![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Argumentul este invalid. Nu exista nici o certitudine ca intre cei 3000, sau in ORICARE din acele situatii, sa fi existat vreun copil intre cei botezati. Oferiti-mi un pasaj care specifica EXPLICIT faptul ca au fost botezati copii. De asemenea, cu privire la 'toata casa', putem face doar speculatii. Este la fel de probabil ca toti oamenii in toate facultatile mintale, si in stare sa ia decizii in mod constient si responsabil, sa il fi primit pe Domnul Isus, - aici nefiind inclusi copiii -. Situatia este ambigua. Nu putem, judecand drept si rational, sa alegem sa botezam copiii, cand presupunem doar ca si ei au fost botezati impreuna cu 'casele lor'. Pe de alta parte, am putea, si ar trebui chiar, sa ne gandim ca persoanele in toate facultatile mintale, capabile de discernamant, autocunoastere si decizie, ar trebui - in urma unei alegeri facute pentru Iisus Hristos - sa fie botezate. Ne bazam, cand facem ultima afirmatie, pe multele exemple din Biblie unde INTR-ADEVAR, fara nici un dubiu, fara loc de speculatii, cei care au crezut, au fost botezati, la maturitate. In privinta argumentului lui sherlock_holmes, nu pot decat sa spun un lucru. Majoritatea covarsitoare a romanilor sunt ortodocsi, botezati cand au fost copii. Daca intr-adevar Iisus Hristos se coboara in inimile copiilor prin botezul savarsit la acea varsta frageda, cum explicam faptul ca Romanii sunt un popor atat de pacatos, marcat de atatea vicii... Avem cel mai bogat vocabular - intre limbile lumii - in injuraturi, betia, viciile, coruptia raspandita la toate nivelele... Oamenii se duc sa se spovedeasca de doua ori pe an, iar dupa spovedanie se intorc la aceleasi pacate. Este aceasta dovada prezentei lui Iisus Hristos in ei? Asa se arata coborarea lui Iisus asupra lor, din copilarie? Botezul, expresia faptului ca ei sunt CRESTINI DREPT-CREDINCIOSI? Deschideti-va ochii, uitati-va in jur. Cred ca acesta este cel mai coplesitor argument, daca cele rationale - sau bazate exclusiv pe Biblie - nu functioneaza. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Si exista vreo certitudine ca nu au existat copii? Sunteti penibili. Mai spune in Biblie si de "tot poporul" precum si "Ierusalimul si toata Iudeea". Oare nici aici sa nu fi fost niciun copil? Intr-adevarmsa admitem ca nu exista certitudini nici pro nici contra. Atunci ne ramane doar probabilitatea (banuiesc ca ai ainvatat asa ceva la scoala). Deci sunt sanse mai mari ca acolo sa fi fost un copil decat sa castigi la loto sau nu?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este penibil sa tragem concluzia ca ar putea fi vorba despre vre-un prunc, in acele cazuri. Asa ceva pot crede doar cei care considera ca pruncii pot asculta Cuvantul Domnului, sau se pot pune in slujba sfintilor. La fel pot crede si cei care nu cunosc Scriptura (si rup anumite versete care sa le argumneteze teoria). |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
E interesant totusi cum considerati voi ca se botezau numai familiile fara copii... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine a spus ca se botezau numai familiile fara copii? De unde ati scos aceasta afirmatie? In discutie erau cele 5 cazuri prezentate in Sfanta Scriptura (unde se foloseste expresia "toata casa"). Nu stiu cum ati ajuns dvs. (cunoscator al Bibliei) la concluzia ca in cele 5 cazuri poate fi vorba de vre-un botez al pruncilor. Poate ne explicati, luind in considerare si versetele care nu va convin. Nu ma indoiesc ca eu existat si cazuri cand au fost botezate familii cu prunci (cazuri care nu sunt prezentate de Sfanta Scriptura). Dar, asta nu inseamna ca au fost incalcate conditiile botezului, lasate de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Sai Apostoli: ascultarea Cuvantului, credinta, marturisirea propriei credinte si pocainta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Iar o dai cu ocolisuri? Lasa familiile alea ca mai ai putin si imi scoti ochii daca mai repeti de multe ori. Uite ce am scris mai sus:
Mai spune in Biblie si de "tot poporul" precum si "Ierusalimul si toata Iudeea". Oare nici aici sa nu fi fost niciun copil? La asta de ce nu raspundeti?? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Raoul, va rog respectuos, cand va adresati mie, sa nu mai spuneti 'voi'. Eu sunt eu, nu sunt NP, nu sunt nimic din ceea ce as putea fi numit. Nu toti cei care cred ca botezul copiilor este fundamental incorect sunt NP, sau alte lucruri de felul acesta.
