Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.09.2010, 02:00:47
crestinOrtodoxa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

din cate stiu... n-au disparut pt ca nici n-au existat. Pamantul nu e asa de vechi. cam atat.


Uriasii pe care ii tot mentioneaza Biblia sunt mai "interesanti" parca.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.09.2010, 02:06:06
Bast-et Bast-et is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 08.07.2010
Mesaje: 350
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Bast-et
Implicit

Citat:
În prealabil postat de crestinOrtodoxa Vezi mesajul
din cate stiu... n-au disparut pt ca nici n-au existat. Pamantul nu e asa de vechi. cam atat.
Ei da, esti sigura ca nu au existat niciodata? Pe ce lume traiesti?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.09.2010, 03:12:56
colaps's Avatar
colaps colaps is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.04.2010
Locație: dor de Moldova...
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.210
Implicit

Ba zice Biblia despre dinozauri!
Însă nu folosește termenul „dinozaur”, căci acesta e apărut relativ recent, fiind folosit pentru prima dată de către Sir Richard Owen în 1842.

Iov 41:

1. Poți tu să prinzi leviatanul cu undița, ori să-i legi limba cu o sfoară?
2. Vei putea tu să-i vâri în nas o trestie sau să-i găurești falca cu cârligul?
3. Îți va face el multe rugăminți și îți va spune el lucruri drăgălașe?
4. Ori va face cu tine legământ și-l vei lua la tine rob pe toată viața?
5. Te vei juca tu cu el, cum te joci cu o pasăre, sau îl vei lega tu ca să-ți înveselești fetele?
6. Pescarii întovărășiți vor putea să-l scoată de vânzare și negustorii să-l vândă cu bucata?
7. Vei putea tu să-i găurești pielea cu săgeți și capul cu cârligul pescăresc?
8. Ridică-ți numai mâna împotriva lui și vei pomeni de o asemenea luptă și nu o vei mai începe niciodată!
9. Iată, este o deșertăciune să mai nădăjduiești în izbândă; numai înfățișarea lui și te dă la pământ.
10. Cine este atât de nechibzuit încât să-l întărâte? Cine va îndrăzni să dea piept cu Mine?
11. Cine M-a îndatorat cu ceva, ca să fiu acum dator să-i dau înapoi? Tot ce se află sub ceruri este al Meu.
12. Cât despre leviatan, voi vorbi despre mădularele lui și despre tăria lui și despre frumoasa lui întocmire.
13. Cine a ridicat pulpana din față a veșmântului lui și cine poate pătrunde în căptușeala armurei lui?
14. Cine a deschis vreodată porțile gurii lui? Zimții lui sunt îngrozitori!
15. Spinarea lui este ca un șirag de scuturi, pe care le-ai fi întărit și pecetluit puternic.
16. Ele sunt strânse unul într-altul atât de tare, că nici vântul nu pătrunde printre ele.
17. Fiecare e lipit de cel de lângă el și se țin așa și nu se mai despart.
18. Din strănutul lui scapără lumină și ochii lui sunt roșii ca pleoapele zorilor.
19. Din gura lui ies parcă niște torțe aprinse și izbucnesc valuri de scântei.
20. Din nările lui iese fum, ca dintr-o căldare pusă la foc și care fierbe.
21. Răsuflarea lui este de cărbuni aprinși și din gura lui țâșnesc flăcări.
22. Puterea lui e adunată în grumazul lui și înaintea lui țâșnește groaza.
23. Carnea lui e îndesată; oricât ai apăsa în ea nu se lasă.
24. Inima lui este tare ca piatra, tare ca piatra râșniței, cea de dedesubt.
25. De măreția lui se tem și valurile; valurile mării se dau înapoi din fața lui.
26. Să-l atingi cu sabia nu folosești nimic; nici cu lancea, nici cu săgeata, nici cu toporul.
27. Fierul pentru pielea lui este ca paiul, iar arama ca lemnul putred.
28. Săgeata nu-l pune pe fugă și pietrele din praștie cad pe el ca niște pleavă.
29. O săgeată pentru el este un pai în vânt și își bate joc de vâjâitul unei lănci ce zboară.
30. Sub pântecele lui sunt niște solzi ascuțiți; când dă prin noroi, pare că dă cu grapa.
31. Când se afundă, apa fierbe ca într-o căldare; el preface marea într-un cazan de fiert mirodenii.
32. El lasă în urmă o dâră luminoasă și adâncul pare un cap cu plete albe.
33. Pe pământ el nu-și află perechea și e făcut să nu cunoască frica.
34. El se uită de sus la toți câți sunt puternici și este împărat peste toate fiarele sălbatice".

