Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.04.2011, 15:52:26
Tangun Tangun is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.01.2011
Mesaje: 200
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Nu avem o tinta asa de "inalta", noi urmarim doar ASEMANAREA, nu contopirea, cu Fiinta Suprema. Nu ne permitem sa ne vedem atat de importanti ca sa ne egalam Fiintei perfecte. Suntem mai modesti.
Har, smerenie si jertfa de sine.
Probabil ca este greu de crezut faptul ca si cele pe care le spui mai sus sut tot o proiectie egoista. Aceasta este esenta care duce la separarea omului de Dumnezeu.
Indiferent de forma pe care o adopta la un moment dat, motorul inconstient din spatele egoului este nevoia de a-mi consolida imaginea celui care cred eu ca sunt, sinele fantomatic care a prins viata atunci cand gandirea - o mare binecuvantare si deopotriva un mare blestem - a inceput sa preia controlul si a eclipsat simpla, dar profunda bucurie a uniunii cu Fiinta, cu Sursa, cu Dumnezeu. Indiferent care este comportamentul pe care-l manifesta egoul, forta motivationala ascunsa este intotdeauna aceeasi: nevoia de a iesi in evindenta, de a fi special, de a detine controlul cumva; nevoia de putere, de atentie, si de mai mult.Si, desigur, nevoia de a avea sentimentul rupturii, ceea ce inseamna nevoia de opozitie de care dai tu dovada acum. Egoul asteapta intotdeauna cate ceva de la semeni, de la diverse conjucturi. Intotdeauna exista o ordine de zi ascunsa, un sentiment de "inca nu e indeajuns", de insuficienta si lipsa care trebuie acoperita. El foloseste oamenii si situatiile pentru a obtine ceea ce-si doreste, dar nici atunci cand reuseste nu e niciodata satisfacut pentru mult timp. Adesea intampina piedici in implinirea telurilor sale, iar in cea mai mare parte prapastia dintre "vreau" si "ceea ce este" devine o sursa constanta de suparare si suferinta. Emotia din spatele intregii activitati a egoului este teama.Teama de a fi un nimeni, teama de nonexistenta, teama de moarte. Toate activitatile au ca scop eliminarea acestei frici, dar tot ce poate face egoul vreodata este sa o disimuleze temporar cu o relatie intima, cu o noua achizitie sau cu victoria intr-o imprejurare sau alta. Iluzia nu ne va satisface niciodata. Doar adevarul a ceea ce esti cu adevarat te va elibera, atunci cand il vei realiza.
De ce exista teama? Deoarece egoul apare din identificarea cu forma, cu personalitatea, iar adanc inauntru el stie ca nicio forma nu va dura vesnic, ci toate sunt trecatoare. De aceea exista intotdeauna sentimentul nesigurantei in preajma egoului, chiar daca in exterior pare increzator.

Personalitatea; Ce roluri poate interpreta egoul? Egoul nu stie ca sursa intregii energii se afla in noi insine, asa ca el o cauta in exterior. Nu atentia fara de forma reprezentata de Prezenta o cauta el, ci el cauta atentia sub o anumita forma, ca de exemplu recunoasterea, lauda, admiratia sau doar faptul de a se face remarcat intr-un fel sau altul, de a se lua la cunostinta de existenta lui, indiferent daca e pozitiv sau negativ.
O persoana timida care se teme de atentia celorlalti nu este lipsita de ego, ci are un ego ambivalent care simultan isi doreste si se teme de atentia celorlalti. Se teme ca atentia ar putea lua forma dezaprobarii sau criticii, adica ii va diminua sentimentul de sine, in loc sa-l amplifice. Timiditatea merge adesea mana-n mana cu un concept predominant negativ despre sine, credinta persoanei ca este inadecvata. Orice sentiment de sine conceptual - faptul ca ma vad asa sau altfel - inseamna ego, acesta putand fi predominant pozitiv (sunt cel mai mare) sau negativ (sunt prea mic, nu sunt bun). In spatele fiecarui concept pozitiv despre sine sta frica de a nu fi suficient de bun. In spatele fiecarui concept negativ despre sine este ascunsa dorinta de a fi cel mai mare sau de a fi mai bun decat altii. In spatele sentimentului de superioritate si a nevoii continue de superioritate a egoului ce afiseaza siguranta de sine se afla teama inconstienta de inferioritate. Dimpotriva, egoul timid, inadaptat, care se simte inferior, nutreste o dorinta ascunsa de superioritate. Multi oameni oscileaza intre sentimente de inferioritate si sentimente de superioritate, in functie de situatiile sau persoanele cu care vin in contact. Tot ce e de facut este sa observi in tine acest lucru: ori de cate ori te simti superior sau inferior cuiva, la mijloc este egoul din tine.

Last edited by Tangun; 04.04.2011 at 15:57:19.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.04.2011, 16:06:53
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tangun Vezi mesajul
Probabil ca este greu de crezut faptul ca si cele pe care le spui mai sus sut tot o proiectie egoista. Aceasta este esenta care duce la separarea omului de Dumnezeu.
Indiferent de forma pe care o adopta la un moment dat, motorul inconstient din spatele egoului este nevoia de a-mi consolida imaginea celui care cred eu ca sunt, sinele fantomatic care a prins viata atunci cand gandirea - o mare binecuvantare si deopotriva un mare blestem - a inceput sa preia controlul si a eclipsat simpla, dar profunda bucurie a uniunii cu Fiinta, cu Sursa, cu Dumnezeu. Indiferent care este comportamentul pe care-l manifesta egoul, forta motivationala ascunsa este intotdeauna aceeasi: nevoia de a iesi in evindenta, de a fi special, de a detine controlul cumva; nevoia de putere, de atentie, si de mai mult.Si, desigur, nevoia de a avea sentimentul rupturii, ceea ce inseamna nevoia de opozitie de care dai tu dovada acum. Egoul asteapta intotdeauna cate ceva de la semeni, de la diverse conjucturi. Intotdeauna exista o ordine de zi ascunsa, un sentiment de "inca nu e indeajuns", de insuficienta si lipsa care trebuie acoperita. El foloseste oamenii si situatiile pentru a obtine ceea ce-si doreste, dar nici atunci cand reuseste nu e niciodata satisfacut pentru mult timp. Adesea intampina piedici in implinirea telurilor sale, iar in cea mai mare parte prapastia dintre "vreau" si "ceea ce este" devine o sursa constanta de suparare si suferinta. Emotia din spatele intregii activitati a egoului este teama.Teama de a fi un nimeni, teama de nonexistenta, teama de moarte. Toate activitatile au ca scop eliminarea acestei frici, dar tot ce poate face egoul vreodata este sa o disimuleze temporar cu o relatie intima, cu o noua achizitie sau cu victoria intr-o imprejurare sau alta. Iluzia nu ne va satisface niciodata. Doar adevarul a ceea ce esti cu adevarat te va elibera, atunci cand il vei realiza.
De ce exista teama? Deoarece egoul apare din identificarea cu forma, cu personalitatea, iar adanc inauntru el stie ca nicio forma nu va dura vesnic, ci toate sunt trecatoare. De aceea exista intotdeauna sentimentul nesigurantei in preajma egoului, chiar daca in exterior pare increzator.

