![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
asa ca este vorba despre pamantul acesta (planeta pamant) dupa venirea lui Hristos?
__________________
Cel mai tare schimb de replici de pe forum: "Spune Biblia clar" "Bblia zice clar si ca liliecii sunt pasari." |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ei bine, în acest Cer, vor fi alături și în comuniune simfonică existențe pur spirituale, ca îngerii, cu altele, corporale, alcătuite dintr-o materie cu proprietăți schimbate față de cele pe care le cunoaștem. Totalitatea acestor oameni judecați ca drepți vor alcătui "pământul nou", coexistent așadar cu "cerul nou". În acest sens, ei vor "moșteni pământul". Cel puțin, asta pricep eu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa inteleg din ce spuneti mai sus, domnule Mihnea, ca sfintii nu vor fi impreuna cu ingerii? Adica ingerii vor locui in "cerul nou" iar sfintii si dreptii pe "pamantul nou"? Mai exista o interpretate. Nu e canonica, luati-o cu titlu provizoriu, insa e buna pentru smerirea noastra atunci cand facem afirmatii vis-a-vis de cine se mantuieste si cine nu. Ea se bazeaza pe versetele din Romani 2: "11. Caci nu este partinire la Dumnezeu! 12. Cati, deci, fara lege, au pacatuit, fara lege vor si pieri; iar cati au pacatuit in lege, prin lege vor fi judecati. 13. Fiindca nu cei ce aud legea sunt drepti la Dumnezeu, ci cei ce implinesc legea vor fi indreptati. 14. Caci, cand paganii care nu au lege, din fire fac ale legii, acestia, neavand lege, isi sunt lorusi lege, 15. Ceea ce arata fapta legii scrisa in inimile lor, prin marturia constiintei lor si prin judecatile lor, care ii invinovatesc sau ii si apara, 16. In ziua in care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, dupa Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor." Este vorba de "paganii care nu au lege, din fire fac ale legii", adica nu se vorbeste aici de crestini, caci nu se spune ca fac din credinta, ci din fire, ei sunt judecati dupa "fapta legii scrisa in inimile lor, prin marturia constiintei lor". Apoi, pilda tanarului bogat care vine la Iisus si-L intreaba ce sa faca ca sa aibe viata vesnica. Matei 19: "16. Si, iata, venind un tanar la El, I-a zis: Bunule Invatator, ce bine sa fac, ca sa am viata vesnica? 17. Iar El a zis: De ce-Mi zici bun? Nimeni nu este bun decat numai Unul Dumnezeu. Iar de vrei sa intri in viata, pazeste poruncile. 18. El I-a zis: Care? Iar Iisus a zis: Sa nu ucizi, sa nu savarsesti adulter, sa nu furi, sa nu marturisesti stramb; 19. Cinsteste pe tatal tau si pe mama ta si sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti. 20. Zis-a lui tanarul: Toate acestea le-am pazit din copilaria mea. Ce-mi mai lipseste? 21. Iisus i-a zis: Daca voiesti sa fii desavarsit, du-te, vinde averea ta, da-o saracilor si vei avea comoara in cer; dupa aceea, vino si urmeaza-Mi. 22. Ci, auzind cuvantul acesta, tanarul a plecat intristat, caci avea multe avutii. 23. Iar Iisus a zis ucenicilor Sai: Adevarat zic voua ca un bogat cu greu va intra in imparatia cerurilor." Aici observam doua nivele ale mantuirii: sa ai viata vesnica si Imparatia cerurilor. Pentru prima Iisus ii spune tanarului sa pazeasca poruncile, dar pentru Imparatia cerurilor ii cere sa fie desavarsit. In general se inteleg ca fiind identice, dar atunci de ce cele doua standarde pentru patrundere? Ar putea fi identice ca vesnicie si distincte ca locatie? Una sa fie in "cerul nou" si alta in "pamantul nou"? Asta ar insemna ca cei blanzi, adica cei ce fac din fire cele ale legii, sa mosteneasca "pamantul nou", iar cei ce fac si din credinta si se desavarsesc sa intre in Imparatia cerurilor, in "cerul nou", si sa fie impreuna cu ingerii? Iar martirii sa stea chiar langa Tronul Ceresc? Ap.Ioan in Apocalipsa scrie ca a vazut martirii credintei langa Tronul Ceresc. Posibil, dar nu cert. In scrierile anumitor sfinti se pot intalni si astfel de interpretari, dar n-as putea preciza unde anume am intalnit, de aceea va rog luati-le cu titlu provizoriu. In niciun caz nu le luati ca adevaruri certe, ci asa cum am spus, ca taine ale Planului de mantuire si ca indemnuri la a pastra marita smerenia noastra in ceea ce priveste CINE se mantuieste. Sa nu ne mandrim cu mantuirea, ca nu a noastra este a stii acestea. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Dar parabola tânărului bogat se referă la cu totul alceva, și nu la două niveluri ale mântuirii. Tânărul bogat e un om care s-a oprit din drum. Mântuirea mai rar vine pleașcă, moca, dintr-o dată, așa cum a fost cazul excepțional de rar al tâlharului din dreapta. De obicei, este rodul unei lucrări mai îndelungate, al unui urcuș spiritual. Baza este Decalogul, baza este respectarea poruncilor lui Dumnezeu. Pentru cel care îl urmează pe Isus astfel (și acesta e singurul mod de a-L urma, să nu ne amăgim !) vine o vreme când El ne cheamă altfel. Cu delicatețe, când știe că suntem pregătiți, El ne șoptește: ia-ți crucea și urmează-Mă !". Atunci abia, din "creștini după Lege", din "oamenii Cărții", devenim oamenii Vieții. Atunci abia setea noastră, declanșată de Dumnezeu prin persoana Duhului Sfânt, este potolită tot de Dumnezeu, prin persoana lui Isus, aducătorul Apei Vii. Deci, așa înțeleg eu parabola, și nu că ar fi "mântuire de rangul doi" și "mântuire de rangul unu". De fapt, nu știm dacă tânărul bogat s-a mântuit ori nu. Știm însă că a plecat trist. Când Dumnezeu ne adresează o chemare și nu o urmăm, suntem triști și rămânem însetați. Numai El satură. Deosebim, în materie de pocăință, între "căința imperfectă" și "căința perfectă". Prima este cea din frică de consecințele păcatelor noastre, din frică de iad. A doua formă de căință, cea perfectă, este cea din dragoste de Dumnezeu și din părerea de rău că L-am jignit, din dorința de a nu Îl mai supăra pentru nimic în lume. Și căința imperfectă este bună și e suficientă pentru mântuire. Dar vine o vreme în viața credinciosului, când simte în inima lui o metamorfoză. Abia atunci simte că Îl urmează pe Cristos. Și nimic altceva nici nu îl mai interesează.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
sa subliniez cu cealalta varianta este faptul ca nu suntem suta la suta siguri care e varianta corecta, si atunci putina smerenie nu strica celui ce incearca sa faca judecati despre mantuirea celorlalti (ca despre a sa proprie e deobicei sigur), ca sa nu cadem in pacatul fariseilor, a celor ce inchideau Cerul altora, desi nici ei nu intrau. Vorbesc la modul general, nu ma refer la cineva anume. Doamne ajuta (pentru locul de la peluza)! Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Suntem (cel puțin eu personal) 100 % siguri. Revelația este 100 % sigură. Tot ceea ce este important pentru mântuire, și în primul rând criteriile de judecată au fost transmise de Dumnezeu oamenilor și mai puțin de îndoim de acest adevăr decât de lumina soarelui. Smerenia înseamnă cu totul altceva decât nesiguranță cu privire la Revelație. Dar deja e offtopic. Iar în ceea ce îi privește pe farisei, păcatul lor nu era siguranța asupra criteriilor de mântuire, ci faptul că , precum se întâmplă și azi atât de des, ajunseseră sclavii a ceea ce era pe atunci Biblia, nu mai aveau legătură cu izvorul vieții.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
||||
|
||||
![]()
De acord, MariS_, exista multe niveluri de mantuire. Cei dinainte de Hristos, cei dinafara legii, evreii, cei blanzi, cei drepti, cei sfinti, cei martiri, cei mucenici, cei desavarsiti samd. Cand ni se spune ca in casa Tatalui multe locasuri sunt, asta nu inseamna ca sunt destule locuri, caci toata lumea e invitata sa se mantuiasca, ci inseamna ca locurile sunt diferite, felurite. Unii vor fi mai aproape de Hristos, altii mai departe - ca si acum de altfel.
Pamantul cel nou nu va fi un muzeu etern in care va trai leul cu mielul, ci va fi locuit de anumite categorii de oameni care poate ca nu vor fi suficient de curati pentru Cer, dar nici atat de inraiti incat sa ajunga in Iadul cel vesnic. Asa cum Cerurile sunt clasificate in cel putin noua categorii despre care stim, asa cum ingerii sunt unii mai aproape de Dumnezeu si altii mai aproape de oameni, bineinteles ca si fiecare dintre noi va ocupa o pozitie existentiala in functie de [in]capacitatea de iubire la care a ajuns. Deci cele noua fericiri ne arata ca mantuirea este la indemana tuturor, insa desavarsirea, viata in Duhul Sfant in Imparatia Cerurilor, vederea Lui Dumnezeu sunt numai pentru cei care au trait in Adevar ajungand desavarsiti inca din viata de acum. Numai si numai cei botezati, impartasiti si ajunsi la nepatimire in credinta cea adevarata vor ajunge in Imparatia Cerurilor, dupa cum clar ni se spune in multe locuri din Noul Testament.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De acord cu tine, draga Florin, insa n-am nici un merit pentru aceasta ca si eu am primit-o de la altii, dar ceea ce am spus si lui Mihnea este adevarat, adica nu stim sigur daca e asa sau nu. Planul de mantuire a lui Dumnezeu e cartea aceea cu 7 peceti si nimeni nu stie ce scrie in ea. Poate e asa cum spune Mihnea, e corect si ce spune dansul, nu stim sigur care va fi varianta finala. De-asta trebuie sa ramanem in smerenie ca nu cumva sa ne facem vinovati de cele pacate ale fariseilor pe care le spuneam in raspunsul dat lui Mihnea. In rest, Doamne ajuta la toti! Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|