Apoi Isaia 27:1 „În ziua aceea Domnul se va năpusti cu sabia Sa grea, mare și puternică, asupra leviatanului, a șarpelui care fuge, asupra leviatanului, a șarpelui încolăcit, și va omorî balaurul cel din Nil. ”

Psalmul 103:
25. Cât s-au mărit lucrurile Tale, Doamne, toate cu înțelepciune le-ai făcut! Umplutu-s-a pământul de zidirea Ta.
26. Marea aceasta este mare și largă; acolo se găsesc târâtoare, cărora nu este număr, vietăți mici și mari.
27. Acolo corăbiile umblă; balaurul acesta pe care l-ai zidit, ca să se joace în ea.
28. Toate către Tine așteaptă ca să le dai lor hrană la bună vreme.

Și desigur Iov 40:15-24:
15. Ia privește acum înaintea ta, hipopotamul (!); și el ca și tine este făptura Mea; el paște iarbă ca boul.
16. Vezi ce putere are în coapsele lui și ce tărie are în mușchii de pe pântece.
17. Coada lui e dârză ca lemnul cedrului și vinele de pe pulpele lui stau ca niște noduri.
18. Oasele lui sunt ca niște țevi de aramă și mădularele ca niște drugi de fier.
19. El este fruntea făpturilor lui Dumnezeu și făcut să fie cel mai mare peste celelalte dobitoace.
20. Munții îi dau hrană și toate fiarele sălbatice sunt îngrozite când îl văd.
21. El se culcă sub florile de lotus, în ocolul trestiilor și al bălții.
22. Frunzele de lotus îi fac umbră și sălciile bălții îl împrejmuiesc.
23. Dacă fluviul vine mare, fără de veste, el nu se sinchisește; el stă liniștit pe loc, chiar când ar fi ca Iordanul să-i urce năvalnic până la gură.
24. Cine poate să-l privească? Cine poate să-i străpungă nasul cu un laț?

Aici în ultima parte s-ar putea să vă întrebați de ce am oferit Iov 40 căci vorbește despre hipopotam. Nu este defapt vorba despre clasicul hipopotam pe care îl știm cu toții, așa cum reiese și din descriere.

În copia originală în ebraică cuvântul acela este בהמות (bemuth), care nu poate fi tradus în română sau într-altă limbă căci creatura despre care vorbește nu mai există după potop. Faptul că nu se referă la hipopotamul clasic reiese din descrierea cozii („Coada lui e dârză ca lemnul cedrului”). Însă noi știm că hipopotamul are o coadă mică și sfrijită așa cum arată și în poza aceasta:

Încă o caracteristică care face din bemuth să semene foarte mult cu un dinozaur este fraza „El este fruntea făpturilor lui Dumnezeu și făcut să fie cel mai mare peste celelalte dobitoace”. Însă noi cunoaștem bine că hipopotamul nu este cel mai mare dintre dobitoace și așadar nu poate fi vorba despre el aici.

Cel mai bine seamănă bemuth cu un brachiozaur, crezut de mulți a fi cel mai mare dinozaur:
__________________
Sunt împotriva: avortului, homosexualității, sectelor, ateismului, masoneriei, păgânătății, ereziilor, ecumenismului, băncilor, cipurilor și actelor cu cip, politicianismului și a părăsirii patriei.

Să ascultăm de poruncile lui Dumnezeu și atât! Viitoarele legi și acțiuni statale nu vor duce decât la compromiterea noastră ca ființe dumnezeiești și la pierderea libertății. Noi nu suntem legați de aceste rânduieli lumești deșarte și satanice, ci doar de voia Domnului!

Last edited by colaps; 07.09.2010 at 03:26:25.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.09.2010, 09:04:10
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de colaps Vezi mesajul
Ba zice Biblia despre dinozauri!
Însă nu folosește termenul „dinozaur”, căci acesta e apărut relativ recent, fiind folosit pentru prima dată de către Sir Richard Owen în 1842.

