Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.02.2011, 18:24:53
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu am auzit de niciun episcop ortodox, domnule Daniel, care să susțină că nebotezații ajung în rai. E o afirmație heterodoxă. De sperat, putem spera, dar nu putem spune că este o certitudine de credință.
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:

În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.


Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.

Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.

Last edited by Erethorn; 04.02.2011 at 18:26:59.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.02.2011, 18:44:32
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:

În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.


Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.

Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.
mi se pare corect.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.02.2011, 19:10:08
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:

În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.


Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.

Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.
Da. Frumos text. (Nu se mai vorbeste despre limbe, vad, ar DM a scris undeva ca nu este dogma , de fapt)

As adauga ca sf. Grigorie de Nissa scrie in cartea lui despre Pruncii morti inainte de vreme ca ajung in rai. De fapt, nici nu isi pune problema! Pentru el este clar ca ajung acolo. Se intreaba numai de ce Dumnezeu creaza unele persoane care nu sunt destinate sa traiasca pe lumea asta, si cum anume isi dezvolta ei facultatile fara trup.

Este adevarat ca Bisreica se fereste in rest sa afirme clar ce se intampla cu pruncii nebotezati, dar nu din cauza ca ar crede ca ajung in iad (sau nu ajung nicaieri) se grabeste sa boteze copiii. De altfel , in primele secole , crestinii se botezau la varsta matura.
Sigur, un copil nebotezat nu face parte din comunitatea Bisericii asa cum o stim noi pe pamant, nu este deci respnsabila Biserica diret pentru el, si de aceea nu se inmormanteaza.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.02.2011, 19:31:07
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:

În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.


Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.

Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.
Aceștia sunt nebotezații care se pot mântui potrivit Legii Vechi, mai precis potrivit legii naturale sădite în inima lor. Despre aceștia am scris chiar azi în topicul vecin:
-cei nebotezați care au murit înainte de începutul misiunii publice a Bisericii, adică înainte de ziua Cincizecimii vor fi judecați numai în baza faptelor lor și a legii morale naturale, care este sădită de Dumnezeu în inima omului. Dacă au fost drepți, în perioada petrecută între momentul judecății lor (care are loc imediat după moarte) și momentul Înălțării Domnului nostru Isus au stat într-un loc (sau stare) numită Limbul Patriarhilor în care, deși au fost lipsiți de vederea lui Dumnezeu, nu au fost lipsiți de fericirea naturală. După Înălțare, sufletele lor au ajuns la Cer, unde s-au bucurat, se bucură și se vor bucura mereu de Lumina cea Neînserată. În aceeași categorie intră și cei nebotezați, care au murit ulterior Cincizecimii, dar la care nu au ajuns cuvintele Evangheliei, cu singura deosebire că, în cazul lor, nu mai vorbim de Limbul Părinților, ci de Rai, Purgatoriu sau Iad. Astăzi, cred că puțini nebotezați din această categorie mai sunt. situație.

În orice caz, nu veți găsi niciun catehism catolic (și niciun catehism ortodox) care să susțină că acei copii care mor nebotezați ajung în rai. Este o speranță, putem spera că ar exista o posibilitate pe care Cristos nu a dezvăluit-o Bisericii Catolice, dar nu putem spune că asta credem, e împotriva Crezului însuși ("Cred într-un Botez spre remisiunea păctelor"). Dacă îmi găsiți un catehism al unei Biserici apostolice care să afirme că cei care mor nebotezați înainte de vârsta înțelegerii ajung în rai, mănânc cartea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.02.2011, 19:43:22
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
âÎn aceeași categorie intră și cei nebotezați, care au murit ulterior Cincizecimii, dar la care nu au ajuns cuvintele Evangheliei, cu singura deosebire că, în cazul lor, nu mai vorbim de Limbul Părinților, ci de Rai, Purgatoriu sau Iad. Astăzi, cred că puțini nebotezați din această categorie mai sunt. situație.
Eu cred ca sunt foarte multi - despre cati musulmani sau coreeni putem spune cu mana pe inima ca la ei a ajuns cuvantul Evangheliei ?

Pe de alta parte, se afirma clar ca cei nebotezați, chiar și astăzi, pot ajunge în Rai.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
În orice caz, nu veți găsi niciun catehism catolic (și niciun catehism ortodox) care să susțină că acei copii care mor nebotezați ajung în rai.
Dar nu veți găsi nici un catehism catolic (contemporan, cel puțin) care să afirme că ajung în iad.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Este o speranță, putem spera că ar exista o posibilitate pe care Cristos nu a dezvăluit-o Bisericii Catolice, dar nu putem spune că asta credem, e împotriva Crezului însuși ("Cred într-un Botez spre remisiunea păctelor"). Dacă îmi găsiți un catehism al unei Biserici apostolice care să afirme că cei care mor nebotezați înainte de vârsta înțelegerii ajung în rai, mănânc cartea.
Deci să înțeleg că suntem îndemnați, prin Catehism, să sperăm împotriva Crezului ?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.02.2011, 20:08:51
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Eu cred ca sunt foarte multi - despre cati musulmani sau coreeni putem spune cu mana pe inima ca la ei a ajuns cuvantul Evangheliei ?
Despre niciunul. A auzi cuvântul Evangheliei nu cred că înseamnă să auzi la un film de doi care vorbesc despre Evanghelie, ci înseamnă să auzi astfel încât să poți să faci o alegere conștientă. Deosebirea dintre ignoranța vinovată și ignoranța invincibilă o poate face numai Cel care cunoaște inimile.

