Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.09.2010, 21:34:24
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Eugen, ...
Si apropos de traduceri, doar in Biblia ortodoxa romaneasca a fost tradus cu "preot" cuvantul grecesc "presbiteros". In greceste cuvantul folosit este presbiteros si nicidecum preot, iar presbiteros desemneaza persoane in varsta si intelepte la care vin oamenii sa ceara sfat. Informatia despre ce inseamna cuvantul presbiteros o am de la colegul meu grec. Si daca verificati Bibliile scrise in alte limbi (engleza, italiana, franceza, germana) o sa vedeti ca nu s-a tradus nicaieri cu preoti, ci cu batrani. ... .
asa este cum spuneti dumneavoasatra, insa nu trebuie sa uitati despre taina "punerii mainilor" care aceasta insemna "hirotonia preotilor." pentru ca daca nu ar fi preotia ca taina ar insemna ca toti batranii intelepti ar avea "cheile imparatiei cerurilor" si "puterea de a lega si dezlega" prin pura intelepciune si nicidecum prin har si putere de la Hristos Iisus. De aceea traducerile Bisericii Ortodoxe au subliniat ca presbiteros care are un sens mai larg se refera la preot in exclusivitate. desigur ca exista mai multe trepte preotesti (episcop etc).

Daca traducerea cuvantului presbiter poate fi "discutata", in Filipeni 1,1 se face referire clara la episcopi si diaconi care faceau parte din clerul bisericesc.

" 1. Pavel si Timotei, slujitori ai lui Hristos Iisus, tuturor sfintilor intru Hristos Iisus care sunt in Filipi impreuna cu episcopii si diaconii [lor]:" Filipeni 1,1
Παῦλος καὶ Τιμόθεος δοῦλοι Χριστοῦ Ἰησοῦ πᾶσιν τοῖς ἁγίοις ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τοῖς οὖσιν ἐν Φιλίπποις σὺν ἐπισκόποις καὶ διακόνοις:

In cazul de fata, cuvantul episcopi (de la epískopos = supraveghetor, protector) ii desemneaza pe preotii de vaza (presbiterii hirotoniti in treapta preotiei) care aveau menirea de a conduce comunitatea (vezi si 1 Tim 3, 1); din randul lor vor fi recrutati episcopii propriu-zisi, pe masura ce apostolii vor simti nevoia unor succesori directi. Acesta este primul text care atesta limpede existenta celor doua trepte harice in Biserica primara: preoti si diaconi.

"23. Si hirotonindu-le preoti in fiecare Biserica 4, rugandu-se cu postiri, i-au incredintat Domnului in Care crezusera. " fapte 14,23
Din text reiese ca: Pavel si Barnaba au intemeiat Biserici locale; preotii acestora nu au fost alesi de popor, ci desemnati direct de cei doi apostoli si hirotoniti prin punerea mainilor (vezi si Tit 1, 5 ). Grecescul heirotonéo inseamna a alege pe cineva prin ridicare de maini (cand e vorba de multime) sau prin punerea mainilor (cand e vorba de un singur oficiant sau de cativa).
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.09.2010, 22:04:17
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
nu trebuie sa uitati despre taina "punerii mainilor" care aceasta insemna "hirotonia preotilor."
Poate că asta înseamnă astăzi în Biserica Ortodoxă, însă în vremea apostolilor însemna
hirotonirea prezbiterilor.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
pentru ca daca nu ar fi preotia ca taina ar insemna ca toti batranii intelepti ar avea "cheile imparatiei cerurilor" si "puterea de a lega si dezlega" prin pura intelepciune si nicidecum prin har si putere de la Hristos Iisus.
Nu toți bătrânii erau hirotoniți, ci doar aceia care erau vrednici. Iar slujba de presbyteros nu presupunea neapărat senectute (vezi cazul tânărului Timotei).

[quote=Eugen7;288466]Daca traducerea cuvantului presbiter poate fi "discutata", in Filipeni 1,1 se face referire clara la episcopi si diaconi care faceau parte din clerul bisericesc. În Biserica Primară, slujba de episcopos era una și aceeași cu cea de presbyteros. Nu există aici nici un indiciu cum că un episcop avea autoritate asupra mai multor biserici, așa cum s-a petrecut în istoria de mai târziu a bisericii. Dimpotrivă, erau mai mulți în biserica locală din Filipi (așa cum reiese din versetul citat de dvs.).

