Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Spiritualitatea ortodoxa
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.07.2011, 00:48:16
Melissa
Guest
 
Mesaje: n/a
Smile

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Pe scurt, suferinta e doar o propunere. De modul in care dam raspuns la suferinta cred ca atarna viata, destinul.
Am observat ca unii oameni sunt uratiti, chiar mutilati de suferinta. Raman definitiv impietriti. Li se vede pe fata, in mers, in gesturi, in vorba, in tot...
Altii, dimpotriva, devin mai frumosi, capata lumina.
De unde diferenta, m-am intrebat si mi-am zis ca multe sunt de spus, desigur.
Exact aceasta intrebare mi-am pus-o si eu :" de unde diferenta?"

Cautand raspunsuri, am dat peste Taina suferintei decriptata de arh. Simeon.:-)

Cezar? Ma bucur sa te vad!:-) Ai cam lipsit si tu
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.07.2011, 01:04:18
LapetiteMoc LapetiteMoc is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.900
Implicit tristete/suferinta

Tristetea este strans legata de suferinta. M-am intrebat de ce se vorbeste (in cercetarea literara, filozofie) de doua tipuri accentuate ale tristetii - tristetea romaneasca si tristetea portugheza.

La tristetea portugheza nu ma pricep.
Incerc sa gasesc o explicatie pentru cea romaneasca.
La noi comunismul a coexistat cu ortodoxia (social, vorbind), asa ca in mintea omului s-au amestecat lucrurile. Comunismul este cel care inventa mereu pedepse, autocritica etc. ceea ce a dus la mutilare sufleteasca. Omul afla despre iubire, iertare doar la Biserica si intr-un chip oarecum abstract, astfel incat a ajuns sa creada ca Dumnezeu este cel care pedepseste. De aici tristetea deznadejdii, fiecare cuvant, fiecare gest este dublat mental de o penitenta ce va veni candva dinspre Dumnezeu. Nimic mai fals. Nu credeti?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.07.2011, 01:09:11
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Ba da, eu sunt de acord cu tine si as mai adauga doar un lucru: tristetea e de obicei asociata cu pierderea a ceva de care omul e atasat. Pierderea, perceputa ca definitiva, irecuperabila, genereaza tristetea. Dar crestinul stie ca tot ce lasa e de fapt o investitie, nu o pierdere, de aici si bucuria chiar in miezul unor necazuri care pe altii ii devasteaza.
Mare e taina suferintei!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.07.2011, 10:05:02
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Ba da, eu sunt de acord cu tine si as mai adauga doar un lucru: tristetea e de obicei asociata cu pierderea a ceva de care omul e atasat. Pierderea, perceputa ca definitiva, irecuperabila, genereaza tristetea. Dar crestinul stie ca tot ce lasa e de fapt o investitie, nu o pierdere, de aici si bucuria chiar in miezul unor necazuri care pe altii ii devasteaza.
Mare e taina suferintei!
Mare e taina suferintei! Multa dreptate ai, prietene drag, asa e, mare e taina suferintei. Doar cand cand ajungi sa pretuiesti jertfa de sine, cand ajungi sa intelegi Jertfa Mantuitorului, doar atunci incepe sa licareasca lin si dulce marea taina a Suferintei: telul ei inobilator, inaltator, induhovnicesc.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.07.2011, 11:30:00
Melissa
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

IN SUFERINTA L-A VAZUT IOV PE DUMNEZEU- arh. SIMEON KRAIOPOULOS

"Iată că marele Iov, bogatul Iov, credinciosul Iov, L-a văzut pe Dumnezeu doar în suferință. Scoala vieții lui cât și adevărata revelație s-a desăvârșit in suferință. Avem datoria să luăm aminte la școala lui Iov, la răbdarea credincioșiei lui. Astăzi lumea plânge de atâta suferință și i-ar prinde bine lecția de răbdare a marelui Iov.

Să ne amintim puțin de Iov, cel care a suferit poate ca nimeni altul. Dumnezeu a îngăduit să simtă suferința pentru ca să arate virtutea lui. Și după ce a suferit, după ce a trecut prin toată încercarea, Dumnezeu l-a binecuvântat – ne spune Sfânta Scriptură – mult mai mult decât îl binecuvântase mai înainte și Iov a avut din nou toate bunurile.

Și a zis Iov acestea:
,,Dumnezeul meu, am auzit despre Tine și am crezut și Te-am preamărit, acum însă Te-am văzut!”
Adică, suferința prin care a trecut parcă i-ar fi dat simțuri deosebite, ochi nou și înlăuntrul suferinței L-a văzut pe Dumnezeu a simțit binecuvântarea și iubirea Lui, așa cum n-o simțise mai înainte. Urmarea a fost că Iov s-a aflat înaintea lui Dumnezeu smerit, plin de binecuvântare dumnezeiască, de prezența Acestuia, de iubirea dumnezeiască, dar în același timp umil: ,,Mă urgisesc pe mine însumi înaintea Ta, Dumnezeule, mă ugisesc!”