Iov 41:

1. Poți tu să prinzi leviatanul cu undița, ori să-i legi limba cu o sfoară?
2. Vei putea tu să-i vâri în nas o trestie sau să-i găurești falca cu cârligul?
3. Îți va face el multe rugăminți și îți va spune el lucruri drăgălașe?
4. Ori va face cu tine legământ și-l vei lua la tine rob pe toată viața?
5. Te vei juca tu cu el, cum te joci cu o pasăre, sau îl vei lega tu ca să-ți înveselești fetele?
6. Pescarii întovărășiți vor putea să-l scoată de vânzare și negustorii să-l vândă cu bucata?
7. Vei putea tu să-i găurești pielea cu săgeți și capul cu cârligul pescăresc?
8. Ridică-ți numai mâna împotriva lui și vei pomeni de o asemenea luptă și nu o vei mai începe niciodată!
9. Iată, este o deșertăciune să mai nădăjduiești în izbândă; numai înfățișarea lui și te dă la pământ.
10. Cine este atât de nechibzuit încât să-l întărâte? Cine va îndrăzni să dea piept cu Mine?
11. Cine M-a îndatorat cu ceva, ca să fiu acum dator să-i dau înapoi? Tot ce se află sub ceruri este al Meu.
12. Cât despre leviatan, voi vorbi despre mădularele lui și despre tăria lui și despre frumoasa lui întocmire.
13. Cine a ridicat pulpana din față a veșmântului lui și cine poate pătrunde în căptușeala armurei lui?
14. Cine a deschis vreodată porțile gurii lui? Zimții lui sunt îngrozitori!
15. Spinarea lui este ca un șirag de scuturi, pe care le-ai fi întărit și pecetluit puternic.
16. Ele sunt strânse unul într-altul atât de tare, că nici vântul nu pătrunde printre ele.
17. Fiecare e lipit de cel de lângă el și se țin așa și nu se mai despart.
18. Din strănutul lui scapără lumină și ochii lui sunt roșii ca pleoapele zorilor.
19. Din gura lui ies parcă niște torțe aprinse și izbucnesc valuri de scântei.
20. Din nările lui iese fum, ca dintr-o căldare pusă la foc și care fierbe.
21. Răsuflarea lui este de cărbuni aprinși și din gura lui țâșnesc flăcări.
22. Puterea lui e adunată în grumazul lui și înaintea lui țâșnește groaza.
23. Carnea lui e îndesată; oricât ai apăsa în ea nu se lasă.
24. Inima lui este tare ca piatra, tare ca piatra râșniței, cea de dedesubt.
25. De măreția lui se tem și valurile; valurile mării se dau înapoi din fața lui.
26. Să-l atingi cu sabia nu folosești nimic; nici cu lancea, nici cu săgeata, nici cu toporul.
27. Fierul pentru pielea lui este ca paiul, iar arama ca lemnul putred.
28. Săgeata nu-l pune pe fugă și pietrele din praștie cad pe el ca niște pleavă.
29. O săgeată pentru el este un pai în vânt și își bate joc de vâjâitul unei lănci ce zboară.
30. Sub pântecele lui sunt niște solzi ascuțiți; când dă prin noroi, pare că dă cu grapa.
31. Când se afundă, apa fierbe ca într-o căldare; el preface marea într-un cazan de fiert mirodenii.
32. El lasă în urmă o dâră luminoasă și adâncul pare un cap cu plete albe.
33. Pe pământ el nu-și află perechea și e făcut să nu cunoască frica.
34. El se uită de sus la toți câți sunt puternici și este împărat peste toate fiarele sălbatice".

Apoi Isaia 27:1 „În ziua aceea Domnul se va năpusti cu sabia Sa grea, mare și puternică, asupra leviatanului, a șarpelui care fuge, asupra leviatanului, a șarpelui încolăcit, și va omorî balaurul cel din Nil. ”

Psalmul 103:
25. Cât s-au mărit lucrurile Tale, Doamne, toate cu înțelepciune le-ai făcut! Umplutu-s-a pământul de zidirea Ta.
26. Marea aceasta este mare și largă; acolo se găsesc târâtoare, cărora nu este număr, vietăți mici și mari.
27. Acolo corăbiile umblă; balaurul acesta pe care l-ai zidit, ca să se joace în ea.
28. Toate către Tine așteaptă ca să le dai lor hrană la bună vreme.