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
" 1. Pavel si Timotei, slujitori ai lui Hristos Iisus, tuturor sfintilor intru Hristos Iisus care sunt in Filipi impreuna cu episcopii si diaconii [lor]:" Filipeni 1,1
Παῦλος καὶ Τιμόθεος δοῦλοι Χριστοῦ Ἰησοῦ πᾶσιν τοῖς ἁγίοις ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τοῖς οὖσιν ἐν Φιλίπποις σὺν ἐπισκόποις καὶ διακόνοις:
In cazul de fata, cuvantul episcopi (de la epískopos = supraveghetor, protector) ii desemneaza pe preotii de vaza (presbiterii hirotoniti in treapta preotiei) care aveau menirea de a conduce comunitatea
Este total aiuritoare interpretarea dvs. Nici textul citat, nici alte texte ale NT nu fac referire la preoți (hieros) în Biserica Creștină, ci doar prezbiteri (presbyteros), respectiv episcopi (episcopos).

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
din randul lor vor fi recrutati episcopii propriu-zisi, pe masura ce apostolii vor simti nevoia unor succesori directi.
Lucrul acesta de asemenea nu-l veți găsi în niciun text al NT.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Acesta este primul text care atesta limpede existenta celor doua trepte harice in Biserica primara: preoti si diaconi.

"23. Si hirotonindu-le preoti in fiecare Biserica 4, rugandu-se cu postiri, i-au incredintat Domnului in Care crezusera. " fapte 14,23
Din text reiese ca: Pavel si Barnaba au intemeiat Biserici locale; preotii acestora nu au fost alesi de popor, ci desemnati direct de cei doi apostoli si hirotoniti prin punerea mainilor (vezi si Tit 1, 5 ).
Pentru Numele lui Dumnezeu, dar nu mai prostiți lumea cu teoriile acestea neadevărate! Nu reiese nicio "treaptă ierarhică" și niciun "preot" în textele acelea (și nici în altele). Prezbiterii (episcopii) erau slujbași, nu funcționari ori cadre militare. Hristos Și-a întemeiat Biserica Sa pe principiul slujirii nu pe al "ierarhiei". Niciunui prezbiter (episcop) nu trebuia să i se pupe mâna, inelul ori papucul, ci dimpotrivă ei erau aleși pentru a păstori și a sluji fraților lor.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.09.2010, 22:17:46
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
asa este cum spuneti dumneavoasatra, insa nu trebuie sa uitati despre taina "punerii mainilor" care aceasta insemna "hirotonia preotilor." pentru ca daca nu ar fi preotia ca taina ar insemna ca toti batranii intelepti ar avea "cheile imparatiei cerurilor" si "puterea de a lega si dezlega" prin pura intelepciune si nicidecum prin har si putere de la Hristos Iisus. De aceea traducerile Bisericii Ortodoxe au subliniat ca presbiteros care are un sens mai larg se refera la preot in exclusivitate. desigur ca exista mai multe trepte preotesti (episcop etc).

Daca traducerea cuvantului presbiter poate fi "discutata", in Filipeni 1,1 se face referire clara la episcopi si diaconi care faceau parte din clerul bisericesc.

" 1. Pavel si Timotei, slujitori ai lui Hristos Iisus, tuturor sfintilor intru Hristos Iisus care sunt in Filipi impreuna cu episcopii si diaconii [lor]:" Filipeni 1,1
Παῦλος καὶ Τιμόθεος δοῦλοι Χριστοῦ Ἰησοῦ πᾶσιν τοῖς ἁγίοις ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τοῖς οὖσιν ἐν Φιλίπποις σὺν ἐπισκόποις καὶ διακόνοις:

In cazul de fata, cuvantul episcopi (de la epískopos = supraveghetor, protector) ii desemneaza pe preotii de vaza (presbiterii hirotoniti in treapta preotiei) care aveau menirea de a conduce comunitatea (vezi si 1 Tim 3, 1); din randul lor vor fi recrutati episcopii propriu-zisi, pe masura ce apostolii vor simti nevoia unor succesori directi. Acesta este primul text care atesta limpede existenta celor doua trepte harice in Biserica primara: preoti si diaconi.

