Citat:
În prealabil postat de rhadu_c
Iata obiectiile mele:
- nu vad ce legatura are Sf. Apostol Petru cu Papa. Daca intr-adevar episcopul Romei este urmasul lui Petru, de ce acest epicsop este pus pe picior de egalitate cu Petru?
|
Din același motiv pentru care ceilalți episcopi, fiind urmașii celorlalți apostoli, sunt puși pe picior de egalitate cu ceilalți apostoli. Nu avem de ce să credem că harul apsotolic s-a tot diluat până ce a ajuns zeamă goală în zilele noastre.
Citat:
- Apoi, daca Papa e infailibil "ex-cathedra" rezulta implicit ca toate hotaratile luate la Sionadele Ecumenice puteau fi la fel de bine luate de Papa singur, care prin infailibilitate ar fi fost "ferit de greseala" (iata la ce fel de enormitati si sofisme da nastere dogma catolica).
|
Dacă ar fi așa, atunci nu am avea nici o explicație pentru faptul că Biserica Catolică a avut 21 de sinoade ecumenice, cu 14 mai mult decât Biserica Ortodoxă.
În realitate, infailibilitatea Bisericii își găsește expresia atât în infailibilitatea papală, cât și în infailibilitatea sinodală. Ca regulă generală, atunci când există probleme majore de rezolvat, în special când există amenințare cu schismă sau schismă constituită, Biserica a ales calea sinodală. Diferența nu este că ar fi sinodul deasupra papei, ci este o diferență de receptivitate.
Citat:
- Dar iata ce spune Sf. Apostol Pavel in ICor, cap 3, 11:"Căci nimeni nu poate pune altă temelie, decât cea pusă, care este Iisus Hristos. "
|
Un articol lămuritor despre acest verset, ca și despre Apoc 21:14 în care temelii sunt toți apostolii găsiți aici:
http://mihaisarbu.wordpress.com/2010...ra-matei-1618/
Citat:
- din versetele citate mai deduc urmatoarele: Unitatea Bisericii nu este asigurata doar de o unire formala cu un virtual Papa care se autointituleaza "urmasul lui Petru" etc etc, ci mai fundamental, mai presus, se leaga de continuitatea in Adevar. Asadar, pentru a putea fi numit cu adevarat crestin comuniunea sinecvanon nu e cea cu papa, ci cu Adevarul, adica cu Hristos care este si Capul Bisericii si Piatra din capul unghiului si temelia, "ca sa fim cu totii una in Hristos".
|
Biserica este Taină. Nu numai că ea administrează cele 7 Sfinte Taine, dar este Taină ea însăși. Definitoriu Tainelor este existența unui corespondent între acțiunea în plan văzut și acțiunea în plan nevăzut.
Unitatea comunității în jurul preotului paroh, unitatea Bisericii Locale în jurul episcopului sunt expresii vizibile ale unității în jurul Adevărului, care este Cristos. După cum observă Meyendorff (un ortodox), acela este locul Domnului, care a plecat o vreme după Cină (deși se va întoarce), trimițând Duh Consolator care asistă Biserica. Parohul ocupă Locul Domnului în cartierul nostru. Episcopul ocupă Locul Domnului în Biserica Particulară. Tot așa este și la nivelul universal al Bisericii: Locul Domnului este ocupat de sfântul părinte, vicarul Său.
De fapt, este exact cum ați spus și dv: "Unitatea Bisericii nu este asigurata
doar de o unire formala cu un virtual Papa", cu accentul pe "doar".