Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.02.2011, 19:35:43
NeInocentiu's Avatar
NeInocentiu NeInocentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.02.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 302
Implicit

Daca patriarhul (banuiesc ca nu e considerat infailibil) vrea sa schimbe cinstirea duminicii cu cinstirea sambetei cine si cum i se poate opune ?

As intreba acelasi lucru si in cazul papei, dar el e considerat infailibil deci nu e posibil (din punct de vedere catolic) ca el sa faca asa ceva.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.02.2011, 22:46:49
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de NeInocentiu Vezi mesajul
Daca patriarhul (banuiesc ca nu e considerat infailibil) vrea sa schimbe cinstirea duminicii cu cinstirea sambetei cine si cum i se poate opune ?
Cinstirea duminicii ca zi de odihna nu a impus-o o persoana sau un grup de persoane, ci a fost practicata de Biserica de la bun inceput (in pofida teoriilor unora...). Asa ca nu poate decide un singur om ce zi de odihna sa aibe crestinii.

In Biserica Ortodoxa nu exista suprematia unei persoane din conducere asupra tuturor celorlalti. Un patriarh ortodox nu poate sa faca ce vrea el si cum vrea el si cand vrea el, doar pentru ca el este "seful".

Daca un patriarh ar vrea sa schimbe cinstirea duminicii, i se va opune intreaga Biserica; iar Sinodul il va scoate din functie sau chiar din episcopat. Adica pur si simplu va pierde functia de patriarh si treapta clericala, redevenind mirean.
Daca totusi Sinodul nu il va scoate din functie si din cler, ar ramane un Sinod al nimanui, fiindca restul membrilor Bisericii va refuza sa mai recunoasca autoritatea acelui Sinod si fie va urma pe acei ierarhi care respecta asezamintele Bisericii, fie va cere sa i se dea ierarhi din alta Biserica nationala, care sa pastreze randuielile credintei.
Solutii sunt destule.

Citat:
În prealabil postat de NeInocentiu Vezi mesajul
As intreba acelasi lucru si in cazul papei, dar el e considerat infailibil deci nu e posibil (din punct de vedere catolic) ca el sa faca asa ceva.
Pai, pe baza infailibilitatii, Papa poate decide de unul singur ce sa schimbe si cum; numai ca in cazul problemei duminicii, ar pati mai rau decat un patriarh ortodox, fiindca ar avea loc o noua miscare de reforma... si nici un Papa nu cred ca vrea sa fie mentorul unui alt Luther...
Reply With Quote
  #3  
Vechi 01.03.2011, 08:55:46
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.871
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Cinstirea duminicii ca zi de odihna nu a impus-o o persoana sau un grup de persoane, ci a fost practicata de Biserica de la bun inceput (in pofida teoriilor unora...). Asa ca nu poate decide un singur om ce zi de odihna sa aibe crestinii.

In Biserica Ortodoxa nu exista suprematia unei persoane din conducere asupra tuturor celorlalti. Un patriarh ortodox nu poate sa faca ce vrea el si cum vrea el si cand vrea el, doar pentru ca el este "seful".

Daca un patriarh ar vrea sa schimbe cinstirea duminicii, i se va opune intreaga Biserica; iar Sinodul il va scoate din functie sau chiar din episcopat. Adica pur si simplu va pierde functia de patriarh si treapta clericala, redevenind mirean.
Daca totusi Sinodul nu il va scoate din functie si din cler, ar ramane un Sinod al nimanui, fiindca restul membrilor Bisericii va refuza sa mai recunoasca autoritatea acelui Sinod si fie va urma pe acei ierarhi care respecta asezamintele Bisericii, fie va cere sa i se dea ierarhi din alta Biserica nationala, care sa pastreze randuielile credintei.
Solutii sunt destule.



Pai, pe baza infailibilitatii, Papa poate decide de unul singur ce sa schimbe si cum; numai ca in cazul problemei duminicii, ar pati mai rau decat un patriarh ortodox, fiindca ar avea loc o noua miscare de reforma... si nici un Papa nu cred ca vrea sa fie mentorul unui alt Luther...
Felicitari pentru acest raspuns!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 01.03.2011, 19:08:12
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Unde scrie ca Dumnezeu a facut lumea incepand de duminica sau de luni ?

