Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.09.2011, 19:05:43
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
...
Tocmai pentru ca nu se mai putea respecta canonul de la Sinodul I legat de tinerea Sfintelor Pasti. Astfel se mutase echinoctiul din 21 martie mult inainte si nu mai corespundea cu ce se hotarase la Niceea in privinta datei.
Si iata ce frumos silniciile si blasfemiile unora sint transformate in virtute!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.09.2011, 21:42:35
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Dau din nou citatul din parintele Sofronie

"De ce vorbesc cu atâta – aș zice – întristare? Pentru că dorirea inimii mele este ca voi să vă însușiți acestea, să se depărteze de la voi acel chip al gândirii care este o stâlcire a vieții creștinești. Îmi este greu să vorbesc astfel, pentru că mulți bolnavi cu sufletul nu sânt în stare a auzi un astfel de cuvânt. Mulți sânt care nu trăiesc vecinicía în Hristos, ci o curioasă formă a vieții pământești. Lipsindu-le viziunea veciniciei, vremea și zilele pentru ei devin singura realitate, și se ceartă pe tema calendarelor. Cât eram la Athos a avut loc reforma calendarului. Biserica Universală a vrut să reorânduiască curgerea vremii pe baza principiilor puse dintru început. Iar la început se întâmpla că Echinoxul era pe 9 Martie, iar apoi a ajuns să fie pe 22. Dar această schimbare privește mai ales viața exterioară a societății omenești, ca să nu zic viața statală. Dar a privi această latură ca pe o dogmă, ba chiar să rupi comuniunea liturgică, este urmarea neajunsului înțelegerii și a lipsei de experiență a veciniciei în Hristos. Tot ce este al pământului trece. In cei douăzeci și doi de ani ai vieții mele la Athos mi-a fost dureros să văd cum unii, chiar și oameni buni, gândesc numai în termeni de zile, iar nu la vecinicíe. Și astfel, într’un chip ciudat, se învârtoșează inima acelor oameni. De acum ușa inimilor lor este închisă. Ei nu pot înțelege nici rugăciunea din Ghethsimani, nici moartea pe Golgotha, nici gândul lui Simeon Noul Theolog sau al lui Siluan pentru faptul că fiecare dintre noi trebuie a se asemăna omului celui dintâi prin cuprinsul vieții sale, adică să devină un Adam.

Și lipsa cugetului pe care ni-l învață Părinții noștri face ca noi să stâlcim creștinismul, ridicând condițiile statale și ale vieții sociale la nivel de dogmă. Este un lucru cât se poate de neadevărat. Adevărata rugăciune se petrece în hotarele nu ale vieții pământești, ci dumnezeiești: „Dumnezeule, milostiv fii mie, păcătosului…”, „Doamne, miluiește pre noi și lumea Ta”.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.09.2011, 21:50:21
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Arhimandritul Sofronie spune clar: cei care fac din calendar o dogma stalcesc crestinismul.
A rupe comuniunea liturgica doar pentru schimbarea calendarului e totala neintelegere a realitatilor duhovnicesti.
Parerea mea este ca stilistii au pierdut harul si sunt in afara bisericii.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.09.2011, 22:30:29
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
Arhimandritul Sofronie spune clar: cei care fac din calendar o dogma stalcesc crestinismul.
A rupe comuniunea liturgica doar pentru schimbarea calendarului e totala neintelegere a realitatilor duhovnicesti.
Parerea mea este ca stilistii au pierdut harul si sunt in afara bisericii.
Asa este, domnule, toti patriarhii si episcopii ortodocsi de la 1583 pina la 1919 au stilcit crestinismul. Parearea lor este zero fata de intelepciunea care curge din gura parintelui Sofronie:

1583 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendar

1587 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendar

1593 Sinodul pan – ortodox din Constantinopol condamna si pune sub anatema noul calendar

1670 Patriarhul Dositheos si Sfintul Sinod al Ierusalimului condamna noul calendar

1827 Patriarhul Ecumenic Agathangelos si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1895 Patriarhul Ecumenic Anthimos VII si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1902 Patriarhul Ecumenic Joachim III si Sfintul Sinod condamna noul calendar

1903 Patriarhul Damianos si Sfintul Sinod al Ierusalimului condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Rusia condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Romania condamna noul calendar

1903 Sfintul Sinod al Bisericii din Grecia condamna noul calendar

1904 Patriarhul Ecumenic Joachim III si Sfintul Sinod condamna din nou noul calendar

1919 Sfintul Sinod al Bisericii din Grecia condamna iarasi noul calendar
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.09.2011, 22:42:53
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

"Hotararile canonice, intocmai ca dogmele, sunt dumnezeieste-insuflate, insa de aici nu trebuie sa se inteleaga ca unele ar fi aidoma cu celelalte. Deosebirea intre dogme si canoane nu sta in obarsi fiintarii lor, ci in faptul ca dogmele sunt adevaruri absolute iar canoanele sunt aplicari ale acelor adevaruri in existenta istorica a Bisericii. Dogmele nu privesc vietuirea vremelnica, pe cand canoanele sunt vremelnice. Insa aspectul lor vremelnic nu le imputineaza natura dumnezeieste-insuflata, caci vremelnicia nu priveste acea natura."

