Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.06.2011, 23:34:50
culianul culianul is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.02.2011
Mesaje: 58
Implicit Ciudata intrebare...

Citat:
În prealabil postat de elena20 Vezi mesajul
Apare vreo schimbare majora in randuiala nuntii atunci cand cei doi miri nu mai sunt feciorelnici?Eu stiu, de exemplu, ca nu li se mai pun cununiile pe cap, ca simbol al puritatii, si ca mireasa nu mai poate purta rochie alba.Alte schimbari mai apar?Mai are nunta, in acest caz, valoare de Taina?
Nu apare nici o schimbare, pentru ca fecioria nu este conditie pentru casatorie. Ar fi multe de spus, dar cred ca e destula o propozitie din Timotei I: "Vreau dar ca văduvele tinere să se mărite".

Cununile nu sunt simboluri ale puritatzii, ci sunt simboluri imparatesti.

Rochia alba e simbol al puritatzii, dar biserica nu s-a bagat niciodata sa dea reguli legate de ce culoare sa poarte crestinii. (ma rog, stiu ca Parintele Cleopa avea regula asta, dar nu are nici un fundament decat ca a spus-o el)

Si legat de valoarea de Taina... Se numeste taina tocmai pentru ca este taina, deci cum masori valoarea?

Casatoria are la baza dragostea dintre soti, si ca scop pe sotii insasi, care prin dragostea dintre ei, prin taina, il au pe dumnezeu intre ei... asta cred eu ca e de fapt taina cununiei: prezenta tainica a lui Dumnezeu in si intre cei doi... Nu are nimic de a face cu fecioria sau nefecioria mirilor...
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.06.2011, 09:02:52
lore86's Avatar
lore86 lore86 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.05.2009
Locație: timisoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.201
Implicit ciudat raspuns

Citat:
În prealabil postat de culianul Vezi mesajul
Cununile nu sunt simboluri ale puritatzii, ci sunt simboluri imparatesti.
tocmai asta era rolul pirostriilor: de a incununa jerfa tinerilor care se pregatesc sa primeasca aceasta mare taina(la fel cum la j.o cununa o primeste doar cel care a respecat regulile jocului si a iesit biruitor)Biserica invata ca tinerii trebuie sa fie feciorelnici inainte de nunta.Nu intamplator e pusa cantarea, care insoteste dansul nuptial"Sfintilor mucenici care bine v-ati nevoit". E vorba asadar de o nevointa pentru a primi aceasta Taina.


Intradevar Elena, inainte asa se proceda:daca tinerii nu erau feciorelnici nu se punea cununa pe cap, deoarece nu aveau ce nevointa sa se rasplateasca.
Acum nu se mai tine cont de nimic.Cununile se pun oricum(nu stiu cum se procedeaza in cazul celei de-a doua cununii), iar mireasa poarta orice culoare vrea la rochie, desi am observat la majoritatea o preferinta spre crem.
Si da, albul e culoarea puritatii, a curatiei, asa e si firesc sa se cunune o mireasa, in alb.cum la fel de firesc e sa se straduie sa-si pastreze fecioria pana la casatorie.

Prima cununie are valoare de Taina, a doua de binecuvantare(uneori cu dispensa se mai oficiaza si a treia casatorie), iar ce trece de trei este desfranare si in nici o biserica nu se mai pot cununa.

Exista de asemenea practica, in cazul in care unul dintre miri se cununa a doa oara, iar ptr celalat e prima cununie, sa se faca prima cununie de dragul celui care se cununa prima oara.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.06.2011, 11:01:34
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Mirii care sunt credinciosi si il iau pe Dumnezeu in serios se spovedesc si impartasesc inainte de casatorie. Prin spovedanie, pacatele se iarta.

Rochia alba de mireasa este o traditie relativ noua, de vreo doua secole. Nu este nicidecum o tradiie venerabila si atat de simbolica pe cat se scrie aici.

Taina ramane taina, pentru ca nu fecioria, ci pocainta (pentru toate pacatele) si dorinta de a duce o viata curata in viitor sunt baza oricarei taine, incepand chiar cu botezul.
Conditia ca o taina sa fie pe deplin activa nu este lipsa pacatelor, ci participarea credinciosilor cu toata inima la ea, atat inainte (ca pregatire), cat si dupa savarsirea ei (prin 'conlucrarea' cu Dumnezeu).