Hristos reinnoieste creatia prin jertfa si mai ales prin invierea sa. A-l urma pe Hristos inseamna a vedea ceva mai departe decat litera legii: inseamna a vedea duhul ei. fiindca litera ucide, insa duhul face viu.

Intruparea Fiului si Invierea Lui depasesc formalismul sambetist.
Nu cred ca Dumnezeu care pe Fiul Sau cel Unul Nascut l-a dat sa fie batut in cuie pe cruce vrea sa ne bata si pe noi in cuie de o zi care , raportata la Hristos, are doar semnificatia sederii trupului sau in mormant.
Crestinul se raporteaza mai intai la Hristos. Hristos e mai aproape de mine decat a fost Moise de rugul aprins. Vechiul Testament este in primul rand calauza spre Hristos, iar nu codul penal (crestin). Pentru mozaici, o fi si cod penal.
Daca il urmez pe Hristos, imi convine mai mult sa inviez cu el duminica decat sa stau in mormantul sambetei fara el.
Conform VT, cel care nu tinea sambata trebuia omorat. Daca Hristos schimba aceasta lege, inseamna ca ne da voie sa tinem duminica fara sa fim pedepsiti de Dumnezeu.
Hristos nu se supara daca cei care cred in dumnezeirea lui, in Invierea lui si in faptul ca El este Mantuitorul tin duminca drept zi de odihna, fiindca pe crestini ii mantuieste El, iar nu Moise.

In plus, crestinismul s-a deosebit de la inceput de iudaism prin tinerea duminicii ca zi de odihna.
Numai iudaizantii incercau sa slujeasca la doi domni si incercau sa tina SI sambata, sa se taie imprejur si alte chestii care nu-i faceau nici mozaici, nici crestini.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 01.03.2011, 20:57:32
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.871
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Unde scrie ca Dumnezeu a facut lumea incepand de duminica sau de luni ?

Hristos reinnoieste creatia prin jertfa si mai ales prin invierea sa. A-l urma pe Hristos inseamna a vedea ceva mai departe decat litera legii: inseamna a vedea duhul ei. fiindca litera ucide, insa duhul face viu.

Intruparea Fiului si Invierea Lui depasesc formalismul sambetist.
Nu cred ca Dumnezeu care pe Fiul Sau cel Unul Nascut l-a dat sa fie batut in cuie pe cruce vrea sa ne bata si pe noi in cuie de o zi care , raportata la Hristos, are doar semnificatia sederii trupului sau in mormant.
Crestinul se raporteaza mai intai la Hristos. Hristos e mai aproape de mine decat a fost Moise de rugul aprins. Vechiul Testament este in primul rand calauza spre Hristos, iar nu codul penal (crestin). Pentru mozaici, o fi si cod penal.
Daca il urmez pe Hristos, imi convine mai mult sa inviez cu el duminica decat sa stau in mormantul sambetei fara el.
Conform VT, cel care nu tinea sambata trebuia omorat. Daca Hristos schimba aceasta lege, inseamna ca ne da voie sa tinem duminica fara sa fim pedepsiti de Dumnezeu.
Hristos nu se supara daca cei care cred in dumnezeirea lui, in Invierea lui si in faptul ca El este Mantuitorul tin duminca drept zi de odihna, fiindca pe crestini ii mantuieste El, iar nu Moise.

