![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Era un Sinod local, apusul si rasaritul se si aflau intr-un fel de schisma. Interesant pentru infailibilitatea papala faptul ca papii Vegilius si Pelagius I au aprobat monofizismul (semnand chiar condamnarea invataturii ortodoxe), abia Papa Pelagius II avand o atitudine mai transanta pentru ortodoxie. Asta cu numarul sinoadelor seamana cu un fel de numerologie. Dar argumentatiile catolicilor nu pot fi mai multe, si in lipsa de altceva e buna si asta. Tot n-am aflat ce e cu Sinodul VIII catolic anulat de Papa Ioan VIII la Sinodul urmator (acesta ultim fiind uitat de catolici). |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Omul din zilele noastre Il elimina pe Dumnezeu din lume pentru ca e mai comod sa traiasca fara a avea constiinta ca trebuie sa fie si moral. Bine s-a spus ca fara Dumnezeu totul este permis.
Primatul papal face acelasi lucru, dar in alt mod. In loc ca papa sa-l duca pe om spre Cel lipsit de greseala, il face pe om sa-si atinteasca privirea asupra lui ca e fara pata. Nu e intamplator ca s-a definit vicar al lui Hristos, adica o persoana care ii poate tine locul aici pe pamant. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aratati-mi unde si cand a sustinut Biserica Catolica ca Papa ar fi fara pata; in caz contrar, cereti-va scuze. Cam asa rationeaza si neoprotestantii cand ii critica pe preotii ortodocsi. "Ce nevoie am eu sa ma spovedesc unui preot, eu vorbesc direct cu Jesus, am o relatie personala cu prietenul meu". |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Exact, și nu doar atât. După cum afirmă Sfânta Scriptură, Acela care ține locul lui Hristos, al Fiului lui Dumnezeu, între apostoli și mai apoi între succesorii apostolilor este Sfântul Duh. Sfântul Duh și nu Petru sau papa este adevăratul locțiitor al Fiului lui Dumnezeu, și este și normal pentru că numai un Dumnezeu poate ține locul unui Dumnezeu. Hulitorii eretici și schismatici catolici când pretind că nu Sfântul Duh, ci un Petru sau un papă este locțiitorul lui Hristos și singurul prin care ei pot fi conduși la adevăr, ca și cum Sfântul Duh ar fi fost promis unui singur apostol sau unui singur episcop pentru călăuzirea la tot adevărul, se fac de fapt hulitori împotriva Sfântului Duh. După cum o demonstrează și Sinodul Apostolic de la Ierusalim, hotărârile s-au luat de "apostoli și preoți" sub călăuzirea Sfântului Duh, iar nu de unul singur dintre ei după care toți ceilalți trebuiau să asculte ca sclavii de acela, și acesta este un alt argument pe lângă acela din Evanghelia după Ioan împotriva hulelor ereticilor și schismaticilor catolici. În Apocalipsă 22, 17 se spune că Duhul și Biserica spun "Vino" Domnului pentru că Sfântul Duh este vicarul lui Hristos alături de și în Biserică, adevăratul vicar al lui Hristos, și care a fost făgăduit apostolilor, aleșilor lui Dumnezeu, pentru ca pe ei, iar nu doar pe unul dintre ei, să îi călăuzească la tot adevărul. Papa, în concepția eretică și schismatică "catolică", este singurul "organ" veritabil al Duhului, de care depinde tot adevărul, este un fel de întrupare sau mai bine zis substituire a Sfântului Duh; papa ține de fapt, în schisma eretică latinească, locul chiar al Sfântului Duh, el se pune pe locul Sfântului Duh, atentează la locul Sfântului Duh, pretinzându-se că el ar fi vicarul lui Dumnezeu. Pretinzând într-un mod absolut hulitor că Duhul Sfânt nu poate lucra călăuzirea la tot adevărul decât prin mijlocirea ereticului de papă (adică ceea ce Sfântul Petru niciodată nu a crezut și nici nu i-ar fi dat prin gând, asistat de Duhul, să cugete asemenea hule) practic consecința este că Sfântul Duh Dumnezeu este la mâna și cheremul papei, este un fel de slugă a papalității. Adică papalitatea schismatică și eretică nu doar că pretinde locul Sfântului Duh, ci în același timp pretinde că Duhul i se subordonează lui, hulitorului papă. Papalitatea schismatică eretică și hulitoare nu doar deci că se pune în locul Sfântului Duh, dar mai mult se pune deasupra Sfântului Duh, în locul și deasupra lui Dumnezeu. În acest context nu este întâmplătoare deci apariția a tot felul de profeții chiar în mediul catolicismului care profețesc că scaunul papalității va deveni scaunul lui Antihrist, adică a aceluia care se ridică mai presus de Dumnezeu și de orice este vrednic de închinare. Acest fapt însă nu se bazează pe un lucru accidental, ci pe o întreagă dezvoltare și înaintare de-a lungul istoriei, după cum bine constată orice om zdravăn la cap, spiritual vorbind.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Episcopul Robert Bezak, 53 de ani, titular de Târnovo (Slovacia) a fost depus din treaptă. Cauza nu este cunoscută, deși se știe că o inspecție apostolică vizitase dieceza anul trecut, constatând nereguli financiare. Cum episcopul a refuzat invitația de a-și cere demisia, Papa a fost nevoit, din nou, să facă uz de jurisdicția sa universală și imediată spre a-l elibera din funcție.
De la începutul anului 2011, este pentru a 4-a oară când un episcop este depus din treaptă. Lista nedorită îi mai cuprinde pe: -Mons Jean-Claude Makaya Loembe din Eparhia de Pointe-Noire, Congo, pentru simonie -Mons William Morris din Eparhia de Toowoomba, Australia, care a refuzat să abjure de la declarații publice heterodoxe -Mons Francesco Micciché, din Eparhia de Trapani, Italia, pentru nereguli financiare. Sursa: http://www.catholicculture.org/news/...?storyid=14791 Demiterea este o modalitate excepțională de înlocuire a unui episcop. De obicei, împricinații răspund pozitiv la invitația Bisericii de a-și cere demisia, oferindu-li-se o cale onorabilă de ieșire din corpul episcopal.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Adică cum "îmi dau demisia din episcopat!"?
Episcopatul, la catolici, nu e pe linie apostolică? Și-a dat demisia vreun apostol? Nu înțeleg, să fiu iertat. Poate nu înțeleg de unde-și dă demisia. E cineva, de preferință catolic și cunoscător ar fenomenului, să mă lumineze?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#7
|
|||
|
|||
|
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...lor-81932.html
Cand detinerea locului ocupat aduce pagube morale, misionare si sociale, incat el, consultadu-se autoritatea de drept, constata ca detinerea mai departe a locului este vatamatoare bisericii si mantuirii sale si intre doua rele, alege pe cel mai mic, retragerea saa demisia, (paretisis). In aceste cazuri episcopul nu poate inainta demisia decat sinodului in drept, care l-a ales si inscaunat, iar clericul, episcopului eparhiot fata de care este supus ascultarii. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
nu mă lua în seamă...!!! |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sunt catolici pe forum dar...se pare ca nu stiu nici ei cu exactitate cum vine treaba cu demisia din episcopat... |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Sfantul Ioan Gura de Aur si primatul petrin | Erethorn | Biserica Romano-Catolica | 31 | 10.10.2012 21:52:46 |
| Recunoasterea Primatului papal in B. Ortodoxe?! | Pravoslavia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 12 | 07.12.2007 15:23:07 |
|
|