![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
O să începem cu ereziile papalității și apoi, pentru a le vedea cauza vom merge în istorie la rădăcina lor și anume la duhul schismatic al papalității care a degenerat apoi în duhul eretic al papalității.
Doresc cititorilor bucuria adevărului: WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica adică ce vedem în fotografia de mai jos: 1 PAPALITATEA ERETICĂ Expunere a ereziilor, erorilor și inovațiilor BISERICII ROMANE de la separarea sa de Biserica Catolică în secolul al IX-lea de WLADIMIR GUETTÉE doctor în teologia Bisericii Ortodoxe a Rusiei Traducere făcută cu binecuvântarea Prea Sfinției Sale Părintelui Episcop al Eparhiei Râmnicu Nou Severin D.D. IOSIF de Protosinghelul GHERASIM SAFFIRIN Bacalaureat al Liceului din Craiova Director și profesor de morală liturgică și pastorală al Seminarului Eparhiei Râmnicu Prea Sfinției Sale Părintelui Episcop al Eparhiei Râmnicu Nou Severin Robul lui Dumnezeu Domnul IOSIF În semn de profund respect și deosebită considerație traducătorul dedică această carte. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 2 CUPRINS Precuvântare – Scopul operei 3 Ereziile Bisericii Romane – Asupra Constituțiunii Bisericii și regulă de credință 6 Erezie asupra Treimii Erezie asupra Întrupării 49 Erezie asupra Răscumpărării 58 Erezie asupra Misterelor Botezul și Confirmațiunea 80 Euharistia 90 Penitența 126 Hirotonia 141 Nunta 163 Ungerea bolnavilor 164 Erezie atingătoare de viața viitoare 165 Papalitatea sau marea erezie occidentală WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 3 PRECUVÂNTARE După ce am publicat volumul intitulat Papalitatea schismatică, am promis că vom publica Papalitatea eretică. Ne ținem astăzi de promisiunea noastră. În prima noastră lucrare, am considerat papalitatea în raport cu Biserica. Am stabilit că, uzurpând o putere suverană și universală, papii au răsturnat dumnezeiasca constituție a Bisericii, s-au despărțit de Biserica primară și apostolească, s-au constituit în stare de schismă. Fiindcă ei au încercat să găsească în sfânta Scriptură și în monumentele tradiției catolice probe în sprijinul uzurpării lor și motive pentru a-i da o bază dumnezeiască și apostolească, noi am trecut în revistă textele Scripturii și faptele istorice de care ei au abuzat, spre a nimici falsele lor interpretări și falsificările lor. În lucrarea pe care o publicăm astăzi, noi considerăm papalitatea, față cu doctrina revelată, conservată de Bisericile apostolice din primele secole până în zilele noastre. Documentele doctrinare din primele secole, practica neîntreruptă a Bisericilor, faptele exterioare care constituie istoria propriu-zisă, și chiar sistemele care s-au încercat a se opune doctrinei revelate, pun în evidență un corp de doctrină primit în identitatea sa de toate Bisericile fondate de apostoli și conservat de ele cu o grijă scrupuloasă. Până în secolul al optulea aproape, toate Bisericile apostolice orientale și occidentale erau în acordul cel mai perfect în privința acestor doctrine unice și universale. Un fapt foarte însemnat, este că Bisericile fondate în țări foarte depărtate unele de altele și de apostoli diferiți se aflară în posesia aceleiași doctrine, de îndată ce intrară în relații unele cu altele. Acest fapt probează că toți apostolii nu predicau decât o doctrină, aceea pe care Iisus Hristos le-o predicase, și pe care ei o predicau sub inspirația aceluiași Duh Sfânt. Din faptul acesta decurgea cu necesitate acest principiu: că toată învățătura contrară doctrinei universal primită și universal conservată, era contrară adevărului revelat, predicat de apostoli, adică, constituia o erezie. Începând din secolul al optulea Bisericile occidentale părăsiră în mai multe puncte doctrina pe care o profesau în secolele precedente, și pe care Bisericile orientale au profesat-o în unanimitate până în zilele noastre. Ele se constituiră astfel în erezie. Și mai ales papalitatea a fost cea care le aruncă în această cale; ea a fost cea care inventă sau consacră noile erori. Pentru aceasta dar ea trebuie mai ales să poarte responsabilitatea; de unde titlul acestei lucrări: PAPALITATEA ERETICĂ. Pentru a justifica acest titlu, noi va trebui să trecem în revistă chestiunile doctrinare în privința cărora Bisericile occidentale și-au schimbat învățătura lor: să stabilim care a fost prima lor doctrină, spre a preciza exact sensul inovațiilor WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 4 lor; să determinăm adevăratul caracter al acestor inovații; să arătăm partea pe care a luat-o întru aceasta papalitatea, precum și motivele care au inspirat-o și au povățuit-o. Astfel ne va fi metoda pe care o vom urma în privința fiecăreia din chestiunile pe care le vom avea de tratat. Pentru a stabili care a fost prima doctrină a Bisericilor occidentale, vom apela la mărturiile acelora pe care ea totdeauna i-a considerat ca pe Părinții și ca pe Doctorii