Citat:
Dar nu veți găsi nici un catehism catolic (contemporan, cel puțin) care să afirme că ajung în iad.
Aveți dreptate. Magisteriul contemporan fie evită subiectul, fie îl tratează în termeni de speranță. Dar de afirmat că micuții nebotezați ajung în Rai, niciun Papă și niciun Conciliu nu a îndrăznit să afirme. Biserica este legată să predice ceea ce i s-a transmis și nu altceva, nici mai mult decât i s-a transmis.
Pe de altă parte, magisteriul mai vechi a afirmat (inclusiv prin documente papale) că nebotezații ajung în iad.


Citat:
Deci să înțeleg că suntem îndemnați, prin Catehism, să sperăm împotriva Crezului ?
Da. Practic, speranța noastră este că Isus a evitat să spună întregul adevăr atunci când a spus că nu se vor mântui cei care nu vor renaște din apă și din duh. Este, totuși, o asemenea speranță licită ? Da, fiindcă nimeni nu poate greși crezând prea mult, sperând prea mult, iubind prea mult.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.02.2011, 20:18:24
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Pe de altă parte, magisteriul mai vechi a afirmat (inclusiv prin documente papale) că nebotezații ajung în iad.

Practic, speranța noastră este că Isus a evitat să spună întregul adevăr atunci când a spus că nu se vor mântui cei care nu vor renaște din apă și din duh.
Înseamnă că avem niște grave contradicții - pentru că la ora actuală, Catehismul afirmă explicit că se pot mântui și cei nebotezați (chiar dacă nu copiii). Se duce oare pe apa sâmbetei logica, infailibilitatea, încrederea în cuvântul Mântuitorului ?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Este, totuși, o asemenea speranță licită ? Da, fiindcă nimeni nu poate greși crezând prea mult, sperând prea mult, iubind prea mult.
Din fericire, prin această ultimă constatare ați dat, cu anticipație, răspunsul cuvenit (așa cred eu) la întrebările mele de mai sus. Aici stă toată frumusețea și Adevărul creștinismului.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.02.2011, 10:32:30
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Practic, speranța noastră este că Isus a evitat să spună întregul adevăr atunci când a spus că nu se vor mântui cei care nu vor renaște din apă și din duh.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Înseamnă că avem niște grave contradicții - pentru că la ora actuală, Catehismul afirmă explicit că se pot mântui și cei nebotezați (chiar dacă nu copiii). Se duce oare pe apa sâmbetei logica, infailibilitatea, încrederea în cuvântul Mântuitorului ?
Iisus nu a spus ca nu se vor mantui cei ce nu vor renaste din apa si din Duh, ci a spus exact asa:

Ioan 3, 5
"De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu."

El face distinctie intre Rai si Imparatia Lui Dumnezeu, daca suntem atenti la dialogul de pe Cruce:

Luca 23
42. Și zicea lui Iisus: Pomenește-mă, Doamne, când vei veni în împărăția Ta.
43. Și Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai.

Deci se pare ca talharul s-a mantuit, insa nu a ajuns in Imparatia Lui Hristos, ci in Rai. Pentru ca in Imparatia Cerurilor ajung numai cei desavarsiti, cei nevinovati ca pruncii, cei saraci in pacate.

Se face confuzie intre Imparatia Cerurilor si Rai. Sau se spune ca Raiul face parte din Imparatia Cerurilor. Daca ar fi asa, atunci sa-mi spuneti mie cine va ajunge acolo daca Hristos ne spune atat de clar:

Luca 7, 28
Între cei născuți din femei, nimeni nu este mai mare decât Ioan; dar cel mai mic în împărăția lui Dumnezeu este mai mare decât el.

Iar cuvantul Mantuitorului este adevarat.

Mai mult, in cele noua Fericiri ni se spune ca pamantul va fi mostenit de catre cei blanzi. In Apocalipsa lui Ioan i se reveleaza ca va fi un Cer nou si un Pamant nou, facand distinctie intre aceste doua spatii existentiale.

Deci treaba este mai complicata decat pare la prima vedere. Desavarsirea si vederea Lui Dumnezeu față catre Față este mult mai mult decat mantuirea, mantuire inteleasa ca o izbavire de duhurile rele care ne leaga si de care suntem legati prin lanturile pacatelor. Iar daca o parte din ingerii decazuti au fost aruncati pe pamant amestecandu-si interesele cu oamenii (ceilalti au ajuns direct in Iad), pe pamantul cel nou nu vor mai avea acces fiind izolati pentru totdeauna in imparatia lor cea intunecata, unde se vor manifesta in voie impreuna cu cei care le-au impartasit filosofia existentiala.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 07.02.2011, 16:13:24
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Deci se pare ca talharul s-a mantuit, insa nu a ajuns in Imparatia Lui Hristos, ci in Rai.
E și comic și trist să constat că distincția dintre purgatoriu și rai/iad este considerată heterodoxă, în schimb distincția de acest fel, între împărăția lui Dumnezeu și rai este considerată ortodoxă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.02.2011, 22:49:01
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
nimeni nu poate greși crezând prea mult, sperând prea mult, iubind prea mult.
Ce frumos! Asta mi-a placut foarte mult. Este citat din clasicii in viata (MD) sau altcineva? ;-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Exista o rugaciune care o putem zice inainte de a citi din Sfanta Scriptura? mela me Rugaciuni 6 10.04.2014 20:28:30
Sfanta Scriptura EDI Despre Sfanta Scriptura 0 09.06.2008 14:19:49
Sfanta Scriptura danyel Despre Sfanta Scriptura 22 12.11.2007 23:39:18
Sfanta Scriptura Dodi Despre Sfanta Scriptura 6 24.03.2007 03:27:38