Personalitatea; Ce roluri poate interpreta egoul? Egoul nu stie ca sursa intregii energii se afla in noi insine, asa ca el o cauta in exterior. Nu atentia fara de forma reprezentata de Prezenta o cauta el, ci el cauta atentia sub o anumita forma, ca de exemplu recunoasterea, lauda, admiratia sau doar faptul de a se face remarcat intr-un fel sau altul, de a se lua la cunostinta de existenta lui, indiferent daca e pozitiv sau negativ.
O persoana timida care se teme de atentia celorlalti nu este lipsita de ego, ci are un ego ambivalent care simultan isi doreste si se teme de atentia celorlalti. Se teme ca atentia ar putea lua forma dezaprobarii sau criticii, adica ii va diminua sentimentul de sine, in loc sa-l amplifice. Timiditatea merge adesea mana-n mana cu un concept predominant negativ despre sine, credinta persoanei ca este inadecvata. Orice sentiment de sine conceptual - faptul ca ma vad asa sau altfel - inseamna ego, acesta putand fi predominant pozitiv (sunt cel mai mare) sau negativ (sunt prea mic, nu sunt bun). In spatele fiecarui concept pozitiv despre sine sta frica de a nu fi suficient de bun. In spatele fiecarui concept negativ despre sine este ascunsa dorinta de a fi cel mai mare sau de a fi mai bun decat altii. In spatele sentimentului de superioritate si a nevoii continue de superioritate a egoului ce afiseaza siguranta de sine se afla teama inconstienta de inferioritate. Dimpotriva, egoul timid, inadaptat, care se simte inferior, nutreste o dorinta ascunsa de superioritate. Multi oameni oscileaza intre sentimente de inferioritate si sentimente de superioritate, in functie de situatiile sau persoanele cu care vin in contact. Tot ce e de facut este sa observi in tine acest lucru: ori de cate ori te simti superior sau inferior cuiva, la mijloc este egoul din tine.
Toata disertatia dvs despre egou e valabila, nu o contrazic. Dar noi nu ne identificam cu acest egou. Noi, crestinii, dorim sa restauram CHIPUL lui Dumnezeu in noi, iar acest chip nu este unul egoist sau egocentrist, din contra, e unul altruist, generos, jertfelnic. Deci dvs vorbiti, intr-adevar, despre ceva in discursul dvs, dar nu despre crestini. Eu ma refer doar la crestini.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.04.2011, 15:49:12
Tangun Tangun is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.01.2011
Mesaje: 200
Implicit

In lumea asta exista foarte multe doctrine si credinte diferite. Prin faptul ca te bazezi pe un sistem de credinte, ideologii, la nivel colectiv, se formeaza o mentalitate.

Mentalitatea "Noi avem dreptate si ei se inseala" este inradacinata deosebit de profund in acele parti ale lumii in care, conflictul dintre doua natiuni, rase, triburi, religii sau ideologii dureaza de multa vreme, este extrem si endemic. Ambele parti ale conflictului se identifica in aceeasi proportie cu punctul lor de vedere, cu propria lor "poveste", cu gandirea, asadar. Ambele sunt la fel de incapabile sa vada ca ar putea exista si o altfel de perspectiva, o alta poveste, iar acestea ar putea fi in egala masura valabile. Ambele parti se cred in posesia adevarului. Ambele se vad victime iar in "celalalt" citesc raul. Si pentru ca l-au conceptualizat, prin urmare l-au dezumanizat pe celalalt in chip de dusman, il pot condamna si acuza in orice fel, chiar daca este vorba despre un copil, fara sa-i simta umanitatea si suferinta. Cad prada unei spirale smintite a crimei si razbunarii, actiunii si reactiunii. Astfel se instraineaza Fiintarea si iau nastere conceptele de Bine si Rau.

Aici devine evident faptul ca egoul uman, in aspectul sau colectiv care ia forma lui "noi" impotriva "lor", este inca si mai dement decat "eu", egoul individual, desi mecanismul este acelasi.

Cea mai mare parte a actelor de violenta pe care oamenii le-au savarsit unii asupra altora nu este nici de departe reprezentata de lucrarea criminalilor sau a celor tulburati mental, ci a cetatenilor normali, respectabili, aflati in slujba egoului colectiv, in urma conceptelor si mentalitatilor comuniunilor indoctrinate. Am putea chiar merge atat de departe incat sa spunem ca "normal" inseamna nebun pe planeta aceasta. Ce se afla la radacina acestei nebunii? Identificarea completa cu gandul si emotia, cu egoul adica.