săi. Vom apropia de această primă doctrină pe aceea care a fost predată de atunci de către papi, de către episcopi, de către scriitorii pe care Biserica Romei i-a canonizat sau i-a aprobat. Cu modul acesta, schimbarea va fi constatată într-un chip evident și irecuzabil. Faptele istorice și documentele oficiale emanate, sau de la papalitate, sau de la sinoadele pe care ea le-a inspirat, prezidat și dirijat, vor face să reiasă rolul pe care această papalitate l-a jucat în toate inovațiile. Vom stabili astfel, cu evidență, că instituția care s-a impus Bisericilor occidentale ca centru de unitate și de adevăr catolic, n-a fost decât o sursă de împerecheri și de erori. În toate discuțiile pe care le vom avea de făcut, nu se va putea întâlni nici o urmă de pasiune ori de nedreptate. Noi vom putea cu atât mai mult să fim imparțiali cu cât, pentru a stabili teza noastră, nu vom avea decât încurcătura de a alege între textele și faptele la care va trebui să facem apel. Operele din care vom scoate probele noastre vor fi indicate cu exactitate, și toți cei care vor vrea să ne controleze o vor putea face fără dificultate. Ni s-a părut oportun de a publica acest op în momentul în care papalitatea îndrăznește să se proclame solemn infailibil. Opul nostru va demonstra care este valoarea acestei aserțiuni, și va proba că o decizie cu totul contrară ar fi trebuit să adopte consiliul Vaticanului, dacă ar fi vrut să grăiască adevărul. Dea Dumnezeu ca acest op să fie folositor membrilor Bisericii romane care, sau că nu cercetează, sau din obicei, sau pentru considerații curat omenești, ezită a se separa cu totul și pe față de o papalitate ale cărei erori ei nu și le mai pot ascunde! Ei nu le cunosc pe toate. Noi avem certitudinea de a-i convinge că, de o mie de ani aproape, papalitatea a rătăcit, după cum rătăcește și astăzi; că Bisericile occidentale au urmat-o în ereziile sale; că trebuie să se urce prin urmare în primele opt secole pentru a se regăsi în occident doctrina curată așa precum apostolii au învățat-o. Nimeni nu se îndoiește, chiar în sânul Bisericii romane că, pentru a merita titlul de catolic, este necesar de a profesa curata doctrină apostolească. Dacă este demonstrat că Biserica romană n-a fost credincioasă în paza depozitului dumnezeiesc, va fi evident că trebuie să o părăsească pentru a fi catolic. WLADIMIR GUETTÉE, Papalitatea eretica 5 Atare este încă de mult timp convicțiunea noastră; și pentru a rămâne catolic, după cum am voit totdeauna să fim, noi am părăsit o Biserică cu care nu poate fi cineva unit fără a fi schismatic și eretic. Știam că lucrând astfel ne vom atrage critici și injurii. Dar noi n-am ezitat, aducându-ne aminte de cuvintele Stăpânului, care proclamă fericiți pe aceia care suferă persecuție pentru dreptate, și care sunt ocărâți și disprețuiți din cauza Lui. Un om de convingere nu se poate opri pe lângă considerațiuni omenești când conștiința sa vorbește. Și într-această ocaziune mai ales și-aduce aminte cu o nobilă mândrie că, în ceea ce privește lucrurile conștiinței, el nu voiește să știe decât de Dumnezeu. Am făcut să se vadă expunerea ereziilor, erorilor și inovațiilor papalității, și combaterii sistemului papal, așa precum el este adoptat astăzi în Occident. Noi nu puteam să tratăm mai bine un asemenea subiect decât atacând scrierea D-lui J. de Maistre1, intitulată Despre Papa. Acest op este adevăratul punct de plecare al neo-ultramontanismului, care a fost consacrat de Conciliul de la Vatican. Vechii ultramontani, chiar cei mai exagerați, mai conservau încă oarecare forme teologice, și puneau oarecare restricții puterii ce atribuiau papalității. Ei voiau să țină oarecare cont de istorie și de anticele doctrine. Ei căutau să le denatureze în profitul sistemului lor; dar silințele lor erau ca o rămășiță de omagiu dat adevărului. Dl. J. de Maistre nu a avut scrupule de acestea. El expuse brutal sistemul absolutismului politico-ecleziastic, pe care îl identifică cu papalitatea, și puse sub picioare istoria Bisericii și monumentele cele mai venerabile ale tradiției catolice. El făcu școală. Ultramontanismul adoptă destrăbălările sale și dogmatismul său insolit. Teologii plecară capul; episcopii nu îndrăzniră să reclame. Decretele Conciliului de la Vatican și Syllabus sunt consacrarea solemnă a teoriilor lui J. de Maistre. Combaterea cărții sale avea dar actualitate. Noi astfel am dărâmat, până în temeliile sale, această papalitate, care este marea erezie a Occidentului și sorgintea altor erezii. W.G. 1 Joseph de Maistre (1753 – 1821), scrierile sale au influiențat pe Sain Simon, Auguste Comte si Charles Maurras și a inspirat generații de francezi monarhiști și catolici ultramontaniști. Mulți ani a fost implicat in politică. Intre 1774 – 1790 activat in loja masonică de la Chambery, asociată cu ramură a iluminaților din Ritul Scoțian in apropiere de Lyon.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 06.07.2011 at 05:20:19. |
|