![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca traducerea cuvantului presbiter poate fi "discutata", in Filipeni 1,1 se face referire clara la episcopi si diaconi care faceau parte din clerul bisericesc. " 1. Pavel si Timotei, slujitori ai lui Hristos Iisus, tuturor sfintilor intru Hristos Iisus care sunt in Filipi impreuna cu episcopii si diaconii [lor]:" Filipeni 1,1 Παῦλος καὶ Τιμόθεος δοῦλοι Χριστοῦ Ἰησοῦ πᾶσιν τοῖς ἁγίοις ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τοῖς οὖσιν ἐν Φιλίπποις σὺν ἐπισκόποις καὶ διακόνοις: In cazul de fata, cuvantul episcopi (de la epískopos = supraveghetor, protector) ii desemneaza pe preotii de vaza (presbiterii hirotoniti in treapta preotiei) care aveau menirea de a conduce comunitatea (vezi si 1 Tim 3, 1); din randul lor vor fi recrutati episcopii propriu-zisi, pe masura ce apostolii vor simti nevoia unor succesori directi. Acesta este primul text care atesta limpede existenta celor doua trepte harice in Biserica primara: preoti si diaconi. "23. Si hirotonindu-le preoti in fiecare Biserica 4, rugandu-se cu postiri, i-au incredintat Domnului in Care crezusera. " fapte 14,23 Din text reiese ca: Pavel si Barnaba au intemeiat Biserici locale; preotii acestora nu au fost alesi de popor, ci desemnati direct de cei doi apostoli si hirotoniti prin punerea mainilor (vezi si Tit 1, 5 ). Grecescul heirotonéo inseamna a alege pe cineva prin ridicare de maini (cand e vorba de multime) sau prin punerea mainilor (cand e vorba de un singur oficiant sau de cativa). |
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
hirotonirea prezbiterilor. Citat:
[quote=Eugen7;288466]Daca traducerea cuvantului presbiter poate fi "discutata", in Filipeni 1,1 se face referire clara la episcopi si diaconi care faceau parte din clerul bisericesc. În Biserica Primară, slujba de episcopos era una și aceeași cu cea de presbyteros. Nu există aici nici un indiciu cum că un episcop avea autoritate asupra mai multor biserici, așa cum s-a petrecut în istoria de mai târziu a bisericii. Dimpotrivă, erau mai mulți în biserica locală din Filipi (așa cum reiese din versetul citat de dvs.). Citat:
Citat:
Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre episcop si diacon, ei apar intr-adevar in Biblie, iar diaconatul apartinea si femeilor. Functia de preot insa nu apare si nu scrie ca episcopii ar fi fost mai intai preoti. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
nici despre Sfintii Apostoli nu scrie direct ca sunt preoti (iconomi ai Sfintelor Taine). preotii si episcopii nu se pot compara niciecum cu pastorii. stim bine: cultele protestante si neoprotestante nu accepta "punerea mainilor" ca Taina. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Știți dvs. ceva, dar nu știți tot: cultele protestante și neoprotestante acceptă "punerea mâinilor" și hirotonirea.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
offf... am spus ca nu sunt acceptate ca TAINA, va rog nu mai trunchiati mesajele in mod tendetios. ati mai procedat asa si anterior cand ati exclus cuvinte sau ati inversat ordinea lor, intelestul rezulat fiind complet diferit de cel original.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
de ce doar cei ce marturisesc cele sapte Sfinte Taine (si in special Taina Euharistiei ca fiind reala) au in Biserica Sfinte Moaste izvoratoare de mir si care fac minuni; precum si sfinti care fac minuni?! (spre slava lui Dumnezeu evident) si de ce in mediul monahal cu precadere (dar nu exclusiv) se gasesc sfinti (care au sfinte moaste si fac minuni)? Sfantul Apostol Ioan evanghelistul folosteste pentru el insusi aceasta titulatura "presbiter" in a doua si a treia sa epistola, ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot (El fiind preot petnru ca era Apostol si putea "sluji la mese" adica la Taina Sfintei Euharistii si toate celelate Sfinte Taine). Last edited by Eugen7; 15.09.2010 at 08:36:34. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
