![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Teoria vamilor este doar o parere a unor sfinti parinti, dupa parerea mea fara un suport solid biblic si dogmatic ortodox
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
sa nu-l mai adaug la lista si pe uriasul Sfant Ignatie Briancianiniv.. si pe Serafim de Sarov si pe Paisie Aghioritul si pe Gheron Iosif.. si pe Siluan Athonitul.. toti vorbesc despre vami.. este si o carte cu marturii din vietile Sfintilor despre existenta vamilor!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
toti sfintii ne invata sa pomenim momentul mortii cum vom muri si cum vor veni infricosatii demoni in clipa aceea ca sa ne ia sufletull ca cine ne va lua? cei doi ingeri buni sau cei rai? ne vor cobora la iad sau vom urca la ceruri?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ortodoxia cuiva nu consta in a crede sau nu in vamile vazduhului, Parintii bisericesti nu au fost infailibili, criteriul ortodox pentru acceptarea unei dogme este sa se fi crezut in ea tot timpul, de catre toti si in toate locurile Nu cred ca ortodoxia mea este afectata prin respingerea unor pareri personale pe care nu le gasesc temeinice
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din cartea de rugaciuni, rugaciuni de seara, rugaciune catre Nascatoarea de Dumnezeu (a lui Pavel monahul): dau doar un citat " Si la vremea iesirii mele, neputinciosul meu suflet pazindu-l si intunecatele chipuri ale viclenilor diavoli departe de dansul izgonindu-le" Din "Canonul de rugaciune catre Maica Domnului mai inainte de ceasul mortii": "Iata, m-a cuprins frica negraita si cutremur nespus si se sfarseste intru mine duhul meu, vazand ca ceasul meu se apropie si sufletul meu se va desparti de trup si voi merge gol, parasit de toti, prin mijlocul ostilor cumplitilor draci si voi fi oprit la vamile lor si nu va fi nimeni sa-mi ajute." Continut similar in "Canonul de rugaciune la Maica Domnului pentru izbavirea din moarte" Din cartea Sufletul dupa moarte la care am facut referire in alta postare: "Biserica Ortodoxa considera invatatura vamilor de o asemenea insemnatate ca a pus cuvinte despre acestea in multe dintre slujbele sale liturgice (vezi cateva dintre acestea in capitolul despre vami). Mai ales, Biserica face cunoscuta aceasta invatatura fiecaruia dintre fiii sai care se apropie de moarte. In "Canonul de rugaciune la iesirea sufletului", pe care il citeste preotul la patul de moarte al fiecarui credincios, se afla urmatoarele tropare: "Cand voi pleca din aceasta lume, invredniceste-ma sa pot trece neimpiedicat de stapanitorul vazduhului, de tiran, de chinuitor, de cel care sade pe cararile infricosate si atine calea cu intrebari ispititoare" (Cantarea 4). "Trece-ma, o, Preacurata Stapana, in mainile sfinte si scumpe ale sfintilor ingeri, ca acoperit fiind cu aripile lor, sa nu vad chipurile fara de rusine si intunecate ale dracilor" (Cantarea 6). "O, tu, cea care pe Domnul nostru Cel Preainalt L-ai nascut, alunga-l si indeparteaza-l de la mine pe stapanitorul cel cumplit al vamilor, pe ocarmuitorul lumii, cand ma voi afla si eu in pragul mortii, ca astfel sa te pot slavi si eu in veci, pe Tine, o, Preasfanta Maica a lui Dumnezeu" (Cantarea 8)." |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
rugaciunile date de tine nu fac parte din cultul public din slujba inmormantarii sau a parastasului probabil sunt compuse de parinti care credeau in aceste vami si au fost aprobate tacit de catre Biserica Nu cred ca la facultatea de teologie se ocupa cineva cu studiul vamilor vazduhului
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) Last edited by danyel; 02.10.2010 at 19:37:02. