![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Excomunicarea (în limbaj răsăritean: oprirea de la împărtășanie) nu se dă pentru orice fel de păcat, ci numai pentru păcate deosebit de grave, numite și păcate teologice. Simpla înjurătură, simplul furt sau chiar simpla crimă nu sunt urmate de excomunicare, pe când insulta adusă unui preot în exercițiul ministerului său, furtul obiectelor sacre sau avortul sunt, în mod normal, urmate de excomunicare.
În prima enumerare, autorul este un membru căzut al Bisericii, în cea de a doua se află, deocamdată, în afara Trupului Mistic al lui Cristos, în care va fi reprimit când se va căi și își va face canonul.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
||||
|
||||
|
,,Cazuri de excomunicare (herem) intalnim si in Vechiul Testament (Facere XVII, 14 ,- Iesire XI, 15 ; Lev. XX, 6 ; XXVII, 28 ; Ezdra X, 8), care a cunoscut trei etape ale disciplinei penitentiale, si anume : herem, niddui si nezifa. "Herem era cea mai severa", si aceasta pedeapsa era excomunicarea propriu-zisa. Evreii au avut doua feluri de excomunicari : a) mare si b) mica. Prima, il excludea pe cel excomunicat din societate. A doua il "separa numai de o parte a acestei societati, adica de cei de la sinagoga...".
Si in Noul Testament avem numeroase cazuri de aplicare a pedepsei excomunicarii (Matei XVIII, 17 ; Ioan V, 10 ; I Cor. V, 4 ; XVI, 22 ; II Tes. III, 14 ; Rom. XVI, 17 ; Fapte XIII, 8-11). Bazele disciplinei bisericesti au fost puse de Mantuitorul Hristos si Sfintii sai Apostoli. In spiritul acestei discipline, Biserica apostolica a explicat, ca prima pedeapsa - celor care se faceau vinovati de pacate grele (erezie, schisma etc.) - interzicerea impartasirii cu Sfanta Euharistie, "iar in urma, daca vedea ca ei nu dadeau nici un semn de cainta si penitenta, ii indeparta nu numai de la participarea la Sfintele Taine, dar in genere din ceata credinciosilor, carora le impunea sa nu mai aiba nici un fel de legatura si amestec cu ei... Actul acesta al indepartarii din adunarea credinciosilor... se numea excomunicare sau afurisire, ...". S-a afirmat, de catre unii canonisti ortodocsi, ca excomunicarea este lipsirea "de relatia cu cei credinciosi din comunitatea Bisericii intr-o masura mai mare ori mai mica, dupa gravitatea delictului comis". O asemenea definitie este insa proprie eclesiologiei medievale romano-catolice. In comentariul sau la canonul 13 al Sinodului de la Constantinopol (861), Zonara precizeaza ca excomunicarea este oprirea cu desavarsire atat de la "Tainele dumnezeiesti", cat si "inlaturarea din Biserica"."
