![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Catalin, revenind on-topic, pentru mine vastitatea si complexitatea BC, cu atatea rituri si forme de unire cu Urmasul lui Petru, imi evoca vastiatea si maretia Universului, a Universului ce va fi transfigurat la Parousia. Chiar, asemanarea asta nu va spune nimic? (Cea dintre BC si Univers). Sa ne gandim: in corpul dvs. si almeu, exista fiinte microscopice care NU respira oxigen, pentru care oxigenul este otrava. In prima baltoaca de ploaie mai veche, cu frunzis pe fund, pe care o vedeti intr-o padure, sunt fiinte care pot respira metan sau sulf. Si toate astea intr-o aceeasi lume, la distante rizibil de mici, sau, ca in primul exemplu, o conlocuire si conlucrare in acelasi trup. Credeti-ma, sunt biolog de formatie.
Mutatis mutandis, in BC sunt atatea rituri si popoare, extrem de diferite intre ele. Eu sunt familiarizat oarecum si cu ritul chaldeean, datorita slabiciunii ce am pentru tot ce este siriac, indeosebi limba si teologia, dar de fapt multi romano-catolici sau greco-catolici pot gasi o liturgie in acel rit sau in cel maronit, aproape total straina. In timp ce in BO exista tendinta nivelatoare a ritului bizantin... Cum diversitatea e de Sus, cum as putea sa nu recunosc caracterul divin al Primatului papal si pe aceasta cale?! V-ati prins, cu siguranta. A propos de bilocatie/translatie: Cuviosul Paisie Aghioritul, sfant canonizat in BO, avea si darul acesta...o fi fost influentat si el de catolici? Si cum spunea Mihai36 mai sus, e posbil ca si Pr. Boca, dar cu siguranta si altii manati de Duhul, sa fi levitat. Nt, nt, nt, i-a corupt Vaticanul asta imperialist pe toti... Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 27.06.2011 at 12:34:46. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am facut apoi diferenta intre bilocatie si translatie, prima nu e crestina, a doua e si crestina. Deci daca Cuv. Paisie avea acesta minune, translatia, e firesc, am spus ca se intalneste la sfinti. Citat:
Daca BC va deveni ortodoxa (asa cum arata o profetie a fer. Agatanghel) atunci probabil cei din vest vor putea pastra ritul latin, dar fara inovatiile facute fata de primul mileniu. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
pentru catalin:
Iar acum ati mai scos un termen: translatia; ca si cum cei din Evul Mediu aveau ceasuri ultraperformante ca sa stabileasca daca in aceiasi secunda un om a fost in doua locuri! Si cum dati dumneavoastra verdicte: de la diavol sau nu. Ca si cum Dumnezeu nu ar fi Cel Atotputernic care poate sa faca tot ceea ce voieste cu alesii sai; prin aceasta interpretare s-ar putea intelege ca Diavolul poate face minuni pe care Dumnezeu nu le face! Minunile nu se interpreteaza dupa un unic criteriu: sint in curtea bisericii ortodoxe sau nu! Dar daca nu intelegeti un lucru atit de simplu, ca Dumnezeu ii iubeste pe toti oamenii de pe pamint, nu numai pe ortodocsi, cum sa intelegeti lucruri mai grele! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Obsevati cum aveti aceeasi atitudine agresiva, ironica, din cauza ca va deranjeaza adevarul pe care il spun. Neputand sa-l acceptati cautati sa gasiti vreo greseala la cel ce il spune, in acest moment eu. Daca nu era aceea greseala, poate urmatoarea sau urmatoarea, trebuie sa fie ceva. Citat:
Probabil nu ati citit viata niciunui sfant dinainte de schisma, pentru ca am observat ca multi catolici doar pe cei de dupa schisma ii cunosc (exceptie fac unii greco-catolici, acestia avand aceeasi sfinti in calendar ca si ortodocsii). In cazul translatiei scrie la sfinti ca acestia dispar din primul loc. Dar dvs. neavand cunostintele de baza de teologie nu aveti cum sa intelegeti ce am explicat eu, ca nu se poate in crestinism ca o persoana in afara de Dumnezeu sa fie prezenta in mai multe locuri, pentru ca are un corp finit. Chiar si ingerii au un corp spiritual finit. Iar despre Sf. Petru v-am mai raspuns foarte clar, nu mai are rost sa reiau raspunsul pentru ca pe dvs. oricum nu va intereseaza adevarul. Asadar daca nu aveti ceva de spus nu va mai obositi sa-mi raspundeti, de obicei mesajele dvs. contin mai mult caracterizari ale mele, nu are rost sa le tot repetati. Nu ma intereseaza sa discutam pe baza logicii dvs. care e fara fond, neavand informatii pe care sa se bazeze. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bilocatia este o minune care, asa cum spune si BC, inseamna prezenta simultana a unei persoane in doua sau mai multe locuri. Translatia sau teleportarea inseamna parcurgerea unei distante intr-un interval mai scurt de timp decat unul normal, nu insemana neaparat disparitia dintr-un loc si aparitia imediat, intr-o secunda in alt loc. Cum vedem in descrierea fenomenului de exemplu aici http://en.wikipedia.org/wiki/Bilocation este prezenta minunea doar la sfinti catolici si in rest in samanism, paganism, ocultism, hinduism, budism, spiritism, teosofie, New-age, etc. Adica in acele religii si conceptii care au panteismul la baza, adica prezenta divinitatii lucrurile create.
