![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Era Sherlock Holmes vreodata de fata cand se intampla vreo crima?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
asta e argumentul tau? prietene ai mintea tare odihnita.
p.s. daca e pe asa, poate ne prezinti si niste dovezi. stii ca Sherlock se baza pe dovezi nu pe vorbe goale. pe vorbe goale se bazeaza doar țațele din mahala. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Căsătoria, în lumina Sfintelor Canoane
Legat de gradele de rudenie: 326 c). Inrudirea membrilor colaterali ale caror doua neamuri prin casatorie incheiata, de ex. fratele, varul, nepotul, etc. al sotului, fata de sora, vara, nepoata, etc, a sotiei, toti acestia se inrudesc si se opresc de la casatorie pana la al cincilea grad inclusiv, insa pentru a evita amestecarea de nume, acest fel de casatorii se opresc pana la al saselea si al saptelea grad inclusiv (Sintag.Aten. v.n-19). Legat de nas de cununie: 339. - Inrudirea spirituala ca nas la sfantul botez, nu si la casatorie, s-a hotarat in sinodul VI ecumenic, c. 53, superioritatea ei constand in maretia tainei si nu in multimea gradelor, oprindu-se numai pana ia al treilea grad inclusiv. Astfel, nasul nu poate lua pe fina sa fiind in gradul intai ca si cu fiica sa proprie; Acelasi nas nu poate lua nici pe mama sau pe fiica finului sau, fiind in gradul al doilea; -Acelasi nu poate lua nici pe sora finului, fiind in gradul al treilea. Fiul nasului nu poate lua pe fina tatalui sau, fiind in gradul al doilea. Acelasi nu pote lua nici pe sora finului tatalui sau si nici pe mama ei, fiind in gradul al treilea. Un baiat si o fata botezati de acelasi nas nu se pot casatori, fiind in gradul al doilea. Un barbat nu poate lua pe sotia fratelui sau din botez, fiindu-i cumnata spirituala de gradul al doilea. Ginerele vaduv nu poate lua pe fina socrului sau, ca ceea ce este sora cu fosta lui sotie, in gradul al doilea. Baiatul botezat de sot, iar fata de sotia lui, acesti copii nu se pot casatori, fiindca sunt fini la amandoi sotii, iar ei frati in gradul ai doilea. Acelasi barbat nu poate lua pe rand doua femei botezate de acelasi nas, fiind surori in gradul al doilea. Daca cineva va fi nas al propriului sau copil, el trebuie sa se desparta de sotia sa, ca cei ce au devenit frati (cumetri) duhovnicesti... (V. Botezul). Despre botez: 339. - Inrudirea spirituala ca nas la sfantul botez, nu si la casatorie, s-a hotarat in sinodul VI ecumenic, c. 53, superioritatea ei constand in maretia tainei si nu in multimea gradelor, oprindu-se numai pana ia al treilea grad inclusiv. Astfel, nasul nu poate lua pe fina sa fiind in gradul intai ca si cu fiica sa proprie; Acelasi nas nu poate lua nici pe mama sau pe fiica finului sau, fiind in gradul al doilea; -Acelasi nu poate lua nici pe sora finului, fiind in gradul al treilea. Fiul nasului nu poate lua pe fina tatalui sau, fiind in gradul al doilea. Acelasi nu pote lua nici pe sora finului tatalui sau si nici pe mama ei, fiind in gradul al treilea. Un baiat si o fata botezati de acelasi nas nu se pot casatori, fiind in gradul al doilea. Un barbat nu poate lua pe sotia fratelui sau din botez, fiindu-i cumnata spirituala de gradul al doilea. Ginerele vaduv nu poate lua pe fina socrului sau, ca ceea ce este sora cu fosta lui sotie, in gradul al doilea. Baiatul botezat de sot, iar fata de sotia lui, acesti copii nu se pot casatori, fiindca sunt fini la amandoi sotii, iar ei frati in gradul ai doilea. Acelasi barbat nu poate lua pe rand doua femei botezate de acelasi nas, fiind surori in gradul al doilea. Daca cineva va fi nas al propriului sau copil, el trebuie sa se desparta de sotia sa, ca cei ce au devenit frati (cumetri) duhovnicesti... (V. Botezul). Nu stiu din ce motiv preotul tanar a facut o astfel de recomandare. Tu te poti duce la el, si ii poti explica mai bine situatia, eventual iti tragi si la imprimanta ceea ce spun Sfintele Canoane despre inrudirea lor. Mi se pare cel mai bun lucru, pentru ca el gresind, el e in stare sa-si recunoasca greseala in fata lor si pe el il vor crede. Le poti dovedi si lor, dar cred ca cel mai bine vorbesti cu preotul. Poate fiind tanar, s-a gandit ca le face un bine, ca decat sa traiasca in pacat mai bine se casatoresc. Probabil nu si-a dat seama de gravitatea situatiei. Tu sa nu te consumi. Adica sa-ti faci griji pentru ei, sa te duci sa vorbesti cu preotul, sa le arati si lor, sa faci tot ce iti sta in putinta, dar fara sa te "sperii" prea mult. Adica, inteleg in ce situatie esti, dar sa ai grija de serviciul tau, de copii si de pacea ta sufleteasca si sa spui "Faca-se voia Ta". Si orice va fi sa acepti cu rabdare. Stiu ca pare cam greu, dar cu toate ca ii ajuti, si este vorba si despre fostul sot, sa privesti totul cu raceala, si de la distanta. Sa nu-ti faci griji de ziua de maine....
