![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#1811
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#1812
|
|||
|
|||
![]()
Gata, am reușit!
|
#1813
|
|||
|
|||
![]() Citat:
What the devils can and cannot do. The devils cannot do the following: (1) Produce any kind of truly supernatural phenomenon. (2) Create a substance, since only God can create. (3) Bring a dead person back to life, although they could produce the illusion of doing so. (4) Make truly prophetic predictions, since only God knows the future absolutely, and those to whom He chooses to reveal a portion of it. However, the devil's intelligent conjecture about the future might appear to mere mortals a prophecy. (5) Know the secrets of a person's mind and heart. However, their shrewd intelligence and observation may enable them to deduce many things about a person. Un exemplu de minune care nu poate fi de la vrasmasul este invierea mortilor, deoarece diavolul nu poate da viata. In Biserica Catolica se regasesc astfel de miracole, in care sfintii, prin rugaciunile lor, au readus la viata oameni care murisera (la fel ca si in Faptele Apostolilor). Pe de alta parte, enumerarea "minunilor" care pot fi si de la vrajmasul acopera majoritatea statistica a minunilor, atat catolice, cat si ortodoxe. Spuneti-mi, ce parere aveti despre miracolele euharistice, in care, spre beneficiul unor preoti sau laici care aveau dubii in legatura cu Prezenta Reala, ostia sau vinul s-au prefacut in carne si sange, sau s-au aratat sub chipul Mantuitorului ? Sunt acestea specific catolice, specific ortodoxe, pot veni de la Dumnezeu sau de la satana ? Last edited by Erethorn; 26.04.2011 at 13:03:15. |
#1814
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In explicatiile pe care le-ai dat despre exemplul din Pateric nu ai facut decat sa confirmi ceea ce spusesem si eu in legatura cu greselile calugarilor care nu sunt dogmatice, ci tin de fapte, ganduri etc, iar tu nu ai facut altceva decat sa le detaliezi pe acestea si sa le ierarhizezi. Cine il cunoaste pe Dumnezeu stie sa cunoasca copacul dupa roade. Daca roadele sunt bune, copacul este bun, daca insa sunt rele, copacul este rau. Insa pentru asta inima omului trebuie sa fie buna pentru ca altfel risca sa ia raul drept bun daca inima sa este rea. Cat despre raspunsurile pe care le are Ortodoxia cu privire la cele dogmatice, vad ca singurul pe care il dai este infailibilitatea primelor 7 Sinoade si negarea altor sinoade de dupa. Daca raspunsurile Ortodoxiei este infailibilitatea, atunci din punctul meu de vedere subiectul este inchis. Nu vad nici o diferenta fata de oricare alta religie care face exact la fel, cere credinta in infailibilitatea unor oameni in numele lui Dumnezeu. Biserica copta este ortodoxa. Pe teritoriul Israelului, si mai ales la Ierusalim, sunt multe biserici crestine, iar cine vorbeste despre Biserica Ortodoxa trebuie sa specifice care, de exemplu ortodocsii romani trebuie sa spuna Biserica Greco-Ortodoxa, in timp ce coptii au Biserica Ortodoxa Copta si Biserica Catolica Copta. Cine spune simplu Biserica ortodoxa ramane neinteles. In Romania este evident despre care Biserica Ortodoxa vorbind avand in vedere ca nu exista decat cea greco-ortodoxa pe teritoriul nostru, nu la fel insa este situatia in Ierusalim unde sunt reprezentate toate Bisericile crestine, asa ca acolo nu se mai poate vorbi doar de Biserica Ortodoxa si Biserica catolica, ci greco-ortodoxa, ortodoxa copta, armeniana, catolica latina, greco-catolica, catolica maronita (melchita) etc. |
#1815
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Problema este alta, recunoasterea lui Iisus ca Dumnezeu. Pasajele date de tine nu sunt deloc folositoare, sunt exact pasajele de care se servesc si ei pentru a arata ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu, pentru care a dat marturie insusi Dumnezeu. Nu aici este problema, ei recunosc faptul ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu, dar nu recunosc ca Iisus este si El Dumnezeu. Si noi, oamenii, suntem fii lui Dumnezeu, vezi de exemplu parabola cu fiul ratacitor, rugaciunea Tatal Nostru si altele de acest gen, dar asta nu inseamna ca si noi suntem Dumnezei. Ei, la ei, in sensul asta este si Iisus Fiul lui Dumnezeu, in sensul in care suntem si noi, fii doar din punct de vedere spiritual, prin Har, singura diferenta dintre Iisus si noi fiind aceea ca Iisus era un spirit superior oamenilor si ingerilor, spirit care a fost creat/nascut inaintea omului, care la randul sau a creat si restul in colaborare cu Dumnezeu si care s-a dat Jertfa pentru iertarea pacatelor noastre, El fiind fara greseala. Ca atare singurul argument valabil ar putea fi pasajele in care sa scrie clar ca Iisus este si El Dumnezeu, nu doar un fiu spiritual (duhovnicesc) ca si noi. Singurul pasaj de genul asta pe care il stiu este cel de la Ioan unde zice ca Cuvantul era la Dumnezeu si Cuvantul este Dumnezeu. Incurca doar formularea "la inceput" pentru ca Dumnezeu nu are inceput. Dar sper sa se rezolve cu alfa si omega. |