In plus, crestinismul s-a deosebit de la inceput de iudaism prin tinerea duminicii ca zi de odihna.
Numai iudaizantii incercau sa slujeasca la doi domni si incercau sa tina SI sambata, sa se taie imprejur si alte chestii care nu-i faceau nici mozaici, nici crestini.
prietene Adrian ai mare dreptate!
Adventistii se fac ca nu vad in biblie faptul ca Moise a randuit ca ziua a 7-a (ziua odihnei) sa fie sambata dar nu si Dumnezeu.Nicaieri in biblie nu zice ca Dumnezeu s-a odihnit sambata.Mai mult,Hristos zice ca Dumnezeu lucreaza sambata (Ioan 5:17-19).Asa cum bine zice Hristos in aceste versete (Ioan 5:17) Fiul face tot ceea ce vede pe Tatal facand.Daca Treimea lucreaza sambata, este absurd ca noi (fii ai Tatalui) sa ne odihnim sambata.Oriunde in lume, cel care da primul exemplu copiilor este parintele.Cu atat mai mult Tatal ceresc.
Mai mult,la sinodul pe care l-au tinut apostolii in Ierusalim in legatura cu legea lui Moise ce au stabilit atunci cand crstinii proveniti din farisei cereau ca noii crstini sa se taie imprejur si pazeasca legea lui Moise( Fapte Ap.15:5)? Crestinii nu trebuie sa mai tina din legea lui Moise decat atat: sa se fereasca de cele jertfite idolilor,de sange si de desfranare (Fapte Ap.15:28-29).Nu pomeneste NIMIC de sambata!
Asta nu vor sa inteleaga adventistii
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.03.2011, 22:24:20
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zacheu Vezi mesajul
In Sfanta Scriptura scrie ca Dumnezeu a inceput facerea lumii, in prima zi a saptsamanii. Tot in Sfanta Scriptura scrie ca Dumnezeu a binecuvantat si sfintit ziua a saptea si S-a odihnit in ea (ca pilda pentru noi).
In ce versete scrie ca "in prima zi a saptamanii, duminica, a facut Dumnezeu cerul si pamantul" ??
Eu stiu ca scrie "La inceput (sau: intru inceput _ en arhe ) a facut Dumnezeu cerul si pamantul (...). Si a fost seara si a fost dimineata. Ziua una (hemera mia)."

Nu zice ca a fost duminica, nu zice ca a fost luni...

Citat:
În prealabil postat de zacheu Vezi mesajul
Atat eu cat si dvs. stim foarte bine ca ziua intaia a saptamanii este duminica iar ziua a saptea este sambata. Cred ca totul este clar.
De acord. Duminica este ziua intaia a saptamanii dupa socoteala evreiasca. Fiindca urma dupa sabatul lor.


Citat:
În prealabil postat de zacheu Vezi mesajul
Numiti formalism, manifestarea dragostei fata de Dumnezeu, prin pazirea poruncilor Lui? "Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui" (1 Ioan 5:3).
Poruncile lui Hristos sunt: "sa-l iubesti pe Domnul Dumnezeul tau... si pe aproapele tau ca pe tine insuti". Promit ca daca am sa ajung sa pot sa fac acest lucru, am sa ma gandesc serios la posibilitatea de a tine sambata ca zi de odihna. Pana atunci, as vrea ca Hristos sa vina la mine prin usile incuiate ale sufletului meu, asa cum a venit la ucenicii adunati de frica iudeilor...
(cumva a venit sambata ? Nu prea... A venit duminica, in chiar ziua invierii... asa ca prima zi in care intra el prin usile incuiate ale celor care se vor urmatorii lui e duminica...
Si cum eu il astept pe Hristos, iar nu pe Moise, fac si eu ca apostolii: ma adun duminica si stau incuiat, de frica iudeilor... care s-au odihnit sambata si pornesc la vanatoare de crestini duminica...).

Citat:
În prealabil postat de zacheu Vezi mesajul
Hristos nu a schimbat nici o lege din Cele 10 Porunci. Ceea ce a schimbat, este faptul ca a adus iertarea si puterea de indreptare. "si oricine crede in EL, este iertat prin EL de toate lucrurile de care n-ati putut fi iertati prin legea lui Moise" (Fapte 13:39)
La Fapte 13, 38-39 scrie asa:

"Cunoscut deci sa va fie voua, barbati frati, ca prin Acesta [ Hristos] vi se vesteste iertarea pacatelor si ca, de toate cate n-ati putut sa va indreptati in Legea lui Moise, intru Acesta tot cel ce crede se indrepteaza."

Dar oricum ati lua traducerea, a dvs. sau cea ortodoxa, este clar ca din tinerea sambetei conform legii lui Moise nu a venit nici indreptare, nici iertare.

