Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 24.08.2010, 18:13:00
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
M-am exprimat eu gresit, cel care vroia sa intre in biserica catolica era un ortodox si intrebarea era daca trebuie sa faca ceva special pentru asta sau nu. Iar preotul nu a stiu ce sa raspunda, a zis ca trebuie sa intrebe pe cel care se ocupa cu astfel de cazuri. Nu stiu cum s-a terminat povestea.
Aha, am înțeles acum. În cazul foștilor ortodocși, este foarte simplu, deoarece atât Botezul cât și Mirungerea sunt valide și se administrează o singură dată: se face numai o cerere și fie se scrie și se semnează Crezul, fie un exemplar din Catehism. În cazul protestanților al căror botez este valid (adică toți protestanții în afară de Martorii lui Iehova și de cei numiți curent "mormoni") se face numai Mirungerea. În comunitățile catolice tradiționale mai are loc abjurarea publică în fața episcopului și ridicarea excomunicării, în special dacă este vorba de un pastor.

În cazul meu, tot ceea ce a trebuit să fac a fost cererea și o declarație potrivit căreia credința mea este credința Bisericii. Apoi, preotul m-a trecut într-un registru imens, numit "matricola botezaților".

Citat:
De asta nu existe ordine religioase la ortodocsi. Ortodocsii sunt ortodocsi si atat. Acolo unde apar diferente, apar si certurile, vezi treaba cu calendarul si altele.
Ascultarea, alături de celibat și de sărăcia voluntară, face parte din viața călugărului catolic din orice ordin și de orice rit. Ascultarea nu are legătură cu diversitatea, ci este o caracteristică a oricărui creștin și în mod deosebit a creștinilor care aleg calea călugăriei.

Citat:
Nu se accepta diversitatea in unitate din cauza dogmelor, sau mai bine zis din cauza ca fac dogma din orice care nu este neaparat dogma, cum este si acest calendar de exemplu,
Foarte rău. În cazul acesta particular, cu calendarul, cei care se află în eroare sunt cei de stil vechi, motivul fiind tocmai acela că un calendar nu poate fi dogmă. Așa au loc toate schismele: fracțiunea schismatică face dogmă din ceea ce niciodată Biserica nu a definit ca atare.
Citat:
In Ortodoxie, purcederea si trimiterea Duhului Sfant nu sunt unul si acelasi lucru, ci purcederea arata originea Duhului Sfant din Tata, Duhul Sfant nu este nici nascut ca Iisus si nici creat ca si oamenii, ci originea lui din Tata (si numai din Tata) este prin purcedere, in acel timp pe care bine l-ai definit inainte de toti vecii. Insa nimeni nu stie sa zica daca mai intai a fost nascut Fiul sau mai intai a purces Duhul Sfant din Tata si cum se poate ca ceva sa fie mai intai de altceva cand timpul nu exista la Dumnezeu, si in aceste conditii cum se poate ca Fiul sa apara dupa Tata (avand in vedere ca se naste din El) in conditiile in care, neexistand timpul, nu exista nici "inainte" si nici "dupa".
Desigur că purcederea și trimiterea Duhului Sfânt nu sunt unul și același lucru. La fel, nașterea Fiului și cu nașterea Lui în trup (întruparea sau încarnarea) nu sunt același lucru: primul eveniment are loc în preeternitate, al doilea în istorie. Din acestmotiv, nu se poate spune că purcederea a avut loc "înainte" sau "după" naștere, neexistând pe atunci timp. Pe de altă parte, ordinea de precedență pe care o știm de la Sfinții Părinți aceasta este: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt și ea este noncomutativă. Iconografia Îi imaginează ca fiind în împreună-dănțuire (perihoreza). Persoanele (Ipostasurile) care împart aceeași substanță dumnezeiască sunt egale, cu o observație totuși: Tatăl nu are cauză (este causa Sui), Fiul este născut (numai) de Tatăl, iar Duhul Sfânt este purces din împreună-lucrarea Tatălui și Fiului, aceasta fiind principala deosebire dintre "naștere" și "purcedere", care altfel ar fi reduse la același proces.