#1816
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#1817
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am citit si partea cu invierea mortilor, daca observati ca scrie in completare ca poate da iluzia ca face asta. Lazar inviat de Iisus a trait un timp dupa aceea, era galben la fata (din cauza ca fusese mort un timp si corpul se schimbase) si iudeii veneau sa-l vada (daca imi amintesc chiar ar fi vrut sa-l ucida pentru ca multi iudei credeau in minune). In crestinism si ortodoxie nu avem minuni ca bilocatia, stigmate, foarte rar levitatie (doar la doi sfinti am citit, si o levitatie doar deasupra pamantului, in schimb cunosc levitatia din minunile catolice). De asemenea, starile de extaz se pot deosebi, pentru ca stari de extaz provoaca si drogurile, de exemplu, ca si ceea ce se intampla la penticostali. Nu intalnim asa ceva in crestinismul din primul mileniu si in ortodoxie. In schimb viziunile sunt mai greu de deosebit, iar vindecari pot fi din ambele parti. In legatura cu miracolele euharistice, acestea pot fi si o iluzie creata de vrajmasul, si o minune reala. In articolul dat pot fi si punctul 1. de la ceea ce poate face vrajmasul (Produce corporeal or imaginative visions) sau punctul 2. de la ceea ce nu poate face (Create a substance, since only God can create). Am scris despre false minuni cate ceva aici: http://www.forum-catolic.cnet.ro/vie...hp?f=18&t=2821 |
#1818
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce observ eu este faptul ca voi pe toate le cam amestecati, nu faceti diferenta intre manifestarea diavolului si cea a lui Dumnezeu, intre ceea ce face diavolul de buna voie ca sa insele si ce face atunci cand este fortat prin puterea lui Iisus manifestata in cei care il au pe Domnul cu ei, la voi toate pot veni si de la diavol si de la Dumnezeu fara sa puteti distinge una de alta, si la fel pentru voi diavolul inseala nu numai spunand minciuni dar inseala si cu adevaruri spuse de bunavoie tocmai cu scopul de a insela. Pe toate le amestecati si de aceea nu va dati seama cat de evidenta este inselarea diavolului. In nici una din pildele pe care le-am citit nu am gasit ceva care sa poata intr-adevar insela pe un crestin care il cunoaste pe Dumnezeu, intotdeauna mi-a fost clar unde a fost diavolul si unde nu, si mi-a fost confirmat mereu de deznodamantul povestilor, insa vad ca pentru voi este totul atat de confuz si ati avea si voi nevoie de un Avva care sa va lamureasca cand este diavolul si cand nu. Asta doar pentru ca Avva il cunoaste pe Dumnezeu si voi nu. Adevarul este Iisus Hristos, iar tot ceea ce este opus lui Hristos este adversarul. Cunoscandu-l pe Hristos cunosti implicit si adversarul pentru ca acest adversar este exact opusul lui Hristos. Cand insa Hristos nu este cunoscut, pai nu-i de mirare ca nici adversarul nu il cunoasteti ci faceti un intreg amalgam. |
#1819
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca prin boala intelegi tintuirea unui om la pat de catre diavol asa cum este descris in cartea cu yoghinii, atunci intr-adevar diavolul il poate ridica pe "bolnav" din pat. Daca insa intelegi oameni intr-adevar bolnavi, orbi, surzi, paralitici, cu cancer etc, pai nici vorba sa vindece ceva satana. Tu le amesteci pe toate si de asta ti se pare ca diavolul poate vindeca. Tu nu faci deloc diferenta intre magie si minuni, de asta te ratacesti, le pui pe toate intr-o oala. Totul incepe de la cunoasterea lui Dumnezeu, de la motivatia cu care Dumnezeu face minunile, motivatie care este opusul diavolului. Minunile lui Dumnezeu aduc vindecare, pace, credinta etc, cele de la diavol exact contrariul. Cand vei ajunge sa intelegi modul de a actiona a lui Dumnezeu si motivatia Lui, de a ii aduce pe oameni la El, nu vei mai face confuzii. |
#1820
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iisus a zis ca pacatul impotriva Duhului Sfant nu se iarta niciodata, si a zis asta dupa ce a facut o alta afirmatie: daca omul vorbeste rau impotriva lui Iisus se iarta. Deci nu negarea adevarului revelat este hula impotriva Duhului Sfant avand in vedere ca Adevarul este insusi Iisus, ci hula impotriva Duhului Sfant este exact ceea ce a zis Adevarul, adica ceea ce a zis Iisus: a pune pe seama diavolului operele Duhului Sfant. Poate intr-o buna zi, cand nu vei mai considera infailibila opinia umana, o vei accepta pe cea a lui Iisus. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 22:32:16 |
Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 22:00:37 |
Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 12:16:48 |
Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 21:11:29 |
DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 17:09:10 |
|