Citat:
În prealabil postat de zacheu Vezi mesajul
Daca dvs., pana astazi, ati incalcat cu buna stiinta porunca lui Dumnezeu (cum ar fi porunca a patra), este momentul sa va pocaiti pentru acest lucru. Hristos nu va ucide cu pietre ci va iarta si va spune "dute si nu mai pacatui".
N-am incalcat nici o porunca. doar ca am profitat de libertatea cea noua intru Hristos si nu l-am redus pe Hristos la porunca, ci am adaptat porunca la Hristos. E simplu pentru crestini, dar e complicat pentru iudei.

Citat:
În prealabil postat de zacheu Vezi mesajul
Hristos se supara cand cinstirea Invierii Lui este redusa la pazirea unei zile despre care El nu a spus nimic (nici dupa ce a Inviat).
Doar nu credeti ca la crestini se reduce cinstirea Invierii lui Dumnezeu la pazirea unei zile ???
Dar la dvs. cum se cinsteste invierea lui Hristos ? Caci El a inviat duminica, iar dvs. negati caracterul sacramental al Invierii respingand atat duminica, precum si respingand sarbatoarea Pastilor.

Citat:
În prealabil postat de zacheu Vezi mesajul
La inceput, crestinii au pazit ziua a saptea (sambata) O spune atat Sfanta Scriptura cat si istoria (inclusiv cea scrisa de ortodocsi).
Aratati-mi unde scrie explicit in Scriptura "crestinii pazesc sambata".

In Faptele apostolilor, scrie ca Pavel si Barnaba umblau si predicau sambata in Antiohia Pisidiei in primul rand comunitatii evreiesti, care venea sambata la sinagoga. Era ocazia cea mai buna pentru cei doi apostoli de a se adresa cat mai multor oameni. Nu scrie ca ei predicau tinerea sambetei ca zi de odihna !
Si cei dintre "neamuri" profitau si ei de faptul ca aceste intruniri se faceau sambata. Caci in restul timpului, evreii umblau cu treburi, nu isi lasau afacerile ca sa-i asculte pe apostoli. Iar eficienta lucrarii apostolice, productivitatea muncii ca sa folosim un termen tehnic, era mult mai ridicata cand aveau un auditoriu numeros, decat daca ar fi umblat ca iehovistii din usa in usa.
Dar de la a aplica o metoda de tactica a kerygmei apostolice si pana la a afirma ca prin faptul ca apostolii tineau sabatul=odihna (SI) sambata, e o distanta mai mult decat astronomica.

Iar in istorie (scrisa de ortodocsi sau nu, pana in sec. 19) scrie clar ca doar membrii unor anumite grupari para-crestine, adica eretice, tineau sambata ca zi de odihna.
Daca ati auzit de Sf. Iustin martirul, sau de Sf. Irineu de Lugdunum, sau de Eusebiu de Cezareea, si daca ati citi scrierile lor, n-ati mai sustine enormitatea ca in istoria crestinismului primar scrie ca se tinea sambata ca zi de odihna.
Aceasta "istorie" a sambetei ca zi de odihna crestina, precum si ideea ca un om, fie el si imparatul imperiului roman, a schimbat ziua de odihna crestina printr-un decret si ca toti s-au supus ca niste mecanisme, au inventat-o fondatorii de culte neo-protestante din sec. 19-20.

Cititi si altceva decat E. White si veti cunoaste adevarul. Iar adevarul va va face liber.

Citat:
În prealabil postat de zacheu Vezi mesajul
Deosebirea dintre crestini si iudaizanti este alta: crestinii pazeau poruncile lui Dumnezeu iar iudaizantii se taiau imprejur. Sfantul Apostol Pavel ne spune: "Taierea imprejur nu este nimic si netaierea imprejur nu este nimic, ci pazirea poruncilor lui Dumnezeu."(1 Corinteni 7:19)
La problema aceasta a raspuns Stefan Florin.
Dar reiau: crestinii proveniti dintre pagani (ne-iudei, ne-evrei) nu aveau nici un fel de zi de sabat, adica de odihna. Si la sinodul apostolic, apostolii nu le spun acestora nimic despre vreo sambata... fiindca nu era in practica Bisericii lui Hristos.
Caci mai conteaza si practica Bisericii. Iar la autorii mai sus citati apare clar mentiunea ca ziua crestina de odihna este duminica.
(Autorii au trait in secolul 2: Iustin a murit in 165, Irineu cam in anul 200... dar inainte de ei au mai fost si altii: Ignatie Teoforos, Policarp al Smirnei...contemporani cu unii dintre apostoli).

