![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Toata Psaltira , in intregimea ei , este importanta , citita si mai ales inteleasa ca atare . Ea este insuflata de Duhul Sfant , si nu exista un Psalm mai important , sau care trebuie citit mai inainte de altii . Rabdarea in citirea ei , ne lumineaza mintea si sufletul ! Sa nu uitam nici de Psaltira Maicii Domnului , comoara de mult pret pentru orice cresti ORTODOX !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cincisprezece psalmi, de la psalmul 119 la psalmul 133, poartă acest titlu. După cea mai verosimilă explicație, acești psalmi erau cântați de pelerinii iudei atunci când se apropiau de Ierusalim, ținta pelerinajului lor. Orașul sfânt este într-adevăr așezat pe un loc mai înalt al Țării Sfinte și anume în munții Iudeii, încât toți cei ce se îndreptau spre el spuneau obișnuit că “urcă la Ierusalim” (a se vedea: Matei 20, 18; Marcu 10, 32; Luca 2, 42; Ioan 2, 18). Cuprinsul acestor psalmi este adecvat scopului pentru care au fost alcătuiți. Astfel, psalmul 120 îi asigură pe pelerini că Dumnezeu veghează asupra lor; psalmul 121 exprimă bucuria sosirii în cetatea sfântă; prin psalmul 123 se aduce mulțumire lui Dumnezeu pentru scăparea de pericole în călătoria săvârșită până la Ierusalim; psalmul 127 amintește binecuvântările rezervate celor care îl slujesc pe Domnul; psalmul 128 este un imn de preamarire al muntelui sfânt (Sionul). Psalmul 130 este o cântare de umilință. Psalmul 132 exprimă bucuria pelerinilor de a se fi adunat la un loc cu frații lor de un sânge și o credință. Cuprinsul său este de o frumusețe și o profunzime inegalabile: “Iată acum ce este bun și ce este frumos decât numai a locui frații împreună! Aceasta este ca mirul pe cap, care se coboară pe barbă, pe barba lui Aaron, care se coboară pe marginea veșmintelor lui. Aceasta este ca roua Hermonului, ce se coboară pe munții Sionului, că unde este unire acolo a poruncit Domnul binecuvântare și viață până în veac”. Psalmul 133 este un îndemn din partea pelerinilor adresat preoților și leviților de a îndeplini cu toată conștiinciozitatea slujirea lor la templu, ca unii care au acest privilegiu deosebit de a fi permanent în casa Domnului Dumnezeu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
PS Plamadeala – Psaltirea este cartea fiecărui suflet necăjit și dosădit
Sursa: Ziarul Lumina Ce este Psaltirea și care este folosul citirii ei? Psaltirea proorocului și împăratului David este, dintre cărțile canonice ale Vechiului Testament, poate cea mai citită carte în rândul credincioșilor noștri. Psalmii sunt rugăciuni de laudă a lui Dumnezeu și, în același timp, rugăciuni de pocăință. Ei exprimă frământările din sufletul omului, poate mai bine decât oricare alte texte sfinte și, în aceeași măsură, recunosc în fața lui Dumnezeu păcătoșenia oamenilor, dar și părerea lor de rău, și dorința de îndreptare. Psaltirea este o carte dramatică. E cartea fiecărui suflet „necăjit și dosădit”, cum se spune în limbaj vechi românesc. Fiecare se regăsește în ea. E de ajuns să începi lectura, ca să n-o mai lepezi din mână. Simți că e cartea ta, cartea credinței tale, a căderilor tale. Simți însă că e și cartea speranțelor tale. E cartea împăcării cu Dumnezeu. Psaltirea este o carte-miracol. Izbăvirea de vrăjmași este una dintre cererile dese ale Psaltirii. În popor există o vorbă: „Te pun la Psaltire!” Adică voi citi Psaltirea, cu speranța că Dumnezeu va lămuri lucrurile. Căci ea se citește cu umilință și speranță și, după lectura ei, vine lămurirea și se înfăptuiește dreptatea lui Dumnezeu. Psaltirea se citește mult de către credincioșii ortodocși. Psalmii sunt mângâietori. Îndeamnă la pocăință, ne fac mai buni, mai credincioși, mai atenți față de Dumnezeu și față de aproapele nostru. Prin psalmi se cere iertarea păcatelor, se recunoaște slăbiciunea firii omenești și se cere întărire în lupta cu ispitele și cu diavolul. Psalmii se citesc în orice zi a anului, dar mai ales la vreme de necaz și de supărări și, întotdeauna, credinciosul simte ajutorul lui Dumnezeu după citirea lor. Toți psalmii sunt atât de potriviți sufletului omenesc, încât par a fi rugăciunea inimii fiecăruia din cei care citesc. Citirea Psaltirii este un act de pocăință, fiind prescrisă de duhovnici ca mijloc de curățire și iertare, prin forța pe care o au psalmii, de a întoarce spre fapta bună, spre căință. Există mănăstiri în care Psaltirea se citește încontinuu în biserică, lectura ei fiind socotită act de trezvie și pocăință pentru obște. (mitropolit Antonie PLĂMĂDEALĂ, Cuvinte duhovnicești) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Citirea Psaltirei trebuie facuta cu post si randuiala.
