![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cât despre a fi botezat vs. a trăi în păcat, mulți nu conștientizează asta. Toți păcătuim, însă ne-a fost lăsată Taina Sfintei Spovedanii și Taina Sfintei Împărtășanii pentru curățarea păcatelor, cu condiția de a lăsa păcatele și de a face fapte bune în loc Poate să se fi lăsat de păcat la data la care noi "l-am judeca". Corect, sunt destui care se pocăiesc doar la suprafață. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
De unde si cand a fost preluat acest obicei al botezarii pruncilor prin intermediul parintilor si nasilor? Intreb asta, deoarece Sfintii Apostoli nu pomenesc nimic despre asa ceva (nu am gasit nimic despre botezul copiilor, despre nasi, etc, in epistolele lor).
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aici, pe forum, doar discutăm, mai mult sau mai puțin amical. Din punctul meu de vedere pot să vă spun că particip cu bucurie ca naș la încreștinarea prin botez a unui prunc. Pe parcursul creșterii finului, ori de câte ori am ocazia îi dau sfaturi bune de a merge pa calea credinței. Nu am pătruns prea mult în adâncul Sfintelor Taine deoarece nu sunt teolog (am altă ocupație - vezi nume utilizator). Fac tot posibilul să fac fapte bune, deși sunt conștient pe de altă parte că nimic bun n-am făcut înaintea bunului Dumnezeu. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca cel care se boteaza va fi un depravat atunci de ce s-a botezat?Cu ce l-a ajutat? Din perspectiva asta botezul devine ceva de genu "il botezam si poate ca va deveni un crestin adevarat". Acest lucru nu se regaseste nicaieri in invataturile Domnului Iisus sau a apostolilor. Citat:
Citat:
Citat:
Multi fac spovedania ca un ritual,"ca asa trebuie", nu o fac ca regret pentru pacatele comise . Atunci sa se boteze dupa ce s-a lasat de pacat da nu inainte. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce stii tu despre inima omului care se spovedeste? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
si ai impresia ca protestantii care se boteaza la maturitate se si lasa de pacate?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pentru dvs,in calitate de critic al protestantismului in general si al calvinismului(?) in particular,acesta carte s-ar putea sa fie de un real interes.Se numeste ,,The other side of Calvinism"
http://www.vancepublications.com/exc...0calvinism.htm Cuprinsul cartii(aruncati-va o privire)contine: http://www.vancepublications.com/calvinism%20toc.htm Mi-se pare suficient de obiectiva.Scuze pentru scurta mea interventie. PS>scurta intrebare protestanta>cum se impaca ideea dvs ,,Au decretat(nn.protestantii) ca sufletul "doarme" cu ,,The Westminster Confession of Faith",Chapter XXXII ,,Of the State of Men after Death, and of the Resurrection of the Dead"unde sta scris(citez): ,,The bodies of men, after death, return to dust, and see corruption:[1] but their souls, which neither die nor sleep, having an immortal subsistence, immediately return to God who gave them" Multumesc frumos pentru clarificari Last edited by Scotianul; 30.08.2010 at 12:54:55. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pentru mai multe lămuriri, este bine să vorbiți cu un preot adevărat. Discuțiile noastre par că nu ajung la un numitor comun. Recunosc faptul că sunt slab pregătit pentru discuțiile teologice. Știu sigur faptul că simt o liniște sufletească atunci când intru în contact cu Sfintele Taine. Că unii le iau doar ca pe niște ritualuri - vor da socoteală. Despre Taina Sfântului Botez, le mulțumesc sincer părinților, preotului paroh și nașilor pentru că s-au îngrijit pentru mine. Oricum, discuțiile despre acest subiect par interminabile ...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Scotianul, nu am spus despre calvinisti ca ei cred ca sufletul "doarme". Cind am spus ca "au decretat ca sufletul doarme" nu am avut in vedere calvinistii.
problema e simpla: in interiorul protestantismului au inceut sa apara interpretari divergente si ei intre ei nu cad de acord asupra unor teze. Adventistii sustin un fel de "somn" al sufletului (nu intru in detalii). calvinistii au alta parere. Nu e obligatoriu ca toate cultele protestante si Np sa traga aceleasi concluzii din teza initiala a netransmisibilitatii credintei. Toti o impartasesc, dar nu toti o aplica la fel, nu o actualizeaza in acelasi mod. Ceea ce impartasesc ei in comun este teza netransmisibilitatii credintei, insa modul cum interpreteaza fiecare anumite puncte din doctrina difera. Pentru ortodocsi si catolic, ce spune un sinod protestant e nerelevant, cita vreme nu sunt examinatele asumptiile fundamentale in lumina carora sunt afirmate teze despre credinta la cel sinod protestannt. Last edited by licorcrist; 30.08.2010 at 14:04:19. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
In cazul acesta va rog sa acceptati scuzele mele.Eu am inteles gresit dar fiind un adept al fair-play recunosc cand inteleg gresit.Oricum sa va mai las un articol(are suficiente puncte critice ref la Calvin) interesant: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ism-68889.html
La final,in linkul de mai sus,se spune ,,Chiar si in cazul lui Calvin exista o iesire din impas, in sensul ca, daca in planul relatiei cu Dumnezeu omul nu poate intreprinde ceva notabil, potentele sale naturale sunt directionate activ in planul social si al eticii muncii." In acesta idee am postat pe un alt topic ce vedeti in urmatorul link:http://www.athenian-legacy.com/2009/...apitalismului/ Cat despre ce intelege fiecare confesiune,pe acest aspect nu am pot pronunta.PS(glumesc)>sper sa ca nu sunteti episcop pt ca ma voi gasi in situatia lui John I de Balliol,din clanul Balliol,care dupa o disputa cu episcopul de Durham a trebuit,ca sa linisteasca apele,sa construiasca Balliol College( http://www.balliol.ox.ac.uk/welcome-to-balliol ) de la Oxford.Au si disputele partile lor practice :) Multe documente interesante,precum si sute de analize,lecturi si multe alte aspecte,pe aceasta tema,se pot studia de catre cei care au norocul,pregatirea,sa ajunga aici http://www.university-church.ox.ac.uk/ In ceea ce ma priveste,raportat la ceea ce v-am scris(Chapter XXXII) mai devreme, consecinta este simpla si directa>,,God has appointed a day, wherein He will judge the world, in righteousness, by Jesus Christ,to whom all power and judgment is given of the Father.In which day, not only the apostate angels shall be judged,but likewise all persons that have lived upon earth shall appear before the tribunal of Christ, to give an account of their thoughts, words, and deeds; and to receive according to what they have done in the body, whether good or evil."(Chapter XXXIII>Of the Last Judgment) Va multumesc pentru clarificare si va doresc o zi buna.Fie ca Cel de Sus sa fie mereu alaturi de noi toti. Last edited by Scotianul; 30.08.2010 at 14:48:37. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|