![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vezi-ti de ale tale, omule, daca nu cinstesti Sfanta Cruce a lui Hristos si Sfintele icoane! E CREDINTA NOASTRA SI NU INTRA CU CIZMELE IN EA! AI PUTIN RESPECT, CA SA NU SPUN BUN SIMT!
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
'''Nici în Apocalipsa n-am găsit asta, nu crezi că e riscant pentru binele tău, al copiilor tăi, al nepoților tăi și al strănepoților tăi (Ieșirea 20,5) să te bazezi pe un "mi se pare"?''' iar in pasajul de sus m-am bazat pe un 'mi se pare' pentru ca nu am dispus pe moment de timpul necesar pentru a studia intreaga apocalipsa, pana mai tarziu cand am si scris urmatorul mesaj. spre deosebire de tine, Dumnezeu nu m-a inzestrat cu calitatea de a memora o carte intreaga, ci dupa citire raman cu idei generale. prin urmare cand nu dispun de timpul necesar pentru a gasi citatele respective, imi exprim ideea principala cu care am ramas (ca sa nu-mi pierd ideile pe care vreau sa le expun pe moment) si revin eventual mai tarziu cu citatele. tocmai de aceea mentionez 'mi se pare', si nu 'sunt sigura'. iar de binele nepotilor si stranepotilor se va ingriji Dumnezeu, multumesc. caci nu noi suntem in masura sa decidem daca altul se manuieste sau nu. de asemenea mai multe lamuriri si explicatii impreuna cu indicii din Biblie in legatura cu mijlocirile sfintilor, a Maicii Domnului si cinstirea incoanelor gasesti aici: http://logos.md/2009/12/09/despre-vi...rea-sfintilor/ Last edited by zsuleica; 18.11.2010 at 02:18:06. |
#4
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Iisus este viu căci a înviat. Adevărat a înviat! Citat:
În cer, Singurul care mijlocește pentru noi e Domnul Hristos (1 Tim.2,5; 1 Ioan 2,1). Citat:
Și ce-i cu asta? Și eu o numesc fericită, ba chiar Prea Fericită, căci la revenirea Mântuitorului va fi înviată și va avea parte de fericirea eternă. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Omul poate decide cine este Sfant prin puterea de la Duhul Sfant (cum a spus Iisus ca Duhul Sfant se va varsa asupra lor si prin acesta putere vor face minuni si vor propovadui, iar la sfarsit vor si judeca) nu din propria lor intelepciune. Iisus le spune ca ce vor ierta pe pamant in cer va fi iertat, ce va fi tinut pe pamant in cer va fi tinut. Ce se dicide de preoti si sfinti parinti nu de la proprie putere se decide ci prin cea venita de la Duhul Sfant. daca Avraam nu ar fi putut ajuta, acea pilda nu ar fi fost spusa de Iisus. In pilda Avraam nu spune 'nu imi este ingaduit de Dumnezeu sa fac aceasta', ci spune ca daca de vorbele lui Moise nu asculta, altceva oricum nu vor crede. apoi ti-am dat citat despre ce spune Sf Petru in care arata cum marturiseste ca ne va fi de folos si dupa trecere la Domnul, cum altfel decat prin rugaciune? Si nu este singurul care afirma aceasta, citeste despre viata sfintilor parinti, spre ex Sf Arsenia Boca, spune acelasi lucru, deci prin urmare daca insasi sfintii ne spun ca se ne sunt de folos si dupa trecere la Domnul, cine suntem noi sa spunem ca nu este asa? Timotei spune despre Iisus ca este singurul Mijlocitor. Iisus este Dumnezeu, El are influenta directa alaturi de Dumnezeu Tatal, prin urmare este Mijlocitor, la fel ca Sfantul Duh. De aceea credem in Sfanta Treime, Unul in Fiinta intreit in persoane. Sfintii parinti sunt RUGATORI pentru noi, deci cuvantul mijlocitor asupra sfintilor este folosit in acest sens anume de rugator. Insa iata ce spune chiar Iisus: „Și slava pe care Tu Mi-ai dat-o le-am dat-o LOR, ca să fie UNA, precum Noi una, suntem” (Ioan 17, 22). Sau: „Cel ce vă ascultă pe VOI, pe MINE Mă ascultă și cel ce se leapădă de voi, de Mine se leapădă” (Luca 10, 16). Sau: „Cel ce vă primește pe voi, pe Mine Mă primește și cel ce Mă primește pe Mine, primește pe Cel ce M-a trimis pe Mine. Cel ce primește prooroc în nume de prooroc, plata proorocului va lua; și cel ce primește pe un drept în nume de drept, răsplata dreptului va lua” (Matei 10, 40-41). Prin urmare cuvantul 'mijlocitor' nu este incorect a se folosi si pentru sfinti. Ei sunt rugatori pentru noi, i primim si ii rugam sa se roage pentru noi in numele lui Iisus Hristos. Nu spunem Sfinte ajuta-ma la examen, ci roaga-te pentru mine. Deci daca tu vrei, foloseste cuvantul rugator in loc de mijlocitor. Dar puteam parlamenta la nesfarsit. Iisus ne