Și desigur Iov 40:15-24:
15. Ia privește acum înaintea ta, hipopotamul (!); și el ca și tine este făptura Mea; el paște iarbă ca boul.
16. Vezi ce putere are în coapsele lui și ce tărie are în mușchii de pe pântece.
17. Coada lui e dârză ca lemnul cedrului și vinele de pe pulpele lui stau ca niște noduri.
18. Oasele lui sunt ca niște țevi de aramă și mădularele ca niște drugi de fier.
19. El este fruntea făpturilor lui Dumnezeu și făcut să fie cel mai mare peste celelalte dobitoace.
20. Munții îi dau hrană și toate fiarele sălbatice sunt îngrozite când îl văd.
21. El se culcă sub florile de lotus, în ocolul trestiilor și al bălții.
22. Frunzele de lotus îi fac umbră și sălciile bălții îl împrejmuiesc.
23. Dacă fluviul vine mare, fără de veste, el nu se sinchisește; el stă liniștit pe loc, chiar când ar fi ca Iordanul să-i urce năvalnic până la gură.
24. Cine poate să-l privească? Cine poate să-i străpungă nasul cu un laț?

Aici în ultima parte s-ar putea să vă întrebați de ce am oferit Iov 40 căci vorbește despre hipopotam. Nu este defapt vorba despre clasicul hipopotam pe care îl știm cu toții, așa cum reiese și din descriere.

În copia originală în ebraică cuvântul acela este בהמות (bemuth), care nu poate fi tradus în română sau într-altă limbă căci creatura despre care vorbește nu mai există după potop. Faptul că nu se referă la hipopotamul clasic reiese din descrierea cozii („Coada lui e dârză ca lemnul cedrului”). Însă noi știm că hipopotamul are o coadă mică și sfrijită așa cum arată și în poza aceasta:

Încă o caracteristică care face din bemuth să semene foarte mult cu un dinozaur este fraza „El este fruntea făpturilor lui Dumnezeu și făcut să fie cel mai mare peste celelalte dobitoace”. Însă noi cunoaștem bine că hipopotamul nu este cel mai mare dintre dobitoace și așadar nu poate fi vorba despre el aici.

Cel mai bine seamănă bemuth cu un brachiozaur, crezut de mulți a fi cel mai mare dinozaur:
felicitari pentru mesaj (crestin ortodox bineinteles).
sunt intru totul de acord si evident subscriu la cele afirmate.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.09.2010, 10:44:34
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
felicitari pentru mesaj (crestin ortodox bineinteles).
sunt intru totul de acord si evident subscriu la cele afirmate.
Chiar nu-ti dai seama ca sunt pure speculatii, ce nu au legatura cu realitatea?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.09.2010, 10:43:00
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de colaps Vezi mesajul
Ba zice Biblia despre dinozauri!
Însă nu folosește termenul „dinozaur”, căci acesta e apărut relativ recent, fiind folosit pentru prima dată de către Sir Richard Owen în 1842.

Iov 41:

