Citat:
În prealabil postat de iustin10
Pai de aia zic.Daca apostolul a fost inaltat inca din viata ,si a stat doar putin in al 3 lea cer,pe cand era inca pacatos,cum credeti oare ca mort fiind ,Dumnezeu nu il va inalta la El?El ,care i-a dat inca din viata sa guste desfatarea cerului,credeti ca il va mai lasa sa astepte atat?
|
Pai, de ce atat graba? Oricum, cel mort nu stie nimic; nu sufera in asteptare. Dumnezeu nu l-a inviat si inaltat nici pe patriarhul David ("om dupa inima lui Dumnezeu"). Ne-o spune chiar Sfantul Apostol Petru:"
Caci David nu s-a suit la ceruri."(Fapte 2:34)
Totusi, Dumnezeu ar putea sa-i inalte pe Sfintii Apostoli. Dar, nu inainte de a-i invia. De ce tot ocoliti invierea mortilor si prezentati o imagine a unui Dumnezeu inconjurat de morti?
Citat:
În prealabil postat de iustin10
Si de ce se roaga apostolul ca mai bine ii este sa moara ,,decat sa stea in trup.Oare nu pentru ca era nerabdator sa ajunga in imparatie ?
|
Sa nu intelegeti ca Sfantul Apostol isi dorea sa-i iasa fantoma (inventia aceea fara trup dar constienta si plina de simturi) din trup si sa se duca la Domnul. In alta parte Sfantul Apostol explica mai detaliat cum vede aceasta scapare de trup; prin inlocuirea cu un alt trup (nemuritor si nesupus putrezirii), la revenirea Domnului si invierea mortilor:
""
Iatã, tainã vã spun vouã: Nu toti vom muri, dar toti ne vom schimba, Deodatã, într-o clipealã de ochi la trâmbita cea de apoi. Cãci trâmbita va suna si morþii vor învia nestricãciosi, iar noi ne vom schimba. Cãci trebuie ca acest trup stricãcios sã se îmbrace în nestricãciune si acest (trup) muritor sã se îmbrace în nemurire. Iar când acest (trup) stricãcios se va îmbrãca în nestricãciune si acest (trup) muritor se va îmbrãca în nemurire, atunci va fi cuvântul care este scris: "Moartea a fost înghititã de biruintã. Unde îti este, moarte, biruinta ta? Unde îti este, moarte, boldul tãu?".(1 Cornteni 15:51-55)
Sfantul Apostol descrie mai multe evenimente, printre care si schimbarea trupurilor. Abia atunci vom avea biruinta asupra mortii si vom mosteni viata vesnica. Abia atunci vom putea spune ca suntem nemuritori. Dar, pana se vor implini acestea, murim de-a binelea cu totii (sfinti si pacatosi). Nu avem nimic nemuritor.