Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #61  
Vechi 20.06.2011, 23:54:59
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

[quote=penticostalul;370437]

restaurarea prin har a unui crestin se reflecta in moralitatea lui. Daca un om se converteste la Hristos, primirea lui Hristos in inima va fi reflectata in viata lui: nu se va mai imbata, nu va mai curvi, nu va mai dracui, nu...etc. Dimpotriva ii va iubi pe oameni si pe Dumnezeu.
QUOTE]




Luata invers, afirmatia dvs. e valabila? Adica daca cineva are o viata morala impecabila, inseamna ca e restaurat prin har?

Conform acestei logici, atunci nici nu ar fi fost nevoie ca Hristos sa se fi intrupat si rastignit numai pt. atata lucru. Exista multi oameni (atei si necrestini) care duc o viata morala ireprosabila.

Daca ar fi asa, inseamna asta ca multi dintre ateii si dintre necrestinii care oricum nu beau, nu se imbata, nu fumeaza, nu iau droguri, nu traiesc in promiscuitate etc., sunt deja restaurati prin har, chiar daca ei nu cred in Hristos?

Si inainte de Hristos, oamenii puteau fi morali. Dreptii Vechiului Testament de exemplu.
Chiar si neevreii care nu aveau legea mozaica puteau fi morali: "caci si paganii, care nu au lege, din fire fac cele ale legii morale, ceea ce arata legea morala naturala inscrisa in inimile lor"..
Daca si paganii si ateii pot face cele ale legii morale, ce rost a avut Jertfa lui Hristos?

Confundati restaurarea prin har, care e o chestiune ontologica de mare profunzime, cu legea morala naturala inscrisa in constiinta fiecarui om.
Hristos s-a intrupat pt. ceva mult mai mult decat simpla restaurare a legii morale naturale, care oricum poate fi implinita si de pagani si de atei.
Si inainte de Hristos si de cei nu sunt crestini (pt. ca toti oamenii sunt creati dupa Chipul lui Dumnezeu indiferent daca sunt crestini sau nu).

Legea morala naturala s-a dat la creatie tuturor si e inscrisa in constiinta. Legea morala din constiinta poate fi treptat pervertita dar nu stearsa de tot.

Legea mozaica prin Moise s-a dat pentru a-i aduce la normal pe cei ce o luasera pe aratura si nu mai respectau legea naturala inscrisa in constiinta

Dar prin Hristos au venit Harul si adevarul despre scopul omului in lume.
Reply With Quote
  #62  
Vechi 21.06.2011, 08:06:38
penticostalul penticostalul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.06.2011
Locație: Intru ceruri, în Hristos Iisus
Religia: Protestant
Mesaje: 530
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Luata invers, afirmatia dvs. e valabila?
Doamna, va rog, nu ma supraevaluati!
Nu sunt capabil sa fac afirmatii care sa fie adevarate chiar si atunci cand sunt luate in sens invers.
Reply With Quote
  #63  
Vechi 21.06.2011, 14:32:09
penticostalul penticostalul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.06.2011
Locație: Intru ceruri, în Hristos Iisus
Religia: Protestant
Mesaje: 530
Implicit

Ati pus mai multe intrebari dar eu prea as vrea sa intru in polemica cu dumneavoastra. Fiti sigura insa ca nu imi este teama de nicio intrebare.
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Iertati-ma, dar nu inteleg deloc urmatorul aspect: daca sustineti ca ulterior convertirii, neoprotestantii trebuie sa faca parte dintr-o biserica locala, pentru a creste spiritual, care e motivul pentru care dupa convertire nu optati pentru Biserica ortodoxa pentru a creste spiritual in ea, pentru a va inchina in comun, pentru a va indemna la dragoste si fapte bune, dupa cum scrie Biblia?
Am mai raspuns o data.
Un neoprotestant ar putea opta sa faca parte din Biserica Ortodoxa.
Adica sa fie membru intr-o Biserica Ortodoxa cu un preot duhovnicesc.

