Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.02.2011, 11:07:33
ludovic ludovic is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.01.2011
Mesaje: 90
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Vorbirea în limbi este o charismă (un dar gratuit) oferit de Dumnezeu unor oameni de a rosti lucruri în limbi pe care ei nu le cunosc. Spre exemplu, dacă m-aș adresa unui indian, aș vorbi prin semne, prespunând că nu cunoaște engleza. Dar, dacă i-aș vorbi perfect în limba urdu, limbă din care nu cunosc nici un cuvânt și nu am învățat niciodată, astfel încât el să înțeleagă ce îi spun, s-ar putea spune că vorbesc în limbi.
Vorbirea in limbi este atunci cand tu vorbesti in limba ta si indianul te intelege perfect(in limba lui). Exemplul asta apare in Faptele Apostolilor, cand cei carora le vorbea Petru intelegeau fiecare in limba lui.
  #2  
Vechi 28.02.2011, 11:40:31
Iosif77 Iosif77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.01.2011
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Vorbirea în limbi este o charismă (un dar gratuit) oferit de Dumnezeu unor oameni de a rosti lucruri în limbi pe care ei nu le cunosc.
Citat:
În prealabil postat de ludovic Vezi mesajul
Vorbirea in limbi este atunci cand tu vorbesti in limba ta si indianul te intelege perfect(in limba lui). Exemplul asta apare in Faptele Apostolilor, cand cei carora le vorbea Petru intelegeau fiecare in limba lui.
Perfect adevarat ce afirmati.
Descrieti insa doar un segment al utilizarii darului vorbirii in limbi: comunicarea cu oamenii.

Mai este o dimensiune: comunicarea cu Dumnezeu prin intermediul vorbirii in limbi.
Sfantul Apostol Pavel preciza in 1 Corinteni 14:2 - Pentru că cel ce vorbește într-o limbă străină nu vorbește oamenilor, ci lui Dumnezeu; și nimeni nu-l înțelege, fiindcă el, în duh, grăiește taine.

Exista deci si urmatorul caz:
- cineva vorbeste in limbi lui Dumnezeu. Iar indianul nu intelege nimic.

Last edited by Iosif77; 28.02.2011 at 11:54:11.
  #3  
Vechi 28.02.2011, 12:19:49
FiulRisipitor's Avatar
FiulRisipitor FiulRisipitor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 657
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru FiulRisipitor
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iosif77 Vezi mesajul
Mai este o dimensiune: comunicarea cu Dumnezeu prin intermediul vorbirii in limbi.
Sfantul Apostol Pavel preciza in 1 Corinteni 14:2 - Pentru că cel ce vorbește într-o limbă străină nu vorbește oamenilor, ci lui Dumnezeu; și nimeni nu-l înțelege, fiindcă el, în duh, grăiește taine.

Exista deci si urmatorul caz:
- cineva vorbeste in limbi lui Dumnezeu. Iar indianul nu intelege nimic.
CONTINUARE

"6.Iar acum, fraților, dacă aș veni la voi, grăind în limbi, de ce folos v-aș fi, dacă nu v-aș vorbi - sau în descoperire, sau în cunoștință, sau în proorocie, sau în învățătură?
7. Că precum cele neînsuflețite, care dau sunet, fie fluier, fie chitară, de nu vor da sunete deosebite, cum se va cunoaște ce este din fluier, sau ce este din chitară?
8. Și dacă trâmbița va da sunet nelămurit, cine se va pregăti de război?
9. Așa și voi: Dacă prin limbă nu veți da cuvânt lesne de înțeles, cum se va cunoaște ce ați grăit? Veți fi niște oameni care vorbesc în vânt.
10. Sunt așa de multe feluri de limbi în lume, dar nici una din ele nu este fără înțelesul ei.
11. Deci dacă nu voi ști înțelesul cuvintelor, voi fi barbar pentru cel care vorbește, și cel care vorbește barbar pentru mine.
12. Așa și voi, de vreme ce sunteți râvnitori după cele duhovnicești, căutați să prisosiți în ele, spre zidirea Bisericii.
13. De aceea, cel ce grăiește într-o limbă străină să se roage ca să și tălmăcească."