"23. Si hirotonindu-le preoti in fiecare Biserica 4, rugandu-se cu postiri, i-au incredintat Domnului in Care crezusera. " fapte 14,23
Din text reiese ca: Pavel si Barnaba au intemeiat Biserici locale; preotii acestora nu au fost alesi de popor, ci desemnati direct de cei doi apostoli si hirotoniti prin punerea mainilor (vezi si Tit 1, 5 ). Grecescul heirotonéo inseamna a alege pe cineva prin ridicare de maini (cand e vorba de multime) sau prin punerea mainilor (cand e vorba de un singur oficiant sau de cativa).
In toate paragrafele indicate de dumneavoastra nu apare cuvantul preot, ci cuvantul folosit este tot presbiteros, si doar in Biblia ortodoxa romana s-a tradus cu "preoti", in timp ce in alte limbi s-a tradus cu batrani, si puteti usor verifica. Asa ca punerea mainilor nu era facuta de preoti ci de presbiteros, de batranii intelepti. Si se puneau mainile peste anumiti credinciosi care erau sarguinciosi in ale credintei ca sa ii intareasca in credinta, ca sa aiba putere etc, si nicidecum nu scrie ca se faceau prin asta preoti. Asa ca punerea mainilor se afla si in bisericile protestante, unde un pastor sau orice credincios cu credinta puternica se roaga in mod special pentru cineva, iar cei care se roaga pun mainile peste cel pentru care se roaga.

Cat despre episcop si diacon, ei apar intr-adevar in Biblie, iar diaconatul apartinea si femeilor. Functia de preot insa nu apare si nu scrie ca episcopii ar fi fost mai intai preoti.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.09.2010, 22:37:17
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
...Cat despre episcop si diacon, ei apar intr-adevar in Biblie, iar diaconatul apartinea si femeilor. Functia de preot insa nu apare si nu scrie ca episcopii ar fi fost mai intai preoti.
nu prea va plac preotii :)

nici despre Sfintii Apostoli nu scrie direct ca sunt preoti (iconomi ai Sfintelor Taine).

preotii si episcopii nu se pot compara niciecum cu pastorii. stim bine: cultele protestante si neoprotestante nu accepta "punerea mainilor" ca Taina.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.09.2010, 22:42:12
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
stim bine: cultele protestante si neoprotestante nu accepta "punerea mainilor" ca Taina.
Știți dvs. ceva, dar nu știți tot: cultele protestante și neoprotestante acceptă "punerea mâinilor" și hirotonirea.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.09.2010, 00:19:25
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Știți dvs. ceva, dar nu știți tot: cultele protestante și neoprotestante acceptă "punerea mâinilor" și hirotonirea.
offf... am spus ca nu sunt acceptate ca TAINA, va rog nu mai trunchiati mesajele in mod tendetios. ati mai procedat asa si anterior cand ati exclus cuvinte sau ati inversat ordinea lor, intelestul rezulat fiind complet diferit de cel original.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.09.2010, 22:45:11
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
nu prea va plac preotii :)

nici despre Sfintii Apostoli nu scrie direct ca sunt preoti (iconomi ai Sfintelor Taine).

preotii si episcopii nu se pot compara niciecum cu pastorii. stim bine: cultele protestante si neoprotestante nu accepta "punerea mainilor" ca Taina.
Pai nu scrie asa ceva despre apostoli pentru ca nu erau preoti. Ei au zis clar ca misiunea lor este Evanghelia si ca nu se cade sa piarda timpul cu altceva, de aceea au ales pe altii ca sa se ocupe de alte treburi. Iar Ap. Pavel chiar zice ca el nu a botezat pe prea multi pentru ca el a fost trimis cu evanghelia Domnului.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 15.09.2010, 00:32:46
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Pai nu scrie asa ceva despre apostoli pentru ca nu erau preoti. ...
dupa modul in care ganditi (despre preoti in special dar si in general despre crestinismul ortodox) probabil ca singurul lucru care (inca) va determina sa va considerati crestina ortodoxa este doar Taina Sfintei Impartasanii, pe care o acceptati ca taina si ca realitate (nu simbol).

de ce doar cei ce marturisesc cele sapte Sfinte Taine (si in special Taina Euharistiei ca fiind reala) au in Biserica Sfinte Moaste izvoratoare de mir si care fac minuni; precum si sfinti care fac minuni?! (spre slava lui Dumnezeu evident)

si de ce in mediul monahal cu precadere (dar nu exclusiv) se gasesc sfinti (care au sfinte moaste si fac minuni)?


Sfantul Apostol Ioan evanghelistul folosteste pentru el insusi aceasta titulatura "presbiter" in a doua si a treia sa epistola, ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot (El fiind preot petnru ca era Apostol si putea "sluji la mese" adica la Taina Sfintei Euharistii si toate celelate Sfinte Taine).

Last edited by Eugen7; 15.09.2010 at 08:36:34.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 15.09.2010, 08:36:42
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

IATA DE CE SATANA ESTE MEREU IMPOTRIVA PREOTILOR SI MONAHILOR (MONAHIILOR):

Monahism
http://ro.orthodoxwiki.org/Monahism
Monahismul (din termenul grec: μοναχος— care înseamnă persoană singură/însingurată) este vechea practică a creștinilor de a părăsi lumea pentru a se închina trup și suflet unei vieți conforme cu Evanghelia, urmărind unirea cu Iisus Hristos.