Deci, așa cum am mai spus, prin suferință se desțelenește din lăuntrul sufletului omenesc orice rădăcină egoistă, orice împietrire. Acestea pleacă și omul rămâne smerit, cu binecuvântarea lui Dumnezeu. Așadar, are și suferința binele ei.

Când ești binecuvântat în alte împrejurări există pericolul să te mândrești, dar când ești binecuvântat în durere și suferință, atunci cu greu te poți mândri. Ci dimpotrivă, te smerești, te umilești, te topești, devii ca un fum înaintea lui Dumnezeu."
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.07.2011, 15:06:07
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Inca o caramida la ceea ce ai construit Melissa ....desi nu se refera numai la subiectul topicului.

• "A găsi în tine pe Hristos Cel cu Cruce, temelia ta dumnezeiasca, și a clădi pe ea viața ta, acesta este învierea cea din morți înainte de învierea cea de obște. Fericit și sfânt este acela ce are parte de învierea cea din morți.
• Iisus a tămăduit orbirea ochilor, dar n-a putut tămădui orbia răutății. Orbia răutății, stând de-a pururi împotriva Adevărului, nu are leac, dar are pedeapsă.
• Învierea este noul stâlp de foc, care conduce de două mii de ani neamul creștinesc prin pustia acestei lumi. Din lumina lui este făcut destinul care ne atrage Acasă.
• Mulți îl urmează pe Iisus până pe muntele Fericirilor, dar foarte puțini până pe muntele Golgota, până pe cruce. Până pe cruce n-a străbătut decât iubirea maicii Sale și a ucenicului iubirii… Mai mult v-a înflori viața ta dacă vei fi un erou al iubirii divine și nu o victimă a iubirii păcatelor.
• Sunt multe chipuri de a intra în împărăția lui Dumnezeu, dar numai o singură ușă: Iisus

• Cea mai grea cruce e lepădarea de sine și nu poți urma pe Iisus fără lepădarea de sine. „Oricine voiește să vină după Mine, să se lepede de sine, să-și ia crucea sa în fiecare zi și să-Mi urmeze Mie”.
• Nu sunteți și voi căutând pe Iisus?
Voi știți despre Iisus o mulțime de lucruri, dar încă nu-L știți pe El.
Și până nu-L găsești pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine,
Nu-ți găsești nici sensul tău, nici sensul lumii.
Unde Îl găsim pe Iisus? : 1 Ascuns în poruncile Sale. 2 Descoperit în Tainele Sale. 3 Nevăzut de față în orice suferință în viață, în orice cruce a vieții. 4 Întreg în Biserică, în marea obște a credincioșilor.
• Găsind pe Iisus ne găsim pe noi înșine, destinul și veșnicia noastră.
• Pe Dumnezeu nu-L putem cunoaște decât prin Iisus Hristos, Care-I calea noastră la Tatăl."
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.08.2011, 17:51:51
Marius22 Marius22 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2007
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.345
Implicit

O suferinta cu care ne confruntam in viata ne poate deschide fiecaruia din noi propriul "drum al Damascului". Asa cum Apostolul Pavel a fost orbit de Dumnezeu ca abia de atunci "sa vada" cu adevarat, asa randuieste Dumnezeu boli si suferinte asupra noastra ca vederea proprie, alipita de cele ale lumii, sa o consideram "orbire". Dar Apostolul Pavel, desi fusese orbit, L-a recunoscut pe Hristos, a simtit prezenta Sa, a spus "Doamne". A constientizat intalnirea.

Noi insa nu marturisim in suferinta prezenta lui Hristos. Nu Il numim "Doamne". Dorim cu orice pret sa redevenim sanatosi chiar de vom trai "orbecaind", pana la sfarsitul vietii noastre, din pricina "solzilor de pe ochii mintii".
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii si al suferintei omului? mariamargareta Secte si culte 151 15.01.2012 12:59:46
Acceptarea suferintei nicolescu vio Intrebari utilizatori 0 03.11.2011 21:11:36
Paradoxul suferintei. Fericirea de a fi prigonit pentru dreptate Rodica50 Intrebari utilizatori 0 26.01.2011 12:01:34
Taina Casatoriei si semnificatia ei Diana Carp Intrebari utilizatori 4 25.04.2010 19:27:26
Taina yulyus Rugaciuni 0 28.01.2010 22:45:07