![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Regulile fundamentale ale vieții de credință (și, bineînțeles, regulile privind credința însăși) sunt aceleași în Biserica Universală. În rest, fiecare Biserică Particulară sui iuris (=cu drept propriu) are propriile reguli privind ritul și ritmul vieții de credință, ca și normele de disciplină. Una este postul la romano-catolici, altul la greco-catolici, la melkiți, etc. Alte sinaxare, alte norme canonice. Altă ierarhie.
Comparând cu ce am observat la ortodocși, "spațiul de manevră" al duhovnicului este (cu puțin) mai îngust. Aceasta înseamnă că duhovnicul (noi îi spunem "spiritual" de obicei) nu poate da îndrumări contrare canoanelor în vigoare. Aceasta nu înseamnă că nu există direcțiune spirituală, ci că există o mai mare conștientizare a faptului că autoritatea în Biserică vine pe verticală. Magisteriul este format din papa și episcopii în comuniune cu el. Ei, și numai ei au preoție deplină. Față de preoția lor, cea a preotului este delegată: preoții sunt colaboratori ai episcopilor. La hirotonie, episcopul consacrator, aflat pe tron, întreabă: "promiți ascultare și respect mie și urmașilor mei ?", iar noul preot spune: "promit", după care episcopul spune: "să binecuvânteze Dumnezeu lucrarea astfel începută!" Orice grup de laici sau de preoți își poate elabora reguli, mergând până la reguli de viață personală (am și eu una), dar acestea trebuie să aibă aprobarea nivelului imediat superior și nu pot fi contrare regulei generale. Ca laic, aprobarea preotului meu e suficientă. Ca preot, aș avea nevoie de aprobarea episcopului.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
|||
|
|||
|
@Mihnea
Multumesc mult. Am inteles si mi se pare cel putin partial bine cum este la voi.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Multumiri anticipate pt info. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
-cel la care ne spovedim, care trebuie să fie preot și formal rânduit pentru această slujire de episcopul locului (se cheamă "hirotesire", în rânduiala bizantină). -cel care ne dă direcțiunea spirituală: poate fi și un laic mai înaintat în credință. Deci, cele două accepțiuni se pot suprapune pe aceeași persoană, caz în care preotul face atât oficiul de confesor, cât și pe cel de director spiritual. Dacă merge ca să se spovedească, atunci pregătirea constă în examenul de conștiință. Penitentul trebuie să aibă certitudinea căinței și hotărârea de a nu mai păcătui, în caz contrar spovada este invalidă, chiar dacă primește absolvirea. Dacă merge pentru o "discuție sufletească" în afara cadrului sacramental al spovezii, nu este nevoie de o pregătire specială, cu excepția "temelor făcute" referitoare la întâlnirea anterioară. La rândul său, directorul spiritual trebuie să aibă pregătit un răspuns, în cazul în care a cerut răgaz de reflecție, informare sau rugăciune. Citat:
Spre exemplu, Asociația Medicilor Catolici are un spiritual, primit de la episcop, când a mers să ceară binecuvântarea arhierească. Este preot (deși, cum spuneam, nu este absolut obligatoriu acest lucru). Cu timpul, acești spirituali ai diferitelor organizații și grupuri laice se "specializează" oarecum, adică dobândesc, tot practicând direcțiunea spirituală, o competență într-un domeniu particular (morala medicală și chestii conexe, în cazul acesta). Încât până la urmă se ajunge că îi cheamă și episcopul, dacă are nevoie de un sfat bun în asemenea domeniu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 17.06.2010 at 23:53:25. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Foarte interesant si clar postul dvs.Mi-am clarificat anumite aspecte.Mi s-a parut extrem de interesanta posibilitatea ca directorul spiritual sa aiba un ragaz la dispozitie pt a se informa/a se ruga/a medita.Mi-se pare corecta acesta posibilitate pt ca nimeni nu poate detine orice raspuns in orice moment si atunci te poti ruga,poti cerceta,te poti informa pt un raspuns cat mai util/clar pt cel care simte nevoia unei indrumari/sprijin/clarificari.Nu stiam de acesta posibilitate(ma refer la modul cum este stabilita).
Va multumesc pt amabilitate.Cel de Sus sa fie alaturi de noi toti. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Am mai gasit titulatura aceasta de "director spiritual". Eu Ii multumesc lui Dumnezeu, ca ma trimite la duhovnic, nu la director, fie el si spiritual, pentru a-mi spune pacatele si a primi sfat si canon de indreptare.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Probabil cuvantul director suna putin in afara contextului in limba romana din cauza ca a capatat sense de manager de fabrica, dar in fapt un director da directie, indruma spiritual, sau duhovniceste, daca slavona suna mai bine decat latina unei urechi romanesti.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
|
#8
|
|||
|
|||
|
in Crestinism (de orice fel) exista unele aspecte fixe, clare si fara echivoc si altele interpretabile
in relatia dintre credincios si duhovnic sunt implicate ambele tipuri de reflectii daca sunt credinciosi care primesc indrumari diferite (uneori total diferite) este in primul rand pentru ca acesti credinciosi sunt diferiti (uneori total diferiti) si este vorba atat de diferentele dintre diferiti credinciosi, cat si dintre diferitele momente din viata aceleiasi persoane
__________________
catolica |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Reguli | Valentin | Reguli in Biserica | 69 | 27.05.2015 14:41:58 |
| Exista reguli pentru un preot/calugar in vizita in alta biserica? | sophia | Biserica Ortodoxa Romana | 10 | 24.07.2012 14:04:20 |
|
|