![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Un cont de user pe net nu e o persoana. Nu e nici macar un act de identitate, astfel incat pierderea lui nu are cu ce sa afecteze o persoana reala.
Dupa Sf. Pavel, ar trebui sa ne identificam cu Hristos ("de acum nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine"), iar nu cu "personalitatile" noastre virtuale. User = "personalitate" virtuala... ; stergerea contului de user = "ucidere" virtuala.. ? Zilele trecute, un student de 28 din Timisoara a incercat sa se sinucida prin aruncare de pe un bloc. A fost impiedicat la timp si dus la psihiatrie. Acolo a declarat ca el e personajul Neo din "Matrix" (parca asa ceva ! nu am vazut acest film... nici nu cred ca am rabdare sa ma mai uit la un film...); si ca rolul lui este sa-L apere pe Dumnezeu (oare ce fel de "dumnezeu" avea el ?). A declarat ca nu voia sa se omoare, ci doar facea pe teribilul, asa ca l-au lasat sa plece. In aceeasi zi, a reusit sa se arunce de pe alt bloc. Oare ce "personalitate" virtuala voia el sa distruga prin distrugerea propriei persoane ? Am senzatia ca desi lumea era mai stramta inainte de inventarea internetului, totusi era mai curata. Ucideri ? exterminari ? Unde ?? in lumea virtuala in care ne vedem unele dintre iluzii (sau obsesii...) partial satisfacute ? Sa fim seriosi ! Nu stiu exact din ce motiv ati fost considerat "persona non grata", asa cum nu stiu din ce motive au fost considerati astfel useri ortodocsi, din ale caror postari (cate am putut citi) nu reiesea nimic care sa ii faca pasibili de a fi "banned" sau "excomunicati" din aceasta comunitate virtuala. Dar... chiar asa de mult va afecteaza faptul ca nu vi se mai permite accesul pe acest forum ? sunteti chiar atat de dependent de el ? Last edited by AdrianAamz; 08.04.2011 at 10:28:29. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Acuma teoria ca teoria dar noi (ortodocsii) ce facem?
A saptea zi e sambata si deci nu se lucreaza? Dar duminica daca e prima se lucreaza? Dar cu Liturghia cum ramane? Sau acum avem doua zile in care nu se lucreaza?
__________________
"Intelepciunea vine odata cu suferinta" - Aeschylus |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tot preocupati de numerale si de cronologie, unii uita ca totul trebuie raportat la Hristos.
In Hristos, timpul e relativ; faptul ca in crestinism nu se mai tine ziua lui Moise, ci aceea a lui Hristos, e consecinta fireasca a libertatii in Hristos. Reiau ceea ce spune Sf. Pavel in Epistola a doua catre corinteni: "destoinicia noastra este de la Dumnezeu, Cel ce ne-a invrednicit sa fim slujitori ai Noului Testament, nu ai literei, ci ai duhului; pentru ca litera ucide, iar duhul face viu. Iar daca slujirea cea spre moarte, sapata in litere, pe piatra, s-a facut intru slava, incat fiii lui Israel nu puteau sa-si atinteasca ochii la fata lui Moise, din pricina slavei celei trecatoare a fetei lui, cum sa nu fie mai mult intru slava slujirea Duhului? Caci de a avut parte de slava slujirea care aduce osanda, cu mult mai mult prisoseste in slava slujirea dreptatii. Si nici macar nu este slavit ceea ce era slavit in aceasta privinta, fata de slava cea covarsitoare. Caci daca ce este trecator s-a savarsit prin slava, cu atat mai mult ce e netrecator va fi in slava. Avand deci o astfel de nadejde, noi lucram cu multa indrazneala, si nu ca Moise, care isi punea un val pe fata sa, ca fiii lui Israel sa nu priveasca sfarsitul a ceea ce era trecator. Dar mintile lor s-au invartosat, caci pana in ziua de azi, la citirea Vechiului Testament, ramane acelasi val, neridicandu-se, caci el se desfiinteaza prin Hristos; ci pana astazi, cand se citeste Moise, sta un val pe inima lor". Deci, pana la urma, chiar daca era sapata in litere pe piatra, slujirea din Legea veche era una nemantuitoare. E adevarat ca nu se refera in mod expres la sambata, dar atrage atentia ca cel care vrea sa fie al lui Hristos nu trebuie sa se cramponeze de Moise. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mie mi se pare dubioasa aceasta hotarare si nu cred ca pot intelege clar toate urmarile care vor veni in timp. Am sarbatorit secole de-a randul Duminica ca fiind a saptea zi si acum brusc nu mai e bine. O sa se mantuiasca crestinii mai usor acum? Putin probabil. Vor veni mai multi necredinciosi spre biserica? Nu prea cred. Si atunci pentru ce a fost adoptata aceasta hotarare?
