Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.11.2010, 16:36:08
adrian010155 adrian010155 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 564
Implicit

Sa ne daruiasca Dumnezeu darul rugaciunii catre El, cu cuvimtele noastre, care tesnesc din inime noastre.
__________________
Te rog, Doamne, intareste-ma in credinta, caci murdar si pacatos sint dinaintea Fetei Tale.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.12.2010, 16:41:50
arwein's Avatar
arwein arwein is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 582
Implicit

Stirea de la care porneste acest fir de discutie a aparut initial in Pravda. Incercand sa identific o sursa anterioara (in definitiv este vorba de cerecetare stiintifica si ar trebui sa fie comunicata sau publicata)- nu am reusit sa gasesc nimic, numai stirea reluata de diferite ziare, reviste, bloguri si forumuri- atat ale crestinilor cat si ateiste. Institutul de care este vorba exista, prof. Slezin este o persoana reala, lucreaza in domeniul respectiv; date putine si fara mare folos am obtinut numai cautand siteuri rusesti (cu traducerea prin Google, ca in ceea ce priveste cunostintele mele de lb. rusa....aproape, foarte aproape de zero). As putea incerca sa il contactez pe dl. Slezin, dar cred ca ma voi opri aici cu investigatia.
A fost un exercitiu absolut inutil. A fost inutil pentru ca mi-am dat seama ca, indiferent de rezultate, eu nu voi crede mai putin sau mai mult, nu astept niste studii in urma carora sa cred. Acesta atitudine de incercare a explicarii sau cuantificarii spirituale prin metodele stiintifice este inutila. Stiinta nu descrie fenomenul spiritual. Cred ca este o emanatie a...ispititorului epocii actuale- scientismul. Personal cred ca asemnea studii smintesc, pentru ca amesteca in capul oamenilor toate si pun pe acelasi plan Credinta in Dumnezeu si studiul stiintific.
Am citit o carte despre viata arhiepiscopului Luca din Crimeea- care a fost chirurg si cercetator si, acelasi timp, un mare marturisitor al credintei crestine din epoca sa (a trait intre anii 1877- 1961, in fosta URSS, a fost deportat in Siberia vreo 10 ani, a fost tinut in mizerie si i s-au facut multe mizerii); nu a privit partea sa de activitate stiintifica decat strict ca pe o modalitate de a servi oamenii si nicaieri (desi pentru cateva decade a fost si arhiereu si chirurg si cercatator simultan) nu a amestecat planurile- cel duhovnicesc cu cel stiintific. Este exemplara acesta atitudine. Altfel ce le-am raspunde ateilor? "S-a dovedit prin studii randomizate, realizate dublu-orb ca rugaciunea e benefica?" Sa fim seriosi! Credinta este mai presus de asta.!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.12.2010, 17:48:29
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de arwein Vezi mesajul
Stirea de la care porneste acest fir de discutie a aparut initial in Pravda. Incercand sa identific o sursa anterioara (in definitiv este vorba de cerecetare stiintifica si ar trebui sa fie comunicata sau publicata)- nu am reusit sa gasesc nimic, numai stirea reluata de diferite ziare, reviste, bloguri si forumuri- atat ale crestinilor cat si ateiste. Institutul de care este vorba exista, prof. Slezin este o persoana reala, lucreaza in domeniul respectiv; date putine si fara mare folos am obtinut numai cautand siteuri rusesti (cu traducerea prin Google, ca in ceea ce priveste cunostintele mele de lb. rusa....aproape, foarte aproape de zero). As putea incerca sa il contactez pe dl. Slezin, dar cred ca ma voi opri aici cu investigatia.
A fost un exercitiu absolut inutil. A fost inutil pentru ca mi-am dat seama ca, indiferent de rezultate, eu nu voi crede mai putin sau mai mult, nu astept niste studii in urma carora sa cred. Acesta atitudine de incercare a explicarii sau cuantificarii spirituale prin metodele stiintifice este inutila. Stiinta nu descrie fenomenul spiritual. Cred ca este o emanatie a...ispititorului epocii actuale- scientismul. Personal cred ca asemnea studii smintesc, pentru ca amesteca in capul oamenilor toate si pun pe acelasi plan Credinta in Dumnezeu si studiul stiintific.
Am citit o carte despre viata arhiepiscopului Luca din Crimeea- care a fost chirurg si cercetator si, acelasi timp, un mare marturisitor al credintei crestine din epoca sa (a trait intre anii 1877- 1961, in fosta URSS, a fost deportat in Siberia vreo 10 ani, a fost tinut in mizerie si i s-au facut multe mizerii); nu a privit partea sa de activitate stiintifica decat strict ca pe o modalitate de a servi oamenii si nicaieri (desi pentru cateva decade a fost si arhiereu si chirurg si cercatator simultan) nu a amestecat planurile- cel duhovnicesc cu cel stiintific. Este exemplara acesta atitudine. Altfel ce le-am raspunde ateilor? "S-a dovedit prin studii randomizate, realizate dublu-orb ca rugaciunea e benefica?" Sa fim seriosi! Credinta este mai presus de asta.!
Pe Crestin Ortodox, la Sfaturi duhovnicesti vei gasi un articolreferitor la aceasta tema, dar nu pot sa-ti dau si alte detalii. Rugaciunea face minuni. Crede numai si te vei vindeca.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.12.2010, 21:20:22
arwein's Avatar
arwein arwein is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 582
Implicit