Lacomia, egoismul, exploatarea, cruzimea si violenta sunt inca pretutindeni. Atunci cand nu le recunoastem ca fiind manifestari individuale sau colective ale unei disfunctii sau boli a mentalului, cadem in greseala de a le personaliza. Construim o identitate conceptuala in cazul unui individ sau unui grup si spunem: "Aceasta il reprezinta pe el. Aceasta ii reprezinta pe ei."
Atunci cand confunzi egoul pe care il percepi in ceilalti cu identitatea lor, propriul tau ego este cel care foloseste aceasta perceptie gresita pentru a se consolida pe sine deoarece are dreptate, in consecinta este superior, si deoarece reactioneaza prin condamnare, indignare si adesea furie impotriva celui perceput ca dusman, ca rau. Toata aceasta atitudine satisface enorm egoul. Ea sporeste sentimentul de separare intre tine si celalalt, a carui alteritate a fost amplificata intr-o asemenea masura, incat nici nu mai simti caracterul uman care va este comun, nici inradacinarea in Viata unica pe care o impartasesti cu fiecare fiinta umana, divinitatea care se regaseste in toti.
Tiparele egoiste fata de care o persoana reactioneaza cu cea mai mare vehementa atunci cand le remarca la celalalt si le ia in mod eronat ca fiind identitatea lui tind sa fie aceleasi tipare care se regasesc si in acea persoana, dar pe care nu poate sau nu vrea sa le detecteze la ea. In acest sens ai multe de invatat de la "dusmanul" tau. Tot ceea ce-ti trezeste resentimente si o reactie vehementa fata de altcineva se afla si in tine. Dar nu este altceva decat o forma de ego, si din acest motiv este complet impersonala. Nu are nimic de a face cu ceea ce este acea persoana, si nici cu ceea ce esti tu. Doar daca o percepi ca fiind tu insuti iti va fi amenintat sentimentul de sine atunci cand o vei descoperi in tine.
Indiferent de doctrina religioasa din care faci parte, identificandu-te cu un concept, ia nastere separarea, dintre tine si celalalt identificat cu un alt concept, si odata cu ea iau nastere conceptele de "eu si tu, noi si voi, bine si rau etc."
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.04.2011, 20:23:46
Tangun Tangun is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.01.2011
Mesaje: 200
Implicit Identificarea cu corpul

In afara de obiecte, lucruri, o alta forma elementara de identificare este cea cu corpul "meu". In primul rand, corpul este de barbat sau de femeie, astfel ca sentimentul de a fi barbat sau femeie preia o parte semnificativa a sentimentului de sine in cazul majoritatii oamenilor. Apartenenta la o anumita categorie sexuala devine identitate. Identificarea aceasta este incurajata de la o varsta timpurie si impune respectarea unui rol, a unor tipare de comportament conditionate care iti afecteaza toate aspectele vietii, nu doar sexualitatea. Este un rol caruia multi oameni ii cad prada complet.

Implinirea in viata este perceputa ca fiind respectarea valorilor asociate categoriei sexuale cu care se identifica individul.

Infatisarea fizica este cea care are un rol foarte mare in privinta modului in care se percepe fiecare pe sine: robustetea sau aspectul filiform, frumusetea sau uratenia, toate percepute prin raportare la ceilalti. In cazul multor oameni, sentimentul propriei valori este legat in mod intim de forta lor fizica, de modul placut in care arata, de forma fizica si de aspectul exterior. Nu putini sunt cei care isi simt diminuata valoarea personala din cauza ca-si percep trupul ca fiind urat sau cu imperfectiuni.

Pe masura ce oamenii au devenit tot mai identificati cu mintea, ceea ce reprezinta o intensificare a disfunctiei egotice, s-a inregistrat si o crestere dramatica a cazurilor de anorexie in deceniile din urma. Daca cei care sufera de aceasta boala ar putea sa-si priveasca trupul fara sa permita mintii interferenta prin intermediul judecatilor ei sau daca ar putea chiar sa constientizeze acele judecati ca fiind ceea ce sunt, fara sa mai creada in ele - sau, chiar mai bine, daca si-ar putea simti corpul din interior - acesta ar fi inceputul vindecarii lor.

Cei identificati cu aspectul lor frumos, cu forta fizica sau cu abilitatile fizice resimt suferinta atunci cand aceste insusiri incep sa se estompeze si sa dispara, asa cum negresit se intampla in ultima instanta. Identitatea care fusese construita pe baza lor este astfel amenintata cu prabusirea. Frumosi sau urati, oamenii isi construiesc intr-o masura semnificativa identitatea - pozitiva sau negativa - pornind de la corpul lor. Mai exact, identitatea lor este derivata din gandul corespunzator lui "eu", gand pe care-l ataseaza in mod eronat imaginii mentale sau conceptului despre corpul lor care, la urma urmei, nu este altceva decat o forma fizica ce se supune destinului tuturor formelor - efemeritatea si, in final, degradarea.

Echivalarea corpului fizic perceput prin simturi, menit sa imbatraneasca, sa se usuce si sa moara, cu "eul", conduce inevitabil, mai devreme sau mai tarziu, la suferinta. Abtinerea de la identificarea cu corpul nu inseamna neglijarea, dispretuirea sau neingrijirea corpului.
Daca nu echivalez corpul cu ceea ce sunt, sentimentul valorii sau identitatea nu imi vor fi afectate in niciun fel atunci cand frumusetea se va estompa, puterea va scadea sau corpul va pierde din capacitati.


Nu doar cei cu corpuri placute sau aproape perfecte au tendinta de a crea sinonimie intre corp si ceea ce sunt ei.
Te poti la fel de usor identifica cu un corp "problematic" si ingloba imperfectiunea, boala sau dizabilitatea corpului in identitatea ta. Dupa care poti gandi si vorbi despre tine ca fiind "suferind" de cutare sau cutare boala cronica sau de cutare dizabilitate. Primesti (sau iti doresti sa primesti) multa atentie din partea doctorilor si a celorlalti care iti confirma constant identitatea conceptuala de suferind sau pacient. Atunci te agati in mod inconstient de boala, deoarece a devenit cea mai importanta parte din ceea ce percepi a fi tu insuti. A devenit o alta forma mentala cu care egoul se poate identifica. Odata ce si-a gasit o identitate, egoul nu mai vrea sa renunte la ea. In mod uimitor, nu rareori egoul aflat in cautarea unei identitati mai solide isi poate crea boli - si chiar o face - cu scopul de a se consolida prin intermediul lor.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.04.2011, 13:26:02
Tangun Tangun is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.01.2011
Mesaje: 200
Implicit Pacea care covarseste orice minte

Exista multi oameni ce au experimentat trezirea constiintei ca rezultat a unor pierderi tragice din viata lor, unii au pierdut tot ce detineau si s-au trezit fara "nimic". Ceea ce daduse sens vietii lor, cele cu care se identificasera ani de-a randul le fusesra luate. Apoi, dintr-o data, in mod inexplicabil, suferinta sau teama mare care pusesera initial stapanire pe ei au disparut, lasand loc unui sentiment de Prezenta, unei paci adanci, unei seninatati si unei eliberari complete de frica. Aceasta este eliberarea din energia joasa si densa a materiei Pamantului, si urcarea nivelului de constiinta pe o treapta mai inalta si mai luminoasa.

