Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.06.2010, 20:58:09
vasinec7
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
Incalcita e intelegerea dvs. legata de Sf. Scriptura.
Pentru mine, intelegerea legata de Sfanta Scriptura (referitor la subiectul mortii) este foarte simpla si clara.
1. Omul moare (ma refer la moartea intaia care nu este o pedeapsa a pacatului ci o consecinta a vietii noastre pacatoase, in care totul se degradeaza si piere).
2. Urmeaza invierea (la intoarcerea Domnului Iisus Hristos).
3. Apoi, rasplata: viata vesnica impreuna cu Domnul sau pieirea vesnica (moartea a doua - conform Sfintei Scripturi).

Mai cunoasteti si alte etape? Daca da, inseamna ca intelegerea incalcita este le dvs. si nu este conforma cu Sfanta Scriptura.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.06.2010, 21:09:45
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul

Mai cunoasteti si alte etape? Daca da, inseamna ca intelegerea incalcita este le dvs. si nu este conforma cu Sfanta Scriptura.
Nu o fi conforma cu Sfanta Scriptura in mod explicit, dar conforma cu Sfanta Traditie sigur este. Sfanta Traditie lasata mostenire Bisericii de la Hristos incoace de catre Sfintii Parinti si urmasii acestora, oameni prin gura carora Duhul vorbea. Le-a spus Iisus Apostolilor : 13. Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, ci toate câte va auzi va vorbi și cele viitoare vă va vesti. . Sau indrazniti sa spuneti ca in mintea lor era o nebuloasa amestecand cultulrile pagane cu Ortodoxia (ca pana la Schisma, o singura religie a fost, si anume Ortodoxia)? De ce Petre vorbeste de cort si de lepadarea cortului? De ce Pavel spune ca vrea sa se desparta de trup sa petreaca cu Hristos? De pagani ce-or fi fost si ei, daca e sa ne luam dupa spusele dvs. ( asta asa..ca ajung eu sa-L fac pe Mantuitorul mincinos).

PS: E conforma si cu Sfanta Scriptura cat se poate de explicit, daca ne gandim numai la ultimele doua aspecte; ca sa nu mai pomenesc de cele enuntate de Danut.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.06.2010, 21:28:26
vasinec7
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
Nu o fi conforma cu Sfanta Scriptura in mod explicit, dar conforma cu Sfanta Traditie sigur este. Sfanta Traditie lasata mostenire Bisericii de la Hristos incoace de catre Sfintii Parinti si urmasii acestora, oameni prin gura carora Duhul vorbea. Sau indrazniti sa spuneti ca in mintea lor era o nebuloasa amestecand cultulrile pagane cu Ortodoxia (ca pana la Schisma, o singura religie a fost, si anume Ortodoxia)?
In teologia unor Sfinti Parinti a existat un amestec intre "culturile pagane" si crestinism (nu ortodoxie - ortodoxia este unul din rezultatele acestui amestec).

Sfintii Parinti aveau pareri diferite referitor la ceea ce se intampla intre momentul mortii si cel al invierii. Unii Sfinti Parinti, din primele veacuri, neatinsi de cultura pagana, credeau exact ce spune Sfanta Scriptura si contraziceau invataturile straine. Spre exemplu, iata ce spune si Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".

Ce ziceti? Credeti ca Sfantul Iustin Martirul a avut o credinta drapta?

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
De ce Petre vorbeste de cort si de lepadarea cortului? De ce Pavel spune ca vrea sa se desparta de trup sa petreaca cu Hristos? De pagani ce-or fi fost si ei, daca e sa ne luam dupa spusele dvs. ( asta asa..ca ajung eu sa-L fac pe Mantuitorul mincinos).
Unul si acelasi Sfant Apostol vorbea si despre "lepadarea cortului" si despre "despartirea de trup" (care, de fapt, inseamna acelasi lucru). Este vorba despre Sfantul Apostol Pavel (vedeti 2 Corinteni cap. 5). Acelasi Sfant Apostol avea credinta ca la revenirea Domnului si invierea mortilor, toti vor scapa de trupul (cortul) acesta plin de putrezire si vor primi unul de neputrezire: "Deodatã, într-o clipealã de ochi la trâmbita cea de apoi. Cãci trâmbita va suna si mortii vor învia nestricãciosi, iar noi ne vom schimba. Cãci trebuie ca acest trup stricãcios sã se îmbrace în nestricãciune si acest (trup) muritor sã se îmbrace în nemurire."(1 Corinteni 15:52,53)

Cred ca acum lucrurile sunt limpezi (daca-i dam crezare Sfantului Apostol Pavel, in toate). Banuiesc ca nu mai credeti, ca Sfantul Apostol avea nadejdea ca-si va lasa hoitul, si fantoma lui (de om mort) o va lua la deal sa se intalneasca cu Mantuitorul.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.06.2010, 22:18:06
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul

Sfantul Iustin Martirul[/u], in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".

