Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.10.2010, 17:35:06
Nehalem Nehalem is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 04.10.2010
Mesaje: 4
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Daca ai fi citit Biblia ai fi vazut ca s-au boteza atatia cu "toata casa lor". Adica toata familia! Din mii de familii botezate despre care relateaza Biblia,oare sa nu fi fost niciuna in care sa se afle si copii? Ma indoiesc! Si doar se spune clar ca fara botez nu se poate intra in imparatia cerurilor. Despre ce scriam mai sus stau marturie:

"Am botezat și casa lui Ștefana" (scrie clar ca s-a botezat toata familia)

"Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos,spre iertarea păcatelor voastre,și veți primi darul Duhului Sfânt. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe,pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru." (Uitati ca zice si de copii!)

"Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat și în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete." (iarasi,in alea 3000 de suflete sa nu se fi aflat oare nicun copil? Ce certitudine aveti?)

"Iar după ce s-a botezat și ea și casa ei" (Fapte 16,15) (iarasi arata ca s-a botezat toata familia! Nu doar adultii.)

"Și el,luându-i la sine,în acel ceas al nopții,a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată." (in acei "toti ai lui" nu erau oare si copii? Sau e probabilitate mai mare ca respectivul sa fi fost impotent iar nevasta'sa stearpa? La neoprotestanti nimic nu te mai mira).

Dar Crispus,mai-marele sinagogii,a crezut în Domnul,împreună cu toată casa sa;" (banuiesc ca nici acesta nu avea copii,nu?)

Chiar si Ioan cand boteza,unde scrie ca doar adultii erau primiti? Caci scrie: "Și după ce s-a botezat tot poporul,botezându-Se și Iisus și rugându-Se,s-a deschis cerul". De ce ii excludeti si pe cei tineri? La fel si aici:

"Atunci a ieșit la el Ierusalimul și toată Iudeea și toată împrejurimea Iordanului.Și erau botezați de către el în râul Iordan,mărturisindu-și păcatele."

Vedeti voi ce spune evanghelistul? Ca a iesit toata Iudeea si toata imprejurimea Iordanului! Oare sa nu fi existat niciun copil? Care sa fie probabilitatea? Cred ca sunt sanse mai mari sa castigi la loto decat sa nu se fi aflat niciun tanar acolo! Aici iarasi gasim:

"Drept aceea,mergând,învățați toate neamurile,botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh"

Deci toate neamurile,unde vedeti voi ca a interzis Hristos sa se boteze copiii?


Argumentul este invalid.

Nu exista nici o certitudine ca intre cei 3000, sau in ORICARE din acele situatii, sa fi existat vreun copil intre cei botezati. Oferiti-mi un pasaj care specifica EXPLICIT faptul ca au fost botezati copii.

De asemenea, cu privire la 'toata casa', putem face doar speculatii. Este la fel de probabil ca toti oamenii in toate facultatile mintale, si in stare sa ia decizii in mod constient si responsabil, sa il fi primit pe Domnul Isus, - aici nefiind inclusi copiii -.

Situatia este ambigua. Nu putem, judecand drept si rational, sa alegem sa botezam copiii, cand presupunem doar ca si ei au fost botezati impreuna cu 'casele lor'. Pe de alta parte, am putea, si ar trebui chiar, sa ne gandim ca persoanele in toate facultatile mintale, capabile de discernamant, autocunoastere si decizie, ar trebui - in urma unei alegeri facute pentru Iisus Hristos - sa fie botezate. Ne bazam, cand facem ultima afirmatie, pe multele exemple din Biblie unde INTR-ADEVAR, fara nici un dubiu, fara loc de speculatii, cei care au crezut, au fost botezati, la maturitate.

In privinta argumentului lui sherlock_holmes, nu pot decat sa spun un lucru.

Majoritatea covarsitoare a romanilor sunt ortodocsi, botezati cand au fost copii. Daca intr-adevar Iisus Hristos se coboara in inimile copiilor prin botezul savarsit la acea varsta frageda, cum explicam faptul ca Romanii sunt un popor atat de pacatos, marcat de atatea vicii... Avem cel mai bogat vocabular - intre limbile lumii - in injuraturi, betia, viciile, coruptia raspandita la toate nivelele... Oamenii se duc sa se spovedeasca de doua ori pe an, iar dupa spovedanie se intorc la aceleasi pacate.

Este aceasta dovada prezentei lui Iisus Hristos in ei? Asa se arata coborarea lui Iisus asupra lor, din copilarie? Botezul, expresia faptului ca ei sunt CRESTINI DREPT-CREDINCIOSI?