Cand formele cu care te-ai identificat, care ti-au dat sentimentul de sine se naruie sau iti sunt luate, rezultatul poate fi o prabusire a egoului, din moment ce egoul este identificarea cu forma. Cand nu mai ramane nimic cu care sa te identifici, cine esti? Cand formele din jurul tau sau cand moartea se apropie, sentimentul Fiintarii, acela de Eu Sunt este eliberat de intrepatrunderea cu forma: Spiritul ce fusese inchis in materie este eliberat. Realizezi ca identitatea ta esentiala este fara de forma, o Prezenta atotpatrunzatoare, Fiintare de dinainte de orice forma, de orice identificare, parte din Creator. Realizezi adevarata ta identitate ca fiind constiinta insasi, si nu ca fiind acele lucruri cu care se identificase constiinta. Aceasta este pacea lui Dumnezeu. Adevarul ultim privitor la ceea ce esti nu este "sunt aceasta" sau sunt "cealalta", ci "sunt".


Nu toti cei care se confrunta cu o mare pierdere experimenteaza si trezirea, aceasta incetare a identificarii cu forma. Exista oameni care creeaza imediat o imagine mentala puternica sau o forma a gandirii in care se vad victime, fie ale circumstantelor, ale altor oameni, ale soartei nedrepte sau ale lui Dumnezeu.
Se identifica puternic cu aceasta forma mentala si cu emotiile carora le da ea nastere - de exemplu furie, resentimente, autocompatimire si asa mai departe - iar ea ia imediat locul tuturor celorlalte identificari care s-au prabusit din cauza pierderii suferite. Cu alte cuvinte, egoul gaseste repede o forma noua. Faptul ca aceasta noua forma este una profund nefericita nu-l intereseaza prea mult, important pentru el este sa aiba o identitate, fie ea buna sau rea. De fapt, acest nou ego va fi mai contractat, mai rigid si impenetrabil decat cel vechi.

Atunci cand survine o problema grea, fie opunem rezistenta, fie cedam. Unii oameni nutresc amaraciune sau resentimente profunde; altii devin plini de compasiune, intelepti si iubitori. Cedarea inseamna acceptarea in interior a ceea ce este. Esti deschis fata de viata. Opunerea de rezistenta este o contractare interioara, o intarire a cochiliei egoului. Esti inchis. Orice vei intreprinde intr-o stare de rezistenta interioara (pe care am putea-o numi si negativitate) va crea o rezistenta exterioara si mai mare, iar universul nu va fi de partea ta; viata nu iti va veni in ajutor. Daca obloanele sunt inchise, lumina soarelui nu poate intra. Cand cedezi launtric, cand capitulezi, realizezi inceputul unei noi dimensiuni de constiinta. Daca actiunea este posibila sau necesara, aceasta va fi in concordanta cu intregul si va beneficia de sprijinul inteligentei creative, a constiintei neconditionate cu care te contopesti atunci cand te afli intr-o stare de deschidere interioara. Si-atunci, imprejurarile si oamenii isi aduc contributia si coopereaza. Apar tot felul de coincidente. Daca actiunea nu este posibila, ramai in pacea si linistea interioara care vin odata cu abandonul. Ramai in Dumnezeu.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.04.2011, 16:15:14
Tangun Tangun is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.01.2011
Mesaje: 200
Implicit Nucleul egoului, rolurile oamenilor

Majoritatea oamenilor sunt atat de complet identificati cu vocea din mintea lor - curentul neintrerupt de ganduri involuntare si compulsive si emotiile care le insotesc - incat am putea spune ca sunt posedati de minte. Inconstienta spirituala ia nastere atunci cand mintea pune complet stapanire pe Fiinta din tine.

Ce este mintea egocentrica? Cata vreme esti complet inconstient, iei ganditorul drept ceea ce esti tu cu adevarat. O numim egocentrica deoarece fiecare gand - fiecare amintire, interpretare, parere, punct de vedere, concept, reactie, emotie contin un sentiment de sine, de eu (ego).Aceasta este inconstienta, din punct de vedere spiritual vorbind.

Gandirea, continutul mintii este desigur conditionat de trecut: educatia pe care ai primit-o, mediul familial si cultural, religia din care faci parte si altele. Nucleul central al intregii tale activitati mentale consta in anumite ganduri, emotii si moduri de reactie, repetitive si persistente cu care te identifici cel mai mult. Aceasta entitate este insusi egoul.
Dupa cum am vazut, atunci cand spui "eu", cel care vorbeste in majoritatea cazurilor este egoul, nu tu. El este plamadit din gand si emotie, dintr-un manunchi de amintiri cu care te identifici in termeni de "eu si povestea mea", din roluri pe care le-ai deprins si le joci fara sa stii, din identificare la nivel de colectivitate (nationalitate, religie, rasa, clasa sociala sau crez politic). Egoul implica de asemenea identificari personale, nu doar cu posesiuni, ci si cu opinii, aspect exterior, resentimente pe termen lung sau conceptia despre sine insusi ca fiind mai bun sau nu la fel de bun ca altii, ca fiind un om de succes sau un ratat.
Continutul egoului variaza de la o persoana la alta, dar in fiecare ego se regaseste aceeasi structura. Cu alte cuvinte: egourile difera doar la suprafata.