Probabilitatea este, intr-adevar, nula, daca privim lucrurile in felul cum le vedeti dumneavoastra. Pe de alta parte, sunt tot felul de probleme de interpretare, sau de semnificatie a textului initial. In aceasta privinta nu puteti argumenta nimic. In afara acestui argument, cel al probabilitatilor, care poate fi considerat ambiguu, nu ati raspuns in nici un fel la celelalte intrebari, sau idei prezentate. Eu, in schimb, pot raspunde la "tot poporul" si "toata Iudeea". Nu scoateti versetele din context, domnule Raoul! Matei, cap. 3, v. 5 - 6: "Locuitorii din Ierusalim, din toata Iudeea si din toate imprejurimile Iordanului au inceput sa iasa la el; si, marturisindu-si pacatele, erau botezati de el in raul Iordan" (acest pasaj este despre Ioan Botezatorul). Un prunc nu isi poate marturisi pacatele. Vedem clar, din acest verset, ca oamenii erau botezati insotiti de marturisirea pacatelor. Dar deschideti-va mintea, nu pentru ceea ce ati putea numi 'doctrina NP', ci pentru logica pura. Care este alegerea cea mai naturala? Sa urmam exemplul prezentat in multe locuri, in maniera cat mai diversa si complexa, dar impartasind totusi caracteristica comuna: cea a persoanelor care, in toate facultatile mintale, CRED, si sunt botezate? In Evanghelii, in Faptele Apostolilor... La tot pasul gasim oameni care au crezut, au ales sa-l urmeze pe Isus Hristos si au fost botezati. Sau sa alegem o practica obscura, insuficient de riguros documentata, a carei validitate se bazeaza pe un argument probabilistic? Si asta doar pentru a fi in concordanta cu Sfanta Traditie? Ah, daca ne-ar da Domnul ochi sa vedem lucrurile simplu, asa cum sunt ele. De asemenea, termenul de 'penibil' nu este potrivit intr-o astfel de discutie, si nu face cinste. Masurati-va cuvintele, atacati - cu argumente, nu cu injurii - idei, nu persoane sau grupuri. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Deci, recunoasteti faptul ca ati gresit incercand sa argumentati botezul bebelusilor facand referire la acele familii (acelea care erau numite "toata casa"). Bine. Lasam acele familii.
A fost botezat "tot poporul" sau "Ierusalimul si toata Iudeea"? Vorbim despre botezul nebiblic al pruncilor (adica, al celor care nu pot indeplini conditiile botezului crestin). Sa ramanem pe subiect. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by joseph_ben_iacob; 05.10.2010 at 21:56:04. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar Iisus cand a vorbit cu Nicodim ia dat de inteles ca pentru a intra in Imparatia Cerurilor e nevoie de de "nastere din apa si din duh", nu a spus ca mai intai ca trebuie sa te pocaiesti...ci ca sa te botezi! Ioan Botezatorul a practicat "botezul pocaintei" iar cei care se botezau de catre Ioan nu se nasteau si din Duh, ci doar din apa...explicatia? |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|