Fiecare sa traga concluziile...
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog

Last edited by FiulRisipitor; 28.02.2011 at 12:32:28.
  #4  
Vechi 28.02.2011, 12:37:41
Iosif77 Iosif77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.01.2011
Mesaje: 183
Implicit

Fiindca sunt mai bagacios, trag eu primul cateva concluzii:

1. Vorbitorul in limbi se roaga. Nu e necesar ca vorbirea lui sa fie inteleasa de oameni. O intelege Dumnezeu.
2. Vorbitorul in limbi se adreseaza adunarii. Oamenii din adunare inteleg pentru ca:
a. Vorbirea lui este inteleasa prin Duhul Sfant de toti cei din auditoriul lui. Cazul din Fapte 2.
b. Vorbirea in limbi este urmata de talmacirea limbilor. 1 Corinteni 14:27
3. Vorbitorul in limbi se adreseaza adunarii dar nimeni nu intelege nimic. E creeata o stare de haos in care un vizitator neavizat concluzioneaza ca a intrat int-o casa de nebuni.

Variantele 1 si 2 sunt corecte, biblice si apostolice.
Varianta 3 este rezultatul folosirii incorecte a darului vorbirii in limbi.

In Biserica din Corint se folosea uneori darul vorbirii in limbi intr-un mod dezordonat. Pavel a pus randuiala acolo.
Varianta 3 se regaseste si astazi in unele adunari penticostale sau carismatice. Este nesesara introducerea randuielii si in aceste adunari.
  #5  
Vechi 28.02.2011, 12:50:04
FiulRisipitor's Avatar
FiulRisipitor FiulRisipitor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 657
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru FiulRisipitor
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iosif77 Vezi mesajul
1. Vorbitorul in limbi se roaga. Nu e necesar ca vorbirea lui sa fie inteleasa de oameni. O intelege Dumnezeu.
As fi curios unde se spune ca vorbirea in limbi este rugaciune? Unde foloseste Apostolul Pavel (sau altul) cuvantul "rugaciune" atunci cand este vorba de "alta limba". N-am cautat dar stiu ca penticostalii ar trebui sa aveti pregatita replica (si probabil tot rupta din context).

Citat:
În prealabil postat de Iosif77 Vezi mesajul
2. Vorbitorul in limbi se adreseaza adunarii. Oamenii din adunare inteleg pentru ca:
a. Vorbirea lui este inteleasa prin Duhul Sfant de toti cei din auditoriul lui. Cazul din Fapte 2.
b. Vorbirea in limbi este urmata de talmacirea limbilor. 1 Corinteni 14:27
Adevarat, in cazurile reale de vorbire in limbi. Ceea ce nu se poate spune despre adunarile penticostale. Nu este nimeni in stare sa inteleaga sau sa traduca. Uneori nici cel care vorbeste, dupa ce termina daca este intrebat ce a spus se balbaie de numa pana inventeaza ceva (asta daca nu e unul jmecher cu poezia facuta dinainte).

Citat:
În prealabil postat de Iosif77 Vezi mesajul
3. Vorbitorul in limbi se adreseaza adunarii dar nimeni nu intelege nimic. E creeata o stare de haos in care un vizitator neavizat concluzioneaza ca a intrat int-o casa de nebuni.