Ori de cate ori sesizezi vocea gandurilor fara oprire, vei realiza, de asemenea, ca nu esti vocea, ci acela care este constient de ea. De fapt, esti constiinta care constientizeaza acea voce. In fundal este constiinta; in prim-plan este vocea, ganditorul. In acest mod te eliberezi de ego, de mintea neobservata. In momentul in care constientizezi egoul, acesta nu mai este in adevaratul sens al cuvantului egoul, ci doar un sablon mental vechi, conditionat. Egoul implica absenta constientizarii. Constiinta si egoul nu pot exista laolalta.
Nu trebuie sa iti impui faptul de a renunta la ego ca nu vei reusi. Cu orice te vei lupta mai rau vei consolida. Doar fiind constient egoul moare de la sine.

A fi corect si a proceda gresit;
Atat plangerea, cat si atitudinea critica si reactivitatea ii intaresc egoului sentimentul de ingradire si separare de care depinde supravietuirea sa. Dar acestea intaresc egoul si in alt mod, dandu-i un sentiment de superioritate pe seama caruia prospera. S-ar putea ca procesul sa nu fie evident in prima modalitate, cea prin care, plangandu-te, sa spunem, de aglomeratia din trafic, politicieni, bogatii cei lacomi, somerii lenesi, barbati sau femei, religii diferite si concepte, capeti un sentiment de superioritate. Iata cum se intampla: atunci cand te plangi ai, in mod implicit, dreptate, iar persoana sau situatia de care te plangi sau impotriva careia reactionezi greseste sau este gresita.
Nimic nu intareste egoul mai mult decat sentimentul de a avea dreptate. A avea dreptate inseamna a te identifica cu o pozitie mentala - un punct de vedere, o opinie, o judecata, o interpretare. Pentru a avea dreptate, trebuie, desigur, ca altcineva sa se insele, de aceea egoul adora sa prezinte greselile altora pentru ca el sa aiba dreptate. Altfel spus, simti nevoia sa vorbesti despre greselile celorlalti pentru a-ti consolida sentimentul de sine.

Te poti plange si poti reactiona nu doar impotriva unei persoane, ci si a unei situatii, ideea implicita fiind intotdeauna ca "nu ar fi trebuit sa se intample asa ceva".
Nutrind convingerea ca ai dreptate, te plasezi intr-o pozitie imaginara de superioritate morala in raport cu persoana sau situatia judecata si gasita inadecvata. Dupa acest sentiment de superioritate tanjeste egoul si prin el se amplifica.

Adevarul: relativ sau absolut?
Dincolo de taramul faptelor simple si verificabile, certitudinea ca "eu am dreptate; tu gresesti" reprezinta un element periculos in relatiile personale si in interactiunile dintre natiuni, triburi, religii si asa mai departe.
Dar daca credinta "eu am dreptate; tu gresesti" este una dintre modalitatile prin care egoul se consolideaza, daca a va da voua dreptate si a-i acuza pe ceilalti de eroare reprezinta o disfunctie mentala care perpetueaza separarea si conflictul dintre fiintele umane, inseamna ca nu se poate spune ca exista comportamente bune si comportamente gresite, actiuni sau credinte bune ori gresite? Si n-ar fi atunci vorba despre acel relativism moral pe care unele dintre invataturile crestine contemporane il vad ca pe cel mai mare rau al timpurilor noastre?

Nu exista decat un singur Adevar absolut, iar toate celelalte adevaruri provin din el. Cand veti gasi acel Adevar, actiunile voastre vor fi conforme cu el. Actiunile oamenilor pot reflecta adevarul sau pot reflecta iluzia. Poate fi adevarul exprimat in cuvinte? Da, dar cuvintele nu sunt, desigur, totuna cu el. Ele doar indica spre el.
Adevarul este inseparabil de ceea ce esti tu, pentru ca tu esti Adevarul. Daca il vei cauta in alta parte te vei amagi de fiecare data. Insasi Fiinta ta este Adevarul. Este exact ceea ce Iisus a incercat sa transmita cand a spus: "Eu sunt calea, adevarul si viata." El vorbea despre cel mai launtric Eu Sunt, identitatea esentiala a fiecarei forme de viata; intoarcerea la Creator, prin amintirea ca esti parte din Creator. Este viata care e unul si acelasi lucru cu tine. Atunci cand suntem in legatura cu acea dimensiune din interiorul nostru - si a fi in legatura cu ea reprezinta starea noastra fireasca, nu vreo realizare miraculoasa - toate actiunile si relatiile noastre vor reflecta unitatea cu intreaga viata pe care o simtim adanc inauntrul nostru. Aceasta este iubirea. Legile, poruncile, regulile si normele sunt necesare pentru cei care sunt separati de Adevarul din interiorul lor, de ceea ce sunt ei in realitate.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.04.2011, 00:52:38
Tangun Tangun is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.01.2011
Mesaje: 200
Implicit A fi parinte: un rol sau o functie?

Multi adulti interpreteaza roluri atunci cand se adreseaza copiilor mici, folosind cuvinte si sunete prostesti. Coboara intentionat nivelul conversatiei cand vorbesc cu ei, nu ii trateaza de la egal la egal. Iata procesul mintii lor.
Faptul ca pentru un timp stiti mai multe sau sunteti mai mari nu inseamna ca acel copil nu va este egal. O intrebare importanta este: puteti indeplini functia de parinti si s-o faceti bine, fara sa va identificati cu functia respectiva, adica fara ca aceasta sa devina un rol?

Identitatea derivata din rolul interpretat persista mult dupa ce necesitatea acelor functii specifice a disparut. Parintii nu pot renunta la statutul de parinti nici cand copilul creste si devine adult. Nu pot renunta la necesitatea de a fi necesari copilului lor. Chiar cand copilul lor are patruzeci de ani, parintii tot nu se desprind de ideea de "eu stiu ce e mai bine pentru tine". Isi joaca in continuare in mod compulsiv rolul de parinte, de aceea relatia dintre ei si copii nu este una autentica. Parintii se definesc prin rolul respectiv si se tem inconstient sa nu-si piarda identitatea atunci cand vor inceta sa mai fie parinti. Daca dorinta lor de a controla sau influienta actiunile copilului lor devenit adult intampina rezistenta - si de obicei asa se intampla - vor incepe sa critice sau sa-si manifeste dezaprobarea sau vor incerca sa-l faca pe copil sa se simta vinovat, toate din dorinta lor de a-si pastra rolul, identitatea lor. La suprafata pare ca sunt preocupati de copil si chiar ei cred acest lucru, dar in realitate nu sunt interesati decat de pastrarea identitatii pe care le-o ofera rolul.
Motivatiile egocentriste sunt interesul fata de propria persoana si dorinta de afirmare a propriei persoane, uneori abil mascate chiar si fata de persoana in care opereaza egoul.

