![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca sunt intrebata de ce Biserica apartin trebuie sa spun "Biserica Ortodoxa". Am fost in pelerinaj anul trecut in Israel cu un grup de catolici care erau surprinsi sa auda ca ortodocsii nu au si ei un Papa, erau convinsi ca Patriarhul este un fel de Papa pentru ortodocsi. Asa ca am facut efortul sa le explic ca Bisericile Ortodoxe sunt autocefale, fiecare cu Patriarhul ei, si intr-o oarecare masura teritoriale, si apoi le-am explicat si schisma de la 1054 incercand sa le arat puncul ortodox de vedere, si le-am explicat si faptul ca ortodocsii copti de care il auzeau pe ghid vorbind nu sunt cu adevarata ortodoxie din punctul de vedere al greco-ortodocsilor si am incercat sa le explic de ce. Chiar si asa nu prea le era clar de ce sunt mai multe Biserici ortodoxe autocefale din moment ce le-am zis ca aceeasi credinta au toate cele greco-ortodoxe. Daca insa i-as fi trimis sa citeasca la linkul pe care l-ai dat tu despre sinodul de la 1848 al BO, ce ar fi citit ei acolo? Pai nu se mentioneaza Bisericile Ortodoxe, ci tot timpul se vorbeste despre Biserica catolica unica cu credinta ortodoxa (care este exact formularea catolicilor despre Biserica proprie) si nici vorba sa scrie Bisericile Ortodoxe autocefale, ba chiar se mentioneaza ce a zis Papa cutare si cutare, iar Biserica catolica papala, care este intr-adevar unica, nu este mentionata ca atare ci scrie "Bisericile Apusului", ca si cum ar fi mai multe, sau probabil le baga intr-o oala pe cea catolica si cele protestante. Te intreb acum, daca dau acest text unui catolic sa citeasca ca sa vada punctul de vedere ortodox, ce concluzie crezi ca o sa traga cand o sa vada ca acolo se vorbeste despre Biserica catolica unica? Si apoi, se arunca cu pietre in infailibilitatea Papala, dar ortodocsii sunt cumva infailibili? Ca tot asta scrie la acel sinod ca parintii bisericii catolice nu puteau sa greseasca si nu vor gresi niciodata! (este parafrazat din memorie, dar pot gasi citatul exact daca vrei) Pai daca dau linkul asta la un catolic, si catolicul vede aceasta afirmatie cum ca parintii bisericii catolice nu au gresit si nu pot gresi niciodata, pai nu o sa inteleaga ca se refera la cei ai Bisericilor Ortodoxe, ci la cei ai Bisericii catolice, ca doar negru pe alb scrie Biserica catolica, una etc. Daca acesti "parinti" nu puteau gresi, cum de la sinod vorbesc de o Biserica catolica unica, ii mentioneaza pe Papi si invatatura lor, in Crez spun credinta intr-o Biserica catolica unica, insa in practica, daca eu trebuie sa spun de ce Biserica apartin trebuie sa spun Biserica Ortodoxa si inca sa si justific faptul ca nu are Papa si ca sunt mai multe autocefale?? Doar orgoliul ii impiedica pe ortodocsi sa recunoasca ca si ei au gresit in est ca si in vest, ca daca nu ar fi gresit, as fi apartinut acum de Biserica unica, sfanta, catolica si apostolica asa cum spun in Crez cand merg la Biserica! (pentru ca merg la cea greceasca si rusa unde nu se spune "soborniceasca" ci "catolica") Asa ca eu nu glumesc, ci sunt cat se poate de serioasa. Ortodocsii au gresit si din cauza orgoliului nemasurat, gresesc in continuare. Daca infailibilitatea papala nu exista, pai nici cea a sfintilor "parinti" nu exista, ci exista doar cea a lui Dumnezeu. Si apropos de infailibilitate, tu ai vazut ce enormitate au spus la acel sinod? Au spus ca: "Dintre aceste erezii raspîndite - pentru judecati pe care le stie Dumnezeu - pe o mare parte a pamîntului era cîndva arianismul, iar astazi este si Papismul[8], dar si acesta (ca si acela, care a disparut cu totul), desi este în putere acum, nu va birui pîna la sfîrsit, ci va trece si va fi doborît si va rasuna marele glas din cer: Doborîtu-s-a (Apocalipsa XII, 10)." Ei iata ce scrie la Apocalipsa 12:10 "Si am auzit glas mare, in cer, zicand: Acum s-a facut mantuirea si puterea si imparatia Dumnezeului nostru si stapanirea Hristosului Sau, caci aruncat a fost parasul fratilor nostri, cel ce ii para pe ei inaintea Dumnezeului nostru, ziua si noaptea." Nici vorba sa scrie ce zic ei in Apocalipsa, si cu atat mai putin sa se refere la Papa "parasul", ci se refera la Satana. Se vede insa ca pentru ortodocsii din Sinod, Papa si Satana este unul si acelasi lucru. Si apoi vrei sa ii consider credibili? Cred ca glumesti! Last edited by Adriana3; 22.04.2011 at 15:30:07. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
"Scuze pentru ceea ce a iesit, nu am stiut ca 12:10 urmat de : va rezulta ceea ce apare pe ecran. Cand am vazut, era prea tarziu, acum nu mai pot re-edita."