__________________
"Fericit este cel ce se bucura si isi poarta crucea sa fara murmur. " Ducele Ioan Constantinovici |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu cred ca este bine pentru el sa oficieze o astfel de cununie. Adica daca vorbesti cu el, nu numai ca faci o fapta buna pentru cei doi, ci si pentru el. Si daca nu reusesti singura, dupa poti ruga pe cineva, un duhovnic mai cunoscut, sa se duca sa vorbeasca cu el. Sper sa nu-mi fie cu pacat, chiar superiorul lui sa-i arate ca e gresit?(Asta dupa ce incerci singura, si u un duhovnic).
__________________
"Fericit este cel ce se bucura si isi poarta crucea sa fara murmur. " Ducele Ioan Constantinovici |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Dar problema ta e ca se casatoresc ei doi? Sau ca se casatoreste el... Inteleg ca e o ingrozitor de dureros sa te lase omul pe care il iubesti, dar poate ca ar trebui sa il lasi, sa iti faci reconstruiesti viata. De ce sa avem grija sa nu pacatuiasca altii, cand ar trebui sa avem grija sa nu pacatuim noi. Orice incercare de a opri pe altii de la pacat ne face sa ii judecam ca pacatosi pe acei altii.. Plus, ca daca mergi la preoti, e ca si cum te spovedesti pentru altcineva.
In toata situatia asta, cel mai bine ar fi sa se trezeasca ei. Cand cineva iti spune ca nu e bine, intri in defensiva. Si inafara de asta, nu uitati ca decatt sa dai cuiva un sfat pe care nu ti l-a cerut, mai bine il injuri de mama... Si nu scapa nimeni de pacate: nici preotul (deja are pacatul - nu stie ca nu e bine, sau nu ii pasa: ca a ajuns sa faca fapta sau nu, e irelevant, are deja pacatul). Nu scapa nici cei doi (deja traiesc impreuna, ca se casatoresc in biserica sau nu, din nou, e irelevant, pacatul deja traieste in ei). Iarta-ma si pe mine daca te-am suparat, dar nu cred ca incercarea de a-i opri va face bine cuiva: nici tie (doar prelungesti un inevitabil care s-a intamplat deja), nici lor (care te vor uri pentru ca ai stat in calea "fericirii" lor). Cel mai greu lucru este si aici cel mai bun: iarta-i si mergi mai departe |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Poate pe mine nu ma crezi:
• A venit odată avva Ammona să guste ceva într-un loc și era acolo unul care avea nume rău. S-a întâmplat atunci de a intrat o femeie în chilia fratelui celui ce avea nume rău. Aflând cei ce locuiau în locul acela s-au tulburat și s-au adunat ca să-l gonească și cunoscând că episcopul Ammona este acolo, l-au rugat să meargă împreună cu dânșii. Fratele, prinzând de veste, a luat femeia și a ascuns-o într-un chiup mare. Până să vină norodul, a văzut avva Ammona ceea ce se făcuse și pentru Dumnezeu a acoperit lucrul. Deci intrând, a șezut deasupra chipului și a poruncit să se caute în toată chilia. După ce au căutat și nu au aflat nimic, a zis avva Ammona: „Ce înseamnă aceasta? Dumnezeu să vă ierte!”, și rugându-se, i-a făcut pe toți să se ducă, apoi apucând de mână pe frate, i-a zis: “Ia seama la tine, frate!” Și aceasta zicând, s-a dus. Nu doar ca nu l-a dat in gat, dar l-a si ascuns ca sa nu stie nimeni. Si i-a zis doar un cuvant, in care nici macar nu i-a zis ca stie de femeie. Cine ai vrea sa fii, aia care s-au grabit sa parasca pe cineva, sau sfantul... