![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Buna ziua. Permiteti-mi si mie o scurta interventie aici.
Tricesimusquintus, vad ca aveti un dinte foarte mare impotriva botezului pruncilor. Spuneti ca el trebuie precedat de pocainta si mai ales de alegerea constienta, la maturitate. Fara aceasta alegere constienta, nu exista mintuire. Caci scrie: "daca nu se naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu" - Ioan 3:5. Deci nu exista mintuire fara botez, Iisus o spune clar. Tricesimusquintus, ati afirmat la pagina 3 a topicului: "Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat!" As dori de la Dvs sa explicati pe ce citat din Scriptura va bazati spuneti spuneti ca "Dumnezeu mintuieste pruncii fara sa fie botezati". Vreau un citat in care sa se afirme negru pe alb ca pruncii, repet, pruncii, pot intra in Rai nebotezati. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Există un exemplu biblic (tâlharul de pe cruce pocăit) în care avem confirmarea [cea mai autorizată a] Mântuitorului că un om este mântuit fără a fi botezat. Sunteți de acord cu cele 2 puncte? După care putem trece mai departe... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Atat timp cat nu este atat de important sa te impartasesti cu Trupul si Sangele Domnului este fieresc sa vorbesti de un botez la o varsta inaintata. Daca s-ar intelege ca fara botez, omul nu poate primi Trupul si Sangele Domnului, si ca fara impartasirea cu acest Trup nu putem primi mantuirea, altfel s-ar discuta. Dar asa cum am mai afirmat, teologia protestanta vorbeste de distrugerea naturii prin pacat, deci de o imposibilitate de a face ca ea sa devina sfanta. Si atunci de ce sa te mai impartasesti, de vreme ce ea e doar declarata sfanta.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
[quote=tricesimusquintus;279049]
Tricesimusquintus, nu fiti sofist. Ati scris cu mina dumneavoastra: ""Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați". 1. Am cerut sa va argumentati aceasta parere personala cu un citat din Scriptura. Nu ati facut-o, ati incercat sa parati: "Nu scrie nicăieri negru pe alb că pruncii trebuie botezați". Ati avansat deci o ipoteza de interpretare personala a Scripturii (cum ca Dumnezeu mintuieste pe pruncii crestinilor si fara sa fie botezati) pe care nu ati intarit-o cu nici un citat din Scriptura. Daca nu aveti nici un citat care sa intareasca aceasta interpretare pe care ati facut-o la pagina 3, inseamna ca ati avansat o simpla opinie personala, iar nu un adevar al credintei crestine. 2. Negasind un citat in care Scriptura sa va confirme propria interpretare, cum ca pruncii crestinilor care mor nebotezati sunt mintuiti si merg in Rai, ati adus (e a doua oara, am remarcat) exemplul biblic al tilharului. Insa tilharul nu era prunc. Eu va cerusem sa aduceti un citat, nu o analogie, pentru intarirea afirmatiei Dvs: "Dumnezeu mintuieste pe pruncii crestinilor si fara sa fie botezati". De aceea am si marcat textual: "...ca pruncii, repet, pruncii, pot intra in Rai nebotezati" Deci, repet: aveti vreun citat pentru aceasta interpretare personala a Scripturii, cum ca PRUNCII crestinilor, daca mor nebotezati, intra in Rai? Da sau nu. Dupa aceea discutam ce vreti Dvs. Marchez a treia oara: vorbim de PRUNCI. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
[quote=licorcrist;279058]
Citat:
Înțelegeți acum că vă puneți în postura avocatului unei cauze pierdute? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
[quote=tricesimusquintus;279066]
Citat:
2. Există un exemplu biblic (tâlharul de pe cruce pocăit) în care avem confirmarea [cea mai autorizată a] Mântuitorului că un om este mântuit fără a fi botezat. Sunteți de acord cu cele 2 puncte? După care putem trece mai departe... chiar aducându-vă argumentele pe care insistați să le aduc. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Tricesimusquintus,
Eu nu pornesc de la nici o premisa (aceea că Scriptura cere botezul infantil). Nu am scris asa ceva. Aratati-mi unde am scris. Daca "deduceti" ca asta ar fi premisa mea, va inselati. Nu am aparat nici o cauza pierduta (cu premise false), am intrat pe forum sa va pun o simpla intrebare, intrucit am vazut ca avansati pareri personala, neargumentate cu citate din Sf. Scriptura. Nu stiu ca cauza "pierduta" ati dedus ca apar. Pentru a treia oara va intreb: aveti vreun citat din Scriptura care sa va intareasca teza ""Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați"? DA sau NU. Exemplul cu tilharul e o analogie, nu un citat. Tilharul nu e prunc. Dvs ati spus ca PRUNCII care mor nebotezati intra in rai. Cam de cite ori trebuie sa va rog sa imi faceti favoarea sa citati acel citat care va sprijina opinia asta? Daca aveti citatul, spuneti-l, daca nu, recunoasteti deschis. E asa de greu sa intelegeti ce doresc de la Dvs? Cer prea mult, un citat din Sfinta Scriptura, care sa se refere la pruncii care mor nebotezati si care intra in Rai? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Am impresia că mă interpretați greșit. Am căutat postarea mea de la pagina 3, nu am găsit-o. Sunteți bun să mi-o indicați pentru a putea discuta pe concret? |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Tricesimusquintus,
1. iata pagina cu teza Dvs: "Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați" http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=10384&page=4 Este pagina 4, nu 3. Imi cer scuze pentru eroare. Este postarea de la ora 12.17. 2. Ati spus ca aveti citatul care sa intareasca pe care ati avansat-o. Aratati-l. Sper sa se refere explicit la PRUNCI. Analogiile si comparatiile au limitele lor (cum are analogia cu tilharul, din care ati dedus ca si pruncii pot intra in rai nebotezati). 3. Felul in care insist nu da de gol nimic, pur si simplu vreau sa cunosc citatul care se refera explicit la prunci, ca sa stiu daca teza avansata de dvs (cum ca pruncii care mor nebotezati intra in Rai) este din Scriptura, sau este doar simpla dumnoavoasra parare personala, intemeiata pe analogia cu tilharul. Nu aveti a va cere scuze cu nimic, orice as crede eu nu are relevanta, important este cum va intemeiati interpretarile facind apel doar la Scriptura. In cazul de fata, vad ca intirziati sa livrati citatul acela care se refera explicit la pruncii care mor nebotezati si intra in rai. Deocamdata ati livrat doar exemplul cu tilharul si ati postulat ca el se aplica si pruncilor. Eu vroiam un citat explicit din Scriptura referitor la puncii nebotezati care merg in rai, nu o deductie a DVS, bazata pe o analogie. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 09:28:51 |
| Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 16:38:30 |
| Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 22.02.2012 00:08:48 |
| Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 16:34:34 |
|
|