Eu nu sustin ca rugaciunea nu are putere, ci ca este inutil sa incerci macar sa strangi puterea rugaciunii in corsetul studiilor stiintifice, oricat ar fi acestea de oneste/ scrupuloase.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.12.2010, 22:21:34
tigerAvalo9 tigerAvalo9 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.03.2008
Locație: Galati
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.448
Implicit

A ne ruga înseamnă a ne înălța spiritul și inima către Dumnezeu pentru a-I aduce laudele noastre,a-i expune grijile noastre si a-I implora ajutorul. A ne înălța spiritul către Dumnezeu înseamnă a ne smulge din vârtejul treburilor omenești a tuturor atracțiilor pământului, fie pur materiale, fie intelectuale, după gradul de cultură al fiecăruia. Ori ce bucurie a trupului și a spiritului trebuie înlăturată pentru a putea convorbi cu Dumnezeu și a ne dărui Lui în întregime. A aduce lauda lui Dumnezeu înseamnă a recunoaște că toată ființa noastră este creată și-I aparține Lui. Deci ascultarea noastră o datorăm numai Lui, căci suntem opera Lui și trebuie să ne îndeplinim misiunea pe care ne-a încredințat-o El. Orice alt scop am vrea să atingem în viața, în afara voinței lui Dumnezeu nu ne va aduce decât dezastru trupesc si spiritual. Noi suntem creați cu un scop bine determinat de Creatorul nostru și El ne-a pus la dispoziție toate mijloacele ca să-l atingem. Pentru mântuirea noastră El ne-a dăruit totul, chiar pe unicul său Fiu, pe Iisus Hristos, ca model de viață și descoperitor al voinței Sale. A fugi și a ne eschiva de la cunoașterea voinței lui Dumnezeu, în ceea ce privește sensul si scopul nostru în viața și a ne făuri unul personal după aprecierea noastră, înseamnă a ne condamna singuri la moarte veșnică. Astfel deci, pe bună dreptate, suntem datori …. să aducem cu laudele si mulțumirile noastre Celui ce ne-a creat si nu ne-a lasat pradă propriilor fantezii, conducându-ne in mod greșit, ci din contră ne-a arătat clar si precis calea de urmat prin legile Sale. Mai mult ne-a trimis si modelul unic, minunat, născut ca și noi din carne si sânge si având aceleași cerințe ca ale noastre pe care le-a demonstrat în mod palpabil cum trebuie să le rezolvăm. Cine îl are pe Iisus de model în toate acțiunile vietii lui, acela și-a găsit sensul vietii și pacea sufletului lui. Recunoștința noastră față de Creator trebuie să fie nesfârșită. Toate popoarele lumii, chiar și cele barbare, simt necesitatea rugăciunii de adorare, care este de fapt fondul oricărui cult religios. A cere lui Dumnezeu cele ce sunt necesare corpului nostru este alt obiectiv al rugăciunilor noastre. Acest corp care deși este o capodoperă a Maestrului Creator, totuși în urma neascultării față de 1