Scopul monahismului este îndumnezeirea omului (în greacă, theosis), lucrare la care sunt chemați toți creștinii. Căutarea voii lui Dumnezeu mai presus de orice altceva este o idee care apare peste tot în scrierile ortodoxe, ca de exemplu în Filocalia, o carte care cuprinde scrieri ale monahilor. Cu alte cuvinte, un monah (călugăr) sau o monahie (călugăriță, maică) este o persoană care a jurat să urmeze nu numai poruncile Bisericii, ci și sfaturile evanghelice (i.e. "voturile" sau jurămintele monahale ale sărăciei, castității/curăției, statorniciei și ascultării). Cuvintele lui Hristos pe care se bazează acest fel de viață sunt: "Fiți desăvârșiți, precum Tatăl vostru desăvârșit este".

Astfel, monahii sunt isihaști, angajați în lupta duhovnicească pe calea despătimirii (καθαρσις), contemplației (θεωρια) și îndumnezeirii sau unirii cu Dumnezeu (θεωσις), prin rugăciune, Sfintele Taine și ascultare.


Isihasm
http://ro.orthodoxwiki.org/Isihasm
Practica isihastă
Metoda sau practica isihastă se realiza astfel: călugării dedați acesteia se retrăgeau în locuri singuratice și – prin concentrarea gândului la rugăciune – se ridicau la un înalt nivel de percepere a realității, mai presus de impresiile simțurilor și de tot ceea ce îi înconjura, ajungând să vadă prin contemplație lumina dumnezeiască necreată, pe care Sfinții Apostoli Petru, Iacob și Ioan au văzut-o pe Muntele Taborului, la Schimbarea la Față (Matei 17, 1-8; Marcu 9, 2-9; Luca 9, 28-36), realizând astfel o mai mare apropiere de Dumnezeu. Aceasta lumină strălucitoare nu este fizică, ci dumnezeiască.

Isihaștii rosteau continuu această scurtă rugăciune, numită Rugăciunea inimii sau Rugăciunea lui Iisus: "Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul" (sau sub alte forme, întotdeauna scurte, asemănătoare: "Doamne, Iisuse Hristoase, miluiește-mă").


Cler
http://ro.orthodoxwiki.org/Cler

Episcop
http://ro.orthodoxwiki.org/Episcop

Preot
http://ro.orthodoxwiki.org/Preot


Sfantul Ignatie Teoforul
http://ro.orthodoxwiki.org/Ignatie_Teoforul

Sfantul Policarp al Smirnei
http://ro.orthodoxwiki.org/Policarp_al_Smirnei
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.09.2010, 17:09:49
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Sfantul Apostol Ioan evanghelistul folosteste pentru el insusi aceasta titulatura "presbiter" in a doua si a treia sa epistola, ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot (El fiind preot petnru ca era Apostol si putea "sluji la mese" adica la Taina Sfintei Euharistii si toate celelate Sfinte Taine).
Sfantul Apostol Ioan se numeste pe sine presbiter. Adevarat.

Ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot.
Apostolul Ioan era presbiter ceea ce demonstreaza ca era preot...hmm

Pentru ca era apostol putea sluji la mese adica la Taina Sfintei Euharistii.
Slujirea la mese inseamna altceva. Iar apostolii au delegat diaconilor slujirea la mese. Cititi Fapte 6:2 Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, să slujim la mese.

Cei desemnati a sluji la mese au fost diaconii nu apostolii.

Diaconi despre care Ioan Gura de Aur, astfel graieste: "... mentionatii sapte diaconi sa nu se considere slujitori ai tainelor, ci ca acestia, au fost acei carora li s-a incredintat ingrijirea generala a celor adunati atunci; acesti (diaconi), ne ofera prin aceasta, pilda de iubire de oameni si de purtare de grija a celor lipsiti", -VI ec. 16.


Iertati-ma, in general apreciez postarile dumneavoastra dar aceasta imi cam aduce aminte de radio Erevan:
„ Este adevarat ca in aceasta dimineata, tovarasul Stefan Stefanovici a primit un Mercedes nou de la stat?
Foarte adevarat, cu mici mentiuni: nu este vorba de Stefan Stefanovici ci de Ivan Ivanovici, si nu este un Mercedes ci o bicicleta, care nu i s-a dat ci i s-a confiscat.”

Last edited by penticostalulmantuibil; 15.09.2010 at 20:18:54.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 15:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 17:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 16:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 19:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 15:17:52