Dar cineva care s-a nascut intr-o familie de neoprotestanti, (ca mine, asa) Trebuie sa aibe o motivatie puternica pentru a face un asemenea pas.

Nu vad acum decat doua motive care m-ar determina sa fac o asemenea alegere:
1. As locui intr-o zona geografica in care nu as putea gasi o biserica neoprotestanta, in schimb ar fi o biserica ortodoxa. As merge in biserica ortodoxa, as incerca sa cunosc oamenii, si sa-mi traiesc viata de crestin in aceea biserica.
2. As considera ca, in interiorul bisericii ortodoxe fiind, as putea ajuta la evanghelizarea multor ortodocsi din Romania.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Daca ati fi trait pe vremea apostolilor si ati fi fost un nou convertit la Biserica lui Hristos, credeti ca atunci cand v-ati fi dus la rugaciunea in comun, ati fi intalnit-o la Biserica si pe Maica Domnului?
Cu siguranta, mergea si Ea la Biserica nou infiintata.

De curiozitate va intreb: ati fi fost curios sa vorbiti cu Cea care L-a purtat in pantece pe Cel neincaput, sa o vedeti si cunoasteti pe Cea de la care Unul din Sfanta Treime si-a luat trup material?

Ati fi fost curios sa o cunoasteti si sa vorbiti cu Cea care purtandu-L in pantecele Ei pe Cel neincaput, s-a umplut de Duhul Sfant?

Ati fi fost curios sa cunoasteti o asemenea faptura in care tot harul dumnezeirii S-a salasluit si care a ramas pe veci impregnata de mireasma de har a Celui pe care L-a purtat in Ea?

Ati fi fost curios sa cunoasteti si sa vorbiti cu o asemenea faptura careia i s-a intamplat o asemenea experienta de asa o magnitudine mega-cosmica: experienta de a-L purta in pantece pe Stapanul Universului si de a-L fi hranit, ingrijit, tinut in brate si de a-L fi leganat pe Unul din Treime ce tine tot Universul ?

Credeti ca ati fi simtit ceva neobisnuit in preajma acestei fapturi uimitor de smerita si discreta?
Raspunsul la toate aceste intrebari este: DA, desigur, ar fi fost o mare onoare pentru mine sa o fi putut intalni pe Maica Domnului (sau pe unii dintre apostolii Domnului, sau pe profetii din vechime).
Dar acesta este doar un exercitiu intelectual.
Stiu ca pe acestia ii voi intalni doar in ceruri.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Probabil ca dvs. cand aveti un necaz, ii rugati pe prietenii de la Adunarea dvs. sa se roage lui Hristos pt. dvs.
Dar daca ati fi trait in perioada apostolilor si ati fi frecventat Biserica unde se ruga si Maica Domnului si daca ati fi avut o problema, un necaz, o incercare, si mergand la Biserica sa va rugati, v-ati fi intalnit acolo cu aceasta faptura discreta, smerita si plina de har care e Maica Domnului, i-ati fi spus si Ei de necazul ce va apasa?
Ati fi rugat-o si pe Ea, ca atunci cand se roaga Fiului Ei, sa Il roage sa va ajute? Ati considera ca Maica Domnului e faptura cea mai intim legata de Dumnezeu, ati considera ca rugaciunea Ei catre Hristos e cea mai puternica din Univers?
Fara indoiala, DA. (Nu stiu, imi puneti aceste intrebari parca intr-un mod retoric. De parca dumneavoastra ati fi cerut Maicii Domnului sa se roage pentru dumneavoastra dar mie mi-ar fi fost o jena, asa, sau as fi fost neincrezator in rugaciunile ei...)


Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Dar dupa mutarea ei cu Trupul la Cer alaturi de Hristos, considerati ca ramane cea mai apropiata fiintial de Dumnezeu si in acealasi timp cea mai fierbinte rugatoare pentru oameni?
Nu stiu. Nu am suficiente argumente sa cred ca Maica Domnului este fiinta „cea mai fierbinte rugatoare pentru oameni”. Nu am motive nici sa cred ca nu este asa. Ma gandesc ca doar Dumnezeu stie.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Intr-o adunare in care simplii credinciosi se aduna pentru "a creste spiritual in ea, pentru a se inchina in comun, pentru a se indemna la dragoste si fapte bune, dupa cum scrie Biblia?" (ca sa va citez exact), cum considerati slujbele si rugaciunile de lauda si cantarile prin care credinciosii o roaga pe Maica Domnului sa se roage pentru noi?

a) inutile. Hristos nu tine cont de ce-i spune Mama Sa

b) de mare folos - rugaciunea Maicii Domnului L-a facut pe Hristos sa-si schimbe planurile la nunta din Cana Galileii, desi nu atunci avea de gand sa faca prima minune

c) e problema Ei daca alta treaba n-are decat sa se roage. oricum eu vorbesc direct cu Hristos in rugaciune, ce rost are sa mai vorbesc si cu Ea?

Cum considerati rugaciunea Maicii Domnului pentru noi comparativ cu rugaciunea fratilor, surorilor si pastorilor dvs. de la adunare, conform indemnului "rugati-va unii pentru altii"?
A te ruga celor adormiti si a le cere sa se roage pentru tine este o practica specifica a unei biserici.
Nu este de competenta mea sa fac o judecat de valoare a acestei practici.
Nu gasesc in Sfanta Scriptura nici un caz in care un credincios cere unuia care a trecut din aceasta viata sa se roage pentru el.

Neoprotestantii nu se roaga celor adormiti.
Reply With Quote
  #64  
Vechi 21.06.2011, 14:52:42
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

[quote=penticostalul;370825].
Nu am suficiente argumente sa cred ca Maica Domnului este fiinta „cea mai fierbinte rugatoare pentru oameni”. Nu am motive nici sa cred ca nu este asa. Ma gandesc ca doar Dumnezeu stie.QUOTE]




NO COMMENT!!! ABSOLUT NO COMMENT!!! Daca nu Maica Domnului e cea mai fierbinte rugatoare catre Hristos, atunci cine??? E la mintea cocosului! Dar daca si pentru asta aveti nevoie de argumente, si inca mai multe ca sa fie suficiente, eu nu mai am nimic de zis.

Probabil credeti si dvs. la fel ca adventistii ca Maica Domnului doarme pe undeva in alte sfere si nu e in deplina comuniune cu Hristos Cel vesnic Viu.
Reply With Quote
  #65  
Vechi 21.06.2011, 15:28:15
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalul Vezi mesajul
Un neoprotestant ar putea opta sa faca parte din Biserica Ortodoxa.
Adica sa fie membru intr-o Biserica Ortodoxa cu un preot duhovnicesc.
O spuneti pentru ca nu stiti ce inseamna asta.
Nu, va spun eu ca n-ar putea.

Pentru ca in primul rand Ortodoxia ii considera pe cei in afara ei ca nefacand parte din Biserica.

Primirea in Biserica se face dupa caz, ori prin botez zi mirungere, ori daca botezul este considerat valid, doar prin mirungere.

Se face in cadrul unui ceremonial in care se rosteste crezul ortodox si o lepadare de crezurile ratacite impartasite anterior.

Citat:
Dar cineva care s-a nascut intr-o familie de neoprotestanti, (ca mine, asa) Trebuie sa aibe o motivatie puternica pentru a face un asemenea pas.
Exact. Si cred ca abia acum puteti intelege cat de puternica trebuie sa fie.