IATA DE CE SATANA ESTE MEREU IMPOTRIVA PREOTILOR SI MONAHILOR (MONAHIILOR):
Monahism http://ro.orthodoxwiki.org/Monahism Monahismul (din termenul grec: μοναχος— care înseamnă persoană singură/însingurată) este vechea practică a creștinilor de a părăsi lumea pentru a se închina trup și suflet unei vieți conforme cu Evanghelia, urmărind unirea cu Iisus Hristos. Scopul monahismului este îndumnezeirea omului (în greacă, theosis), lucrare la care sunt chemați toți creștinii. Căutarea voii lui Dumnezeu mai presus de orice altceva este o idee care apare peste tot în scrierile ortodoxe, ca de exemplu în Filocalia, o carte care cuprinde scrieri ale monahilor. Cu alte cuvinte, un monah (călugăr) sau o monahie (călugăriță, maică) este o persoană care a jurat să urmeze nu numai poruncile Bisericii, ci și sfaturile evanghelice (i.e. "voturile" sau jurămintele monahale ale sărăciei, castității/curăției, statorniciei și ascultării). Cuvintele lui Hristos pe care se bazează acest fel de viață sunt: "Fiți desăvârșiți, precum Tatăl vostru desăvârșit este". Astfel, monahii sunt isihaști, angajați în lupta duhovnicească pe calea despătimirii (καθαρσις), contemplației (θεωρια) și îndumnezeirii sau unirii cu Dumnezeu (θεωσις), prin rugăciune, Sfintele Taine și ascultare. Isihasm http://ro.orthodoxwiki.org/Isihasm Practica isihastă Metoda sau practica isihastă se realiza astfel: călugării dedați acesteia se retrăgeau în locuri singuratice și – prin concentrarea gândului la rugăciune – se ridicau la un înalt nivel de percepere a realității, mai presus de impresiile simțurilor și de tot ceea ce îi înconjura, ajungând să vadă prin contemplație lumina dumnezeiască necreată, pe care Sfinții Apostoli Petru, Iacob și Ioan au văzut-o pe Muntele Taborului, la Schimbarea la Față (Matei 17, 1-8; Marcu 9, 2-9; Luca 9, 28-36), realizând astfel o mai mare apropiere de Dumnezeu. Aceasta lumină strălucitoare nu este fizică, ci dumnezeiască. Isihaștii rosteau continuu această scurtă rugăciune, numită Rugăciunea inimii sau Rugăciunea lui Iisus: "Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul" (sau sub alte forme, întotdeauna scurte, asemănătoare: "Doamne, Iisuse Hristoase, miluiește-mă"). Cler http://ro.orthodoxwiki.org/Cler Episcop http://ro.orthodoxwiki.org/Episcop Preot http://ro.orthodoxwiki.org/Preot Sfantul Ignatie Teoforul http://ro.orthodoxwiki.org/Ignatie_Teoforul Sfantul Policarp al Smirnei http://ro.orthodoxwiki.org/Policarp_al_Smirnei |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot. Apostolul Ioan era presbiter ceea ce demonstreaza ca era preot...hmm ![]() Pentru ca era apostol putea sluji la mese adica la Taina Sfintei Euharistii. Slujirea la mese inseamna altceva. Iar apostolii au delegat diaconilor slujirea la mese. Cititi Fapte 6:2 Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, să slujim la mese. Cei desemnati a sluji la mese au fost diaconii nu apostolii. Diaconi despre care Ioan Gura de Aur, astfel graieste: "... mentionatii sapte diaconi sa nu se considere slujitori ai tainelor, ci ca acestia, au fost acei carora li s-a incredintat ingrijirea generala a celor adunati atunci; acesti (diaconi), ne ofera prin aceasta, pilda de iubire de oameni si de purtare de grija a celor lipsiti", -VI ec. 16. Iertati-ma, in general apreciez postarile dumneavoastra dar aceasta imi cam aduce aminte de radio Erevan: „ Este adevarat ca in aceasta dimineata, tovarasul Stefan Stefanovici a primit un Mercedes nou de la stat? Foarte adevarat, cu mici mentiuni: nu este vorba de Stefan Stefanovici ci de Ivan Ivanovici, si nu este un Mercedes ci o bicicleta, care nu i s-a dat ci i s-a confiscat.” Last edited by penticostalulmantuibil; 15.09.2010 at 20:18:54. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 15:56:39 |
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 17:23:24 |
euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 16:51:59 |
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 19:41:27 |
Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 15:17:52 |
|