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu cred ca se pot compara cazurile. In primul rand, aici calugarul era constient ca face o greseala. Si avva nu l-a spus celorlalti, dar l-a mustrat:"Ia seama la tine, frate!”, poate parea putin, dar tot dojeana este si avva stia ca poate in felul acesta acela se va smeri si va renunta la pacate, pe cand daca era spus, se gandea la exterior, la ce spuneau ceilalti, nu la interior. Sau poate ca nu s-a schimbat. Dar parintele era constient de pacat, a primit mustrare si pacatul lui nu ii implica direct si pe altii, poate doar indirect. Si femeia iar era constienta. In cazul de fata, cred ca preotul nu stie ca va face un pacat sau ca a facut un pacat ca le-a spus asa. Si ei sunt multumiti de raspuns, si se gandesc, ca uite se poate, iar nu-si dau seama. Deci preotul va face o greseala foarte mare, care s-ar putea sa-i afecteze mantuirea, si primeste osanda si pentru pacatele celor doi, ca i-a implicat si pe ei. Si inteleg ca traiesc in pacat, dar de ce sa-si ia osanda parintele? Sau de ce sa-si ia osanda si mai mare ei? Find casatoriti, nuvor mai renunta la relatie. Dar asa, cine stie... Si de fapt nu stiu daca ar avea valoare casnicia, ca sunt incalcate canoanele, poate doar se adauga un pacat in plus in cartea vietii. In primul rand suntem responsabili pentru noi insine, dar unde scrie ca sa nu incerci sa-l ajuti pe altul? Sau ce Parinte a spus? Teoretic, avem o datorie morala pentru ceilalti crestini, mai ales daca ne sunt rude, dar probabil e bine macar sa facem putin pentru noi. Mi se pare intelept din partea "credintei ortodoxe" ca vrea sa intervina. Probabil se gandeste si la familia sa, dar si la ei, poate si la preot. Si chiar daca fostul sot nu se mai intorce la ea, nu este o dovada de ascultare fata de Dumnezeu, iubirea aproapelui, si mai ales a celui care ne-a dezamagit? Exemplu: Am facut candva un lucru bun pentru mine. Din anumite convingeri, fara prea multa stiinta sau intelepciune. Dar din anumite motive, am renuntat. Dupa ce am renuntat, cineva mi-a explicat mai bine ceea ce facusem, si mi-a zis ca e munca multa ca sa ajungi acolo...... Cu toate ca acea persoana era de acord cu renuntarea mea, prin ceea ce mi-a zis, mi-am dat seama ca trebuia sa mai incerc, sa ma gandesc si mai bine si dupa sa renunt. Dar sfatul a venit prea tarziu. Am facut si lucruri gresite in viata. Daca cineva m-a oprit sa nu fac ceva prostesc, nu-mi aduc aminte...... Dar tin minte lucrurile gresite facute, si m-as fi bucurat daca o persoana mi-ar fi aratat greseala inainte, ca s-o evit. Si imi doresc, daca gandirea mea scartie, si se intampla sa fiu pe punctul de a lua o decizie gresita, sa fie cineva( care chiar are dreptate) sa ma sfatuiasca.
__________________
"Fericit este cel ce se bucura si isi poarta crucea sa fara murmur. " Ducele Ioan Constantinovici |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mergi la episcop si roaga-te pentru ei si pentru tine.
Domnul si Maica Lui sa va ajute! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
multumesc de indrumari.Am si xeroxat ce mi-a pus Mihai sa dau preotului tanar ce vrea sa incalce hotarari canonice.Nimeni pana acum n-a vrut sa-i casatoreasca si acum a venit asta tanar si nestiutor ,ce-si face rau si mantuirii sale.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dovezi directe evident ca nu am. Am vazut in schimb o groaza de stiri despre preoti care au un singur zeu cu multe zerouri. Am mai vazut si aici pe forum multe topicuri sterse cu promtitudine despre tineri absolventi de teologie care au aflat stupefiati ca li se cere spaga pentru o parohie. Asa ca versiunea pe care am prezentat-o are sanse mari sa fie reala. Alternativa ar fi ca preotul tanar e total pe dinafara celor "sfinte" chiar daca e nemotivat financiar. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Va cer un sfat | Dreamm | Generalitati | 20 | 12.07.2011 09:46:19 |
Un sfat? | silent assasin | Generalitati | 24 | 30.03.2011 22:24:41 |
un sfat va rog | monacu | Impartasania (Taina Euharistiei) | 14 | 25.03.2011 15:01:31 |
Un sfat va rog | potoceanc | Generalitati | 33 | 07.09.2010 00:44:39 |
un sfat de la voi | pacifistul | Generalitati | 19 | 14.10.2008 19:30:25 |
|