Citat:
Nu gasesc in Sfanta Scriptura nici un caz in care un credincios cere unuia care a trecut din aceasta viata sa se roage pentru el.
Dar ati gasit exemple de biserici locale in care Dumnezeu sa dea invataturi care se bat cap in cap?
Unora sa le spuna ca icoanele sunt in regula si altora ca este idolatrie de exemplu?
Unora ca exista viata dupa moarte si altora ca nu?
Unora ca inca mai exista vorbirea in limbi, altora ca este inselare?
Unora ca botezul este important sa se faca de la o varsta cat mai frageda, altora la "varsta discernamantului" (apropo, scrie in Sf. Scriptura de la ce varsta apare pacatul?)
Foarte important, unora ca se impartasec cu Trupul si Sangele Mantuitorului, altii doar cu "simboluri"?
etc.
Reply With Quote
  #66  
Vechi 21.06.2011, 15:38:01
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

chestiunea este cam in felu urmator: unii din practica au niste certitudini interioare pe care nu le pot transfera celor care nu au acea practica de rigaciune catre Fecioara, iar practica primilor nu poate nici ea sa fie tranferata pe cuvint de onoare ca asa ar sta unele realitati (Ea in cer mai mult decit desavirsita si inca ceva in plus) si nu in locuinta mortilor ca restu muritorilor fara cele 7 trepte ale desavirsirii.
De ce nu oate fi transferata>? fiindca nici ei la rindul lor (cu exceptia unor taine secrete si documente tainuite) nu isi explica de ce ar sta lucrurile asa si cum de Fecoara in rugaciune le da o asa mare revarsare de iubire si alinare.
Am zis desavirsita si INCA CEVA in plus findca oda <Bucurate Marie!> cinta intro strofa: Cind Iisus binecuvinteaza din ceea ce este al Tau ia." si evident da mai departe catre noi adica Fecoara (Imparateasa cerurilor) are aceleasi atribute ca si Duhul Sfint -care ar putea fi unul si acelasi (Duhul) cu Sfinta Sfintelor din VT.(care locuiste in camaruta cea mai de jos si mai dinapoi a templului -vazut inclusiv ca trup omenesc nu doar ca cel divin sau cel strict material ca locas de inchinare.

In final e ca si cum un om care are un televizor nu e in stare sa explice unui aborigen cum functioneza (fiindca nici el nu stie exact) in timp ce indianul crede ca TV este o lucrare diavoleasca si nu vrea sa se uite la TV. Deci situatie fara iesire pina cind omul nu va invata cum functioneaza ca sa il invete si pe indian ca sa cumpere si el unul.

Insa Dumnezeu da si unora si altora revelatii dar deocamdata intentionat nu doreste ca ei sa ajunga exact la acelasi adevar ca sa fie pusi la incercare findca trebuie mai mult efort sincer din partea tuturor partilor si fara partinire sau preconceptii.
Subiectul e mai complicat legat de Fecioara findca si Ea a fost facuta din fecioara , Ea a avut dreptate cind a inceput lucrarea Iisus la nunta din Cana, Ea este respectata si in alte traditii si vazuta ca o intrupare divina de unele scoli calugaresti suf la fel ca si Iisus si Melchisedec, despre Ea este scris dar doar in apocrife si in alte revelatii calugaresti tainuite de sinoade dar pastrate in scris chiar daca sint considerate eretice de teama unui blestem divin in cazul in care ar fi adevarate-blestem in legatura cu nepastrarea acelor revelatii-dogma despre care calugarii deasemenea au marturisit.

Last edited by Mihai36; 21.06.2011 at 15:52:26.
Reply With Quote
  #67  
Vechi 21.06.2011, 17:25:06
penticostalul penticostalul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.06.2011
Locație: Intru ceruri, în Hristos Iisus
Religia: Protestant
Mesaje: 530
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
O spuneti pentru ca nu stiti ce inseamna asta.
Nu, va spun eu ca n-ar putea.

Pentru ca in primul rand Ortodoxia ii considera pe cei in afara ei ca nefacand parte din Biserica.