Deschideti-va ochii, uitati-va in jur. Cred ca acesta este cel mai coplesitor argument, daca cele rationale - sau bazate exclusiv pe Biblie - nu functioneaza.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.10.2010, 20:18:07
Raoul's Avatar
Raoul Raoul is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.046
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nehalem Vezi mesajul
Nu exista nici o certitudine ca intre cei 3000, sau in ORICARE din acele situatii, sa fi existat vreun copil intre cei botezati.
Si exista vreo certitudine ca nu au existat copii? Sunteti penibili. Mai spune in Biblie si de "tot poporul" precum si "Ierusalimul si toata Iudeea". Oare nici aici sa nu fi fost niciun copil? Intr-adevarmsa admitem ca nu exista certitudini nici pro nici contra. Atunci ne ramane doar probabilitatea (banuiesc ca ai ainvatat asa ceva la scoala). Deci sunt sanse mai mari ca acolo sa fi fost un copil decat sa castigi la loto sau nu?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.10.2010, 21:14:21
lastunul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Si exista vreo certitudine ca nu au existat copii? Sunteti penibili.
Faceti referire la cazurile in care s-a botezat "toata casa". Sunt 5 astfel de cazuri prezentate in Sfanta Scriptura. Dar, cine citeste Biblia (de exemplu, dvs.) observa ca, referitor la "toata casa", Sfanta Scriptura mai spune: "i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" (Fapte 16:32),sau "a crezut în Domnul împreună cu toată casa lui... și au fost botezați"(Fapte 18:8),sau "casa lui Ștefana... s-a pus cu totul în slujba sfinților"(1 Corinteni 16:15),sau "s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (Fapte 16:34), etc.

Este penibil sa tragem concluzia ca ar putea fi vorba despre vre-un prunc, in acele cazuri. Asa ceva pot crede doar cei care considera ca pruncii pot asculta Cuvantul Domnului, sau se pot pune in slujba sfintilor. La fel pot crede si cei care nu cunosc Scriptura (si rup anumite versete care sa le argumneteze teoria).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.10.2010, 21:40:17
Raoul's Avatar
Raoul Raoul is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.046
Implicit

Citat:
În prealabil postat de lastunul Vezi mesajul
Faceti referire la cazurile in care s-a botezat "toata casa". Sunt 5 astfel de cazuri prezentate in Sfanta Scriptura. Dar, cine citeste Biblia (de exemplu, dvs.) observa ca, referitor la "toata casa", Sfanta Scriptura mai spune: "i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" (Fapte 16:32),sau "a crezut în Domnul împreună cu toată casa lui... și au fost botezați"(Fapte 18:8),sau "casa lui Ștefana... s-a pus cu totul în slujba sfinților"(1 Corinteni 16:15),sau "s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (Fapte 16:34), etc.

Este penibil sa tragem concluzia ca ar putea fi vorba despre vre-un prunc, in acele cazuri. Asa ceva pot crede doar cei care considera ca pruncii pot asculta Cuvantul Domnului, sau se pot pune in slujba sfintilor. La fel pot crede si cei care nu cunosc Scriptura (si rup anumite versete care sa le argumneteze teoria).
Fac referire la asta:


Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Si exista vreo certitudine ca nu au existat copii? Sunteti penibili. Mai spune in Biblie si de "tot poporul" precum si "Ierusalimul si toata Iudeea". Oare nici aici sa nu fi fost niciun copil? Intr-adevarmsa admitem ca nu exista certitudini nici pro nici contra. Atunci ne ramane doar probabilitatea (banuiesc ca ai ainvatat asa ceva la scoala). Deci sunt sanse mai mari ca acolo sa fi fost un copil decat sa castigi la loto sau nu?

E interesant totusi cum considerati voi ca se botezau numai familiile fara copii...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.10.2010, 21:52:26
lastunul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
E interesant totusi cum considerati voi ca se botezau numai familiile fara copii...

Cine a spus ca se botezau numai familiile fara copii? De unde ati scos aceasta afirmatie?

In discutie erau cele 5 cazuri prezentate in Sfanta Scriptura (unde se foloseste expresia "toata casa"). Nu stiu cum ati ajuns dvs. (cunoscator al Bibliei) la concluzia ca in cele 5 cazuri poate fi vorba de vre-un botez al pruncilor. Poate ne explicati, luind in considerare si versetele care nu va convin.

Nu ma indoiesc ca eu existat si cazuri cand au fost botezate familii cu prunci (cazuri care nu sunt prezentate de Sfanta Scriptura). Dar, asta nu inseamna ca au fost incalcate conditiile botezului, lasate de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Sai Apostoli: ascultarea Cuvantului, credinta, marturisirea propriei credinte si pocainta.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.10.2010, 21:57:52
Raoul's Avatar
Raoul Raoul is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.12.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.046
Implicit

Iar o dai cu ocolisuri? Lasa familiile alea ca mai ai putin si imi scoti ochii daca mai repeti de multe ori. Uite ce am scris mai sus:

Mai spune in Biblie si de "tot poporul" precum si "Ierusalimul si toata Iudeea". Oare nici aici sa nu fi fost niciun copil?


La asta de ce nu raspundeti??
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.10.2010, 23:05:05
Nehalem Nehalem is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 04.10.2010
Mesaje: 4
Implicit

Domnule Raoul, va rog respectuos, cand va adresati mie, sa nu mai spuneti 'voi'. Eu sunt eu, nu sunt NP, nu sunt nimic din ceea ce as putea fi numit. Nu toti cei care cred ca botezul copiilor este fundamental incorect sunt NP, sau alte lucruri de felul acesta.