Ce ziceti? Credeti ca Sfantul Iustin Martirul a avut o credinta drapta?
"Sufletul omenesc - are oarecare corporalitate. Dar el nu e nemuritor prin firea sa pentru ca ar insemna ca e necreat. Dumnezeu singur este necreat si fara principiu. Daca sufletul ar fi nemuritor prin sine, el ar fi o parte din Ratiunea suverana. Ar insemna sa se suprime diferenta intre creatura si Creator. Sufletul este creat si deci muritor prin firea sa. Dar Dumnezeu poate face sufletul nemuritor pentru ca acesta sa primeasca recompensa sau pedeapsa eterna. Sufletul are viata nu prin sine, ci prin participarea la izvorul vietii, care e Dumnezeu. Dupa moarte, sufletele oamenesti, cu exceptia acelora ale martirilor, merg la iad unde stau pana la sfarsitul lumii. "

Cam aceasta e filosofia Sfantului referitoare la suflet rezumata in cateva cuvinte. Intarita de: a zis Sfântului Iustin eparhul: "Voi credeți, că dacă veți fi omorâți va veți sui la ceruri, și veți lua vreun bine?" Iar el zise: "Nu ni se pare, ci suntem adeveriți, cum că îndată ne vor primi bune răsplătiri și desfătată primire". Și așa li s-au tăiat capetele. .

Nu stiu ce sa zic..Sfântul Iustin Martirul și Filosoful s-a născut către anul 114 în Sichem, un vechi oraș al Samariei, din părinți greci păgâni.

ILogosul are rolul principal in actul creatiei, al pregatirii umanitatii pentru mantuire si al mantuirii propriu-zise. Epitetul de "Prim nascut" pe care-l da Fiului, arata rolul de instrument pe care Acesta il are in lucrarea creatiei, a carei cauza este Tatal. Sf. Justin este subordinatianist. Fiul este Primul nascut al Tatalui, dar si Unul nascut. El e adorat in al doilea rand: El e prima putere dupa Tatal. Tatal L-a nascut inaintea tuturor creaturilor, in vederea aducerii acestora la existenta. Logosul are deci un inceput, care precede cu putin pe acela al lumii.
Dintre cate stiu, Dumnezeu este Unul în ființă, întreit în ipostas, unit inseparabil, cosubstanțial, coegal și coetern.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.06.2010, 22:35:57
vasinec7
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul
"Sufletul omenesc - are oarecare corporalitate. Dar el nu e nemuritor prin firea sa pentru ca ar insemna ca e necreat. Dumnezeu singur este necreat si fara principiu. Daca sufletul ar fi nemuritor prin sine, el ar fi o parte din Ratiunea suverana. Ar insemna sa se suprime diferenta intre creatura si Creator. Sufletul este creat si deci muritor prin firea sa. Dar Dumnezeu poate face sufletul nemuritor pentru ca acesta sa primeasca recompensa sau pedeapsa eterna. Sufletul are viata nu prin sine, ci prin participarea la izvorul vietii, care e Dumnezeu. Dupa moarte, sufletele oamenesti, cu exceptia acelora ale martirilor, merg la iad unde stau pana la sfarsitul lumii. "

Cam aceasta e filosofia Sfantului referitoare la suflet rezumata in cateva cuvinte.
"Rezumatul" dvs. este, de fapt, o alterare a ceea ce a spus Sfantul Iustin Martirul. Redau, fara adaugiri (cum este cea cu "sufletele care merg la iad, cu exceptia acelora ale martirilor"):

"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." Dialogul cu Tryphon cap.6

Limpede si conforma cu Sfanta Scriptura este invatatura Sfantului Iustin Martirul. Nu este nevoie sa-i faceti "un rezumat". Lasati-o asa.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.06.2010, 22:45:09
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Mda..si atunci cum de credea ca isi va lua indata rasplata dupa moarte? In fine. tot nu ati lamurit care e treaba cu duhurile din inchisoare, in vremea lui Noe. In acele versete, daca nu sunteti atnt la inversiuni si la topica propozitiilor, va pierdeti cu usurinta.