Un singur sfant din primul mileniu este mentionat, Sf. Ambrozie al Milanului. Despre acesta am vorbit si pe forumul catolic, e acest episod din viata sfantului: "Văzînd Ambrozie că nu poate nicidecum scăpa de cererea poporului, a gîndit să fugă. Deci noaptea, tăinuindu-se de toți, a ieșit din cetate și i se părea că merge la cetatea ce se numea Tichin, și că este pe cale departe; dar făcîndu-se ziuă, s-a aflat în poarta cetății Mediolanului." Cum se poate observa nu e vorba de bilocatie, cel mult de translatie. Nu era si langa Tichin si la poarta Mediolanului ca sa fie bilocatie. Explicatia catolica este ca la fel cum la Euharistie avem Trupul si Sangele in mai multe locuri, la fel si acele persoane pot fi in mai multe locuri. Singura problema e ca Hristos este Dumnezeu Fiul si are aceasta proprietate divina, de a putea fi prezent simultan in mai multe locuri. Aceasta propietate doar Dumnezeu o are. Vedem cum apare aici conceptia panteista, acele persoane avand proprietatile divinitatii. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Conciliul I Vatican
Conciliul I Vatican a fost convocat de papa Pius IX (1846-1878) la 8 decembrie 1869. Au răspuns chemării în jur de 700 de episcopi, dintre care 200 erau din afara Europei. Au fost discutate chestiuni legate de disciplina bisericeascü, reforma clerului inferior și a monahismului, reorganizarea școlilor, problema misiunilor. La 1 martie 1870, papa Pius IX a înscris pe ordinea de zi a sinodului, cea mai delicată problemă care ruma a fi discutată, anume chestiunea primatului și infailibilității papale. Între timp în Apusul Europei apăruseră o serie de proteste împotriva acestei intenții a papei, cunoscută deja în unele medii catolice. Renumitul istoric bisericesc Ignațiu Döllinger de la München a publicat, sub pseudonimul Janus, lucrarea Papa și Conciliul în care arată netemeinicia acestei dogme. S-au făcut o serie întreagă de presiuni asupra sinodalilor să accepte dogma primatului apapal și a infailibilității papale. În cele din urmă, aceasta a fost votată de 535 de episcopi și proclamată prin enciclica Pastor Aeternus din 18 iulie 1870. Din cauza împrejurărilor politice (războiul franco-german și presiunile naționaliștilor italieni care sub conducerea lui Garibaldi au intrat, la 20 seoptembrie 1870 în Roma, declarând statul papal ca fiind anexat la regatul Italiei), papa Pius IX a declarat închise lucrările sinodului. Puterea lumească a papei a dispărut, în schimb prin dogma primatului apapal și a infailibilității papale și-a sporit puterea spirituală. După încheierea sinodului, o serie de episcopi și teologi din Germania, Austria, Elveția, Olanda, Anglia și America, s-au despărțit de Biserica Romano-Catolică și au format în 1871, Biserica Vechilor Catolici. Ei s-au unit cu Biserica de la Utrecht din Olanda, numită a janseniștilor. Noua Biserică avea ca autoritate supremă sinodul, a introdus împărtășirea sub ambele forme (pâine și vin), a suprimat celibatul. Multă vreme a existat o apropiere deosebită a acestei Biserici de Biserica Ortodoxă. Relațiile s-au răcit brusc în momentul în care unele Biserici Vechi Catolice au introdus hirotonia femeii. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre preotul care zici ca si-a spus parerea, nu am stat acum sa vad ce pareri si-a spus, asta una la mana, iar doi la mana, daca cumva si dansul gandeste ca si tine, asta nu inseamna ca toti preotii (ortodocsi) gandesc la fel. Iar a nu fi de fata in cazul unui site/blog inseamna sa imi pomenesti numele fara sa mi te adresezi mie. Acum sper sa iti fie clar ce inseamna din punctul meu de vedere si sa te straduiesti pe viitor sa imi pomenesti numele doar daca ai ceva sa imi zici, altfel este barfa pe la spate. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Incercam sa explic ca structura atat de vasta si cuprinzatoare, mareata si totusi atat de limpede si usor functionala a Bisericii Catolice oglindeste aceleasi insusiri ale Universului. Ambele au fost creste de Acelasi. Credeam ca s-a inteles, dar se pare ca trebuie sa repet mai clar... :D
|
|