1. Poți tu să prinzi leviatanul cu undița, ori să-i legi limba cu o sfoară?
2. Vei putea tu să-i vâri în nas o trestie sau să-i găurești falca cu cârligul?
3. Îți va face el multe rugăminți și îți va spune el lucruri drăgălașe?
4. Ori va face cu tine legământ și-l vei lua la tine rob pe toată viața?
5. Te vei juca tu cu el, cum te joci cu o pasăre, sau îl vei lega tu ca să-ți înveselești fetele?
6. Pescarii întovărășiți vor putea să-l scoată de vânzare și negustorii să-l vândă cu bucata?
7. Vei putea tu să-i găurești pielea cu săgeți și capul cu cârligul pescăresc?
8. Ridică-ți numai mâna împotriva lui și vei pomeni de o asemenea luptă și nu o vei mai începe niciodată!
9. Iată, este o deșertăciune să mai nădăjduiești în izbândă; numai înfățișarea lui și te dă la pământ.
10. Cine este atât de nechibzuit încât să-l întărâte? Cine va îndrăzni să dea piept cu Mine?
11. Cine M-a îndatorat cu ceva, ca să fiu acum dator să-i dau înapoi? Tot ce se află sub ceruri este al Meu.
12. Cât despre leviatan, voi vorbi despre mădularele lui și despre tăria lui și despre frumoasa lui întocmire.
13. Cine a ridicat pulpana din față a veșmântului lui și cine poate pătrunde în căptușeala armurei lui?
14. Cine a deschis vreodată porțile gurii lui? Zimții lui sunt îngrozitori!
15. Spinarea lui este ca un șirag de scuturi, pe care le-ai fi întărit și pecetluit puternic.
16. Ele sunt strânse unul într-altul atât de tare, că nici vântul nu pătrunde printre ele.
17. Fiecare e lipit de cel de lângă el și se țin așa și nu se mai despart.
18. Din strănutul lui scapără lumină și ochii lui sunt roșii ca pleoapele zorilor.
19. Din gura lui ies parcă niște torțe aprinse și izbucnesc valuri de scântei.
20. Din nările lui iese fum, ca dintr-o căldare pusă la foc și care fierbe.
21. Răsuflarea lui este de cărbuni aprinși și din gura lui țâșnesc flăcări.
22. Puterea lui e adunată în grumazul lui și înaintea lui țâșnește groaza.
23. Carnea lui e îndesată; oricât ai apăsa în ea nu se lasă.
24. Inima lui este tare ca piatra, tare ca piatra râșniței, cea de dedesubt.
25. De măreția lui se tem și valurile; valurile mării se dau înapoi din fața lui.
26. Să-l atingi cu sabia nu folosești nimic; nici cu lancea, nici cu săgeata, nici cu toporul.
27. Fierul pentru pielea lui este ca paiul, iar arama ca lemnul putred.
28. Săgeata nu-l pune pe fugă și pietrele din praștie cad pe el ca niște pleavă.
29. O săgeată pentru el este un pai în vânt și își bate joc de vâjâitul unei lănci ce zboară.
30. Sub pântecele lui sunt niște solzi ascuțiți; când dă prin noroi, pare că dă cu grapa.
31. Când se afundă, apa fierbe ca într-o căldare; el preface marea într-un cazan de fiert mirodenii.
32. El lasă în urmă o dâră luminoasă și adâncul pare un cap cu plete albe.
33. Pe pământ el nu-și află perechea și e făcut să nu cunoască frica.
34. El se uită de sus la toți câți sunt puternici și este împărat peste toate fiarele sălbatice".

Apoi Isaia 27:1 „În ziua aceea Domnul se va năpusti cu sabia Sa grea, mare și puternică, asupra leviatanului, a șarpelui care fuge, asupra leviatanului, a șarpelui încolăcit, și va omorî balaurul cel din Nil. ”

Psalmul 103:
25. Cât s-au mărit lucrurile Tale, Doamne, toate cu înțelepciune le-ai făcut! Umplutu-s-a pământul de zidirea Ta.
26. Marea aceasta este mare și largă; acolo se găsesc târâtoare, cărora nu este număr, vietăți mici și mari.
27. Acolo corăbiile umblă; balaurul acesta pe care l-ai zidit, ca să se joace în ea.
28. Toate către Tine așteaptă ca să le dai lor hrană la bună vreme.

Și desigur Iov 40:15-24:
15. Ia privește acum înaintea ta, hipopotamul (!); și el ca și tine este făptura Mea; el paște iarbă ca boul.
16. Vezi ce putere are în coapsele lui și ce tărie are în mușchii de pe pântece.
17. Coada lui e dârză ca lemnul cedrului și vinele de pe pulpele lui stau ca niște noduri.
18. Oasele lui sunt ca niște țevi de aramă și mădularele ca niște drugi de fier.
19. El este fruntea făpturilor lui Dumnezeu și făcut să fie cel mai mare peste celelalte dobitoace.
20. Munții îi dau hrană și toate fiarele sălbatice sunt îngrozite când îl văd.
21. El se culcă sub florile de lotus, în ocolul trestiilor și al bălții.
22. Frunzele de lotus îi fac umbră și sălciile bălții îl împrejmuiesc.
23. Dacă fluviul vine mare, fără de veste, el nu se sinchisește; el stă liniștit pe loc, chiar când ar fi ca Iordanul să-i urce năvalnic până la gură.
24. Cine poate să-l privească? Cine poate să-i străpungă nasul cu un laț?