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar eu nu inteleg ce vrei tu sa spui! Fara suparare, fabulezi! Daca tu nu ai auzit despre un lucru.. cred ca este o lipsa a ta, nu un adevar de credinta, dar in fine. Nu stiu de ce trebuie sa fac munca de cautare pentru cei care nici macar nu-si pun problema ca ar putea fi in eroare! Consideri ca o carte ortodoxa care se numeste Inmormantarea si pomenirea mortilor reflecta adecvat "cultul public din slujba inmormantarii sau a parastasului"? Dau citat din aceasta carte: Tot spatiul dintre pamant si ceruri este impartit in 20 de parti sau tribunale, iar sufletul, trecand pe acolo, este acuzat de catre demoni de pacatele sale. Fiecare vama, dupa cum le numesc Sfintii Parinti in scrierile lor (duhurile rele se numesc vamesi ), corespunde unui anumit grup de pacate. Duhurile rele acuza sufletul nu numai de pacatele de care el e vinovat, ci inca si de acelea pe care nu le-a comis, dupa marturisirea Sfantului Ioan Letsvithnik. Noi imprumutam din relatarea Sfintei Teodora descrierea ordinii in care vamile se succed. Pe calea cerului, mergand spre rasarit, sufletul intalneste intaia vama , unde duhurile rele, dupa ce au oprit sufletul insotit de ingerii cei buni, ii infatiseaza pacatele sale facute prin cuvant (vorbe desarte, flecareala, cuvinte obscene, jigniri, luare in ras a lucrurilor sfinte, cantece patimase, ras s.a.m.d.); a doua vama este aceea a minciunii (orice minciuna, calcare de juramant, luarea numelui lui Dumnezeu in desert, calcarea fagaduintelor facute lui Dumnezeu, ascunderea pacatelor inaintea duhovnicului); a treia vama este a calomniei (calomnierea aproapelui, vorbirea de rau, umilirea altuia, jignirea, batjocura unita cu uitarea propriilor sale greseli si pacate); a patra vama este a lacomiei (betia, obiceiul de a manca intre mese si in ascuns, uitarea rugaciunii inainte si dupa mese, nepaza postului, imbuibarea, desfatarile, in sfarsit, toate formele de gastrolatrie); a cincea vama este a leneviei (lenevire la slujbele divine si la rugaciunea fiecaruia, neglijenta la lucru, lene); a sasea vama este a furtului (tot soiul de furturi, pe ascuns sau pe fapta); a saptea vama este aceea a zgarceniei si a iubirii de arginti; a opta vama este a camatariei; a noua vama este a inselatoriei (judecati strambe, masuri false si alte iselatorii); a zecea vama este a geloziei; a unsprezecea vama e a mandriei (ambitii, mandrie, prea buna parere de sine, lipsa de respect fata de parinti, cler, superiori, in general neascultari); a douasprezecea vama este a maniei; a treisprezecea vama este a razbunarii; a paisprezecea vama este a uciderii; a cincisprezecea vama este aceea a magiei (vraji, amestec de otravuri, farmece, chemarea demonilor); a saisprezecea vama este a necuratiei (tot ce tine de acest pacat: ganduri, pofte si fapte necurate, iubirea trupeasca a persoanelor nelegate prin casatorie, voluptatea, priviri pofticioase, atingeri necurate, visuri la lucruri necurate); a saptesprezecea vama este cea a adulterului (necredinta in casatorie, caderea in pacat a persoanelor harazite lui Dumnezeu); a optsprezecea vama este aceea a pacatului sodomit (pasiuni contra firii, incest); a nouasprezecea vama este a ereziei (false cugetari asupra religiei, lepadarea de credinta ortodoxa, hula, blasfemia); in fine, ce de pe urma, a douazecea vama este aceea a nemilostivirii (cruzimea). Trecerea vamilor are loc a treia zi dupa moarte. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
cartea despre care amintesti am citit-o in trecut si am gasit si lucruri ne-ortodoxe sau exagerate sau inutile, si nu cred in vamile vazduhului pentru ca nu gasesc niciun fundament pentru ele, in toate dogmele ortodoxiei gasesc fundament biblic si patristic despre vami gasesc doar pareri personale ale unor parinti bisericesti, niciun canon, niciun sinod care sa se pronunte in acest sens Nu stiu de unde a avut sfanta Teodora aceste revelatii, dar eu stiu din gura Mantuitorului ca la revenirea lui El insusi va impartii pe cei buni de cei rai cum desparte pastorul oile de capre, nu dracu se va pune judecator peste oameni in locul lui Dumnezeu
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8 Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15) Last edited by danyel; 02.10.2010 at 20:00:41. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
El doar ne "cerne" ("iată satana v-a cerut să vă cearnă ca pe grâu").. Judecata este a lui Hristos, desigur. Dar dupa ce o viata faci voia dracului.. nu ti se pare firesc sa aiba drepturi asupra pacatosului? |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Din 24 de Vami | idealist | Pocainta | 5 | 14.03.2010 21:44:22 |
Sunt vamile vazduhului o invatatura gnostica? | scrabble | Slujba inmormantarii | 47 | 18.08.2009 17:33:20 |
Vamile vazduhului | NiCcoleta | Generalitati | 35 | 21.02.2008 17:52:26 |
Vamile vazduhului | BogdanF | Generalitati | 17 | 25.07.2007 17:57:58 |
|