voința Stăpânului și-a pierdut starea de fericire veșnică în care a fost orânduit la început și pe care altfel ar fi putut să și-o păstreze. Uneltirile diavoului însă l-au determinat să-și satisfacă dorințele și poftele personale călcând voința si porunca Creatorului, așa cum de altfel face acum întreaga omenire, ca o moștenitoare credincioasă a primului si neascultătorului ei reprezentant. Astfel, de la primul act de neascultare al omului a intrat în lume moartea și suferință. Corpul nostru se zbuciumă în zadar, căci destinul lui este implacabil, dreptatea Creatorului trebuie să aibă loc. Ferice de cei ce-și descoperă sufletul si spiritul, de cei ce au ajuns la concluzia evidentă că în afară de corpul lor pieritor, ei posedă această comoară ce nu va pieri odată cu trupul lor, ci din contra, întocmai ca un prizonier captat în lanțuri, e dornic de adevar și de lumină, suspină după revenirea lui la prima stare de fericire si simte că aceasta se va întâmpla numai cu ajutorul mijloacelor pe care insusi Creatorul i le-a pus la dispozitie. Rugaciunea neincetata catre Cel care ne-a facut invocarea ajutorului Sau in lupta cu materia corupta din noi, este singura noastra cale sigura de urmat si singura consolare.

Last edited by tigerAvalo9; 05.12.2010 at 22:32:10.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.12.2010, 10:32:15
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

Rugaciunea reprezinta o taina a omului aflat in relatie cu Dumnezeu. A face din ea obiect de cercetare stiintifica este o "violare" a acestei intimitati. Mantuitorul spune: "cand vrei sa te rogi, mergi in camara ta...".

Iar eu ce fac, ma rog, merg la slujbe, iar dupa ce termin, ma conectez la aparate, imi iau tensiunea arteriala, pentru a constata efectele rugaciunii? Rugaciunea nu este un experiment, iar atunci cand devine unul, nu mai poate fi numita rugaciune, ci orice altceva.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.12.2010, 12:43:58
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
Rugaciunea reprezinta o taina a omului aflat in relatie cu Dumnezeu. A face din ea obiect de cercetare stiintifica este o "violare" a acestei intimitati. Mantuitorul spune: "cand vrei sa te rogi, mergi in camara ta...".

Iar eu ce fac, ma rog, merg la slujbe, iar dupa ce termin, ma conectez la aparate, imi iau tensiunea arteriala, pentru a constata efectele rugaciunii? Rugaciunea nu este un experiment, iar atunci cand devine unul, nu mai poate fi numita rugaciune, ci orice altceva.

Uneori e nevoie si de interventia oamenilor de stiinta- pentru cei care nu cred- vezi documentarul"Memoria apei" "Inger digital 2".Chiar noi, nefiind oameni de stiinta, ne dam seama ca rugaciunea aduce echilibru si mentine organismul la cote normale de functionare. E un rezultat si nu o asteptare.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.01.2011, 21:19:32
cristian67
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit taina mantuirii prin rugaciune neincetata

