![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Multam fain de intrebare. Sunt la cura de slabire. Cum sa nu frate. Mai ales ca este vorba de un „duel” fratesc, din care nu avem decat de castigat. Citat:
Vezi ce inseamna sa nu iei in seama tot contextul si tot ce a spus Mantuitorul, referitor la acel aspect (al curatirii)? Uite la ce concluzii ajungi. Dupa tine, se poate spune ca poti manca, fara nici o rezerva, sobolani flambati si fudulii de cimpanzeu cu sos de cucuta. Ca sa intelegem corect mesajul Mantuitorului, trebuie sa luam pasajele din Marcu 7:1-23 si din Matei 15:1-20 (pasaj in care se trateaza aceeasi problema, dar care se pare ca ti-a „scapat”). Asta este maniera neo-protestanta (pe care adventistii o practica) de intelegere a Scripturii: sa nu scoti nimic din context si sa iei totul „in calcul”. Citind cele doua pasaje vedem ca se pune in discutie problema unui ritual (datina): spalarea mainilor inainte de a manca (Matei 15:2 si Marcu 7:2,3). In conceptia iudaica, a manca fara sa faci spalarea ritualica a mainilor (dupa datina batranilor) face bucatele necurate.”Fariseii, insa, si toti Iudeii nu maninca fara sa-si spele cu mare bagare de seama miinile, dupã datina batrinilor...Sunt multe alte obiceiuri pe care au apucat ei sa le tina” (Marcu 7:3) Asta era problema lamurita de Domnul Iisus. EL desfiinteaza ritualul spalarii mainilor (nu era vorba de igiena). De aceea cocluzioneaza: „dar a manca cu mainile nespalate, nu spurca pe om” (Matei 15:20). Mai limpede nici ca se putea. O observatie, facuta tot in contextul larg al Sfintei Scripturi (maniera neo-protestanta de intelegere): la aceste discutii ale Mantuitorului cu fariseii (cei care erau partizanii spalarii ritualice a mainilor – de nepracticarea careia erau acuzati ucenicii Domnului) au fost de fata si ucenicii (inclusiv Petru). Mai tarziu (in Fapte 10) il gasim pe Sfantul Apostol Petru refuzand categoric sa manance orice lighioaie ("Nicidecum, Doamne" a raspuns Petru. "Caci niciodata n-am mincat ceva spurcat sau necurat.”Fapte 10:14). Cine nu a inteles bine invatatura Mantuitorului, referitoare la curatie: tu sau Sfantul Apostol Petru? Citat:
Stiu foarte bine versetul (in 1 Corinteni cap.10). Numai ca se refera la problema consumului carnii de pe piata, provenita de la templele pagane. In ceea ce ma priveste (ca sa raspund totusi la intrebarea ta, desi nu are legatura cu versetul pe care l-ai sugerat), eu nu consum ceea ce Dumnezeu a spus ca este necurat. Dar, nici nu caut sa explic de ce fac acest lucru si nici nu judec pe cei care consuma. Nu deranjez cu nimic. Pur si simplu nu consum, respectandui-i pe cei care consuma. Fiecare stie ce are in cuget. Asta nu inseamna ca refuz o discutie linistita, daca cineva doreste sa o purtam. Prietenul meu cel banat a facut o greseala, cu ceva timp in urma, care nu i se poate ierta. S-a facut adventist de ziua a saptea si s-a apucat sa cerceteze Scriptura (lucru pe care il arata, spre nemultumirea multora). Last edited by grasu77; 13.07.2011 at 09:40:11. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
De unde stii tu mai la ce concluzii am ajuns eu si ce meniuri favorite am? Doar ti-am pus o intrebare nevinovata... Tu nu ai auzit de grupul de initiativa care va readuce Inchizitia la locul de cinste pe care il ocupa in vremurile de trista amintire? Vrei sa te parasc ca umbli cu ghicitorii? Citat:
Isus zice ca: „...nimic din ce intră în om de afară nu-l poate spurca. Fiindcă nu intră în inima lui, ci în pântece, și apoi este dat afară în hazna” Eu ma gandeam ca se referea microbii si la organismele vii pe care vrand-nevrand le ingurgitezi daca mananci cu mainile necurate. Ma asteptam ca evanghelistul sa explice: „ zicand astfel Isus a anulat spalarile rituale.” Ce ma intriga este concluzia evanghelistului: A zis astfel, făcând toate bucatele curate. Adica era vorba despre bucate nu despre maini necurate, spalari rituale sau igiena. Bucate = hrana. Parerea mea. Mi-e dificil sa inteleg bucate = maini necurate. Dupa Marcu toate bucatele au fost facute curate de Isus. Adica si broastele si sobolanii si omizile. In cazul in care concluzia evanghelistului e corecta abia astept sa comand niste fudulii de cimpanzeu. Macar ca as prefera niste omizi crocante langa un pahar cu lapte. Dar, ma gandesc acuma, daca e doar o adaugire tarzie in textul sacru? Hm... Citat:
Eu as zice ca poate semnatura e cu banat...mai stii? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
viclenia sectarilor?