Primirea in Bisericase face dupa caz, ori prin botez zi mirungere, ori daca botezul este considerat valid, doar prin mirungere.
Cand m-am referit la un neoprotestant care poate urma sa treca in Biserica Ortodoxa nu am gandit ca vine pur si simplu intr-o zi si spune public: „ - din aceasta zi eu voi fi membru cu drepturi depline in biserica voastra!”.
Desigur ca va trebui sa treca printr-un proces de cateheza si prin botez sau prin randuielile necesare.
Si un ortodox care doreste sa vina la neoprotestanti trece prin acelasi proces: cateheza, botez, cerere de membru...
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Se face in cadrul unui ceremonial in care se rosteste crezul ortodox si o lepadare de crezurile ratacite impartasite anterior.
Aici deschideti un subiect sensibil.
Nu e vorba doar de o „lepadare” (chestiune care ar fi legitima) ci chiar de un blestem.
Un blestem nu doar al crezurilor (ereziilor) ci chiar si al oamenilor.
Blestem al oamenilor care nu este rostit de preot ci de neofit.
Pobabil acesta este unul din locurile in care BO ar trebui sa schimbe ceva.
Asa cum a schimbat si versurile antisemite din prohod.
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Dar ati gasit exemple de biserici locale in care Dumnezeu sa dea invataturi care se bat cap in cap?
Nu Dumnezeu da invataturi contradictorii, oamenii inteleg diferit. Exemplele sunt multe si in biserica primara. Majoritatea epistolelor au fost scrise pentru ca crestinii aveau invataturi care „se bateau cap in cap”.

Oamenii au gandit mereu in mod diferit, au avut abordari personale asupra unor aspecte ale credintei. De aceea Apostolul Pavel accepta ca exista situatii in care crestinii gandesc diferit asupra unor aspecte minore ale vietii de credinta: Așadar, câți suntem desăvârșiți aceasta să gândim; și dacă gândiți ceva în alt fel, Dumnezeu vă va descoperi și aceea. Dar de acolo unde am ajuns, să urmăm același dreptar, să gândim la fel. Filipeni 3: 15,16

In momentul in care apar erezii grave (invataturi care tin de Dumnezeu sau mantuire) Biserica trebuie sa ia atitudine.

Cele pe care le amintiti dumneavoastra (cu exceptia Cinei Domnului) sunt chestiuni nesemnificative:
1. Icoana.
Este o problema majora daca este un idol. Se pare insa ca ortodocsii nu se inchina icoanei ci lui Dumnezeu.
2. Viata dupa moarte.
Adventistii nu considera ca nu mai exista viata dupa moarte. Ei considera ca dupa moarte va fi o invirere. Deci ei cred in viata dupa moarte. Diferenta intre noi si ei este ca ei considera ca sufletul nu este nemuritor. Ca nu exista viata intre moartea fizica si inviere.
3. Vorbirea in limbi.
Si penticostalii si nepenticostalii considera ca exista un dar autentic al Duhului Sfant si ca exista inselari. Diferenta este ca unii cred ca functionalitatea acestui dar a incetat iar altii ca el lucreaza si astazi
4. Botezul.
Biblia porunceste botezul.
Nu am cunostinta de vreun caz clar de botez al copiilor in Scriptura dar nici nu am gasit un verset care interzice botezul copiilor.
Am prieteni, crestini adevarati care au fost botezati la nastere. Pentru unii am un mare respect. Sunt in mod clar mai duhovnicesti si mai ravnitori ca mine. Am de asemenea prieteni botezati la maturitate despre care pot marturisi la fel.
Daca doi oameni, unul botezat in copilarie si celalalt la maturitate mor amandoi blestemandu-l pe Dumnezeu la ce le-a folosit acel botez? Dar daca aceeasi doi mor dupa o viata credinta, de rugaciune, de fapte bune si de iubire de oameni si de Dumnezeu, ei vor merge de mana in Rai.