Cum trebuie să ne mântuim? Această întrebare a evlaviei creștine se naște în chip firesc în mintea fiecăruia, ca urmare a stricării și slăbirii firii omenești și a năzuinței către adevăr și dreptate, rămasă într-însa dintru început. Fiecare om care crede măcar câtuși de puțin în nemurire și în răsplata vieții veșnice, se întâlnește nevrând cu gândul care îl întreabă cum trebuie să se mântuiască, atunci când își întoarce privirea către cer. Întâmpinând greutăți în dezlegarea acestei probleme, el întreabă privitor la acest subiect pe oamenii bine pricepuți și informați, apoi după arătările lor citește cărțile de îndrumare scrise de scriitorii duhovnicești cu privire la această temă, stăruindu-se să urmeze în chip neabătut adevărurile și rânduielile, atât cele auzite cât și cele citite. În toate aceste îndrumări el găsește, el întâlnește ca pe niște condiții necesare pentru mântuire, care îi sunt puse la arătare, următoarele fapte bune: o viață plină de evlavie, nevoințele și ostenelile asupra noastră înșine, pentru o hotărâtă lepădare de sine, care ne conduce spre înfăptuirea faptelor bune, spre necurmata îndeplinire a tuturor poruncilor lui Dumnezeu, care mărturisesc o credință nezdruncinată și tare. Mai departe i se predică, cum că toate aceste condiții ce duc spre mântuire, trebuie să fie îndeplinite în chip necesar cu cea mai adâncă smerenie și toate laolaltă, fiindcă întrucât toate faptele bune atârnă una de alta, ele trebuie să se sprijine una de alta și să se însuflețească asemenea razelor soarelui, care numai atunci își arată puterea și produc flacără când se concentrează într-un punct. Iar altminteri, „cel ce este nedrept pentru puțin, este nedrept și întru mult“.
Ca un adaus la toate acestea, pentru o mai mare convingere despre necesitatea acestei activități multiple și într-una adunată, el aude o înaltă laudă pentru frumusețile faptelor bune și o osârdie hotărâtă pentru josnicia și sărăcia viciilor. Toate acestea sunt pecetluite cu o nemincinoasă făgăduință sau cu o măreață răsplată, sau cu o pedeapsă plină de chinuri și de nevoi în viața veșnică.
Acesta este îndeosebi caracterul predicii din timpurile mai noi!
Îndreptat spre calea cea bună, creștinul care dorește cu înfocare să-și mântuiască sufletul se apropie în chipul acesta cu bucurie de împlinirea îndrumărilor și de punerea în practică a tuturor celor auzite și citite. Dar vai! Chiar la început, la cel dintâi pas, făcut în avântul său, el nu-și găsește putința să-și atingă scopul, prevăzând și chiar experimentând că firea lui vătămată și slăbită va birui convingerile lui raționale, că libera lui voință este legată, înclinările sunt corupte, iar puterea duhului este neputincioasă. În timpul când își dă seama prin propria experiență de neputința lui, el trece în chip firesc la ideea, dacă nu s-ar găsi unele mijloace, care să ușureze împlinirea celor prescrise de legea Domnului, celor cerute de cucernicia creștină și a celor ce au fost împlinite de toți cei ce s-au învrednicit să dobândească mântuirea și sfințenia. Ca urmare, cu neputința puterilor de îndeplinire el se îndreaptă din nou către cei ce predică mântuirea, cu întrebarea: cum trebuie să mă mântuiesc? Ce răspuns voi da, pentru că nu pot îndeplini condițiile de mântuire? Dar oare acei ce practică aceste lucruri sunt în stare ei înșiși să împlinească fără nici o abatere tot ce-i învață pe alții? „Cere de la Dumnezeu, roagă-te lui Dumnezeu ca să-ți ajute!“ și atunci n-ar fi oare o lucrare mai rodnică dacă, ceva mai de cu vreme sau întotdeauna sau în orice stare am fi, am căuta să învățăm rugăciunea ca pe una ce este pricinuitoare tuturor faptelor care trebuiesc împlinite, prin care se dobândește mântuirea și pe care le cere o viață trăită în evlavie? Astfel își încheie vorba cel ce se întreabă și odată cu aceasta se apucă să învețe rugăciunea să citească, să mediteze, să judece învățătura celor ce au scris pe această temă. Și într-adevăr, găsește acolo multe idei luminoase, cunoștințe adânci și expresii puternice. Unul de pildă, vorbește minunat despre necesitatea rugăciunii; altul despre puterea ei, despre lucrarea ei binefăcătoare, despre datoria de a ne ruga, despre stăruința în rugăciune, despre luarea aminte, despre căldura duhului, curățenia gândurilor, împăcarea cu vrăjmașii, smerenia, înfrângerea inimii și alte stări care trebuie să însoțească rugăciunea.
Dar ce este rugăciunea în ea însăși și cum trebuie în fond să ne rugăm? Întrucât la aceste întrebări, care deși sunt cele dintâi și cele mai de trebuință, totuși, numai rareori se pot găsi lămuriri cuprinzătoare și pe înțelesul tuturor, atunci cel ce dorește rugăciunea cu multă râvnă, din nou rămâne sub acoperământul tainei. Din citirea făcută în linii generale, i se va înrădăcina în memorie o parte a rugăciunii care, deși e plină de evlavie, totuși nu este decât pe dinafară și atunci el va ajunge la următoarea încheiere sau concluzie: ca să te rogi, trebuie să te duci la biserică, să-ți faci cruce, să te închini, să stai în genunchi, să citești Psaltirea, canoanele, acatistele.
Această concepție generală despre rugăciune o au cei ce nu cunosc scrierile despre rugăciunea lăuntrică și lucrările despre contemplație ale Sfinților Părinți. În cele din urmă, cel ce caută găsește cartea ce se numește „Filocalia“ în care cei 25 Sfinți Părinți au arătat știința rugăciunii adevărate și esențiale, care este rugăciunea inimii, într-un chip cât se poate de limpede. Aici taina mântuirii și a rugăciunii noastre începe – pentru el – să-și ridice vălul că, pentru a te ruga cu adevărat înseamnă să-ți îndrepți mintea și memoria spre o neîncetată aducere aminte de Dumnezeu, să umbli în prezența Lui prin mijlocirea cugetării de Dumnezeu și să-ți unești numele Domnului cu respirația și cu bătăile inimii, conducându-te spre toate acestea la chemarea, făcută mai întâi cu gura, a Prea Sfințitului nume al lui Iisus Hristos sau de rostirea neîncetată a rugăciunii lui Iisus în orice timp și loc, indiferent de ocupația pe care o ai. Cu toate că aceste adevăruri strălucitoare luminând conștiința celui ce caută rugăciunea și deschizându-i calea spre învățarea și însușirea ei, îl vor convinge să treacă îndată la împlinirea acestor îndrumări înțelepte, totuși în timpul experiențelor lui, lucrând în răstimpuri periodice, nu va rămâne lipsit cu totul de greutăți, pe când un îndrumător încercat nu-i va descoperi (din aceiași carte „Filocalia“) întreaga taină și anume Read the rest of this entry
Reply With Quote
  #9  
Vechi 27.01.2011, 16:09:15
varlaam varlaam is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.01.2011
Locație: Neamt
Religia: Ortodox
Mesaje: 1
Implicit