Varianta 3 se regaseste si astazi in unele adunari penticostale sau carismatice. Este nesesara introducerea randuielii si in aceste adunari.
Acel "unele" se poate traduce prin TOATE.
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog
  #6  
Vechi 28.02.2011, 18:31:46
Iosif77 Iosif77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.01.2011
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de FiulRisipitor Vezi mesajul
As fi curios unde se spune ca vorbirea in limbi este rugaciune? Unde foloseste Apostolul Pavel (sau altul) cuvantul "rugaciune" atunci cand este vorba de "alta limba". N-am cautat dar stiu ca penticostalii ar trebui sa aveti pregatita replica (si probabil tot rupta din context).
Se spune in Biblie. Daca nu ai scrie asa obraznic ti-as putea indica si referinta.
Dar asa, pot sa-ti spun doar: citeste in continuare si Jules Verne dar pune mana si mai citeste si Biblia din cand in cand.
  #7  
Vechi 28.02.2011, 20:35:34
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iosif77 Vezi mesajul
Fiindca sunt mai bagacios, trag eu primul cateva concluzii:

1. Vorbitorul in limbi se roaga. Nu e necesar ca vorbirea lui sa fie inteleasa de oameni. O intelege Dumnezeu.
2. Vorbitorul in limbi se adreseaza adunarii. Oamenii din adunare inteleg pentru ca:
a. Vorbirea lui este inteleasa prin Duhul Sfant de toti cei din auditoriul lui. Cazul din Fapte 2.
b. Vorbirea in limbi este urmata de talmacirea limbilor. 1 Corinteni 14:27
3. Vorbitorul in limbi se adreseaza adunarii dar nimeni nu intelege nimic. E creeata o stare de haos in care un vizitator neavizat concluzioneaza ca a intrat int-o casa de nebuni.

Variantele 1 si 2 sunt corecte, biblice si apostolice.
Varianta 3 este rezultatul folosirii incorecte a darului vorbirii in limbi.

In Biserica din Corint se folosea uneori darul vorbirii in limbi intr-un mod dezordonat. Pavel a pus randuiala acolo.
Varianta 3 se regaseste si astazi in unele adunari penticostale sau carismatice. Este nesesara introducerea randuielii si in aceste adunari.
si de unde stii tu ca 1 si 2b nu sunt egale cu 3... 1,2b = 3 ? care e diferenta? cum poti dovedi?

'Falsitatea acestei �vorbiri în limbi � este evidentă din frecventele neconcordante dintre prorociile pe aceeasi temă. O persoană mai putin credulă a făcut un test: a înregistrat pe bandă o prorocie si a mers cu înregistrarea la alti doi prooroci penticostali, cerându-le acestora să tălmăcească mesajul. Fiecare a produs o cu totul altă interpretare, ambele diferite de cea initială. Alteori, dacă proorocul care nu apartine de adunarea în cauză aduce atingere prin proorocia lui politicii interne a acelei adunări, pastorul adunării declară fără echivoc că vorbirea a fost nu de la Dumnezeu, ci de la satana. De asemenea, unii se folosesc de aura de prooroci pentru a-si rezolva diferendele personale cu alti membri din adunare. Asemenea fenomene sunt sesizate si de unii dintre membri, însă în loc să vadă în aceasta dovada înselătoriei, ei decid doar să se mute la o altă adunare.'
  #8  
Vechi 01.03.2011, 00:36:51
Iosif77 Iosif77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.01.2011
Mesaje: 183
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iosif77 Vezi mesajul
1. Vorbitorul in limbi se roaga. Nu e necesar ca vorbirea lui sa fie inteleasa de oameni. O intelege Dumnezeu.
2. Vorbitorul in limbi se adreseaza adunarii. Oamenii din adunare inteleg pentru ca:
a. Vorbirea lui este inteleasa prin Duhul Sfant de toti cei din auditoriul lui. Cazul din Fapte 2.
b. Vorbirea in limbi este urmata de talmacirea limbilor. 1 Corinteni 14:27
3. Vorbitorul in limbi se adreseaza adunarii dar nimeni nu intelege nimic. E creeata o stare de haos in care un vizitator neavizat concluzioneaza ca a intrat int-o casa de nebuni.

Variantele 1 si 2 sunt corecte, biblice si apostolice.
Varianta 3 este rezultatul folosirii incorecte a darului vorbirii in limbi.
Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
si de unde stii tu ca 1 si 2b nu sunt egale cu 3... 1,2b = 3 ? care e diferenta? cum poti dovedi?
Pai, in primul rand stiu din Biblie, Danut.
Dar este important ca si pentru tine Biblia sa fie Cuvantul lui Dumnezeu infailibil. Daca nu consideri Biblia ca fiind fara greseala atunci macar spune-o. Eu cred ca orice discutie teologica nu-si are logica in lipsa acestui fundament.