spune cine are urechi sa auda cine are ochi sa vada. Deci nu pot decat sa-ti urez succes in studiul aprofundat al Sfintilor Parinti, a Bibliei si vechilor texte crestine auxiliare. PS. la citatul din Sf Pentru nu am pus nici punct nici virgula in cadrul citatului tocmai pentru ca nu se termina acolo pasajul, ci punctul este DUPA citat ca incheiere la propria mea propozitie. daca doresti intregul pasaj din Biblie il gasesti in Biblie la a doua epistola a lui Sf. Petru cap.1, si vei vedea ca faptul ca nu l-am citat tot nu schimba cu nici un fel sensul. Cu virgula sau fara virgula sensul e acelasi. Nu am adaogat nimic in plus sau in minus, virgula nefiind litera in aflabet. Last edited by zsuleica; 18.11.2010 at 15:06:26. |
#6
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
1. Dar mă voi sili [acum] ca, și după plecarea mea, să vă amintiți necontenit de acestea [citind epistoele mele]. sau 2. Dar mă voi sili ca și după plecarea mea [să vă fac], să vă amintiți necontenit de acestea. Eu sunt convins că apostolul Petru nu avea în plan ca după moartea lui să-i bântuie pe creștini, agasându-i și îngrozindu-i necontenit cu versetele scrise de el în timpul vieții. Suficient că unii sunt torturați de înțelegerea greșită a epistolelor lui (vezi 1 Petru 3). |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In legatura cu virgula, in editia din Biblia mea nu apare acolo unde o scri tu. altfel as fi pus-o. Iar cu virgula pus-a acolo unde ai pus-o tu nu vad cum se schimba sensul, cu sau fara adaogarea explicatiei tale 'sa va fac'. Nu a mentionat ca ne va bantui fireste. In viata s-a silit prin propovaduire si rugaciune, dupa plecare din lume propovaduirea lui inceteaza deci ramane rugaciunea. Si cum 'sa ne faca' sa ne amintim dupa plecarea lui decat prin rugaciune pentru noi? Avraam era constient in rai precum spune si pilda lui Iisus, daca nu ar fi asa in adevar, cum ar fi putut Iisus sa se foloseasca de ceva de neconceput sau care nu exista (adica practic o minciuna), in pilda? 'În Vechiul Testament citim că ucenicii proorocilor, în urma unei minuni a lui Elisei, au zis: „Duhul lui Ilie s-a odihnit peste Elisei. Și au venit înaintea lui Elisei și i s-au plecat până la pământ” (IV Regi 2, 15). Închinarea ce se dă în aceste locuri sfinților se datorește faptului că puterea lui Dumnezeu sălășluiește în ei. Deci tot spre Dumnezeu se înalță cugetul celui care se închină.' Apoi spune Iisus: „Și slava pe care Tu Mi-ai dat-o le-am dat-o lor, ca să fie una, precum Noi una, suntem” (Ioan 17, 22) si 'Adevarat graiesc tie, astazi vei fi cu Mine in rai' (Luca 23,43). Daca slava sfintilor este una cu a lui Iisus prin Duhul Sfant (si Iisus nu a conditionat-o de starea biologica a trupului asa cum El Insusi in timpul mortii biologice, cu Duhul s-a coborat in iad si distrus portile iadului) prin urmare El in timpul mortii trupului nu zace in inconstienta, nu la fel sunt sufletele sfintilor in rai? Sau: „Au nu știți că trupul vostru este templu Duhului Sfânt, care este în voi?” (I Cor. 6, 19). Prin urmare sufletele lor, parti din Duhul Sfant, zac inconstiente in rai? "Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu și crede în Cel ce M-a trimis are viață veșnică și la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viață." (Ioan 5,24) De asemenea nu despre toti sfintii putem sti sigur ca au murit cu trupul. Un exemplu: 'Daca voiesc ca acesta sa ramana pana voi veni,ce ai tu? Tu urmeaza Mie!' (Ioan cap.21) Last edited by zsuleica; 19.11.2010 at 18:22:27. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu era o minciună, era doar un basm evreesc de care Iisus într-adevăr "s-a folosit". Unde mai întâlnești în Scriptură "sânul lui Avraam" în afară de această pildă? Trimiteri la Rai găsești nenumărate, dar în niciuna nu apare expresia aceasta, ori măcar Avraam ca "șef" peste domeniu. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mica intrebare despre casatorie | cred_cu_adevarat | Nunta | 5 | 21.11.2012 22:35:44 |
O mica intrebare ! | Darkanian | Generalitati | 1 | 02.03.2011 22:29:30 |
O mica intrebare | evika_evita | Generalitati | 21 | 16.09.2009 02:39:33 |
Despre icoane | alecsandru | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 44 | 29.05.2008 10:58:01 |
O mica intrebare... | Andragel | Generalitati | 11 | 23.02.2008 15:46:57 |
|