!! Deci, diavole, nu te împăuna cu sufletele cele slabe, ale celor care dinainte se știa că n-au puterea să fie și să rămână ai Lui Dumnezeu… – ci ai de grijă că tocmai astfel de prigoniri ale creștinismului l-au făcut pe acesta mai tare și strâns/unit, în tot mai strânsă falangă, tot mai cu luare-aminte, către lucrările Înșelătorului…

…Până la urmă, dracul e prost!… – asta noi, românii, o știm, din moși strămoși…Ortodoxie înseamnă tocmai păstrarea ritmului neîntinat/nefalsificat al Duhului/Vieții – și, chiar fără s-o vrea explicit sau s-o știe discursiv – instinctul cel dumnezeiesc îi va strânge pe TOȚI drepții pământului (căci DREPTATE A CĂII SPRE DUZMNEZEU, înseamnă Ortodoxia!!!), unul lângă umărul altuia. Și nu va mai conta cum își zic ei, ci va conta cum lucrează ei pentru Via/Moșia Lui Dumnezeu – și cum îi strigă/numește pe ei însuși Stăpânul Viei/Moșiei/Mocșei – DUMNEZEU!!! Căci dacă ei se vor numi, între ei, altfel decât “drepți” – dacă ei vor fi DREPȚI, însuși Dumnezeu îi va numi ORTODOCȘI!!! Iar de nu vor fi și nu se vor arăta ei, prin lucrare, DREPȚI (fie să-și zică, ei între ei, și Patriarhi…) – nici Dumnezeu nu-i va numi ORTODOCȘI!!!

Ortodoxia nu este rătăcire (de aceea, ortodoxul adevărat se ferește de amestecul cu cei rătăciți…), ci, dimpotrivă, REGĂSIREA SĂLAȘULUI ADEVĂRAT AL SINELUI: NUMAI ÎNTRU DUMNEZEU, OMUL SE VA AFLA PE/ÎNTRU SINE!!!

…Și, fără să știe, prostul de drac tocmai la GRĂBIREA acestei strângeri a Duhului Umanității lucrează (aflată, dintotdeauna, în ascunsă/mistică dorire de re-întoarcere la rai – cum frumos zice Nichifor Crainic, tot omul trăiește, încă de la naștere, întru Nostalgia Paradisului…) – întru Mântuirea Omului și Împlinirea Lui Hristos-Biserica-Sălașul Raiului Regăsit. Lucrează, drace, lucrează, că la lucru tot Dumnezeu te-a pus!!! Și de te numești și te umfli a fi întru numele de Patriarh Daniel, ori de Patriarh Bartolomeu, Fiara din tine va linge mâna Omului, în finalul Sfintei Lucrări a Mântuirii…!!! În definitiv, Antihristul nu vine, pe Pământ, decât pentru a-L confirma, DEFINITIV, pe Hristos-Ușa Mântuirii.

MARTIRIUL ORTODOXIEI VA FI ÎNSĂȘI VICTORIA LUI DUMNEZEU, ÎNTRU MÂNTUIREA NEAMURILOR/OMULUI/ÎNTOARCEREA, ÎN TRUP DE GLORIE, A LUI ADAM, LA TATĂL SĂU CERESC!!!

prof. dr. ADRIAN BOTEZ

SURSA: http://revista-epoca.ro/%E2%96%BAvoc...-adrian-botez/

Last edited by albertini0; 25.02.2010 at 22:06:34.
  #9  
Vechi 28.02.2010, 02:56:41
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu Vezi mesajul
Ce judecata interesanta! Deci din faptul ca a fost considerat Botezul valid, tu tragi concluzia ca nu au har mantuitor, fara sa accepti de fapt ca botezul a fost valid.

De ce nu ai curaj sa zici in fata: dupa parerea mea, Sfanta lui Hristos nu a primit botezul valid.

N-ar fi rau sa pui mana pe un catehism, impreuna cu un manual de dogmatica.
Mutumesc, nu ma intereseaza nici catehismul, nici dogmatica Stilului Nou.

La noi, la ortodocsi, Mirungerea completeaza botezul, inseamna petcetluire cu Duhul Sfint. Dupa unii autori este “cincizecimea personala”, primirea Harului lui Dumnezeu. Fara mirungere nu poti fi madular al Bisericii lui Cristos. Ea se face odata, imediat dupa botez. La ortodocsi botezul fara mirungere nu este complet.

