![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#791
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Să ne ferească Domnul! |
#792
|
|||
|
|||
![]()
Nu întâmplător spui așa ceva, având în vedere că știi lucrul ăsta de pe propria ta piele. Cred că vezi și dumneata, ca un psihopat în crizele de luciditate rare, că ești un înșelat eretic stăpânit de demonul ereziei.
|
#793
|
|||
|
|||
![]() Citat:
a. stabilirea de date exacte ale revenirii Domnului b. vreo împărăție milenială a lui Hristos pe pământ. g. "alte învățături caracteristice sectelor". BAZȘ fiind o biserică și nu o sectă. Propun totuși să revenim la topicul de față... |
#794
|
|||
|
|||
![]()
Adventismul doar se autointitulează pe sine ca fiind biserică, bazat pe autoritatea nu se știe de unde luată devreme ce nu au succesiune apostolică, însă realitatea este că ei nu sunt biserică, nu fac parte din Biserică, ci sunt o grupare separatistă, un cult (sau sectă, cum le place unora) al unor eretici.
|
#795
|
|||
|
|||
![]()
Bine atunci fiind membru al autointitulatei BAZS,cum nu sunteti de acord cu invataturile acesteia ca doar daca sunteti adventist si stiti ca ,,adventus'' inseamna ,,venire'',pai a cui venire o astepta Miller cand calcula data venirii lui Iisus Hristos,deci la origini ,,biserica adventista'' cu asta s-a ocupat,bine acum vazand ca este in zadar acesta ,nu se mai ocupa prea multi cu gasirea datei ,ca ,,numai Tatal stie''.Iar milenismul iarasi este o invatatura specific adventista,apai ca o fi in cer sau pe pamant...,oricum Biserica Ortodoxa respinge milenismul.Alta invatatura pe care vad ca evitati sa o comentati este negarea sufletului nemuritor si a iadului,v-as pofti la argumente,daca doriti.Si vom pofti si la topicul de fata.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
#796
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Dacă nu vă satisfac răspunsurile adventiștilor de pe acest topic închis (nu înțeleg de ce a fost închis atâta vreme cât suscită interes), și dacă mai aveți întrebări de pus puteți înființa un nou topic. Așadar e rândul meu să vă cer iertare și să vă invit să revenim la topicul despre botez. Mulțumesc. |
#797
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Descoperirea Crucii M#ntuitorului Golgota a rămas ca un loc blestemat. Gunoaiele Ierusalimului au început să fie aruncate acolo, dar Dumnezeu a schimbat cursul istoriei și, prin decretul lui Constantin cel Mare, creștinismul a fost scos de sub interdicția legii romane și i s-au data aceleași drepturi ca oricărei alte religii a imperiului, prin decretul de la Milano, din 313. Prin punerea semnului crucii pe scuturile ostașilor împăratului Constantin, acest semn al mântuirii nu a mai fost un prilej de pedeapsă pentru creștini. Până atunci, așa cum vedem în catacombele romane, creștinii foloseau semnul crucii pe morminte sau pe pereții catacombelor într-o formă disimulată, ca o ancoră (cel mai adesea) ca un trident, sau ca o svastică. De atunci începe venerarea deschisă a crucii, ca simbol mistic al suferinței și al Învierii Domnului. Cea care aduce la iveală Crucea cea adevărată, spre venerarea \ntregii omenirii creștine, a fost Sfânta Elena, mama împăratului Constantin. Aceasta a cerut Împăratului să-i dea bani pentru a face săpături pe Golgota spre a descoperi sfânta cruce. Dumnezeu i-a ajutat și crucea a fost dezgropată în 326. Nu a fost greu să fie recunoscută, fiind singura care avea cuie bătute în ea, fiindcă cei doi tâlhari fuseseră legați cu funii pe crucile lor. Pentru mai bună verificare, crucea a fost așezată peste un mort, care a înviat și a rostit cuvinte de slavă lui Dumnezeu. Aceasta este crucea despre care Sf. Apostol Pavel scrie: "Căci cuvântul crucii este, pentru cei ce pier, nebunie, iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu, căci scris este: pierde-voi înțelepciunea celor înțelepți și știința celor învățați o voi nimici." (1 Cor, 18-19) Sfânta Elena, așa cum ne spun Ambrozie, Rufinus și alți urmași ai apostolilor, a trimis două cuie din crucea Domnului fiului ei Constantin, unul din cuie fiind încastrat într-o diademă. Crucea a fost pusă în basilica Sfânta Cruce din Ierusalim, zidită de împărăteasa Elena. Acolo era, de asemenea, un cui și placa pe care Pilat pusese să se scrie INRI. În fața bazilicii, a fost înălțată o cruce de metal pe care, împăratul Teodosie al II -lea a acoperit-o cu aur și diamante în 417. În urma unui război cu Perșii, sfânta cruce a fost luată ca un trofeu de mare valoare și astfel Ierusalimul a rămas fără obiectul de venerare cel mai sacru. La câțiva ani după aceasta, împăratul Heraclius a pornit un război