Marcu 9 38 Ioan I-a zis: „Învățătorule, noi am văzut pe un om scoțând draci în Numele Tău; și l-am oprit, pentru că nu venea după noi.” 39 „Nu-l opriți”, a răspuns Isus, „căci nu este nimeni care să facă minuni în Numele Meu, și să Mă poată grăi de rău îndată după aceea. 40 Cine nu este împotriva noastră este pentru noi. Luca 10:16 Cine vă ascultă pe voi pe Mine Mă ascultă; și cine vă nesocotește pe voi, pe Mine Mă nesocotește; iar cine Mă nesocotește pe Mine nesocotește pe Cel ce M-a trimis pe Mine.” Luca 11:28 Și El a răspuns: „Ferice mai degrabă de cei ce ascultă Cuvântul lui Dumnezeu și-l păzesc!” Putin vin........... Alcoolul preia controlul omului cand Isus spune sa veghem. Prima relatare despre vin in Scriptura arata un ales al Domnului si un copil blestemat. Geneza 9 21 A băut vin, s-a îmbătat și s-a dezgolit în mijlocul cortului său. 22 Ham, tatăl lui Canaan, a văzut goliciunea tatălui său și a spus celor doi frați ai lui afară. 23 Atunci Sem și Iafet au luat mantaua, au pus-o pe umeri, au mers de-a-ndărătelea și au acoperit goliciunea tatălui lor; fiindcă fețele le erau întoarse înapoi, n-au văzut goliciunea tatălui lor. 24 Noe s-a trezit din amețeala vinului și a aflat ce-i făcuse fiul său cel mai tânăr. 25 Și a zis: „Blestemat să fie Canaan! Toate 4 Evanghelii specifica ca la cina Domnului s-a baut rodul vitei(must) si nu vin. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
In al doilea rand nu vinul l-a facut pe Noe sa il blesteme pe Canaan ci pacatul care era in Canaan. De aici si blestemul care ,contrar cu ce crede lumea, nu trebuie privit ca o sentinta ci mai degraba ca o profetie. Nu din cauza lui Noe au ajuns cananiti ce au ajuns ci din cauza pacatelor lor. Pacate care ar fi putut sa nu apara daca Canaan lua aminte la blestemul lui Noe. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
"Nu mi-ai raspuns la intrebare: cine a inteles gresit invatatura Mantuitorului din Marcu 7 si Matei 15? Tu sau Apostolul Petru? "
Raspuns: Apostolul Petru. De aceea Domnul l-a certat mai apoi zicandu-i sa nu mai numeasca necurat ceea ce El sfintise. Si abia din acel moment a inteles apostolul cum sta treaba cu necuratia. De asta Domnul le spusese apostolilor ca nu vor putea primi toate cate le spunea El, ci ii va invata ulterior Duhul Sfant... Last edited by Adriana3; 13.07.2011 at 16:02:39. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Na, ca nici de data asta nu a priceput ca poate sa manance orice lighioaie. Grei de cap si Apostolii astia. Nu-s ca dvs. (care ati inteles din prima). Si hap soparla. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Fariseii il acuza pe Domnul Iisus: "si Fariseii si carturarii L-au intrebat: "Pentru ce nu se tin ucenicii Tai de datina batrinilor, ci prinzesc cu miinile nespalate?" Isus le-a raspuns..."(Marcu 7:5,6) "Pentru ce calca ucenicii Tai datina batrinilor? Caci nu-si spala miinile cind maninca." Drept raspuns, El le-a zis..."(Matei 15:2,3) Fariseii deschid subiectul curatirii bucatelor prin ritualul spalarii mainilor. Este clar. Crezi ca Domnul Iisus le-a rapsuns la altceva? Citat:
Citat:
