Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.08.2010, 10:06:18
Eliana Eliana is offline
Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 86
Implicit

Cuvantul "mijlocire" cred ca m-a lamurit. Am inteles ca si ei lucreaza prin harul de la Dumnezeu. Singura frica a mea este sa nu cumva sa fie gresit sa ne rugam la "altceva/altcineva" si in felul asta sa suparam pe Dumnezeu. Ma consolez cu ideea ca suntem iertati cand gresim daca intentiile ne sunt crestine si nu este cazul aici ca as fi ca Toma necredinciosul doar ca vreau sa fiu precauta ca sa evit sa gresesc. Sunt multe lucruri si prectici in ziua de azi care par a fi crestine si sunt de fapt rele mascate...de ele incerc eu sa ma feresc.
Citind in Biblie uneori, felul in care oamenii de atunci precticau credinta este mult mai simplu si mai "pur" ca sa zic asa, nealterat de diferite practici si superstitii si asta ma face sa ma intreb care sunt in prezent cele autentice si care nu.
Oricum eu va multumesc pentru raspunsuri si ma rog ca Dumnezeu sa ne judece in final dupa ceea ce este in sufletele noastre cu adevarat si nu dupa ceea ce am facut din erori.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.08.2010, 10:28:21
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eliana Vezi mesajul
Cuvantul "mijlocire" cred ca m-a lamurit. Am inteles ca si ei lucreaza prin harul de la Dumnezeu. Singura frica a mea este sa nu cumva sa fie gresit sa ne rugam la "altceva/altcineva" si in felul asta sa suparam pe Dumnezeu. Ma consolez cu ideea ca suntem iertati cand gresim daca intentiile ne sunt crestine si nu este cazul aici ca as fi ca Toma necredinciosul doar ca vreau sa fiu precauta ca sa evit sa gresesc. Sunt multe lucruri si prectici in ziua de azi care par a fi crestine si sunt de fapt rele mascate...de ele incerc eu sa ma feresc.
Citind in Biblie uneori, felul in care oamenii de atunci precticau credinta este mult mai simplu si mai "pur" ca sa zic asa, nealterat de diferite practici si superstitii si asta ma face sa ma intreb care sunt in prezent cele autentice si care nu.
Oricum eu va multumesc pentru raspunsuri si ma rog ca Dumnezeu sa ne judece in final dupa ceea ce este in sufletele noastre cu adevarat si nu dupa ceea ce am facut din erori.
Cuvantul "mijlocire" in cazul Sfintilor nu este sinonim cu cel de mantuire. Biserica ne invata ca singurul Mijlocitor- ca Mantuitor este Iisus Hristos. In cazul Sfintilor acestia se alatura la rugaciunile noastre si staruiesc in rugaciuni inaintea lui Dumnezeu pentru noi cei de pamant. Daca ingerii sunt intr-o solidaritate fata de noi cei de pe pamant si nu sunt de aceeasi fire sau natura, de ce Sfintii care sunt de aceeasi natura cu noi sa nu ramana in solidaritate cu noi cei de pe pamant? Invocarea Sfintilor in rugaciune lipseste in teologia protestanta si neoprotestanta pentru ca acestea considera ca in urma mortii sufletul cade intr-o stare de somn- fiind trezit la adoua venire a lui Hristos.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.08.2010, 11:01:08
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Cand vorbesti cu un sfant,poti sa o faci mai liber,indraznesti poate sa-i spui lucruri mai marunte,mai omenesti,te imprietenesti cu el.La Domnul nostru Iisus Hristos,te adresezi in primul rand ca si unui Stapan,Imparat,Creatorul tau.
Sunt momente in viata cand vrei sa vorbesti cu un sfant,altadata cu Domnul nostru,iar in alte momente cu Maica Domnului.
In functie de viata care a dus-o,sfantul constituie si un exemplu pentru noi,faptul ca SE POATE.
Prin viata sa,sfanul poate sa aiba asemanari cu viata noastra,si atunci sa gasim motive in plus ca sa ne rugam lui.