Recomand citirea Psaltirei in cazul despartirii sufletului de trup al cuiva. Aduce foarte multa alinare sufletului. Sunt niste Rugaciuni Puternice! Doamne ajuta! Da. Ai dreptate, Psaltirea poate fi citita si asa , doar in cazul cand citesti Psaltirea daca cineva ,dintre cei vii, nu te lasa in pace. In cazul acesta pentru a se face lumina, recomand sa cerem binecuvantare duhovnicului pentru citirea ei, in rest nu cred ca trebuie binecuvantare. Asta e parerea mea, daca cineva zice altceva nu il contrazic! Doamne ajuta! Last edited by anatolie; 01.01.2011 at 18:08:03. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
E foarte importanta citirea Psaltirii si atunci,insa putem citi Psaltirea si in fiecare zi,dupa randuiala care o stabilim singuri sau impreuna cu duhovnicul.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
În Biserica Ortodoxă, cei 150 de psalmi au fost împărțiți, pentru a fi utilizați în cult, în 20 de catisme ori șezânde (timp în care credincioșii pot să stea în străni sau pe scaune) astfel:
Catisma I: ps. 1-8, Catisma a XI-a: ps. 77-84. Catisma a II-a: ps. 9-16, Catisma a XII-a: ps. 85-90, Catisma a III-a: ps. 17-23, Catisma a XIII-a: ps. 91-100, Catisma a IV-a: ps. 24–31, Catisma a XIV-a: ps. 101-104, Catisma a V-a: ps. 32-36, Catisma a XV-a: ps. 105-108, Catisma a VI-a: ps. 37-45, Catisma a XVI-a: ps. 109-117, Catisma a VII-a ps. 46-54, Catisma a XVII-a: ps. 118, Catisma a VIII-a: ps. 55-63, Catisma a XVIII-a: ps. 119-133, Catisma a IX-a: ps. 64-69, Catisma a XIX-a: ps. 134-141, Catisma a X-a: ps. 70-76, Catisma a XX-a: ps. 142-150, Peste tot anul aceste catisme sunt repartizate astfel: Sâmbăta la vecernie, catisma I. Duminica la utrenie, catismele a II-a, a III-a și a XVII-a. Duminica, la vecernie, nu se citește nici o catismă. Dacă avem praznic, se citește catisma I. Luni, la utrenie, catisma a IV-a și a V-a; la vecernie, catisma a VI-a; Marți, la utrenie, catisma a VIl-a și a VIII-a, la vecernie catisma a IX-a; Miercuri, la utrenie, castima a X-a și a XI-a, la vecernie, catisma a XII-a.; Joi, la utrenie, catisma a XIII-a și a XIV-a, la vecernie, catisma a XII-a; Vineri, la utrenie, catisma a XIX-a și a XX-a, la vecernie, catisma a XVIII-a; Sâmbătă, la utrenie, catisma a XVI-a și a XVII-a. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Unii credincioși spun că nu citesc Psaltirea pentru că le face diavolul ispite. De ce se tem diavolii de psalmi?