Citat:
La aceste intrebari nu a raspuns nimeni pana acum si nu s-au primit revelatii. In schimb, trimiterea Duhului Sfant se face dupa Inaltarea la Cer a Domnului, trimiterea se face de Tata si de Fiu, si prima manifestare vizibila este descrisa in Faptele Apostolilor cand Duhul Sfant pogoara peste apostolii care astfel incep sa vorbeasca in limbile celor care ascultau.
Să nu uităm că Duhul Sfânt (întocmai ca și Tatăl și Fiul) S-a manifestat de la începutul lumii create. El a fost prezent și în perioada Vechiului Testament, după cum credem și mărturisim (Duhul Sfânt...a grăit prin prooroci). De altfel, în toată lucrarea Lor extra-treimică, adică în lume, cele trei Persoane sunt de nedespărțit. Când spunem "Tatăl nostru", nu ne gândim (numai) la Dumnezeu Tatăl, ci la Dumnezeu Unul, Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt.

Citat:
Rezumand, dogma ortodoxa zice ca purcederea se face doar din Tatal
Nu vă contrazic în ceea ce privește dogma ortodoxă din ziua de azi. Dogma ortodoxă, așa cum o știm noi de la sfinții noștri părinți de la Sinodul din Constantinopol spune că Duhul Sfânt purcede de la Tatăl, fără să menționeze "doar" sau "numai" se la Tatăl.

Citat:
este posibil ca si catolicii din vest sa fi avut Liturghia Sf. Ioan Gura de Aur.
Nu vă contrazic, dar nu am cunoștință despre un asemenea lucru. Din câte știu, catolicii din est aveau Liturghia Sf Ioan Gură de Aur, iar catolicii din vest aveau liturghia lor (numită și "gregoriană" după numele papei Grigorie).

Citat:
Pentru ca biserica greco-ortodoxa este foarte tanara, nu stiu exact data infiintarii ei, tu stii mai bine, insa stiu ca la Cluj s-au sarbatorit acum vreo cativa ani, 200 sau 250 de ani de la infiintarea ei. Si s-a infiintat datorita unei parti dintre ortodocsi care s-au "unit" cu Roma. Si am descoperit ca tot cam in aceeasi perioada, cu vreo 200-300 ani in urma, la fel s-a intamplat si pe teritoriul Palestinei,
Anul 1701 poate fi considerat ca anul Unirii (discuțiile începuseră cu 10 ani mai devreme) și nu este greșit a-l considera ca an al înființării Bisericii Unite așa cum o cunoaștem acum. Ca Biserică Particulară, în mod sigur este mult mai veche, astfel încât nu putem socoti anul 1701 ca an al înființării episcopiei romnești din Ardeal, ci ca an în care această episcopie a renunțat la schismă. Anterior, renunțaseră la schismă și alte episcopii românești, cum ar fi Mitropolia Moldovei, dar reintrarea lor în Biserica Catolică nu a durat, ci a fost episodică, din păcate.

Citat:
In orice caz, descoperind lucrul acesta, am ajuns la concluzia ca intr-adevar Roma a dus in acea perioada o politica de convertire a ortodocsilor la catolicism,
Roma a dus, duce și va duce mereu aceeași politică, anume de convertire a tuturor la catolicism, prin opera de evanghelizare, misiune și pastorație pe care o execută la comanda fondatorului acestei Biserici, păstrată în nemuritoarele cuvinte ale Rugăciunii din Grădina Getsimani: ca să fie o turmă și un păstor. Desigur, asistăm de mult la un efort de zădărnicire a acestui plan al lui Dumnezeu. Vedem cum, parcă tot mai mult, Biserica este batjocorită și mai ales aparatul său central (Roma) și cu precădere papa, deoarece amăgitorul oamenilor cunoaște foarte bine că "bate-voi păstorul și se va risipi turma". Pe de altă parte, avem promisiunea fermă pe care Domnul a făcut-o primului papă, anume că nici porțile iadului nu vor prăbuși Biserica. Și, judecând după istoria ultimelor două milenii, putem spune că Domnul și-a respectat cuvântul dat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 24.08.2010 at 18:25:44.
 

Tags
primatul papal, roma, vatican

Thread Tools
Moduri de afișare