Dvs. Confundati dogmele cu canoanele.
Canoanele sunt aplicari ale dogmelor la conditii istorice.
Cand conditiile istorice se schimba, biserica poate la randul ei sa modifice anumite canoane.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.09.2011, 22:47:49
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Citatul despre diferenta intre canoane si dogme a fost dat si de Catalin.
Acolo se vede clar de ce biserica NU a cazut in gresala modificand calendarul.
Dogmele sunt absolute. Canoanele sunt insa doar aplicari ale dogmelor la viata istorica a bisericii. Iata de ce biserica are posibilitatea si dreptul ca in anumite conditii istorice sa modifice anumite canoane.
Iar acest lucru s-a mai intamplat in istorie. Eu am dat exemplul cu schimbarea canonului 5 apostolic la sinodul Trulan. Mai sunt si alte exemple.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.09.2011, 22:52:57
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bogdan81 Vezi mesajul
"Hotararile canonice, intocmai ca dogmele, sunt dumnezeieste-insuflate, insa de aici nu trebuie sa se inteleaga ca unele ar fi aidoma cu celelalte. Deosebirea intre dogme si canoane nu sta in obarsi fiintarii lor, ci in faptul ca dogmele sunt adevaruri absolute iar canoanele sunt aplicari ale acelor adevaruri in existenta istorica a Bisericii. Dogmele nu privesc vietuirea vremelnica, pe cand canoanele sunt vremelnice. Insa aspectul lor vremelnic nu le imputineaza natura dumnezeieste-insuflata, caci vremelnicia nu priveste acea natura."

Dvs. Confundati dogmele cu canoanele.
Canoanele sunt aplicari ale dogmelor la conditii istorice.
Cand conditiile istorice se schimba, biserica poate la randul ei sa modifice anumite canoane.
Numeste-le cum vrei (nu aia conteaza!), problema (de viata si moarte pentru voi) este ca nimeni, niciodata, nu a ridicat acele anateme. Ati schimbat calendarul impotriva deciziilor atitor parinti luminati adunati in sinoade sobornicesti punindu-va totodata sub anateme infricosatoare. Scaparea voastra: Dumnezeu cu mila si astronomia!!!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 03.09.2011, 13:06:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cz4000 Vezi mesajul
Numeste-le cum vrei (nu aia conteaza!), problema (de viata si moarte pentru voi) este ca nimeni, niciodata, nu a ridicat acele anateme. Ati schimbat calendarul impotriva deciziilor atitor parinti luminati adunati in sinoade sobornicesti punindu-va totodata sub anateme infricosatoare. Scaparea voastra: Dumnezeu cu mila si astronomia!!!
Ti-am mai mai spus asta, Sfantul Sinod al BOR a hotarat schimbare acelui canon pentru Romania, patriarhul ecumenic dand acceptul pentru cine doreste. La fel si Sinoadele celorlalte BO care au schimbat.
Canoanele au efect de obligativitate la fel ca dogmele, dar pot fi schimbate in cazuri exceptionale. Cand s-a schimbat canonul cu episcopii nu s-a condamant vechiul canon, ci simplu s-a adoptat un alt canon in legatura cu aceasta.

"Hotararile canonice, intocmai ca dogmele, sunt dumnezeieste-insuflate, insa de aici nu trebuie sa se inteleaga ca unele ar fi aidoma cu celelalte. Deosebirea intre dogme si canoane nu sta in obarsi fiintarii lor, ci in faptul ca dogmele sunt adevaruri absolute iar canoanele sunt aplicari ale acelor adevaruri in existenta istorica a Bisericii. Dogmele nu privesc vietuirea vremelnica, pe cand canoanele sunt vremelnice. Insa aspectul lor vremelnic nu le imputineaza natura dumnezeieste-insuflata, caci vremelnicia nu priveste acea natura."
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Calendarul Bisericesc orthodoxia.i.thanatos Despre Biserica Ortodoxa in general 121 27.04.2023 08:42:51
Calendarul ortodox daniil96 Intrebari utilizatori 0 23.01.2011 22:29:02
Istoria trecerii de la calendarul niceo-iulian la calendarul iulian indreptat ioannistor Resurse ortodoxe on-line 8 20.11.2010 02:17:10
Ciudateniile din calendarul BOR mihailt Generalitati 4 22.03.2009 14:16:15
Calendarul AndreiVlad Generalitati 2 02.02.2009 19:03:05