Probabilitatea este, intr-adevar, nula, daca privim lucrurile in felul cum le vedeti dumneavoastra. Pe de alta parte, sunt tot felul de probleme de interpretare, sau de semnificatie a textului initial. In aceasta privinta nu puteti argumenta nimic.

In afara acestui argument, cel al probabilitatilor, care poate fi considerat ambiguu, nu ati raspuns in nici un fel la celelalte intrebari, sau idei prezentate.

Eu, in schimb, pot raspunde la "tot poporul" si "toata Iudeea".

Nu scoateti versetele din context, domnule Raoul!

Matei, cap. 3, v. 5 - 6: "Locuitorii din Ierusalim, din toata Iudeea si din toate imprejurimile Iordanului au inceput sa iasa la el; si, marturisindu-si pacatele, erau botezati de el in raul Iordan" (acest pasaj este despre Ioan Botezatorul).

Un prunc nu isi poate marturisi pacatele. Vedem clar, din acest verset, ca oamenii erau botezati insotiti de marturisirea pacatelor.

Dar deschideti-va mintea, nu pentru ceea ce ati putea numi 'doctrina NP', ci pentru logica pura.

Care este alegerea cea mai naturala?
Sa urmam exemplul prezentat in multe locuri, in maniera cat mai diversa si complexa, dar impartasind totusi caracteristica comuna: cea a persoanelor care, in toate facultatile mintale, CRED, si sunt botezate? In Evanghelii, in Faptele Apostolilor... La tot pasul gasim oameni care au crezut, au ales sa-l urmeze pe Isus Hristos si au fost botezati.

Sau sa alegem o practica obscura, insuficient de riguros documentata, a carei validitate se bazeaza pe un argument probabilistic? Si asta doar pentru a fi in concordanta cu Sfanta Traditie?

Ah, daca ne-ar da Domnul ochi sa vedem lucrurile simplu, asa cum sunt ele.

De asemenea, termenul de 'penibil' nu este potrivit intr-o astfel de discutie, si nu face cinste. Masurati-va cuvintele, atacati - cu argumente, nu cu injurii - idei, nu persoane sau grupuri.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.10.2010, 23:12:57
lastunul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Iar o dai cu ocolisuri? Lasa familiile alea
Deci, recunoasteti faptul ca ati gresit incercand sa argumentati botezul bebelusilor facand referire la acele familii (acelea care erau numite "toata casa"). Bine. Lasam acele familii.


Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Mai spune in Biblie si de "tot poporul" precum si "Ierusalimul si toata Iudeea". Oare nici aici sa nu fi fost niciun copil?


La asta de ce nu raspundeti??
A fost botezat "tot poporul" sau "Ierusalimul si toata Iudeea"? Vorbim despre botezul nebiblic al pruncilor (adica, al celor care nu pot indeplini conditiile botezului crestin). Sa ramanem pe subiect.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.10.2010, 21:53:34
joseph_ben_iacob joseph_ben_iacob is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.09.2010
Mesaje: 75
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Raoul Vezi mesajul
Si exista vreo certitudine ca nu au existat copii? Sunteti penibili. Mai spune in Biblie si de "tot poporul" precum si "Ierusalimul si toata Iudeea". Oare nici aici sa nu fi fost niciun copil? Intr-adevarmsa admitem ca nu exista certitudini nici pro nici contra. Atunci ne ramane doar probabilitatea (banuiesc ca ai ainvatat asa ceva la scoala). Deci sunt sanse mai mari ca acolo sa fi fost un copil decat sa castigi la loto sau nu?
Mai raul tu omiti un lucru si anume faptul ca in toate cazurile unde s-a facut botez oamenii mai intai s-au pocait. Tu mergi cu probabilitati cand nu e cazul si nu vezi ceea ce e evident. Atata timp cat botezul necesita pocainta in prealabil cum crezi ca puteau fi botezati prunci?

Last edited by joseph_ben_iacob; 05.10.2010 at 21:56:04.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 05.10.2010, 23:59:44
Geony's Avatar
Geony Geony is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.02.2009
Mesaje: 908
Implicit

Citat:
În prealabil postat de joseph_ben_iacob Vezi mesajul
Mai raul tu omiti un lucru si anume faptul ca in toate cazurile unde s-a facut botez oamenii mai intai s-au pocait. Tu mergi cu probabilitati cand nu e cazul si nu vezi ceea ce e evident. Atata timp cat botezul necesita pocainta in prealabil cum crezi ca puteau fi botezati prunci?
Cand te pocaiesti, ce faci?...iti marturisesti pacatele si le si parasesti.
Dar Iisus cand a vorbit cu Nicodim ia dat de inteles ca pentru a intra in Imparatia Cerurilor e nevoie de de "nastere din apa si din duh", nu a spus ca mai intai ca trebuie sa te pocaiesti...ci ca sa te botezi!

Ioan Botezatorul a practicat "botezul pocaintei" iar cei care se botezau de catre Ioan nu se nasteau si din Duh, ci doar din apa...explicatia?
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34