O mama sau un tata care se identifica cu rolul parental ar putea incerca sa se intregeasca pe sine prin intermediul copilului. Nevoia egoului lor de a-i manipula pe altii in scopul umplerii lipsei pe care o simt in permanenta este in acest caz directionata catre copil.
Daca ar fi constientizate si apoi rostite cu voce tare cele mai inconstiente motivatii si supozitii ce se ascund in spatele dorintei nestapanite a parintelui de a-si manipula copilul, intre ele s-ar regasi probabil unele dintre cele de mai jos:
"Vreau sa realizezi ceea ce n-am reusit eu sa realizez; vreau sa fii cineva in ochii celorlalti, astfel incat si eu sa pot fi cineva prin intermediul tau. Nu ma dezamagi. Sacrific atat de multe pentru tine. Dezaprobarea pe care mi-o exprim fata de tine are scopul de a te face sa te simti atat de vinovat si stanjenit, incat pana la urma sa te conformezi dorintelor mele. Si este de la sine inteles ca eu stiu ce e mai bine pentru tine. Te iubesc si voi continua sa te iubesc daca vei face ceea ce stiu eu ca este bine pentru tine."

Cand scoateti la lumina astfel de afirmatii inconstiente vedeti imediat absurditatea lor. Egoul din spatele lor iese la vedere si, odata cu el, disfunctia pe care o implica.

Daca parintii vostri procedeaza astfel, nu le spuneti ca sunteti inconstienti si stapaniti de ego, caci nu veti face probabil altceva decat sa le mariti inconstienta, deoarece egoul va lua o atitudine defensiva. Nu asa se elibereaza de ego. Este suficient ca voi sa constientizati ca egoul este cel care actioneaza in ei, si nu ei insisi. Tiparele egotice, chiar si cele care dureaza de mult, se dizolva in mod miraculos atunci cand nu le opuneti rezistenta in forul vostru interior. Opozitia nu face decat sa le reinnoiasca forta. Acceptati comportamentul parintilor cu compasiune, fara sa-l personalizati. Odata ce ajungi constient se rezolva totul. Constientizare inseamna Prezenta, si doar Prezenta poate dizolva trecutul inconstient din tine.

Multi copii nutresc in secret furie si resentimente fata de parintii lor, iar cauza este adesea lipsa de autenticitate din relatia cu ei.
Copilul tanjeste dupa prezenta parintelui sau in calitate de fiinta omeneasca, nu de rol, indiferent cat de constiincios este interpretat acel rol. Poate ca faceti tot ce e bine si tot ce va sta in putinta pentru copilul vostru, dar nici chiar a face tot ce va sta in putinta nu este suficient.
De fapt, a face nu este niciodata suficient daca neglijati Fiintarea.
Egoul nu stie nimic despre Fiintare, dar crede ca in final veti fi salvati de ceea ce intreprindeti. Daca va aflati in stapanirea egoului, credeti ca facand tot mai multe veti acumula in final suficient de multe actiuni ca sa va simtiti intregiti la un moment dat, in viitor. Nu va fi asa. Doar va veti pierde in actiuni. Intreaga civilizatie se risipeste in actiuni ce nu-si au radacina in Fiintare, devenind astfel zadarnica.
Cum aduceti Fiintarea in relatia cu copilul vostru, in cazul unei vieti de familie ocupate? Cheia reprezinta faptul de a-i acorda copilului atentie.
Exista doua tipuri de atentie. Pe una am putea-o denumi atentia bazata pe forma - intotdeauna legata inr-un fel sau altul de actiune sau evaluare: "Ti-ai facut temele? Termina ce ai de mancat. Fa-ti ordine in camera. Spala-te pe dinti. Fa asta. Inceteaza cu asta. Grabeste-te, sa fii gata."
Ce mai avem de facut? Intrebarea aceasta rezuma destul de bine felul in care decurge viata de familie in multe case. Atentia bazata pe forma e desigur necesara, dar daca doar ea exista, atunci lipseste dimensiunea vitala si Fiintarea este complet eclipsata de actiune.
Atentia lipsita de forma este inseparabila de dimensiunea Fiintarii. Privind, ascultand, atingand sau ajutand copilul intr-o imprejurare sau alta, esti vigilent, calm, complet prezent, nu vrei nimic altceva in afara momentului asa cum este el. In acest fel se face loc pentru Fiintare.