__________________
,,Iar Iisus zicea: Părinte, iartă-le lor, că nu știu ce fac. Și împărțind hainele Lui, au aruncat sorți."(Sfânta Evanghelie după Luca) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
In orasele mari este imposibil pentru un preot sa-si cunoasca toti enoriasii,nu are cum sa stie ce face sau gandeste fiecare,mai ales daca nu merge la biserica.Sau daca,sa zicem,i s-ar interzice intrarea in biserica,se poate duce foarte bine in alt cartier.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Cel ce a furat, dacă pocăindu-se singur se va acuza pe sine, un an se va opri numai de la impărtăsirea celor sfinte; Iar de se va vădi prin altul atunci în doi ani; și se va împărți lui timpul în prosternare și în starea împreună, și atunci se va învrednici de împărtășire." (Canonul 61 Sf. Vasile cel Mare) "De acum înainte nimenea dintre toți, fie dintre laici, fie dintre clerici, să nu joace zaruri. Iar dacă s-ar prinde cineva făcând ceva de acest fel, dacă ar fi cleric să se caterisească, iar dacă ar fi laic să se afurisească." (Canonul 50 Trulian) "Cel ce mărturisește că a făcut vrăjitorie sau fermecătorie i se va da timpul de penitență ca pentru ucigaș, împărțindu-se așa cum s-a vădit pe sine în fieștecare păcat." (Canonul 61 Sf. Vasile cel Mare) "Cel ce se dă pe sine vrăjitorilor sau unora ca aceștia acela încă se va canoniși cu timpul de penitență al ucigașilor." (Canonul 72 Sf. Vasile cel Mare) "Călcătorul de jurământ în zece ani va fi neîmpărtășit, doi ani tânguindu-se, trei ascultând, patru prosternându-se, într-un an stând numai împreuna, și atunci se va învrednici de împărtășire." (Canonul 64 Sf. Vasile cel Mare) Si lista poate fi mult continuata... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://www.sfantulvasilecelmare.info/viata.php Acum daca cautam la Sfintele Canoane ale Sfantului Vasile cel Mare poate ne-om mai lamuri. Ca de unde sa stiu eu cum se aplica Sfintele Canoane ale Sfantului Vasile cel Mare? Pe cine insufla Duhul Sfant sa stie cum se aplica acela stie.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Vasile cel Mare, în canoanele sale al 2-lea și al 8-lea, spune că femeile care strică cu meșteșugiri pe feți în pântece și cele ce dau și iau doctorii, pentru ca să-i piardă și ca feții înainte de vreme că cadă afară, să fie excluse de la impărtășanie pentru 10 ani. Noi însă hotărâm ca acestora să li se dea cel mult până la cinci ani sau și trei ani." (33, Sf. Ioan Postitorul) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ce ai citat aci sunt canoanele Sfantului Ioan Postitorul. Eu am vrut doar sa arat ca nu putem noi sa ne dam seama cum trebuie aplicat cuiva un Sfant Canon pentru ca Sfantul Vasile cel Mare are un Sfant Canon in care spune ca cel care s-a lepadat de Hristos numai la moarte sa se impartaseasca si totusi pe acel tanar l-a impartasit dupa putine zile. (acel Sfant Canon e canonul 73 al Sfantului Vasile cel Mare: http://www.canoaneortodoxe.net/pdf/4...e_cel_Mare.pdf) Pentru ca Sfantul Vasile cel Mare zice la Sfantul Canon 74 asa: "Dacă oricare dintre cei ce au fost în păcatele menționate mai înainte se va face sârguitor, mărturisindu-se, în acest caz dacă acela căruia prin iubirea de oameni a Iui Dumnezeu i s-a încredințat puterea de a lega și a dezlega, văzând covârșirea mărturisirii celui ce a păcătuit, s-ar face mai blând întru a micșora timpul epitimiilor, nu este vrednic de osândire; fiindcă examinarea Scripturilor ne face cunoscut că cei ce cu mai mare durere se mărturisesc degrabă ajung iubirea de oameni a lui Dumnezeu." De unde se vede ca nu este noua a aplica Sfintele Canoane ci duhovnicilor carora Duhul Sfant le insufla cum sa aplice Sfintele Canoane spre vindecarea sufleteasca a celor care vin la Sfanta Spovedanie.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Exista o rugaciune care o putem zice inainte de a citi din Sfanta Scriptura? | mela me | Rugaciuni | 6 | 10.04.2014 21:28:30 |
| Cum nu intelege BC Sfanta Scriptura si zice ca exista purgatoriu | mihailt | Biserica Romano-Catolica | 328 | 22.02.2011 20:57:54 |
| Exista Biserica Ortodoxa? | Dj_ICU | Generalitati | 40 | 12.11.2009 14:56:49 |
| exista Biserica Ortodoxa autonoma? | paraschiva | Generalitati | 6 | 18.04.2008 08:56:16 |
|
|