Si Apostolii nu au scris epistolele ca pe un cod penal, impartit pe capitole, sectiuni si paragrafe.

Urmariti textul in plenitudinea lui:

"Taierea imprejur nu este nimic; si netaierea imprejur nu este nimic, ci paza poruncilor lui Dumnezeu. Fiecare, in chemarea in care a fost chemat, in aceasta sa ramana. Ai fost chemat fiind rob? Fii fara grija. Iar de poti sa fii liber, mai mult foloseste-te! Caci robul, care a fost chemat in Domnul, este un liberat al Domnului. Tot asa cel chemat liber este rob al lui Hristos. Cu pret ati fost cumparati. Nu va faceti robi oamenilor. Fiecare, fratilor, in starea in care a fost chemat, in aceea sa ramana inaintea lui Dumnezeu."

Asta e problema, ca eu sunt rob al lui Hristos, si ma tin dupa acest Stapan. Iudeii in pustiu s-au tinut dupa Moise, dar au cartit impotriva lui. Si eu mai cartesc impotriva lui Hristos, dar ma tin dupa EL.
A inviat el duminica ? Si a inviat in alta zi decat cea in care si-au pus nadejdea iudeii ? Atunci ma bucur de ziua aceea. Acela e sabatul meu.

Last edited by AdrianAamz; 02.03.2011 at 09:58:26.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 05.03.2011, 09:18:30
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
In ce versete scrie ca "in prima zi a saptamanii, duminica, a facut Dumnezeu cerul si pamantul" ??
Eu stiu ca scrie "La inceput (sau: intru inceput _ en arhe ) a facut Dumnezeu cerul si pamantul (...). Si a fost seara si a fost dimineata. Ziua una (hemera mia)."

Nu zice ca a fost duminica, nu zice ca a fost luni...
Afirmația literală din Facerea 1,5: „seară a fost (cu orele următoare ale nopții), dimineață a fost (cu ceasurile care au urmat ale zilei): ziua întâi” este în mod clar o descriere a unei zile astronomice, adică, o zi cu durata de 24 de ore. Ea este echivalentul compusului ebraic de mai târziu [עֶרֵ֣ב בּקֶר] „seară-dimineață” din Daniel 8,14, și a cuvântului grecesc al lui Pavel, [νυχθήμερον], tradus „o noapte și o zi” (2 Cor. 11,25). De aceea, evreii care nu au pus niciodată la îndoială înțelesul acestei expresii, începeau ziua la apus și o sfârșeau la începutul apusului următor (Lev.23,32; Deut. 16,6). În plus, limbajul poruncii a IV-a nu lasă nicio umbră de îndoială că seara și dimineața raportului Creației sunt părți componente ale unei zile terestre. Porunca aceasta, referindu-se în cuvinte clare la săptămâna Creației, declară: „fiindcă'n șase zile a făcut Domnul cerul și pământul, marea și toate cele ce sunt într'însele, iar în ziua a șaptea S'a odihnit. De aceea a binecuvântat Dumnezeu ziua a șaptea și a sfințit-o.” (Facerea 20,11).