Multumesc Vinerea 13, am modificat! Last edited by Adriana3; 22.04.2011 at 15:33:40. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dați click în dreapta postării, sus, acolo unde scrie #1762. Postarea se va deschide într-o fereastră noua. In dreapta paginii, jos, va apărea edit și quote. Apăsați edit și vă veți putea corecta orice greșeală. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tovarășii tăi de călătorie, catolici, erau îndreptățiți să fie uimiți că ortodocșii nu au papă. Pentru că au! Papă este termenul latin pentru grecescul Patriarh și desemnează capul unei unități administrativ-teritoriale a unei părți a Bisericii. La momentul Marii Schisme din 1054 existau 5 (cinci) Patriarhii, Constantinopol, Roma, Ierusalim, Antiohia și Alexandria. Marea Schismă a însemnat ruperea comuniunii dintre Patriarhia Romei și celelalte 4 Patriarhii, care au rămas în comuniune între ale până azi. Mai târziu, Bisericile Răsăritene apelate sub denumirea de Ortodoxe, au evoluat prin declararea autocefaliei Bisericilor naționale, astfel rezultând mai multe Patriarhii, naționale. Patriarhii sunt tot episcopi și, în cadrul Sinoadelor, votul lor valorează exact la fel de mult ca și cel al episcopului celei mai mici eparhii. Deci, Patriarhia este o diviziune administrativă și nu are de-a face cu Trupul Bisericii. Pe de altă parte Biserica fondată de Hristos înainte de Patimi și Înviere se numește Una Catolică și Apostolică Biserică, apelativul de Ortodox fiind luat odată cu triumful icoanelor după războiul iconoclast. Termenul Catolic este, surpriză, unul grecesc - katholiki și înseamnă universal. În România, după unirea din 1918, a fost adoptat termenul de origine slavonă, Sobornicească, pentru că odată cu Unirea Ardealului a pătruns o masă mare de catolici de rit răsăritean (greco-catolicii). Hotărâre nu prea inspirată, după părerea mea, întrucât termenul grecesc este mult mai plin de semnificații decât cel slavon. În ceea ce privește "infailibilitatea" de care amintești nu este vorba de așa ceva. Totul provine din tradiție și începe cu primul Sinod al Bisericii, cel Apostolic, la care Sfinții Apostoli au transmis hotărârea lor precedată de formula "Părutu-sa Duhului Sfânt și nouă", formulă cu care se încheie și astăzi toate hotărârile sinodale. Iar hotărâre sinodală înseamnă că acea hotărâre se ia prin votul egal al tuturor episcopilor participanți și în concordanță cu vorbele Mântuitorului care spune că "acolo unde se vor aduna doi sau trei în numele Meu, voi fi și Eu cu ei"! Spre deosebire de schisma papală (așa-zisa biserică catolică, care numai catolică nu e) unde hotărârile se iau de către Papă, considerat infailibil, adică fără putința de-a greși, ceea ce este în total dezacord cu credința creștină care spune că "nu este om care să nu greșească, fără numai Dumnezeu"! Având în vedere cele de mai sus, cred ceea ce ai scris mai departe nu mai necesită nici un comentariu... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sa inteleg ca Papa nu ia hotararile impreuna cu ceilalti episcopi/cardinali? Sa inteleg ca catolicii nu se aduna doi sau trei in numele Domnului ci sunt fiecare de capul lui? Pana in 1918, cum ziceau ortodocsii Crezul? Si de ce dupa Schisma, Bisericile Ortodoxe nu s-au chemat in continuare Biserica catolica din moment ce restul erau doar niste eretici despartiti de Biserica Una Catolica si Apostolica? De ce Biserica Catolica a ramas in vest iar bisericile din est sunt faramitate in mai multe Biserici autocefale care nu mai iau toate hotararile impreuna, ci se aduna impreuna foarte rar? Hotararile Patriarhilor la ei in tara, in afara hotararilor sinodale ecumenice, sa inteleg ca nu au valoare? Ridicarea