contra Perșilor pentru a recuceri obiectul sacru al crucii. Era în anul 614. Perșii au fost înfrânți, crucea adusă cu mare cinste la Ierusalim și patriarhul orașului a înălțat-o în fața poporului, în ziua de 14 Septembrie, când tot poporul a căzut în genunchi și a cântat cu lacrimi: "Crucii Tale ne închinăm, Hristoase, și sfântă Învierea Ta o lăudăm și o mărim". Sfânta cruce s-a pierdut, nu au mai rămas decât părți din ea, aflate în proprietatea unor Patriarhii. Este sigur că, în perioada iconoclasmului, crucea a fost negată ca și icoanele. Poate că a fost ascunsă de patriarhul Ierusalimului, eventual, descompusă în bucăți spre a fi mai ușor de ascuns și apoi, scoasă din nou la iveală. Se presupune că a fost trimisă la Constantinopol, atunci când pericolul musulman a crescut și că a stat acolo până în preajma căderii Constantinopolului. Unii istorici cred că atunci crucea a fost desfăcută în bucăți mai mici și trimisă diferitelor patriarhii spre salvarea ei. În felul acesta cei care duceau bucățile de cruce puteau trece prin controlul musulman fără pericol. Dar chiar dacă astăzi avem doar fragmente ale sfintei cruci, simbolul crucii reprezentat în multiple forme, rămâne ca semn al morții și Învierii Domnului nostru Iisus Hristos spre care martirii își aținteau ochii în timpul suferinței și mureau fericiți. Crucea evocă patima mântuitoare pentru lume a lui Iisus. În ea se recapitulează întreaga Lui viață. "El a purtat păcatele noastre în trupul Său pe lemn pentru ca noi, murind față de păcate, să trăim spre îndreptare", spune Sf. Petru în întâia sa epistola sobornicească, la capitolul 2, vers 24. Paradoxul credinței creștine constă în aceea ca puterea lui Dumnezeu se arată în suferință, pe cruce, căci așa cun mărturisește Sf. Pavel, "când sunt slab, atunci sunt tare". (2 Cor. 12) Pe de o parte, crucea descoperă starea de păcat a lumii și responsabilitatea omului pentru organizarea infernală a veacului nostru și, pe de altă parte este provocarea lui Dumnezeu contra concepției fataliste a răului și a morții, căci ea constituie cursa în care Mântuitorul a prins pe stăpânitorul lumii acesteia. Pe de altă parte, crucea este și simbolul Bisericii lui Hristos care stă cu rădăcina înfiptă în dealul Golgotei trăgându-și seva din sângele jertfei lui Iisus. Ea se înalță până la cer prin brațul vertical și cuprinde în ea întreaga lume pe care o îmbrățișează salvator prin brațele orizontale. Ea închipuie verticalitatea bisericii, înălțarea la ceruri și dimensiunea ei orizontală, socială, pentru toată viața pământească a omului.(Paragraf construit pe datele din Dicționar de Teologie Ortodoxă de Preot prof. Ion Bria, B.O.R. 1994) |
#798
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Spuneti ca tresalta diavolul de bucurie cand vede oamenii inghesuindu-se la biserica, la moaste, etc. Si eu intrebam firesc de unde stiti asta? l-ati vazut? subtil aruncati vorbe, dar va fac un anunt: nu la toti oamenii prinde subtilitatile rauvoitoare ale dvs. iar vorbele subtile ale dvs nu au efectul scontat, decat la cei incepatori. despre puterea Crucii nu spun eu aici, dar v-am facut o invitatie mai sus, sa mergeti singur la Sfantul Munte si sa va lamuriti pe propria piele de puterile ei. Oamenii nu isi pun nadejde in obiecte de provenienta dubioasa si cu siguranta nu au incetat sa creada in Hristos. Omul crestin cinsteste crucea pe care Hristos a fost rastignit si isi indrepta pasii si viata spre mantuire prin faptele sale. |
#799
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Omul creștin Îl cinstește pe Cel ce a murit pe cruce pentru noi și nu un obiect ce fără Hristos este un simplu intrument al batjocurii, rușinii și blestemului inventat de omul fără Dumnezeu. |
#800
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La ce nivel de duplicitate poate ajunge un om care reuseste sa-si ascunda esenta in spatele vorbelor incat sa nu poata fi descoperit? `` cinsteste pe Hristos si ...nu un obiect ce fara Hristos este un simplu instrument al batjocurii...``` spuneati. Dumnezvoastra vedeti crucea fara Hristos dar, pe Hristos fara cruce il vedeti? Oare nu in fiecare clipa il vedem cu ochii mintii pe Hristos rastignit pe cruce? sau dvs il vedeti altfel? Acest cel mai important moment pentru omenire, acest tablou, Hristos rastignit pe o cruce, poate fi el uitat vreodata? Ceea ce cu ochii mintii vedem , cu mare ardoare dorim sa privim si cu ochii trupului si astfel gandul sa ne ramana mereu la acest minunat, si iubit, si cinstit, Hristos pe Crucea Sfanta. Si iata cum Hristos si Crucea una sunt , sunt mantuirea. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|