Tenacitatea cu care vreți să ștergeți porunca a IV-a vă pune în poziția de a face și din raportul Creației un mit și aruncându-vă iremediabil în zona ateist-darwinistă. Ziua întâia a Creației a fost prima zi a săptămânii etalon, astfel că azi ziua întâia e duminică, iar a șaptea e sâmbătă. Lucru pe care-l recunoaște [în sfârșit] și Biserica Ortodoxă Română. Vreți să faceți notă separată de ea?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 10.03.2011, 15:59:19
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Afirmația literală din Facerea 1,5: „seară a fost (cu orele următoare ale nopții), dimineață a fost (cu ceasurile care au urmat ale zilei): ziua întâi” este în mod clar o descriere a unei zile astronomice, adică, o zi cu durata de 24 de ore. Ea este echivalentul compusului ebraic de mai târziu [עֶרֵ֣ב בּקֶר] „seară-dimineață” din Daniel 8,14, și a cuvântului grecesc al lui Pavel, [νυχθήμερον], tradus „o noapte și o zi” (2 Cor. 11,25). De aceea, evreii care nu au pus niciodată la îndoială înțelesul acestei expresii, începeau ziua la apus și o sfârșeau la începutul apusului următor (Lev.23,32; Deut. 16,6). În plus, limbajul poruncii a IV-a nu lasă nicio umbră de îndoială că seara și dimineața raportului Creației sunt părți componente ale unei zile terestre. Porunca aceasta, referindu-se în cuvinte clare la săptămâna Creației, declară: „fiindcă'n șase zile a făcut Domnul cerul și pământul, marea și toate cele ce sunt într'însele, iar în ziua a șaptea S'a odihnit. De aceea a binecuvântat Dumnezeu ziua a șaptea și a sfințit-o.” (Facerea 20,11).

Tenacitatea cu care vreți să ștergeți porunca a IV-a vă pune în poziția de a face și din raportul Creației un mit și aruncându-vă iremediabil în zona ateist-darwinistă. Ziua întâia a Creației a fost prima zi a săptămânii etalon, astfel că azi ziua întâia e duminică, iar a șaptea e sâmbătă. Lucru pe care-l recunoaște [în sfârșit] și Biserica Ortodoxă Română. Vreți să faceți notă separată de ea?
Eu am intrebat unde scrie in Biblie ca Dumnezeu a facut lumea in ziua de duminica sau de luni ?
Zice de seara, de dimineata, si de un numar de zile, nedenumite ci doar numerotate.

Raspunsul dvs. nu se refera la aceasta problema. Si nici nu scrie in Biblie ca ziua avea pe vremea aceea 24 de ore. Nu stiu daca stiti, dar a existat o epoca primara a existentei planetei Pamant in care perioadele de rotatie si de revolutie ale acesteia erau diferite de cele de azi. Oricum, nu are importanta.

Dumnezeu binecuvinteaza si sfinteste ce vrea El. Si cand vrea El. Unii au ramas cu binecuvantarea si sfintirea iudaica, altii au intrat in binecuvantarea si sfintirea crestina.

Biserica Ortodoxa (de oriunde, nu doar cea din Romania) nu a negat niciodata ca expresia din Evanghelii "prima zi a saptamanii", referitoare la ziua invierii lui Hristos, s-ar referi la alta zi decat duminica. Asa ca BOR nu "recunoaste" ca la tribunal, ci doar pune niste lucruri la punct prin informare, iar nu prin ceea ce vreti dvs. sa insinuati ca ar fi o rectificare a vreunei erori.

In plus, nu inteleg de ce atata agatare de Biserica Ortodoxa Romana, de parca celelalte Biserici care alcatuiesc Ortodoxia ar fi ceva inferior sau neglijabil.
Pe langa asta, eu apartin canonic de Biserica Eladei.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 10.03.2011, 16:19:42
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Am mai spus: Hristos nu se reduce la o porunca, ci porunca se adapteaza la Hristos _ asa cum si iudeii (care au vrut sa fie) crestinati s-au adaptat la Hristos, asa cum si paganii crestinati s-au adaptat la Hristos.

Hristos nu a infiintat o inchisoare religioasa guvernata in mod rigid de o carte tip regulament de organizare si functionare. El a intemeiat Biserica Sa, pe care a dotat-o in primul rand nu cu articole si paragrafe de lege, ci cu libertatea harului, libertate care pana atunci lipsise din mediul in care a aparut Vechiul Testament, si har care pana atunci fusese dat doar in mod exceptional unor persoane izolate, iar nu intregii institutii religioase iudaice.