Aici în ultima parte s-ar putea să vă întrebați de ce am oferit Iov 40 căci vorbește despre hipopotam. Nu este defapt vorba despre clasicul hipopotam pe care îl știm cu toții, așa cum reiese și din descriere.

În copia originală în ebraică cuvântul acela este בהמות (bemuth), care nu poate fi tradus în română sau într-altă limbă căci creatura despre care vorbește nu mai există după potop. Faptul că nu se referă la hipopotamul clasic reiese din descrierea cozii („Coada lui e dârză ca lemnul cedrului”). Însă noi știm că hipopotamul are o coadă mică și sfrijită așa cum arată și în poza aceasta:

Încă o caracteristică care face din bemuth să semene foarte mult cu un dinozaur este fraza „El este fruntea făpturilor lui Dumnezeu și făcut să fie cel mai mare peste celelalte dobitoace”. Însă noi cunoaștem bine că hipopotamul nu este cel mai mare dintre dobitoace și așadar nu poate fi vorba despre el aici.

Cel mai bine seamănă bemuth cu un brachiozaur, crezut de mulți a fi cel mai mare dinozaur:
Asta inseamna ca dinozaurii au trait, pentru un timp, in aceeasi vreme cu oameni.
Lasand la o parte ca asta tine de mitologie, cum se face ca fosilele acestor "balauri" sunt descoperite in roci formate cu multe zeci de milioane inainte de aparitia omului?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.09.2010, 02:16:12
Iubirea's Avatar
Iubirea Iubirea is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.06.2010
Locație: Bucuresti in C.I
Religia: Ortodox
Mesaje: 689
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dumitru73 Vezi mesajul
Asta inseamna ca dinozaurii au trait, pentru un timp, in aceeasi vreme cu oameni.
Lasand la o parte ca asta tine de mitologie, cum se face ca fosilele acestor "balauri" sunt descoperite in roci formate cu multe zeci de milioane inainte de aparitia omului?
Pana la iesirea omului din Eden, nu a existat timp...crearea lumii a fost atemporala...chiar daca in geneza citim ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile, asta este pentru ca omul sa inteleaga cum au decurs lucrurile, fara amestec, sa fie ca o delimitare...
Nu inseamna ca o zi avea 24 ore...putea sa aiba mii de ani..., animalele au fost create in a 5-a zi, iar omul a fost creat ultimul in a 6-a zi, prima data barbatul si apoi femeia...deci este normal ca aceste fosile sa aiba o vechime mai mare decat a omului.
__________________
"Sa nu spui tot ce stii, sa nu faci tot ce poti, sa nu crezi tot ce auzi!" (pr. Paisie Olaru)
http://www.youtube.com/watch?feature...v=y8zZ_NGRoJo#!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.09.2010, 08:52:53
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iubirea Vezi mesajul
Pana la iesirea omului din Eden, nu a existat timp...crearea lumii a fost atemporala...chiar daca in geneza citim ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile, asta este pentru ca omul sa inteleaga cum au decurs lucrurile, fara amestec, sa fie ca o delimitare...
Nu inseamna ca o zi avea 24 ore...putea sa aiba mii de ani..., animalele au fost create in a 5-a zi, iar omul a fost creat ultimul in a 6-a zi, prima data barbatul si apoi femeia...deci este normal ca aceste fosile sa aiba o vechime mai mare decat a omului.
Orice exista in Univers, exista in spatiu si timp, care au luat fiinta la momentul Big bang, pe care Sfanta Scriptura il numeste Inceputul creatiei.

Asadar nu putem spune ca nu era timp ci doar marturisim dupa cum spune Sfantul Ioan Damaschin ca nu se putea masura (inainte de iesirea lui Adam din Rai).

In postarea de mai sus am reamintit relativitatea timpului (pe care ati subliniat-o si dumneavoastra). In alte postari de la acest topic sunt detaliate argumentele Scriputristice si Patristice in perfecta concordata cu descoperirile stiintifice ale secolului XX.

recomand studierea "paradoxul gemenilor" din Teoria Relativitatii pentru a intelege mai bine relativitatea timpului si evident "zilele creatiei" (care privite dintr-un sistem de referinta pot avea mii sau milioane de ani iar privite din alt sistem de referinta pot fi ore sau secunde...)

