![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mantuitorul nostru Isus Cristos ne-a asigurat ca "Portile iadului nu vor birui Biserica Mea".
Pana unde ar trebui sa mearga, in consecinta, ascultarea noastra fata de Biserica ? Ce se intampla daca Biserica, prin reprezentantii sai, episcopii unsi ca urmasi ai apostolilor, cei carora li s-a promis ca "tot ce veti lega pe pamant va fi legat si in Ceruri", hotareste sa modifice un canon, de exemplu, legat de Liturghie, sau de post, sau de alt aspect disciplinar, care trebuie sa fie atitudinea credinciosului ? Isi poate el permite sa judece hotararea Bisericii sau trebuie sa o primeasca neconditionat? Atentie, nu vorbesc despre modificarea, alterarea sau renuntarea la dogme, ci la canoane. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, creștinul își poate permite să judece hotărârea Bisericii. Spre deosebire de dogme, care cer să fie primite "cu mintea și cu inima", hotărârile de natură non-morală și non-dogmatică nu impun acest lucru. Spre exemplu, eu judec că hotărârea Bisericii de a suspenda de facto Liturghia Tridentină a fost o calamitate, fără ca prin asta să îmi risc statutul de bun catolic. Mai cred că ideea actualului papă de a ridica gradul de autonomie al Bisericii Greco-Catolice de la rangul de "mitropolie" la cel de "arhiepiscopie majoră" a fost o aiureală, ca și ideea Sf Sinod de a înființa un scaun episcopal la București. Forme fără fond, noi nu suntem pregătiți pentru asta. Da, creștinul trebuie să primească necondiționat hotărârile Bisericii. Acesta este spiritul de ascultare filială. Copilul meu nu este întotdeauna de acord cu ceea ce îi cer. Nici nu e obligatoriu să fie de acord. Dar mă ascultă. Tot așa suntem și noi, față de maica și învățătoarea noastră. Prin urmare, deși însăși existența vicariatului de București nu o pricep, cel care ocupă acea catedră este cu adevărat stăpânul și arhiereul meu și ocupă poziția lui Cristos în eparhia noastră.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
||||
|
||||
![]()
De Dumnezeu avem nevoie in permanenta.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pana acolo unde incepe sa predice o alta evanghelie..
Cand tradeaza credinta si schimba evanghelia fie el cine o fi nu mai trebuie urmat.. episcop, patriarh sau papa.. chiar si inger de ar fi e anatema! Last edited by Danut7; 04.08.2010 at 22:06:30. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Subscriu! La schisma sau cand a ramas Biserica adevarata cu un singur episcop, restul toti s-au lepadat? Nu-mi amintesc, dar cred ca era vorba de Sfantul Maxim Marturisitorul ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ascultarea de Biserica nu poate fi despartita de ascultarea fata de Hristos, pentru ca doar Biserica este Trupul lui Hristos, iar Hristos este Capul Bisericii. Nu se poate manifesta Biserica intr-un mod autonom, atunci inseamna ca nu mai este Trupul lui Hristos. Toate insusirile Bisericii- unitatea, sfintenia, sobornicitatea, apostolicitatea sunt legate de persoana lui Hristos. O Bisrica daca incearca sa-l substituie pe Hristos sau sa-L izoleze in ceruri nu mai este Trupul lui Hristos. Biserica este prelungirea lui Hristos in credinciosi.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfântul a luptat împotriva eresului monoteliților (anul 650). El și-a jertfit viața pentru apărarea dreptei credințe. Deși ucenicii și adepții lui erau foarte puțini, au biruit cu puterea lui Hristos. http://paginiortodoxe.tripod.com/vsi...risitorul.html Last edited by Carmen FUNIERU; 18.10.2010 at 01:39:46. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Da, insa uiti ca Biserica insteamna de fapt intreg trupul lui Hristos. Fiecare credincios este responsabil pentru pastrarea credintei. Asta este duhul sobornicesc al Bisericii. Cred ca exista si situatii in care putem sa nu ascultam de anumite hotariri ale anumitor episcopi (in cazul ortodocsilor) dar neascxultarea este bine sa fie in duhul dragostei: nu al revoltei. Si sa nu ne izolam, sa nu cadem in individualism, sa tinem seama de ceea ce fac si gandesc ceilalti frati ai nostri. In special, de ceea ce ne spune cel pe care l-am ales duhovnic.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Decebal; 27.07.2012 at 17:56:41. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poti sa indici sursa citatului sau este vorba de creativitatea personala? Si apropo ce inseamna "aproape" si ce ar trebui sa intelegem de fapt de aici? Citat:
De fiecare data cand ma duc la duhovnic, ma asculta, imi raspunde intrebarilor, etc. Nu am nici o plangere pe directia asta. Sa inteleg ca duhovnicul tau e mai nastrusnic sau doresti o audienta directa si personala la IPS si n-ai primit inca aviz favorabil? |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
O biserica unde se fac cateheze | Elenis | Generalitati | 18 | 14.04.2011 22:32:33 |
Iubire de dusmani... pana unde? | crestinOrtodoxa | Intrebari utilizatori | 8 | 06.01.2011 21:52:55 |
Unde greseste Biserica? | Garrett | Teologie si Stiinta | 176 | 03.12.2010 08:36:35 |
Până unde merge ascultarea de duhovnic | florina_drossu | Preotul | 29 | 05.04.2010 14:28:56 |
Pana unde poate patrunde biserica in viata noastra privata? | sophia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 54 | 12.11.2009 13:54:22 |
|