Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.03.2010, 17:26:48
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Anna... parintele meu duhovnic spune ca nu le putem impune oamenilor nimic, ca nu ii putem schimba, ca trebuie sa invatam sa il acceptam pe fiecare asa cum e el... si sa tragem, in schimb, de noi, sa fim noi mai buni, mai credinciosi, in loc sa ii cerem celuilalt sa fie el mai bun, mai credincios...
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.03.2010, 17:45:48
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
Anna... parintele meu duhovnic spune ca nu le putem impune oamenilor nimic, ca nu ii putem schimba, ca trebuie sa invatam sa il acceptam pe fiecare asa cum e el... si sa tragem, in schimb, de noi, sa fim noi mai buni, mai credinciosi, in loc sa ii cerem celuilalt sa fie el mai bun, mai credincios...
Da, Glykys, sunt de acord cu tine.. nu putem impune nimic, nu-i putem schimba pe altii. Si oricum nu-mi propun sa intorc pe cei din alte confesiuni la credinta ortodoxa (mai ales daca ei nu-si pun intrebari, nu cauta etc.).
Dar nu mi se pare bine sa tac daca o invatatura gresita este prezentata drept crestinism (si nici nu ma bag in lucruri f subtile, ci ma refer la deformari grosolane.. cand au fost contestate Sf Taine, cand a fost hulita Maica Domnului, cand s-a spus ca fiecare se mantuieste prin religia lui etc..).
Cum sa tac daca cineva care se pretinde crestin afirma astfel de lucruri.. si lumea tace. Ma simt de parca as trada pe Cineva.
(Daca este ateu/ alta credinta.. treaba lui, nu ma intereseaza.. dar cele mai mari hule nu vin de acolo).
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.03.2010, 18:36:37
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
Anna... parintele meu duhovnic spune ca nu le putem impune oamenilor nimic, ca nu ii putem schimba, ca trebuie sa invatam sa il acceptam pe fiecare asa cum e el... si sa tragem, in schimb, de noi, sa fim noi mai buni, mai credinciosi, in loc sa ii cerem celuilalt sa fie el mai bun, mai credincios...
Culmea ! Noi,cei mai mici suntem mai neinduplecati,si mai vajnici aparatori,iar cei mai inaintati,cum ar fi parintele tau duhovnic,sunt mai toleranti ca noi!
In loc sa tune impotriva pacatosilor sau chiar a sectarilor,in calitate sa de mai avansat in ale cunoasterii si practicii ortodoxe,ti-a spus simplu,ceea ce se stia inca de la Hristos : Ca nu putem schimba pe aproapele,ci telul este sa ne schimbam pe noi.Si de abia atunci,cand vom scoate barna din ochiul nostru,vom vedea deslusit sa fim si doctori pentru celalalt.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.03.2010, 23:53:42
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Un articol interesant si, cred eu, potrivit cu titlul topicului:

http://www.ziarullumina.ro/articole;...-privirii.html

Indreptarea privirii
de Ciprian Olinici

Modul în care omul își gândește intimitatea poartă pecetea paradoxalului. Dorința de a nu se afla ce facem în ascuns este conjugată cu nevoia de a ne afirma gândurile și faptele noastre. Principial, societatea satisface ambele nevoi: ne apără legislativ cadrul intim și ne dă posibilitatea să facem publice aspecte din viața particulară. Cu toate acestea, nu toată lumea se bucură în egală măsură de protecție. Din acest unghi, percepția colectivă distinge două categorii de oameni: persoanele publice și ceilalți.
.................................................. .......................................