Sporești în rugăciune și smerenie, atunci când simți nevoia să te rogi, așa cum simți nevoia de aer și apă. Există o chemare ascunsă în tine, care te îndeamnă continuu să ceri, să mulțumești și să lauzi pe Creatorul tău, eul din tine care se vrea la Tatăl și la mama lui. El dorește să se biruiască pe sine, dar se vede slab și neputincios. El nu vrea să fie rob, adică împătimit, purtând un nume atât de mare, de creștin, ci se vrea lângă Stăpânul și Răscumpărătorul său.Puterea rugăciunii nu stă în cutare sau cutare cuvinte, ci în felul cum se săvârșește. Această grijă, preocupare de finețe sufletească continuă, aduce o retragere în tine, neprovocatoare și smerită în toate. (Ne vorbește părintele Arsenie, vol. I)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 02.02.2011, 11:19:37
IOLANDA IOLANDA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 12.03.2010
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 368
Post

Rugaciunea, este comuniunea noastra cu Dumnezeu...este legatura intre inima noastra si inima lui Dumnezeu.Pentru a ne asculta rugaciunea, Dumnezeu trebuie sa ne gaseasca "in miscare"...continua,adica cu gandul numai la EL ....si atunci, ne va lua de mana si ne va ajuta sa gasim calea spre mantuirea noastra. Dumnezeu ne iubeste in asa masura,incat asteapta de la noi doar un semn(al smereniei,pocaintei)noastre.El nu vrea sa ne vada ca citim cite 4 acatiste pe zi si facem 100 de metanii(fara sa simtim nimic)"ne zice parintele Arsenie Papacioc"....putem spune doar"DOAMNE MILUIESTE-MA!!" si "DOAMNE IARTA-MA!!"..numai sa porneasca din adancul inimii noastre celei smerite.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Puterea rugaciunii pentru altul skicolour Rugaciuni 23 03.04.2015 11:13:54
puterea rugaciunii mihaisepo Rugaciuni 5 24.02.2011 15:11:06
Puterea rugaciunii Laurentiu Generalitati 1 20.04.2008 22:09:51
Puterea rugaciunii voastre E_my Umanitare 3 08.02.2008 20:43:47
Puterea rugaciunii! emisor1974 Intamplari adevarate 2 31.08.2006 22:29:07