Hristos a fost prigonit si hartuit pentru netinerea sambetei, acum e prigonita si hartuita Biserica lui Hristos _ ceea ce e si logic, fiindca: "Hristos este cap Bisericii, trupul Sau, al carui mantuitor si este", iar "Biserica se supune lui Hristos".

Daca Biserica si-a permis sa aibe un nou Testament, altul decat cel mostenit din iudaism, evident ca si-a permis si sa transfere ziua de odihna din sambata lui Moise in duminica lui Hristos. Fiindca Mantuitorul este Hristos, iar nu Moise.


Cu aceasta postare, consider ca a continua aceasta discutie este vanare de vant pentru mine.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 10.03.2011, 16:58:29
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Eu am intrebat unde scrie in Biblie ca Dumnezeu a facut lumea in ziua de duminica sau de luni ?
Zice de seara, de dimineata, si de un numar de zile, nedenumite ci doar numerotate.
Iar numerotarea se oprește în ziua a 7-a care e proclamată "de odihnă", deoarece în aceasta Dumnezeu S-a odihnit. Mai e nevoie s-o numim sâmbătă? Nici nu cred că e necesar. De fapt, noi adventiștii o numim Sabat -așa cum a numit-o și Iisus. Un lucru e cert: aceasta nu este duminica!

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Raspunsul dvs. nu se refera la aceasta problema. Si nici nu scrie in Biblie ca ziua avea pe vremea aceea 24 de ore. Nu stiu daca stiti, dar a existat o epoca primara a existentei planetei Pamant in care perioadele de rotatie si de revolutie ale acesteia erau diferite de cele de azi. Oricum, nu are importanta.
Oricum, are importanță! Căci dacă zilele Creației au durat milioane de ani, sunteți la un pas de darwinism și nu aveți nicio resposabilitate față de sabat (rămâne să vedeți cum rezolvați cu duminica).
Iar dacă zilele aveau 24,01 ore, chiar nu are importanță pentru mine, deoarece după "seară" urma "dimineață" - sabatul începând în seara zilei a 6-a săptămânii. Mă întreb însă, ce rost a avut atunci ca Inspirația Divină să mai vorbească de "seară" și "dimineață" mai ales în condițiile în care la început nu exista soare. Oare nu pentru că Dumnezeu a creat mai întâi timpul/ziua?

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Dumnezeu binecuvinteaza si sfinteste ce vrea El. Si cand vrea El. Unii au ramas cu binecuvantarea si sfintirea iudaica, altii au intrat in binecuvantarea si sfintirea crestina.
Complet ilogic! Când Dumnezeu a binecuvântat și sfințit ziua a șaptea, nu exista "sfințire iudaică". Și da: "Dumnezeu binecuvintează și sfințește ce vrea El". Însă a ales să binecuvinteze și să sfințească ziua a șaptea a săptămânii. Și nu pe întâia.

Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz Vezi mesajul
Biserica Ortodoxa (de oriunde, nu doar cea din Romania) nu a negat niciodata ca expresia din Evanghelii "prima zi a saptamanii", referitoare la ziua invierii lui Hristos, s-ar referi la alta zi decat duminica. Asa ca BOR nu "recunoaste" ca la tribunal, ci doar pune niste lucruri la punct prin informare, iar nu prin ceea ce vreti dvs. sa insinuati ca ar fi o rectificare a vreunei erori.
Bine că a pus în sfârșit "la punct", cinste ei! Discuțiile și patimile pe care le-a declanșat în sânul ei, sunt semne că totuși a existat pe undeva o eroare. Ori că veacuri la rând s-a alimentat o concepție eronată: cum că duminica ar fi ziua a șaptea.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Saptamana Patimilor admin Sfintele Pasti - Invierea Domnului 71 04.05.2013 16:00:01
Prima Duminica dupa Pasti? georgeval Diverse Sarbatori 4 09.05.2011 16:24:33
Saptamana branzei florinrusu Nunta 5 20.02.2009 09:14:12
Prima ninsoare!... silverstar Generalitati 9 24.11.2008 17:49:12
Saptamana Patimilor iosif Din Noul Testament 21 23.04.2008 12:56:11