Astfel trebuie procedat si fata de ceilalti. Mama, tata, sot, sotie, tanar, batran, rolurile pe care le joci, functiile pe care le indeplinesti, orice faci - toate acestea tin de dimensiunea umana. Aceasta isi are locul ei si trebuie onorata, dar nu este in sine suficienta pentru o viata implinita. Mai este Fiintarea, prezenta vigilenta, calma a Constiintei insasi care este totuna cu tine. Umanul este forma. Fiinta este fara de forma. Ele nu sunt separate ci se intrepatrund.
In dimensiunea umana sunteti, fara discutie superiori copilului vostru; poate ca-l iubiti, dar iubirea va fi doar omeneasca, conditionata, posesiva, intermitenta. Doar dincolo de forma, in Fiintare sunteti egali, si acolo exista iubire adevarata. Prezenta care este totuna cu voi, atemporalul Eu Sunt se recunoaste in altcineva, iar celalalt, copilul in cazul de fata, se simte iubit, adica recunoscut.
A iubi inseamna a te recunoaste in altcineva. "Alteritatea" celuilalt se descopera atunci ca fiind o iluzie ce apartine taramului exclusiv uman, taramului formei. Nevoia de iubire care exista in fiecare copil este nevoia de a fi recunoscut, nu la nivel de forma, ci la nivel de Fiintare.
Cand altcineva te recunoaste, recunoasterea aceea aduce dimensiunea Fiintarii mai plenar in aceasta lume, prin intermediul amandurora. Aceasta este iubirea care mantuieste lumea. Ea se aplica in egala masura tuturor relatiilor. S-a spus ca "Dumnezeu este iubire", dar afirmatia nu este absolut corecta. Dumnezeu este Unica Viata din si de dincolo de nenumaratele forme de viata. Iubirea implica dualitate: cel care iubeste si cel care este iubit, subiect si obiect. Asadar, iubirea reprezinta recunoasterea unitatii in lumea dualitatii. Aceasta este nasterea lui Dumnezeu in lumea formei. Iubirea face lumea mai putin lumeasca, mai putin densa, mai transparenta fata de dimensiunea divina, fata de lumina constiintei insasi.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 25.04.2011, 22:03:13
emamuel emamuel is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 24.04.2011
Mesaje: 7
Implicit Adevarata Credinta este Ortodoxia

Despre credinta ortodoxa.Credinta ortodoxa isi are originea de circa 2000 de ani.Ea a fost intemeiata de Mantuitorul si propovaduita de Sfinti Apostoli.Citez Mantuitorul a spus ,,Voi zidi Biserica Mea si nici portile iadului nu o vor birui pe dansa"(Matei16-18) .Sfinti apostoli au vestit evanghelia si au intemeiat Biserica Lui Hristos pe pamanturile diferitor tari.Sf Ap Andrei a fost unu din cei 12 apostoli,venind pe meleagurile noastre pe timpul dacilor si a romanilor in Scitia Mare si Scitia Mica....adica Ucraina de azi si Dobrogea,intemeind credinta ortodoxa.Acesta a lasat si urmasi in tara nostra care sa aiba grija de intarirea tari in credinta,a hirotonit episcopi ,preoti......Iata ca noi am ascultat de el si ne-am increstinat primindu-l pe Hristos ,,Cel ce vă ascultă pe voi pe Mine Mă ascultă, și cel ce se leapădă de voi se leapădă de Mine; iar cine se leapădă de Mine se leapădă de Cel ce M-a trimis pe Mine(Luca 10, 16).Deci prin urmare Hristos ne-a increstinat.Sf ap Iacob ruda Domnului i-a intemeiat pe crestini ortodocsi din Jerusalim.Sf ap Vartolomeu si Sf ap Tadeu i-a intemeiat pe crestini ortodocsi armeni.Sf Ap Pavel i-a intemeiat pe greci ortodocsi.Sf ap Toma i-a intemeiat pe crestini ortodocsi din India.Plina este acum lumea de tot felul de asa zisi crestini :crestinienticostali,baptisti,iehovisti(antihris ti....deoarece ei nu cred in Dumnezeirea Mantuitorului).Eu ia-si intreba aceste secte care nenorocesc oameni de la adevar......si ma ierta-ti pt cuvinte mai arate dar este grav,Daca Sfinti apostoli au fost trimisi sa increstineze lumea de Hristos Dumnezeu(Ioan 1-5;1Ioan 5-20)crestini pe care i-au increstitnat cu timpul sau numit crestini ortodocsi=dreptcredincios;ca sa se faca diferenta intre adevarata credinta ortodoxia intemeiata de sfinti apostoli si cei lalti asa zisi crestini pe care nu au dreptul dea propovadui,deoarece nu au fost intemeiati de apostoli iar daca nu au fost intemeia-ti de apostoli nu au nici Darul Sfantului Duh iar daca spun ca sunt intemeiati atunci neadevar graiesc deoarece apostoli si ucenici sai(sfinti parinti,urmasi acestora)au lasat niste predani invataturi numita Sfanta Traditie dupa cum ne marturiseste Iustin Filosoful si Ignatie al Antitohiei (107 de la Hristos),Policarp al Smirnei,Sf Irineu(202 de la Hristos)Sf Ciprian si alti care afirma;cum invatau pe credinciosi sa fuga de invataturile eretice si a tie cu tarie Traditia apostolilor.Sectanti nu au nici un drept de a respinge traditia,deorece daca dreptilor din Vechiul Testament li se pastreaza memoria.Cu atat mai mult in Noul Testament pe care Hristos i-a rascumparat cu scump sangele Sau,si ei si-au varsat sangele lor pt dreapta dredinta .Mantuitorul i-a trimis pe ei (Matei 28-19)Drept aceea, mergând, învățați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh.Spune Sfantul Ap Iacob 5,19-20 Frații mei, dacă vreunul va rătăci de la adevăr și-l va întoarce cineva . Să știe că cel ce a întors pe păcătos de la rătăcirea căii lui își va mântui sufletul din moarte și va acoperi mulțime de păcate. Adevarul este Hristos precum a zis (Ioan 14-6) Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine.Sfinti apostoli ne-au vestit adevarul adica pe Hristos.Capul Biserici este Hristos cu scump sangele Sau (Colos 1, 16-18) Pentru că întru El au fost făcute toate, cele din ceruri și cele de pe pământ, cele văzute, și cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El și pentru El. El este mai înainte decât toate și toate prin El sunt așezate. Și El este capul trupului, al Bisericii; El este începutul, întâiul născut din morți, ca să fie El cel dintâi întru toate.Biserica Lui Hristos este una.Biserica Lui Hristos este stalp neclintit si intarirea adevarului precum spune in Sfanta Scriptura (1Tim3-15) Ca să știi, dacă zăbovesc, cum trebuie să petreci în casa lui Dumnezeu, care este Biserica Dumnezeului celui viu, stâlp și temelie a adevărului.Insusi Hristos s-a dat pentru Biserica dupa cum ne marturiseste Sf ap Pavel care zice (Efeseni 1,22-23) Și toate le-a supus sub picioarele Lui și, mai presus de toate, L-a dat pe El cap Bisericii, Care este trupul Lui, plinirea Celui ce plinește toate întru toți.Dupa cuvintele Sfantului ap Pavel insu-si Hristos este Biserica prin scump sangele Lui.Frati mei trebuie sa iubiti Sfanta Biserica precum si Hristos a iubit-o (Efeseni 5,25-26-27)Bărbaților, iubiți pe femeile voastre, după cum și Hristos a iubit Biserica, și S-a dat pe Sine pentru ea,Ca s-o sfințească, curățind-o cu baia apei prin cuvânt,Și ca s-o înfățișeze Sieși, Biserică slăvită, neavând pată sau zbârcitură, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă și fără de prihană.Biserica Lui Hristos este una sfanta soborniceasca si apostoleasca (1Corinteni 3-11) Căci nimeni nu poate pune altă temelie, decât cea pusă, care este Iisus Hristos.Cine nu vine la Biserica nu se va mantui ci pacatos ramane deoarece nu a venit la pastor ca sa-l treaca si pe el prin usa,adica sa i se dea si lui scumpul sange a Domnului si Dumnezeului nostru Iisus Hristos.(Ioan 10,1-9) Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce nu intră pe ușă, în staulul oilor, ci sare pe aiurea, acela este fur și tâlhar. Iar cel ce intră prin ușă este păstorul oilor. Acestuia portarul îi deschide și oile ascultă de glasul lui, și oile sale le cheamă pe nume și le mână afară. Și când le scoate afară pe toate ale sale, merge înaintea lor, și oile merg după el, căci cunosc glasul lui. Iar după un străin, ele nu vor merge, ci vor fugi de el, pentru că nu cunosc glasul lui. Această pildă le-a spus-o Iisus, dar ei n-au înțeles ce înseamnă cuvintele Lui. A zis deci iarăși Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă: Eu sunt ușa oilor. Toți câți au venit mai înainte de Mine sunt furi și tâlhari, dar oile nu i-au ascultat. Eu sunt ușa: de va intra cineva prin Mine, se va mântui; și va intra și va ieși și pășune va afla.Biserica Lui Hristos este sorborniceasca fiind compusa din mai multe popoare.In Europa pe partea rasaritului predomina Biserica ortodoxa adevarata Biserica a Lui Hristos (Matei 8-11)Și zic vouă că mulți de la răsărit și de la apus vor veni și vor sta la masă cu Avraam, cu Isaac și cu Iacov în împărăția cerurilor.A-ti auzit ce spune Mantuitorul primi ortodocsi de la rasarit apoi catolici de la apus.Biserica Lui Hristos este Apostolica ,fiindca este intemeiata pe temelia apostolilor ,avand pe Hristos,piatra cea din capul unghiului(Efeseni 2, 20-22) Zidiți fiind pe temelia apostolilor și a proorocilor, piatra cea din capul unghiului fiind însuși Iisus Hristos. (Coloseni 1-18) Și El este capul trupului Biserici.Pentru cei care nu sunt in Biserica Ortodoxa,dupa demontratia pe care v-am facut-o referitor ca Dumnezeu-Cuvantul este capul Bisericii si insusi Biserica prin scump sangele Sau.Toti cei ce se departeaza de Biserica,chiar daca predica evanghelia tot pierduti sunt Mantuitorul a zis:Cine nu este cu Mine este împotriva Mea și cine nu adună cu Mine risipește(Matei 12,30).Și de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ți fie ție ca un păgân și vameș.(Matei18,17).Sectanti spun ca Dumnezeu nu poate locui in biserica facuta de maini omenesti deoarece omul este pacatos.Intrebam pe sectari!casa lor de rugaciune unde se aduna ei ,e facuta de ingeri?Si mai ales acolo unde se savarsesc toate pacatele omenesti cum poate locui Dumnezeu?Biserica Lui Hristos este Sfanta chiar daca in sanul ei exista pacatosi (2Timotei2,20) Iar într-o casă mare nu sunt numai vase de aur și de argint, ci și de lemn și de lut; și unele sunt spre cinste, iar altele spre necinste.(Matei 13,47-50) Asemenea este iarăși împărăția cerurilor cu un năvod aruncat în mare și care adună tot felul de pești.Mai inainte de Marea Schisma era o singura biserica ,Biserica ortodoxa precum spune Sfantul Ap Pavel (Efeseni 4,5-6) Este un Domn, o credință, un botez, Un Dumnezeu și Tatăl tuturor, Care este peste toate și prin toate și întru toți.Amin!
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.04.2011, 10:35:46
Tangun Tangun is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.01.2011
Mesaje: 200
Implicit