de catre Patriarhul Athenagoras a anatemei date catolicilor la schisma, este valida avand in vedere ca nu s-au reunit toti patriarhii ortodocsi ci doar cel al Constantinopolului si Papa? In acel moment, avand in vedere ca au fost doi aduneti in numele lui Iisus, a fost si Iisus cu ei? Daca da, calugarii de la noi si de prin muntele Athos, care predica mereu ascultarea si smerenia, de ce nu asculta ci starnesc mirenii impotriva Patriarhilor din tarile lor si ii invata ca acesti Patriarhi ar fi vanduti satanei si masonilor?... Last edited by Adriana3; 22.04.2011 at 17:16:36. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Papa, pe de altă parte, este și șef de stat - Vaticanul are statut de stat independent, membru al ONU. Deci el este mult mai ancorat în pragmatic decât patriarhii ortodocși. Papii erau desemnați cu acest nume și înainte de schismă pentru un motiv foarte prozaic: Roma era singurul loc unde se mai vorbea latina (cea vulgară), până la un moment dat. În celelalte zone ale imperiului Roman de Răsărit (cunoscut sub numele de Bizantin) limba oficială, precum și cea cultă era limba elină (greacă), deci se folosea termenul grecesc de Patriarh. Cât despre "primatul Papal" asta este o dorință, o năzuință, a schismaticei biserici a Romei. care nu s-a materializat niciodată și este unul din punctele de discordie, alături de cela 4 puncte dogmatice, care a dus la Schisma din 1054. Acestea sunt infailibilitatea papală, teza imaculatei concepții, folosirea azimei la Sfânta Împărtășanie și, nu în ultimul rând, filioque. Citat:
...Una Sfântă, Apostolicească și Catolicească Biserică... Citat:
Pe de altă parte, orice hotărâre luată la un sinod Ortodox, chiar local fiind, și la care au fost întrunite condițiile canonice de desfășurare, deci, orice hotărâre luată la un Sinod Ortodox este valabilă pentru toate Bisericile Ortodoxe! Citat:
Pe de altă parte, într-adevăr, Bisericile Ortodoxe mai au și păreri și poziții divergente, iar apropierea de schismatica Episcopie a Romei nu este privită cu ochi buni de majoritatea episcopilor ortodocși. Și asta pentru că Papa nu vrea să renunțe la cele 4 puncte dogmatice care au generat Marea Schismă. Last edited by luciand; 22.04.2011 at 18:00:00. |
|
#7
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
Multumesc Lucian. Scrii foarte clar si nepartinitor. Daca imi permiti, mai continui cu intrebarile, pentru ca nu mi se pare clara totusi situatia.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Si de ce in probleme importante i se cerea parerea in mod special lui, chiar si in afara sinoadelor ecumenice? De ce relatiile Patriarhilor din est in raport cu cel din Roma nu erau la fel ca si cele dintre ei in est? Citat:
Citat:
Citat:
Poate ar fi bine sa se revina la aceasta formulare daca tot suntem drept ortodocsi, nu? Citat:
De cand cei care sunt in biserica cedeaza si schimba numele Bisericii din cauza ereticilor iesiti din ea? Nu este ciudat ca "ereticii" iesiti din Biserica au pastrat numele Bisericii iar cei din Biserica, cu dreapta credinta, s-au vazut nevoiti sa schimbe numele din cauza lor? De-a lungul timpului au aparut o gramada de erezii si secte insa niciodata o secta sau niste eretici nu au luat numele Bisericii ca cei din Biserica sa fie nevoiti sa ii schimbe numele ci mereu a fost invers, ereticii ieseau din Biserica si erau numiti cu alte nume: arieni, nistorieni etc. Erau 5 Patriarhi in Biserica catolica dintre care unul a inceput sa fie eretic, si in loc sa fie acela dat afara, tocmai acela a pastrat numele Bisericii catolice iar ceilalti 4 au trebuit sa schimbe numele propriei biserici, din catolica in ortodoxa. Unde s-a mai intalnit asa ceva? Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by Adriana3; 22.04.2011 at 20:22:40. |