Care sunt acele schimbari care se urmaresc si pe care nu le pot eu vedea? Sau sunt eu paranoic? Vrem sa ne apropiem de Vest, dar Vestul unde merge? La ei chiar in acest moment se intampla o decrestinizare masiva a societatii. Ne alaturam si noi lor pe acest drum?
__________________
"Intelepciunea vine odata cu suferinta" - Aeschylus |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mai intai: expresia biblica referitoare la ziua Invierii este "prima zi a saptamanii" sau "ziua intai a saptamanii", fiindca numele de "duminica" sau "kyriake hemera" nu exista pe atunci. La evrei, zilele nu aveau nume, ci erau denumite cu numerale ordinale. Ziua odihnei, sau sabatul, corespundea cu sambata de azi.
Faptul ca in calendarul ortodox apare linia de demarcatie deasupra duminicii in loc sa apara sub ea nu schimba nimic in randuiala de sarbatoare. In Biserica Greciei si in Biserica Rusiei saptamana din calendar incepe cu duminica. Biserica Romaniei nu a facut decat sa adopte aceeasi punere in pagina. Dincolo de orice speculatii legate de ziua a saptea, saptamana liturgica ortodoxa incepe cu duminica. Prima duminica din Evangheliar este duminica Invierii, si toata randuiala citirii din Evanghelie la Sf. Liturghie urmeaza acest tipic: ziua de duminica deschide saptamana liturgica, evanghelia care se citeste duminica fiind prima de pe pagina saptamanii respective, apoi in continuare sunt evangheliile de luni, marti, miercuri, etc. pana sambata. dupa sambata, restul paginii ramane gol si se incepe o noua pagina cu duminica. Calendarul ortodox este alcatuit pe structura liturgica, iar nu pe considerente de numerale cardinale sau ordinale. Daca saptamana este deschisa de o duminica, atunci duminica figureaza in capul acelei saptamani. Ca zi liturgica, este prima din saptamana, ca zi de odihna este a saptea. Sfintii parinti vorbesc despre duminica si ca despre "ziua a opta" _ pentru unii , sminteala, pentru altii, nebunie. Dar este cea mai frumoasa consideratie teologica referitoare la indumnezeirea timpului IN HRISTOS. Noi, crestinii, trebuie sa tinem cont ca raportam totul la Hristos. Fara El, ceea ce este sapat in litere pe piatra este slujire spre moarte ( 2 Corinteni). Adventistii (si altii) rezolva problema ca la tribunal. Noi o rezolvam ca la Invierea lui Hristos. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Iisus,Fiul lui Dumnezeu ,care s-a odihnit in a saptea zi a creatiei de lucrarile Sale,s-a odihnit mai apoi,la implinirea vremii,in ziiua de sabbat (sambata) ,s-a odihnit in moarte,si a inviat duminica,in prima zi a saptamanii.De aceea duminica devine noua zi a Domnului,zi in care sarbatorim moartea mortii,deci si moartea vechii orinduieli a sabbatului.
Acestea nu se pot intelege decit prin Traditie si prin duh,si traind bucuria Invierii.In Biblie doar sunt prefigurate.Nu afirmate explicit dar nici infirmate. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 16:00:01 |
Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 16:24:33 |
Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 09:14:12 |
Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 17:49:12 |
Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 12:56:11 |
|