Se tem de psalmi, pentru că cine se roagă cu psalmi îi arde pe diavoli ca și cu o sabie de foc. Mare putere are Psaltirea asupra duhurilor rele. Cu acestea părinții de demult făceau minuni și alungau duhurile rele din oameni. Iar dacă unii nu citesc Psaltirea pentru că se tem de ispite, aceștia sunt creștini fricoși, care vor să iasă la luptă cu diavolii fără arme. Or, dacă nu avem arme bune la noi, diavolul ne dezarmează și ne ia prizonieri, adică ne face robi ai păcatelor spre osândă. Psaltirea unită cu postul și smerenia sunt cele mai puternice arme împotriva diavolilor. Cu acestea sfinții izgoneau diavolii din lume și coborau pe îngeri pe pământ. Că cine citește psalmi imită pe îngeri și cântă împreună cu ei. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
În forma în care o avem azi, Cartea Psalmilor există deja în secolul III-ir î.d.Hr. deoarece o avem în întregime cuprinsă în Septuaginta, a cărei traducere s-.a efectuat în aceste două secole. Traducătorii au preluat-o astfel din Biblia ebraică cu adaosul, în final, al psalmului 101, necanonic și absent în varianta ebraică. O altă dovadă în legătură cu aceasta ne parvine prin intermediul Introducerii la cartea necanonică a înțelepciunii lui Isus, fiul lui Sirah, ce datează din secolul al II-lea î.d.Hr. și care amintește Cartea Psalmilor, alături de celelalte cărți canonice ale Vechiului Testament, încadrând-o în grupa “Chetubim”. Destinația cu preponderență cultică a Psaltirii se deduce între altele și din împărțirea ei în cinci cărți, în analogie cu cărțile Pentateuhului, fiecare dintre ele terminându-se cu o doxologie. Din punct de vedere schematic împărțirea se prezintă astfel:
Cartea I: (ps. 1-41), cu doxologia: “Binecuvântat este Domnul, Dumnezeul lui Israel din veac și până în veac. Amin. Amin”. Cartea a II-a: (ps. 42-72), cu doxologia: “Binecuvântat este Domnul Dumnezeu, Dumnezeul lui Israel, singurul care face minuni. Și binecuvantat este numele slavei Lui în veac și în veacul veacului; Și se va umple de slava Lui tot pământul. Amin. Amin”. Cartea a III-a: (ps. 73-89), cu doxologia: “Binecuvântat este Domnul în veci. Amin. Amin”. Cartea a IV-a: (ps. 90-106), cu doxologia: “Binecuvântat este Domnul Dumnezeul lui Israel, din veac și până în veac, tot poporul să zică: Amin. Amin”. Cartea a V-a: (ps. 107-150), fără doxologie. Această împărțire aparține vechilor evrei după cum mărturisește Fericitul Ieronim, atunci când scrie: “In quique volumina Psalterium apud Hebraeos divisum est”. Ea ne sugerează și o cronologie aproximativă a psalmilor. În acest fel se crede că psalmii din prima carte, ce aparțin lui David, au fost colectionați chiar de către el sau cel puțin din porunca sa, cu scopul de a fi utilizați la templu. Și dintre psalmii cărții a doua, o bună parte au fost scriși de David, iar restul de fiii lui Core. Colecția acestor psalmi s-a făcut în timpul regelui Iezechia (716-687 î.d.Hr.). Oamenii acestui rege s-au ocupat și de încheierea colecției cărții Proverbelor, precum rezultă din cap. 25, 1 al însăși acestei lucrări unde citim: “Și acestea sunt pildele lui Solomon pe care le-au adunat oamenii lui Iezechia, regele lui Iuda”. Un interes similar trebuie să fi manifestat ei și față de psalmi. Aceiași oameni au început probabil să adune la un loc și psalmii din cea de a treia carte. Munca lor a fost apoi continuată de alții fără ca această carte să fi fost încheiată înainte de întoarcerea din exil. Cartea a IV-a înglobează câțiva psalmi mai vechi și foarte mulți din epca exilului și după exil. Ultima carte se compune din câțiva psalmi ai lui David, lăsați la o parte de colecționarii precedenți, precum și din alți psalmi, în majoritate din epoca celui de al doilea templu, adică de după exil. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Incercari de acaparare a stiintei de catre ateism. Ostracizarea credinciosilor. | Eugen7 | Teologie si Stiinta | 51 | 02.11.2012 19:05:03 |
Catehizarea credinciosilor | marian_grajdan | Intrebari utilizatori | 1 | 26.09.2011 15:04:05 |
Sa iubiti Psaltirea ! | ionion | Rugaciuni | 40 | 30.03.2011 00:58:13 |
Psaltirea in versuri | cristiboss56 | Rugaciuni | 70 | 27.01.2011 00:29:29 |
PSALTIREA | jeny | Despre Biserica Ortodoxa in general | 4 | 05.05.2007 22:15:18 |
|