|
#8
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Apostolii au plecat la propovăduire și Biserica a crescut! Este de înțeles că Biserica a încetat să mai fie o comunitate restrânsă și au început să fie hirotoniți alți episcopi, câte unul pentru fiecare oraș prin care treceau Apostolii și lăsau în urma lor câte o comunitate creștină. La un moment dat, fiecare comunitate locală a devenit atât de mare încât un episcop, chiar ajutat de diaconi, nu mai făcea față îndatoririlor. Atunci episcopii au început să delege o parte din îndatoriri și au hirotonit preoți. Preotul era, și este și azi, un sacerdot cu delegație, putând face tot ceea ce face episcopul, mai puțin să hirotonească la rândul lui alți preoți sau episcopi. La apuseni, după schismă, din cauza pretenției episcopului și Papei Romei că este infailibil, fără greșeală, toate hotărârile au trebuit să fie "cenzurate" și, în final, chiar luate de către acesta. Dar aceasta nu este Biserica înființată de Hristos. Dacă era așa, Hristos ar fi ales un singur ucenic și l-ar fi lăsat pe el singur conducător al bisericii, iar acesta ar fi dat la rândul lui scaunul mai departe. Pe când în Biserica lui Hristos, un episcop nu poate fi hirotonit decât de minimum alți trei episcopi, prin punerea mâinilor, "dând în dar ceea ce au primit în dar" de la Însuși Hristos Citat:
Citat:
Citat:
Treaba cu "relațiile" privilegiate cu Episcopul Romei este o speculație, doar. Este o exagerare a apusenilor! Citat:
|
|
#9
|
|||||
|
|||||
|
Perfect. In cazul asta stii ca adevarul este o persoana, Iisus Hristos "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata". Cine este de partea Adevarului este deci de partea lui Iisus. Iar de partea lui Iisus sunt toti crestinii. Nici un crestin nu este contra lui Iisus, ci toti sunt de partea lui, deci sunt de partea Adevarului (Iisus = Adevar).
Citat:
Citat:
Citat:
Unde este deci patriarhul in toata povestea asta? Citat:
Dar Patriarhul este biserica infiintata de Hristos? Cand a infiintat Hristos biserica? A zis El ca vrea episcopi si preoti si diaconi? El i-a lasat pe oameni sa se organizeze singuri, si le-a dat puterea sa lege si sa dezlege aceasta organizare dupa cum doresc. Nu le-a zis apostolilor sa faca vreo ierarhie, ba chiar dimpotriva, le-a spus ca tocmai asta sa nu faca, ci cel care vrea sa fie mai presus de ceilalti, sa se faca pe sine mic si sa slujeasca lor. Asa a vrut Iisus sa fie toti ucenicii lui (crestinii), pentru ca Biserica nu este altceva decat toti crestinii laolalta si Iisus acest raport a dorit sa il aiba intre ei, sa fie cu totii frati, nici unul mai mare peste celalalt. Insa i-a lasat pe oameni liberi sa se organizeze cum vor si oamenii au ales organizarea ierarhica a Imparatilor in loc sa o evite dupa cuvantul Domnului. Citat:
Exact, nici de preoti nu poate fi hirotonit un episcop, iar preotii la randul lor nu pot hirotoni, deci biserica nu este frateasca asa cum le-a zis Domnul apostolilor, ca ei sa fie frati, ci este o ierarhie pe verticala in care unii sunt superiori altora prin putere, nu prin slujirea smerita a celorlalti (vezi spalarea picioarelor). |
|
#10
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Judecă (deliberează, nu osândi) și tu singură! PS Mesajul n-a încâput pe o singură pagină... |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 23:32:16 |
| Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 23:00:37 |
| Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 13:16:48 |
| Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 22:11:29 |
| DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 18:09:10 |
|
|