Toata demonstratia ta este anihilata de adevar, iar adevarul va iesi singur la lumina.

[quote]: Citez Mantuitorul a spus ,,Voi zidi Biserica Mea si nici portile iadului nu o vor birui pe dansa"(Matei16-18) [quote]

Iisus face referire la biserica ce trebuie zidita in interiorul fiecaruia. Oamenii au zidit biserici in exteriorul lor, si au ramas putrezi in interior. Dar din cauza inconstientei din oameni, Iisus le vorbea in parabole, iar oamenii l-au cautat pe Iisus in biserici, icoane, cladiri si institutii religioase, cand de fapt Iisus era mult mai aproape: in interiorul lor.



PS: daca esti atent la majoritatea religiosilor, nu ai sa vezi niciunul spunand despre propriul sau interior, Fiinta sa, ci ai sa il observi vorbind doar despre trecutul altor oameni, carti, in care el cauta sa se regaseasca pe sine. de aceea interiorul dogmaticilor ramane gol.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ochiul interior Florin-Ionut Teologie si Stiinta 23 21.05.2018 15:27:49
frumusetea interioara a omului Marta Generalitati 46 08.04.2014 00:57:33
Nu aveam pace interioara: cu mine si Dumnezeu Ioan_Ciobota Generalitati 3 30.09.2007 12:46:15
Atacurile din "interior" la adresa Bisericii Mirean Biserica Ortodoxa Romana 439 29.07.2007 22:55:18
Nu mai imi gaseam linistea si echilibrul interior Ioan_Ciobota Generalitati 1 12.05.2007 02:58:05