Last edited by penticostalul; 21.06.2011 at 17:29:55.
Reply With Quote
  #68  
Vechi 21.06.2011, 17:51:36
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

iubirea este intelegatoare dar nu poti fi intelegator daca nu te pui in situatia lor, imagineaza-ti ca ai fi nascut undeva in muntii chinei sau in india sau ai fi musulman sincer si nazuitor atunci nu ti-ai putea imagina ca in lume s-ar mintui doar unii de care nu ai auzit sau de care ai auzit doar lucruri rele pe care nu ii poti crede doar la simpla auzire -evident din cauza propriilor preconceptii oferite de propria religie- prin dogme care iti arata ca nu degeaba au existat atitia intelepti si sfinti pe acele meleaguri. Deci rezulta atomat ca daca acolo la tine se fac sfinti -cum restu sint rai -in alte parti nu este posibil sa existe mintuire.
Reply With Quote
  #69  
Vechi 21.06.2011, 17:57:29
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Sfintii din vechime nu cred ca si-ar fi putut imagina ca daca vrei sa treci din biserica din Pergam in biserica din Efes iti trebuie: "cateheza, botez, cerere de membru..."
Reply With Quote
  #70  
Vechi 21.06.2011, 18:01:50
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalul Vezi mesajul
Neoprotestantii nu se roaga celor adormiti.

Nici ortodocsii nu se roaga mortilor, ci doar celor Vii.
Adica Celui-vesnic-Viu si celorlalti Vii din preajma Lui. Pe cei vii din preajma Lui ii roaga sa le fie impreuna-rugatori neincetati catre Hristos.

Problema neoprotestantilor e ca fac confuzie intre moartea biologica a trupului si moartea duhovniceasca (care e despartirea sufletului de Dumnezeu).

Sufletul a fost creat de la inceput sa fie nemuritor, adica sa aiba in el viata vesnica in sens teologic, adica izvorata din Dumnezeu.

Pacatul e cel care a creat ruptura ireparabila dintre om si Dumnezeu.
Dupa producerea rupturii, si pentru ca omul, (care oricum fusese creat nemuritor) sa nu evolueze din rau in mai rau si sa nu se invesniceasca in rele asa cum au facut ingerii cazuti (care si ei sunt nemuritori), deci dupa cadere, Dumnezeu i-a dat omului si moartea biologica a trupului, care e altceva decat ruptura creata din pacat; e doar una din consecinte.

Moartea biologica a trupului a fost introdusa deci ulterior caderii, ca un fel de frana, pt. ca omul, odata ce a inceput sa faca rele sa nu le faca pe vesnicie,
sa nu ajunga ca ingerii razvratiti care, creati fiind si ei nemuritori, au nascocit aberatii si rautati din ce in ce mai grave, mai complexe, perverse si perfide.

Dar nu moartea trupului e cea care trebuie sa ne ingrijoreze, ci ceea ce se numeste despartirea sufletului de Dumnezeu.

Hristos a restaurat firea umana anuland moartea duhovniceasca ca despartire a sufletului de Dumnezeu. Dar nu a anulat deocamdata si moartea trupului.
Oamenii mor in continuare, biologic, trupeste dar exista posibilitatea ca sufleteste, sa ne fie reparata ontologic ruptura care ne tine despartiti de sursa Vietii Vesnice.

Celor carora Hristos le-a sters pacatele, le-a "sudat" ruptura dintre sufletele lor si Dumnezeu. Sunt din nou ca Adam si Eva inainte de pacat, adica nemuritori, desi biologic, trupeste vor muri. Dar inca nu inseamna ca nu mai pot cadea.
Daca pacatuiesc din nou, pacatul creeaza din nou alta ruptura, insa prin Hristos se poate "suda" din nou.
Ori de cate ori se va produce ruptura de Dumnezeu prin pacat, Hristos e imediat gata s-o repare daca avem cainta si daca ne straduim sa n-o repetam. Ideea e ca macar la sfarsitul vietii sa nu ne prinda moartea trupului, avand sufletul fisurat, rupt. Asta se face in taina spovedaniei.

Dar nu trebuie ca oamenii sa se opreasca doar la a avea ruptura reparata. Urmeaza ca in sufletele nefisurate, reparate de Hristos sa dobandeasca treptat harul Duhului Sfant, pe masura ce dobandesc virtutile, pe masura ce trec de la chip la asemanare.
E important ca omul sa nu savarseasca pacate, mai ales grave, pt. ca harul sa nu se piarda prin acele fisuri create de pacat si se se goleasca astfel tocmai de ceea ce tine sufletul in Viata.