Last edited by Eugen7; 08.09.2010 at 10:05:52.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 08.09.2010, 10:12:16
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iubirea Vezi mesajul
Pana la iesirea omului din Eden, nu a existat timp...crearea lumii a fost atemporala...chiar daca in geneza citim ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile, asta este pentru ca omul sa inteleaga cum au decurs lucrurile, fara amestec, sa fie ca o delimitare...
Nu inseamna ca o zi avea 24 ore...putea sa aiba mii de ani..., animalele au fost create in a 5-a zi, iar omul a fost creat ultimul in a 6-a zi, prima data barbatul si apoi femeia...deci este normal ca aceste fosile sa aiba o vechime mai mare decat a omului.
Stii ce ma deranjeaza cel mai tare?
Aceste intoarceri de pozitii ale bisericilor.
Imagineaza-ti doar ce s-ar fi intamplat cu tine, daca ai fi facut aceasta afirmatie in perioada inchizitiei, in Spania de exemplu.
Stiu ... in ortodoxie nu a fost inchizitie ...
Dar asta nu este un merit al ei.
Ci al domnitorilor si regilor acestor tari care care si-au dat seama ca nu au nevoie de o BO gen BC si au pastrat-o faramitata. Era mai simplu de exercitat puterea asupra bisericii in acest fel. Astfel puterea BO nu a luat proportiile pe care le-a luat BC in evul mediu.
E vorba de politica.
Si sa nu uitam ca otomanii au stapanit majoritatea tarilor ortodoxe sute de ani.
Iar ei nu permiteau ca BO sa taie si sa spanzure.
Dar, cum spuneam, pozitia in interpretarea Bibliei se face pe principiul titirezului ...
Reply With Quote
  #10  
Vechi 08.09.2010, 10:27:40
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dumitru73 Vezi mesajul
Stii ce ma deranjeaza cel mai tare?
Aceste intoarceri de pozitii ale bisericilor.
Imagineaza-ti doar ce s-ar fi intamplat cu tine, daca ai fi facut aceasta afirmatie in perioada inchizitiei, in Spania de exemplu.
Stiu ... in ortodoxie nu a fost inchizitie ...
Dar asta nu este un merit al ei.
Ci al domnitorilor si regilor acestor tari care care si-au dat seama ca nu au nevoie de o BO gen BC si au pastrat-o faramitata. Era mai simplu de exercitat puterea asupra bisericii in acest fel. Astfel puterea BO nu a luat proportiile pe care le-a luat BC in evul mediu.
E vorba de politica.
Si sa nu uitam ca otomanii au stapanit majoritatea tarilor ortodoxe sute de ani.
Iar ei nu permiteau ca BO sa taie si sa spanzure.
Dar, cum spuneam, pozitia in interpretarea Bibliei se face pe principiul titirezului ...
Der fapt, in evul mediu nu se punea problema la fel cum se pune astazi pentru ca nu exista stiinta in sensul de astazi. Stiinta era si ea o ramura a folosofiei si a religiei, nu era experimentala. Pe oameni nu ii interesa pe atunci aspectul pur pamantesc al adevarului.
Cand a ajuns sa ii intereseze, atunci s-a ajuns la conflicte, care cu timpul odata cu dezvoltarea gandirrii stiintifice si a celei religioase (atentie, spun gandire, nu credinta) s-au estompat partial, exista mai multe zone de intelegere.
Deci nu mi se pare de loc principiul titirezului.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ce spune biserica despre sport si competitie? alexdu Generalitati 12 27.01.2012 09:58:21
Dinozaurii mateiash Din Vechiul Testament 42 16.05.2011 19:05:41
Ce ne-ar spune Dumnezeu despre buretii de padure? unamic Despre Sfanta Scriptura 20 24.10.2010 00:42:21
Ce spune biserica despre implanturile artificiale ? seby_din_brasov Generalitati 13 01.03.2009 20:51:14
Cine imi poate spune mai multe despre pr Dan Badul paraschevaiasi Generalitati 1 29.10.2007 02:34:59