Atunci cand vrem sa ne rugam ca unei mame,ne rugam Preasfintei Fecioare.
Cand vrem sa ne rugam ca unui prieten,ne adresam unui sfant.
Cand vrem sa ne rugam direct,ne adresam Domnului nostru Iisus Hristos,ca unui imparat.

In privinta moastelor,lucrurile sunt inca si mai clare,dar las si pe altii sa spuna.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.08.2010, 11:06:00
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Sfintii sunt si impreuna-lucratori cu Iisus Hristos.Ei sunt trimisi de catre Dumnezeu catre toti cei care au nevoie de ajutor,si prin rugaciuni cer izbavire.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.08.2010, 11:08:49
IonelS IonelS is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 12.07.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 974
Implicit

Cred ca este si un gest de smerenie. Adica ne credem noi atat de importanti incat numai cu "cei" de la Hristos in sus stam de vorba ? Stam de vorba si cerem de la cei care au incercat calea lui Hristos si s-au mantuit. Intelegem si alt aspect: acestia, ajungand acolo sus, iata ca mai fac ceva , pe langa obtinerea fericii proprii..Ne ajuta pe noi ! Este o cale pt intelegerea dimensiunii sfinteniei.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.08.2010, 11:15:43
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit Maica Domnului,cea mai puternica mijlocitoare

Intr-una din rugaciunile de la aghiazma mica se spune ca mult pot rugaciunile Maicii spre imblanzirea Fiului. Deci ea este mijlocitoare reala catre Fiul sau.
Dar unul este “Mijlocitorul intre Dumnezeu si oameni, omul Iisus Hristos .” (I Tim 2,5). Sectarii cred ca Maica Domnului se confunda cu Hristos sau ia locul Lui in procesul mijlocirii. Insa este o diferenta intre mijlocirea Maicii Domnului si cea a Fiului ei. In timp ce termenul folosit pentru a reda mijlocirea Maicii Domnului este cel de πρέσβεια (solitoare), pentru mijlocirea Mantuitorului se foloseste termenul de μεσιτεuέι care inseamna o mijlocire prin El insusi.
Cu aceasta nu am spus totul despre mijlocirea Maicii Domnului, Ea poate si trebuie sa mijloceasca pentru noi. Ea este Maica lui Dumnezeu si sta de-a dreapta Fiului ei. Caci “mantuirea , insemnand o unire cu Hristos, iar Hristos fiind unit cu Maica Sa mai mult decat cu orice om mantuit, a fi unit cu Hristos inseamna a fi unit cu Maica Sa.” 1
Ea nu mijloceste pentru noi numai prin rugaciuni si cereri, ci in mod direct. Mijlocirea inseamna ajutor, iar ajutorul inseamna har, energie a Duhului Sfant, putere de crestere duhovniceasca. Asadar, Maica Domnului ne da si har, ne da ea insasi ajutor si intarire spre mantuire. Și aceasta pentru ca ea e plina cel mai mult de harul divin. Ea sta langa Fiul ei Care este izvorul harului: “Maica Domnului e adancul harului, fantana imbelsugata a aceluiasi har si a luminii adevarate care nu seaca.” 2 Insusi harul divin care ne vine prin Maica Domnului nu este ceva propriu ei. Pentru ca harul e energie necreata a Duhului Sfant, deci nu poate sta separat de Acesta. Harul pe care ni-l transmite Maica Domnului izvoraste din Fiinta dumnezeirii, dar il primim si prin ea, cea care s-a invrednicit sa poarte in pantece intreaga dumnezeire. De aceea, “ea nu numai ca intervine la Dumnezeu sa creeze in noi gratia, ci e si o mijlocitoare reala de energie dumnezeiasca, deoarece nu este exterioara lui Hristos, ci e invaluita mai mult decat oricine de lumina lui Hristos.” 3
Teofan al Niceei afirma ca ne si comunica prin ea insasi harurile si darurile dumnezeiesti revarsate in ea din Hristos. El sustine chiar ca toate darurile si harurile trec ontologic din Hristos spre noi, prin ea. 4
Maica Domnului cuprinde in ea toate darurile Sfantului Duh, ea este plinatatea desavarsita. “Bucura-te, canta Sf. Andrei Crite, parga rezidirii noastre, capatul final al fagaduintelor si al prezicerilor lui Dumnezeu cu privire la noi.” 5
Fecioara Maria, ca una in care s-a implinit fagaduinta Duhului Sfant, este garantia mantuirii noastre. Iubirea lui Dumnezeu fata de noi si marirea ce a gatit-o omului, nascut cu pacatul stramosesc, nu s-ar fi aratat deplin daca nu ar fi fost ridicata alaturi de Iisus Hristos chiar un om dintre noi, anume Maica Domnului si Maica noastra.