Repet: 19. [...]Si a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare,
20. (care duhuri?)Care fuseseră neascultătoare altădată,(Cand altadata?) când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta,(cand astepta?) în zilele lui Noe,(din nou, cand altadata?) și se pregătea corabia(Care corabie?) în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă.

E un reper temporal (zilele lui Noe) caruia i se face doua descrieri in lant: cand se construia corabia (prima) [care corabie] cu ajutorur careia s-au mantuit opt suflete (a doua descriere).
Reply With Quote
  #7  
Vechi 17.06.2010, 22:48:01
Laur28's Avatar
Laur28 Laur28 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.06.2010
Locație: Constanta
Religia: Ortodox
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laur28 Vezi mesajul

E un reper temporal (zilele lui Noe) caruia i se face doua descrieri in lant: cand se construia corabia (prima) [care corabie] cu ajutorur careia s-au mantuit opt suflete (a doua descriere).
Caruia i se fac* Voiam sa scriu caruia i se face o descriere, dar mi-am dat seama ca sunt doua.

Last edited by Laur28; 17.06.2010 at 22:50:14.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.06.2010, 21:24:59
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul
Pentru mine, intelegerea legata de Sfanta Scriptura (referitor la subiectul mortii) este foarte simpla si clara.
1. Omul moare (ma refer la moartea intaia care nu este o pedeapsa a pacatului ci o consecinta a vietii noastre pacatoase, in care totul se degradeaza si piere).
2. Urmeaza invierea (la intoarcerea Domnului Iisus Hristos).
3. Apoi, rasplata: viata vesnica impreuna cu Domnul sau pieirea vesnica (moartea a doua - conform Sfintei Scripturi).

Mai cunoasteti si alte etape? Daca da, inseamna ca intelegerea incalcita este le dvs. si nu este conforma cu Sfanta Scriptura.
Pai si iadul unde mai este? Este moartea a 2 a cumva?
Orcum Mantuitorul a vorbit intradevar despre Inviere,si a fost chiar primul care a facut-o.
Asa ca ideea invierii nu e nicidecum rea . Dar aici intervine ideea ca neaparat invierea vine dupa o moarte fizica,aceiasi cu cea a ateilor,vazuta ca o inconstienta,o adormire.Invierea cred ca inseamna mai mult ,unirea sufletului nemuritor,cu trupul inviat,si iesit din putrezire.
Orcum,macar faptul ca exista ideea invierii,este ceva bun,caci vine de la Hristos,care e primul care a vestit biruinta asupra mortii
Problema cea mare e de fapt la a 2 a venire a lui Hristos,la Judecata.Atunci nu vor mai conta protestanti sau ortodoxi ,morti sau vii,intelepti sau nu ,ci vor conta doar faptele si dragostea fata de oameni si de Hristos. De aceasta a 2 a venire trebuie de fapt sa vorbim si sa ne infricosam,iar nu despre ce este moartea.Caci moartea este relativa,dar Judecata este vesnica,la fel ca si rasplata.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 17.06.2010, 21:33:28
vasinec7
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Pai si iadul unde mai este? Este moartea a 2 a cumva?
Exact. O spune Sfanta Scriptura:"si Moartea si Locuinta mortilor au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua."(Apocalipsa 20:14)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 17.06.2010, 21:40:15
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasinec7 Vezi mesajul
Exact. O spune Sfanta Scriptura:"si Moartea si Locuinta mortilor au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua."(Apocalipsa 20:14)
Deci moartea a intaia este inconstienta (nici buna nici rea,doar neant) iar moartea a 2 a este iadul,suferinta,osanda vesnica ? Pai atunci nu e mai buna moartea a intaia,pt cei pacatosi?La ce sa mai fie sculati din neant pt a fi chinuiti?zic si eu...
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre vorbirea cu mortii strajeru Secte si culte 2 09.04.2018 22:32:16
Semnele mortii Ionut27 Generalitati 9 14.10.2013 18:34:53
Anuntul mortii Ioan-Victor Generalitati 16 26.09.2010 07:24:20
Inaintea mortii mara2008 Generalitati 9 25.08.2008 12:23:15
inaintea mortii! vanesa Intamplari adevarate 17 30.10.2006 09:11:14