In pasajele discutate (Marcu 7 si Matei 15) nu era vorba nicidecum despre anularea poruncilor lui Dumnezeu, date omului de la inceput, referitoare la animale curate (bune de mancat) si necurate (pe care sa nu le mancam). Era vorba, clar, despre curatia bucatelor in functie de indeplinirea unui ritual: cel al spalarii mainilor inainte de a manca. Citat:
"Deci, fie ca mincati, fie ca beti, fie ca faceti altceva: sa faceti totul pentru slava lui Dumnezeu."(1 Corinteni 10:31) Ma intreb, cum ai putea sa-L slavesti pe Dumnezeu cu fuduliile in farfurie. Care este adaugirea? Nu cumva cea cu curatia lighioanelor? Ca Domnul Iisus nu a tratat subiectul acesta. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Cum? Nu ne mai spalam pe maini si bucatele sunt curate. Recunosc ca este o interpretare posibila: bucatele ar fi fost curate sau necurate in functie de spalarea pe maini. Citat:
Isus a primit o intrebare vicleana si apoi a vorbit nu doar despre mani necurate ci in general despre tinerea datinilor in detrimentul Cuvantului. Astfel Isus le-a vorbit si despre spalarea vaselor si despre cinstirea parintilor. Apoi nu a mai vorbit cu fariseii si a chemat noroadele si le-a vorbit despre bucatele curate si necurate.Vezi Marcu 7:14 Vorbind despre bucatele necurate Isus le-a zis: Afară din om nu este nimic care, intrând în el, să-l poată spurca. Marcu 7:15 Ucenicii, nevenindu-le sa-si creada urechilor il intreaba pe Mantuitorul in particular si El le raspunde: „Și voi sunteți așa de nepricepuți? Nu înțelegeți că nimic din ce intră în om de afară nu-l poate spurca? Fiindcă nu intră în inima lui, ci în pântece, și apoi este dat afară în hazna.” Mie mi se pare destul de clar ca vorbeste despre mancare. Iar la urma evanghelistul aseaza cireasa de pe tort: A zis astfel, făcând toate bucatele curate. Citat:
P.S. Esti simpatic dar, gata, nu mai vorbesc cu tine fiindca te enervezi repede si eu chiar nu vreau sa ne certam. |
|
#10
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Problema era ca fariseii considerau bucatele (ceea ce ei mancau - si nu mancau orice) ca fiind necurate daca nu faceai spalarea ritualica a mainilor. Iar Domnul Iisus spune ca " a manca fara sa faci spalarea mainilor nu spurca pe om". Acest ritual (pe care ucenicii nu-l practicau) era inutil (ca multe altele). Sunt foarte greu de suparat. Chiar daca uneori ma joc de-a durul. Citat:
Nu mi-ai raspuns la intrebare: cine a inteles gresit invatatura Mantuitorului din Marcu 7 si Matei 15? Tu sau Apostolul Petru? Citat:
Citat:
P.S. Si eu am unele ciudatenii. Dar, niciodata nu mi le justific amestecandu-l pe Dumnezeu. Imi asum, in totalitate, responsabilitatea. Citat:
P.S. Vorbeai de suparare. Ma supar (dar imi trece) atunci cand abandonezi subiectele sau treci peste anumite intrebari si observatii care nu iti convin (cum ai facut si cu ignorata si nedigerabila tema a revenirii Domnului si INVIERII). |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 19:24:40 |
| Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 23:13:56 |
| Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 10:23:38 |
|
|