Maicii Domnului, nu numai ca i-a reparat singura fisura pe care o avea, adica pacatul stramosesc, dar sufletul Ei a fost umplut de harul Duhului Sfant, primind deci in Ea inca din timpul vietii trupesti Viata Vesnica.

"Viata Vesnica aceasta este - sa Te cunoasca pe Tine singurul Dumnezeu adevarat si pe Hristos". E adica participarea deplina la Viata Sfintei Treimi.

Iar Maica Domnului L-a cunoscut mai deplin decat oricine din Univers pe Dumnezeu, Ea a participat inca de aici si acum la viata Sfintei Treimi, prin aceea ca L-a purtat in pantecele Ei pe Unul din Sfanta Treime si prin sfintenia Ei.
Cel Neincaput S-a lasat incaput in cea mai curata si smerita creatura a Universului. Evident, aceasta experienta uluitoare o face un unicat intre toate creaturile.
Ea, inca de atunci dobandise harul Duhului Sfant, care evident nu a mai parasit-o vreodata nici in restul vietii trupesti, nici dupa ce Hristos a
luat-o la El. Ea nu are cum sa fie alfel decat Vie, de vreme ce are in Ea harul Vietii.

Dupa ce sufletul Maicii Domnului s-a unit deplin cu Dumnezeu, dupa ce a dus o viata de o puritate mai presus decat a ingerilor, intreb si eu, ce anume i-ar fi putut provoca despartirea sufletului de Dumnezeu? Stiut fiind ca doar prin pacat, omul se rupe, se desparte de Dumnezeu?

Daca Maica Domnului nu e acum nedespartita de Dumnezeu (asa cum sustin unii), inseamna ca a savarsit vreun pacat care o tine despartita de El, ceea ce e total absurd si blasfemiator.

Daca totusi n-a savarsit vreun pacat, daca deci nu e nici o ruptura ontologica intre Ea si Dumnezeu, dar totusi, unii sustin ca Ea ar fi undeva inconstienta si lipsita de Viata ce izvoraste din Duhul Sfant, intreb si eu, care e motivul pentru care Dumnezeu i-a dat in timpul vietii biologice harul datator de Viata vesnica iar dupa adormirea Ei, sa si-l fi retras de la Ea, iar Ea sa fi ramas in afara Lui?

Daca a avea Viata Vesnica, adica a fi Viu in Dumnezeu, inseamna a-l cunoaste pe Hristos, atunci a nu fi Viu in Dumnezeu inseamna a nu-L (mai)cunoaste pe Hristos.
I s-a intamplat Maicii Domnului ca dincolo sa nu-L mai cunoasca pe Hristos si sa fie in afara Vietii?

Prin urmare, Biserica Ortodoxa nu doar crede, ci stie sigur ca Maica Domnului nu poate fi decat Vie, de vreme ce e strans unita, indestructibil, pe veci nedespartita de Cel-ce-nu-poate-fi-altfel-decat-vesnic-viu.

Singurul motiv pentru care Maica Domnului ar fi despartita de Dumnezeu, adica ar fi moarta cu sufletul, singurul motiv care creeaza ruptura e pacatul. Iar in cazul Maicii Domnului e absolut exclus.

Daca nici argumentele astea nu sunt suficiente si mai are cineva dubii ca Maica Domnului nu e faptura cea mai strans unita cu Hristos, atunci nu mai zic nimic.

Last edited by delia31; 21.06.2011 at 18:42:09.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Calatoria spre Ortodoxie si dinspre Ortodoxie ioanna Morala Crestina 76 14.06.2015 08:40:05
Mic predicator penticostal!! Templier Knight Secte si culte 35 20.12.2011 20:26:24
Sfatui-ti-ma, va rog! smal27 Generalitati 46 24.10.2011 21:33:30
Ce îi determină pe unii ortodocși să treacă la culte neoprotestante? elom Secte si culte 353 26.08.2011 13:18:45