Se spune că nevoia de a explora viețile altora ține de sociabilitatea umană. Mediul în care trăim și dialogul zilnic cu informațiile despre și de la cei de lângă noi conturează stări și atitudini. Învățăm de la și ne raportăm la cei apropiați privind atent și speculativ la modul lor de a trece prin examenele vieții. Astfel, aceste sondări ale intimității unei persoane devin cutume, exemple de modalități în care ne putem desfășura. Publicul este avid după informațiile aplicate. Practica bate teoria.
În acest context, accentul este disputat de natura informațiilor cercetate. Popularitatea știrii tabloide ne arată de fapt la ce este branșat omul de astăzi. Știrile „populare“, cu un conținut puternic edulcorat, care trece de multe ori granița defăimării, devin caracteristici ale vieții noastre, proiecții ale patimilor și dorințelor ascunse. Modernitatea este confundată cu mondenitatea. A fi conectat la spectacolul de după cortină nu înseamnă a fi privilegiat. Poți pierde esențialul când urmărești doar amănunte. Poți pierde lumina atunci când cauți doar ce sclipește prin întuneric. Este adevărat că spiritul critic este preferat celui acomodat, dar spiritului nostru critic ii lipsește ceea ce un părinte al patericului, Avva Sisoe, numea a fi „îngerul discernământului“.
Dincolo de motivațiile sociologice ale „succesului“ escapadelor în intimitatea unor persoane există și o motivație spirituală: nevoia de a ne sprijini pe modele. De aceea, de timpuriu, Biserica a alcătuit Sinaxarul, unde a consemnat viața unor oameni care au lăsat în urmă lumină. Omul este mereu gândit în legătură cu cineva. In cazul persoanei umane nu se manifestă un simplu fenomen gregar atunci când se raportează la cineva. Biserica ne dorește a fi în legătură cu sfinții. Sinaxarul nu este o simplă alternativă a presei tabloide. El oferă exemple de persoane paradigmatice, al căror drum are un scop. Sfinții au urmat o cale sigură. Ei nu mai au nimic de ascuns. Poate de aceea ne simțim atrași de viața lor. Ei nu pot confirma păcatul.
În fața lui Dumnezeu, intimitatea noastră devine publică. Cu toate acestea, El știe să păstreze discreția. În Evanghelii, Mântuitorul nu a făcut din viața femeii păcătoase subiect de cancan. I-a respectat intimitatea. A stiut însă să facă publică doar lumina pe care femeia a arătat-o, anume pocăința ei. În predica de pe munte, Mântuitorul arăta că faptele noastre bune, rugăciunea și postirea, milostenia și curăția, înainte de a fi publice, sunt parte din intimitatea noastră. Dumnezeu le vede în ascuns și răsplătește și cele ascunse. Paradoxal, Dumnezeu Care vede în ascuns va răsplăti la vedere...
Învățăm, astfel, că modul nostru de a gândi intimitatea trebuie să fie unul reflexiv. Atunci când dorim să îi vedem doar pe ceilalți, să privim mai întâi înspre noi și, obligatoriu, atunci când ne gândim doar la noi, să îi privim mai întâi pe ceilalți.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 08.03.2010, 00:30:46
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Culmea ! Noi,cei mai mici suntem mai neinduplecati,si mai vajnici aparatori,iar cei mai inaintati,cum ar fi parintele tau duhovnic,sunt mai toleranti ca noi!
In loc sa tune impotriva pacatosilor sau chiar a sectarilor,in calitate sa de mai avansat in ale cunoasterii si practicii ortodoxe,ti-a spus simplu,ceea ce se stia inca de la Hristos : Ca nu putem schimba pe aproapele,ci telul este sa ne schimbam pe noi.Si de abia atunci,cand vom scoate barna din ochiul nostru,vom vedea deslusit sa fim si doctori pentru celalalt.

Ai dreptate.

3. Zis-a avva Antonie : parintii cei de demult, cand mergeau in pustie, intai se vindecau pe sine si facandu-se doctori alesi, vindecau si pe altii. Iar noi iesind din lume, mai inainte de a ne vindeca pe noi singuri, indata incepem a vindeca pe altii si intorcandu-se boala asupra noastra, se fac noua cele de pe urma mai amare decat cele dintai si auzim de la Domnul zicand : Doctore, vindeca-te mai intai pe tine ( 1 ).
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.03.2010, 01:28:43
LapetiteMoc LapetiteMoc is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.900
Lightbulb

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul

3. Zis-a avva Antonie : parintii cei de demult, cand mergeau in pustie, intai se vindecau pe sine si facandu-se doctori alesi, vindecau si pe altii. Iar noi iesind din lume, mai inainte de a ne vindeca pe noi singuri, indata incepem a vindeca pe altii si intorcandu-se boala asupra noastra, se fac noua cele de pe urma mai amare decat cele dintai si auzim de la Domnul zicand : Doctore, vindeca-te mai intai pe tine ( 1 ).
Multumim pentru invatatura aceasta !
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sminteala mintii, sau setea de cunoastere sterila eodor nastasa Generalitati 121 27.06.2011 00:01:21
Cum face noua Irodiada dna Elena Udrea inselata de draci sminteala in popor mihailt Generalitati 12 29.04.2010 20:37:25
sminteala cipurilor surprinsă de massmedia logos Biserica Ortodoxa si Massmedia 4 26.02.2009 18:53:39