![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
În Biserica Ortodoxă nu e chiar atât de clar. De exemplu, ortodocșii care aparțin de BOR nu se pot împărtăși, la ora actuală, în bisericile care țin de Patriarhia Ierusalimului. Ei sunt, efectiv, excomunicați de către această Biserică. Last edited by Erethorn; 30.05.2011 at 15:59:24. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Bineinteles ca sunt bineveniti pelerinii romani la Ierusalim. Excomunicarea nu inseamna ca n-au voie sa intre pe teritoriu, ci doar ca sunt opriti de la impartasanie. Dar daca doriti sa aflati singur raspunsul la aceasta intrebare, va sfatuiesc sa trimiteti un mail la Patriarhia Ierusalimului. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
" În unanimitate și cu părere de rău, Sf. Sinod a hotărât întreruperea pomenirii Patriarhului Daniel al României și caterisirea reprezentantului Patriarhiei Române la Ierusalim, Arhimandritul Ieronim Crețu." Iar apoi: «evlavioșii pelerini din România sunt bineveniți în Țara Sfântă și în sfintele lăcașuri patriarhale». Deci scrie ca nu il mai pomeneste pe Patriarhul Daniel. Nici macar nu scrie ca a rupt comuniunea cu Patriarhia romana. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ca să zic așa, dacă primatul papal nu ar fi de drept divin, ar trebui inventat ca fiind de drept uman, ca să nu se ajungă aici.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 30.05.2011 at 20:06:54. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Desi catolicii nu-si amintesc (pentru ca actuala BC s-a format dupa 1054), in primul mileniu au existat mai multe divergente privind jurisdictia chiar intre Roma si alte patriarhii. Cea mai cunoscuta e disputa pentru jurisdictia Bulgariei, castigata pana la urma de Constantinopol. Inca o dovada ca Roma avea jurisidctie doar pe teritoriul propriei patriarhii. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ștergerea Patriarhului din diptice exact asta înseamnă - ruperea comuniunii.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Domnilor, ce legatura are patriarhia Ierusalimului cu ce discutam aici?
Astfel de lucruri s-au mai intamplat in istoria bisericii. Sunt sigur ca se vor repara. Dar nu-mi spuneti mie ca in ortodoxie e haos. Ia mai ganditi-va un pic la trecutul bisericii romane. Au fost perioade cand erau deodata 2 sau chiar 3 papi, de nici nu se mai stia cine e papa si cine nu. Au fost sinoade, precum cel de la Constanta din 1414-1418, care au trebuit chiar sa declare autoritatea lor ca fiind superioara celei a papei pentru a scoate biserica romana din haosul si marasmul in care se zbatea. Au fost perioade in care papii erau pusi in functie de prostituate. Nu are sens sa mai vorbim aici de asta. Dar nu-mi spuneti mie de haos. Este evident pentru oricine ca au fost papi eretici cu duiumul in istorie. Papa Liberiu a semnat un crez arian pentru a reveni la Roma. Aparatorii primatului si infailibilitatii spun ca a fost amenintat si a semnat de frica. Dar aici ei se contrazic singuri: pe de o parte ei spun ca viata personala a papei, chiar rea si pacatoasa, nu impieteaza asupra infailibilitatii sale oficiale; dar pe de alta parte spun ca frica, de asemenea un sentiment care tine de viata personala biruieste infailibilitatea. Atunci ce fel de infailibilitate e asta? Papa Calist a ingaduit avortul si concubinajul matroanelor cu sclavi. Despre asta scriu si Tertulian si Ipolit romanul. De asemenea tot Ipolit spune ca papa Calist a sustinut sabelianismul. Papa Vigiliu a refuzat sa condamne cele 3 capitole care erau nestoriene, cazand astfel in erezie. Papa Honoriu a sustinut monotelismul , motiv pentru care a fost si condamnat la sinodul 6 ecumenic. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Orice om care mai are un dram de luciditate realizeaza ca:
Daca un papa contrazice oficial un alt papa nu mai poate fi vorba de infailibilitate. Daca papa Ioan 8 condamna oficial filioque la sinodul de la Constantinopol din 879-880, impreuna cu toti parintii prezenti acolo, sub pedeapsa excomunicarii, iar alt papa introduce filioque in Crez, e clar ca buna-ziua ca nu e nici o infailibilitate. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Pana se va repara, ramane faptul ca o parte a Bisericii Ortodoxe a fost excomunicata de alta parte a Bisericii Ortodoxe. Daca Biserica Ortodoxa se defineste prin comuniune, unde e comuniunea ? Daca Patriarhul meu nu este pomenit la Sfanta Liturghie in teritoriul canonic al unui alt Patriarh, unde e comuniunea ? Daca prelatii mei nu pot concelebra si nu se pot impartasi cu alti prelati, unde e comuniunea euharistica care ar trebui sa caracterizeze Biserica lui Hristos ?
|
|
|