Deci, eu consider ca 1 e diferit de 3 si 2b e diferit de 3.
1 si 2b sunt corecte, biblice si apostolice, 3 nu este.


1. Apostolul Pavel vorbeste despre rugaciunea in limbi. 1 Corinteni 14.
a. versetul 2 - Pentru că cel ce vorbește într-o limbă străină nu vorbește oamenilor, ci lui Dumnezeu
Ce inseamna ca cineva vorbeste lui Dumnezeu, Danut?
In acceptiunea mea inseamna ca se roaga lui Dumnezeu, nu ca-i predica. Crestinii n-au ce sa-i predice lui Dumnezeu.
b. versetul 14 - Căci, dacă mă rog într-o limbă străină, duhul meu se roagă, dar mintea mea este neroditoare.
Aici Apostolul nu mai foloseste o alta expresie ci concret "ma rog". El lua in considerare posibilitatea rugaciunii in limbi. Versetul este clar, inechivoc.
c. versetul 15 Atunci ce voi face? Mă voi ruga cu duhul, dar mă voi ruga și cu mintea; voi cânta cu duhul, dar voi cânta și cu mintea.
In acest verset ma voi ruga cu duhul = ma voi ruga in limbi. Daca vei citi un verset inainte si un verset dupa, vei putea observa ca, citita in context, expresia nu poate inteleasa in nici un alt mod.
In nici un fel Apostolul Pavel NU condamna rugaciunea in limbi.
Ceea ce condamna el este faptul ca oamenii se roaga in adunare FARA sa existe talmacire.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
'Falsitatea acestei �vorbiri în limbi � este evidentă din frecventele neconcordante dintre prorociile pe aceeasi temă. O persoană mai putin credulă a făcut un test: a înregistrat pe bandă o prorocie si a mers cu înregistrarea la alti doi prooroci penticostali, cerându-le acestora să tălmăcească mesajul. Fiecare a produs o cu totul altă interpretare, ambele diferite de cea initială. Alteori, dacă proorocul care nu apartine de adunarea în cauză aduce atingere prin proorocia lui politicii interne a acelei adunări, pastorul adunării declară fără echivoc că vorbirea a fost nu de la Dumnezeu, ci de la satana. De asemenea, unii se folosesc de aura de prooroci pentru a-si rezolva diferendele personale cu alti membri din adunare. Asemenea fenomene sunt sesizate si de unii dintre membri, însă în loc să vadă în aceasta dovada înselătoriei, ei decid doar să se mute la o altă adunare.'
In 1 Corinteni 14 vorbirea in limbi era una veritabila.
Ceea ce Apostolul Pavel a condamnat in Corint NU era sarlatania, inselatoria, falsitatea darului vorbirii in limbi.
Darul era veritabil insa era folosit in neoranduiala. Aceasta era problema.

In cazul relatat de tine (real sau imaginar) este vorba despre altceva: sarlatania. In Corint nu despre asa ceva era vorba.


Variantele 1,2,3 pe care eu le dadeam erau legate de vorbirea in limbi veritabila. Spuneam ca varianta 3 este incorecta doar pentru ca darul vorbirii in limbi era practicat in dezordine.

Last edited by Iosif77; 01.03.2011 at 00:40:46.
  #9  
Vechi 01.03.2011, 18:04:26
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iosif77 Vezi mesajul
Pai, in primul rand stiu din Biblie, Danut.
Dar este important ca si pentru tine Biblia sa fie Cuvantul lui Dumnezeu infailibil. Daca nu consideri Biblia ca fiind fara greseala atunci macar spune-o. Eu cred ca orice discutie teologica nu-si are logica in lipsa acestui fundament.

Deci, eu consider ca 1 e diferit de 3 si 2b e diferit de 3.
1 si 2b sunt corecte, biblice si apostolice, 3 nu este.