Iar coroanele sunt simbol imparatesc in mai multe sensuri, nu numai in cel citat de Lore. Dar chiar si in acesta, de infrangere a patimilor, se refera nu numai la trecut, care poate fi curatit prin pocainta, ci si la viitor. Din cate stiu eu, mai ales la viitor.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.06.2011, 20:14:12
gabriela8 gabriela8 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 31.10.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.112
Send a message via Skype™ to gabriela8
Implicit

Citat:
În prealabil postat de culianul Vezi mesajul
Nu apare nici o schimbare, pentru ca fecioria nu este conditie pentru casatorie. Ar fi multe de spus, dar cred ca e destula o propozitie din Timotei I: "Vreau dar ca văduvele tinere să se mărite".

Cununile nu sunt simboluri ale puritatzii, ci sunt simboluri imparatesti.
Sunt de acord cu Lore in ceea ce priveste raspunsul tau. Poate ca nu scrie nicaieri ca fecioria e o conditie pentru casatorie in zilele noastre dar inaintea lui Dumnezeu Care a ramas neschimbat, as putea spune ca este! Nu inseamna ca Dumnezeu nu binecuvinteaza pe cei care nu mai sunt feciorelnici, iar asta o face ca cei doi sa nu traiasca in pacat. Cred insa ca bucuria lui Hristos e mare cand doi tineri merg mai intai sa primeasca binecuvantarea divina, fiind incununati ca unii care au biruit pacatul. Prin aceasta incununare se arata cinstea lor.

In ceea ce priveste textul citat, nu cred ca isi are rostul aici si nici nu vad de ce l-ai scos din context. Motivul este desfranarea. Sfantul Apostol Pavel indeamna si la feciorie si la pastrarea vaduviei...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.06.2011, 13:49:01
culianul culianul is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.02.2011
Mesaje: 58
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gabriela8 Vezi mesajul
Poate ca nu scrie nicaieri ca fecioria e o conditie pentru casatorie in zilele noastre dar inaintea lui Dumnezeu Care a ramas neschimbat, as putea spune ca este! Nu inseamna ca Dumnezeu nu binecuvinteaza pe cei care nu mai sunt feciorelnici, iar asta o face ca cei doi sa nu traiasca in pacat. Cred insa ca bucuria lui Hristos e mare cand doi tineri merg mai intai sa primeasca binecuvantarea divina, fiind incununati ca unii care au biruit pacatul. Prin aceasta incununare se arata cinstea lor.

In ceea ce priveste textul citat, nu cred ca isi are rostul aici si nici nu vad de ce l-ai scos din context. Motivul este desfranarea. Sfantul Apostol Pavel indeamna si la feciorie si la pastrarea vaduviei...
Noi nu prea stim ce conteaza inaintea lui Dumnezeu, si dreptatea noastra inaintea Lui e ca o carpa lepadata.

De unde stii ca este inaintea lui Dumnezeu? Oare pacatul nu e o boala a sufletului si Biserica nu e spital pentru bolnavii de pacat? Daca ai pacatuit odata, inseamna ca nu mai ai parte de mantuire? Oare Taina e chiar atat de juridica pe cat pare?

Daca pentru nefeciori nu mai e Taina, inseamna ca pentru pacat nu mai primesti iertare? Se gandeste careva ce inseamna asta? Inseamna ca nu te poti impartasi pentru ca esti pacatos.

Legat de binecuvantarea pentru nefeciori: Nunta a doua se face daca pentru amandoi e a doua. Asta inseamna ca Taina nu mai e valida pentru amandoi pentru ca unul din ei e pacatos? Dar amandoi sunt pacatosi. Si feciorelnicul dintre ei.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ce rugaciuni sunt recomandate cand nu poti dormi ? anisoara Generalitati 13 16.07.2012 22:00:33
Care sunt principiile fundamentale ? Eutifiev_EMI Despre Sfanta Scriptura 33 08.11.2009 23:44:00
Rugaciunile pt. Sf. Fecioara - care si cand si ce inseamna fiecare sophia Rugaciuni 6 11.08.2009 21:50:37