“Taina Mirungerii, numita si confirmare se face in Biserica Ortodoxa intotdeauna impreuna cu botezul. Asa cum Pastile nu au nici un inteles pentru lume fara de Cincizecime, asa si botezul nu are sens pentru crestin fara mirungere. Prin aceasta acceptiune si practica Biserica Ortodoxa se diferentiaza de Biserica Catolica sau de Bisericile Protestante pentru care cele doua taine sint adesea separate si au alte interpretari decit acelea pe care le gasim in Ortodoxia traditionala.” (The sacrament of chrismation, also called confirmation, is always done in the Orthodox Church together with baptism. Just as Easter has no meaning for the world without Pentecost, so baptism has no meaning for the Christian without chrismation. In this understanding and practice, the Orthodox Church differs from the Roman Catholic and Protestant churches where the two sacraments are often separated and given other interpretations than those found in traditional Orthodoxy.) (http://www.oca.org/OCChapter.asp?SID=2&ID=52)

Ereticilor botezati dupa ritualul ortodox li se recunoaste (prin aplicarea ikonomiei) cel mult spalarea de pacat. Dar ca sa poata deveni membri ai Bisericii lui Cristos trebuie sa primeasca si Duhul Sfint, pe care nu-l pot capata decit prin Mirungere cu Mir adevarat (sau prin punerea miinilor) numai in Biserica Drept – Credincioasa.
  #10  
Vechi 13.04.2010, 21:13:25
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Arhiepiscopul Averchie adeseori cita din Sf. Ignatie Briancianinov:Să nu îndrăznești să ridici mâna ta cea slabă pentru a opri valul puternic al apostaziei. Evit-o, păzește-te tu însuți de ea, și-ți va fi de ajuns. [COLOR=#000080]Cunoaște duhul vremii, cercetează-l, ca să poți evita pe cât posibil influența lui.[/COLOR]” Desigur că elevii și călugării Arhiepiscopului Averchie de la seminarul/mănăstirea Sfânta Treime au apreciat actualitatea avertismentelor sale.[COLOR=#000080] Și totuși era greu pentru mulți să înțeleagă motivul pentru această insistență și agățare constantă de o temă atât de negativă.[/COLOR] Odată, când Arhiepiscopul vorbea, ca de obicei, de semnele îndepărtării de Hristos, un elev puse o întrebare:Cu siguranță că apostazia este groaznică și am auzit despre ea, dar de ce atât de mult? Până la urmă suntem păziți prin faptul că suntem ortodocși, lipindu-ne de tradiție. Suntem în diaspora Bisericii Rusești – nu suntem ecumeniști, nu avem nimic de-a face cu trădarea Ortodoxiei care este desfășurată de alte jurisdicții. [COLOR=#ff0000]Suntem în adevărata Biserică – Biserica Ortodoxă. Nu suntem în siguranță? Hristos spunea că porțile iadului nu vor birui Biserica Sa“. Uitîndu-se pătrunzător la cel care pusese întrebarea, Arhiepiscopul Averchie, îl întrebă la rându-i: “Dar ce-ți poate da siguranța că tu ești în Biserică?” [/COLOR]Folosea singularul rusesc “tu” pentru că dorea să se adreseze individual ascultătorilor săi. Toți elevii prezenți erau botezați creștini ortodocși; bărbatul care a pus o astfel de întrebare era propriul lor ierarh, adică legătura lor cu apostolii; nu erau numai din aceeași Biserică, dar și sub aceeași “jurisdicție”. Cum, atunci, putea pune la îndoială apartenența lor la adevărata Biserică fără a o pune la îndoială și pe cea proprie?
Întrebarea Înaltului Averchie era încărcată de înțeles. Adeseori le spunea elevilor săi că [COLOR=#000080]Antihrist va “recunoaște”, “legitima” și astfel va stăpâni partea exterioară a Bisericii Ortodoxe – cu tradițiile, dogmele, artele, adevărul canonic, puritatea liturgică și succesiunea apostolică. Așadar, apartenența exterioară la Biserică și aderarea la tradiție – deși pași necesari pentru cei care cunosc Adevărul Ortodoxiei și vor să-l împărtășească în plinătatea măreției sale – nu oferă, după cum spunea “nici o siguranță”.[/COLOR] Întrebîndu-și elevii ce le dădea siguranța că erau membrii ai adevăratei Biserici, sublinia [COLOR=#ff0000]necesitatea de a-și dezvolta interior sentimentul autenticității care să-i ajute să identifice duhul creștinismului ortodox adevărat și să-l deosebească de imitațiile sale viclene[/COLOR]“.

Sursa: Razboi intru cuvant, Salvarea Ortodoxiei de astazi
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
adevar sau superstitie?! ovidiu.mihai05 Generalitati 4 07.10.2011 07:48:54
Potopul- mit sau adevar? Zarathustra_revenind Generalitati 47 20.06.2010 12:54:55
Exista mantuire, exista vindecare! iosif Pocainta 3 07.02.2007 13:48:29