1. Apostolul Pavel vorbeste despre rugaciunea in limbi. 1 Corinteni 14.
a. versetul 2 - Pentru că cel ce vorbește într-o limbă străină nu vorbește oamenilor, ci lui Dumnezeu
Ce inseamna ca cineva vorbeste lui Dumnezeu, Danut?
In acceptiunea mea inseamna ca se roaga lui Dumnezeu, nu ca-i predica. Crestinii n-au ce sa-i predice lui Dumnezeu.
b. versetul 14 - Căci, dacă mă rog într-o limbă străină, duhul meu se roagă, dar mintea mea este neroditoare.
Aici Apostolul nu mai foloseste o alta expresie ci concret "ma rog". El lua in considerare posibilitatea rugaciunii in limbi. Versetul este clar, inechivoc.
c. versetul 15 Atunci ce voi face? Mă voi ruga cu duhul, dar mă voi ruga și cu mintea; voi cânta cu duhul, dar voi cânta și cu mintea.
In acest verset ma voi ruga cu duhul = ma voi ruga in limbi. Daca vei citi un verset inainte si un verset dupa, vei putea observa ca, citita in context, expresia nu poate inteleasa in nici un alt mod.
In nici un fel Apostolul Pavel NU condamna rugaciunea in limbi.
Ceea ce condamna el este faptul ca oamenii se roaga in adunare FARA sa existe talmacire.


In 1 Corinteni 14 vorbirea in limbi era una veritabila.
Ceea ce Apostolul Pavel a condamnat in Corint NU era sarlatania, inselatoria, falsitatea darului vorbirii in limbi.
Darul era veritabil insa era folosit in neoranduiala. Aceasta era problema.

In cazul relatat de tine (real sau imaginar) este vorba despre altceva: sarlatania. In Corint nu despre asa ceva era vorba.


Variantele 1,2,3 pe care eu le dadeam erau legate de vorbirea in limbi veritabila. Spuneam ca varianta 3 este incorecta doar pentru ca darul vorbirii in limbi era practicat in dezordine.
cum ramane cu 2b? cum imi demonstrezi ca , cazul 2b este vorbire in limbi veritabila?si cu privire la varianta 1,despre ce fel de 'limbi' e vorba?poti sa imi dai exemple(probe video,audio) de astfel de manifestari pe care tu le consideri veritabile?
  #10  
Vechi 01.03.2011, 13:23:30
dianagroza's Avatar
dianagroza dianagroza is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.10.2010
Locație: Iasi, Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 714
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iosif77 Vezi mesajul
Perfect adevarat ce afirmati.
Descrieti insa doar un segment al utilizarii darului vorbirii in limbi: comunicarea cu oamenii.

Mai este o dimensiune: comunicarea cu Dumnezeu prin intermediul vorbirii in limbi.
Sfantul Apostol Pavel preciza in 1 Corinteni 14:2 - Pentru că cel ce vorbește într-o limbă străină nu vorbește oamenilor, ci lui Dumnezeu; și nimeni nu-l înțelege, fiindcă el, în duh, grăiește taine.

Exista deci si urmatorul caz:
- cineva vorbeste in limbi lui Dumnezeu. Iar indianul nu intelege nimic.
Pfuuu...cat de usor rupeti citatele care va convin.
Daca ce am vazut eu, adica filmuletele de pe youtube, sunt episoadele de vorbire in limbi la penticostali, sincer, e de tot rasul. E bolboroseala....
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta!
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre vorbirea cu mortii strajeru Secte si culte 2 09.04.2018 22:32:16
Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? petrut-angel Secte si culte 1534 12.03.2018 22:00:37
Vorbirea in limbi - ajutor Archangel Reguli generale de utilizare a forumului 37 03.01.2013 12:16:48
Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali gpalama Secte si culte 4 29.05.2010 21:11:29
DESPRE VORBIREA IN LIMBI Ioan_Ciobota Generalitati 4 24.03.2010 17:09:10