“Daca n-ar fi fost ridicata si Maica Domnului ca om dintre noi pana la tronul imparatesc insusi, nu s-ar fi descoperit nici sensul deplin al ridicarii umanitatii purtata de ipostasul Cuvantului , pe tronul dumnezeiesc. inaltarea Lui si dupa umanitate ar fi putut fi considerata ca o rasplata personala.” 6
Prin faptul ca Iisus e Fiul Mariei, iar noi suntem frati ai Lui, spunem ca noi toti suntem fii ai Maicii Domnului. Ea este Maica noastra si e normal ca mama sa-si ajute ontologic fiii, sa le dea ajutor nu numai prin mijloace indirecte, ci mai ales in mod direct. Cuvintele Mantuitorului de pe Cruce: “Femeie, iata fiul tau” (In. 19, 26-27) reprezinta un mesaj catre lume dar si o raspundere conferita Maicii Domnului. Prin aceasta toti oamenii au devenit fii ai Mariei. Iisus recapituleaza in Sine intreaga umanitate, deci Maica Domnului , fiind mama Sa, e mama umanitatii. Ea este Maica Vietii pentru ca a purtat in sine insasi Viata (In 14, 6); ea devine “mama a celor vii” si “incepatoare de viata” (τῆς ζωῆς κατάρξασα) 7, de viata adevarata, de viata in Hristos. Aceasta intrucat viata e semnul lucrarii lui Dumnezeu. Scopul lui Hristos e sa dea lumii viata in Dumnezeu, lucru facut posibil prin unirea ipostatica, trupul lui Hristos devenind principiu de viata. Astfel, Maica Domnului impartaseste de la Fiul Sau acest privilegiu si devine vistier al vietii.
Rolul de rugatoare al Maicii Domnului sta in stransa legatura cu rolul de imparateasa, de Stapana, de Doamna, de Daruitoarea, cu cinstea de a sedea de-a dreapta Fiului. Nu se poate renunta la nici unul din ele fara ca prin aceasta sa se simplifice in mod condamnabil rolul si pozitia ei in ansamblul doctrinei ortodoxe. “A vedea in Maica Domnului numai pe rugatoarea, ar insemna s-o dezbracam de majestatea imparateasca, s-o coboram de pe Scaunul cel de-a dreapta Fiului, pe care a asezat-o Hristos, precum si a o priva de rolul de rugatoare ar insemna s-o consideram nu indumnezeita, ci Dumnezeu prin ea insasi.” 8
Ca rugatoare , ea se arata a fi om, dar ca mijlocitoare ea se arata a fi mai presus de omenire prin participarea la slava lui Dumnezeu. Maica Domnului se afla la hotarul care desparte creatura de Creator si asa cum mijlocirea intre aceea si Acesta este cu totul de neajuns, asa e cu totul de neajuns Maica Domnului.”
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.08.2010, 15:29:31
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Mare este Dumnezeu,care se descopera prin sfintii sai.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Incep sa-i inteleg pe pustnici... sophia Generalitati 37 08.06.2010 23:28:36
Nu inteleg alinnasser2010 Generalitati 71 26.05.2010 22:07:25
eu nu inteleg ceva: despre evrei annajanette Generalitati 10 17.05.2010 00:38:50
ajutati-ma sa inteleg catalinabalhui Sectiune dedicata profesorilor de religie 1 23.09.2009 12:32:00