Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #3591  
Vechi 16.09.2011, 08:23:51
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
iar la catolici mi se pare interesant ca preotii se impartasesc cu vin, in timp ce mirenii doar cu azime, cu toate ca ei recunosc painea si vinul ca Trupul si Sangele lui Hristos, chiar daca accidentii raman, in opinia lor.
Am mai spus și cu altă ocazie, dealtfel există un fir de discuție dedicat acestui subiect. Reiau în sinteză: UNII catolici, și anume cei din riturile apusene, obișnuiesc ca, de regulă, să se cuminece cu Trupul și Sângele lui Cristos sub o singură specie, cea a pâinii, în baza unei îndelungate tradiții și experiențe locale. Totuși, și la aceștia întâlnim împărtășirea cu ambele specii euheristice în 13 situații, dintre care selectez: împărtășirea de la căsătorie, împărtășirea de la Mir, împărtășirea de pe patul de moarte, împărtășirea cu ocazia unor evenimente solemne, împărtășirea cu ocazia sărbătorii anuale a Sângelui Domnului.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #3592  
Vechi 16.09.2011, 08:58:41
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
UNII catolici, și anume cei din riturile apusene, obișnuiesc ca, de regulă, să se cuminece cu Trupul și Sângele lui Cristos sub o singură specie, cea a pâinii, în baza unei îndelungate tradiții și experiențe locale.
Într-adevăr după cum bine ați sesizat este vorba exclusiv de niște tradiții locale, nevalidate de Sfânta Scriptură și de Sfânta Tradiție. Sunt niște simple inovații lipsite de fundamente și care au pornit de la niște simple aberații locale, devenine "tradiții" apusene generalizate după ce au fost impuse cu forța, pentru că altfel rămânea la nivel de tradiție locală, o simplă curiozitate locală aptă de a intra la studiul ereziilor și tăgăduirii Sfintei Scripturi.
  #3593  
Vechi 16.09.2011, 09:43:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
iar la catolici mi se pare interesant ca preotii se impartasesc cu vin, in timp ce mirenii doar cu azime
Este o greseala aparuta in BC la scurt timp dupa schisma, prin sec. XII-XIII. Dupa inlocuirea painii cu azimi a urmat folosirea doar a azimilor pentru mireni.
Au fost insa si la ei credinciosi care s-au opus inovatiei, dar un sinod i-a condamnat si au declarat erezie (numita Utraquism) credinta ca e necesar neaparat si azima si vinul (iar cine crede asta se da anatemei).
Acum, daca nu exista har lucrator nu are importanta daca se folosesc azimi, paine cu vin sau fara, din moment ce ele nu se transforma cu ajutorul harului.
  #3594  
Vechi 16.09.2011, 10:04:21
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Or fi mancand evreii carne de oaie tot timpul insa nu o numesc "Pasti" tot timpul ci doar in 15 Nissan, cu conditia ca oaia sa fie un miel de 1 an cumparat in 10 Nissan, tinut pana in 14 Nissan, jertfit si prajit pe foc inainte de inserare si mancat pana la os dupa inserare. Este Pastile Domnului care se mananca o data in an.

Tu ce intelegi prin lipii?
Lipia este painea ce se foloseste in orient, e ca o clatita, de exemplu la shaorma. Aproape sigur aceasta era si painea pe care o faceau israelienii, fie ca era paine dospita, fie ca era azima. Si o rupeau, nu o taiau.
Eu am zis ca e singura explicatie ca sa intre si pasajele cu mancatul Pastelui, pentru ca altfel ce zici tu contrazice intreaga Biblie si sunt zeci de pasaje care te contrazic:
- Iosif a cumparat panza pentru inmormantare desi in primele doua zile nu se lucreaza, e ca in Sabat;
- toti erau in acea noapte pe afara, desi stau in casa de Pasti;
- Sf. Apostol Ioan scrie ca era ziua pregatirii cand a fost rastignit Iisus; sinedriul spune sa-L prinda pe Iisus dar inainte de sarbatoarea Pastilor;
- Evanghelistii spun ca au mancat paine, nu azimi (am citit Biblia in ebraica, intotdeauna la paine e vorba de paine dospita, de exemplu la Melchisedec);
- Apostolii sunt trimisi sa pregateasca Cina si apoi scrie ca sosesc si ceilalti, nu puteau pregati Cina o zi intreaga;
- de asemenea, de Pasti trebuiau sa fie in case, nu umblau sa caute adapost.
- Sf. Ioan spune ca evreii urmau sa manace Pastile, de aceea nu au intrat (desi trecusera Pastile, era dimineata).
  #3595  
Vechi 16.09.2011, 10:14:25
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Am inteles eu gresit? Pai cand pe un site ortodox se insira ereziile catolicilor si printre ele este trecuta si azima, ba chiar mai scrie "mare erezie", eu sunt cea care inteleg gresit? Si cum am dat peste astfel de site-uri daca nu borbind cu fundamentalistii ortodocsi?
Asta pentru ca si canoanele si practica liturgica e obligatorie si nu poate fi contestata.
Dar dogme sunt cele revelate cu privire la divinitate si mantuire. Diferenta intre dogme si canoane este ca dogmele sunt revelate in Sfanta Scriptura si nu pot fi modificate de Biserica. Canoanele sunt legi adoptate de Biserica si pot fi schimbate tot de ea in cazuri rare. Azimile ar intra cam intre.
In schimb dogme sunt sigur Filioque, Purgatoriul, neprihanita zamislire, harul creat, etc. Probabil si primatul si infailibilitatea papala, toate considerate erori dogmatice de ortodocsi.
  #3596  
Vechi 16.09.2011, 10:14:32
NeInocentiu's Avatar
NeInocentiu NeInocentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.02.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 302
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Trollule sectar, iar ai apărut ?
Am vazut ca doamna (profesoara) LaPetiteMoc se ocupa de detecatarea trollilor si totusi nu m-a "depistat" pana acum.
  #3597  
Vechi 16.09.2011, 10:20:07
NeInocentiu's Avatar
NeInocentiu NeInocentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.02.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 302
Implicit

Pentru osutafaraunu:
Am inteles ca in zonele polare (arctice) ale globului oamenii se hranesc (din motive obiective) aproape numai cu carne. Se pot si ei mantui ?
  #3598  
Vechi 16.09.2011, 10:35:57
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de NeInocentiu Vezi mesajul
Pentru osutafaraunu:
Am inteles ca in zonele polare (arctice) ale globului oamenii se hranesc (din motive obiective) aproape numai cu carne. Se pot si ei mantui ?
Mântuirea nu se obține prin abținerea de la mancare (carne, ori chiar "post negru" dacă ar fi). Mântuirea e acordată de Domnul Hristos prin har.
  #3599  
Vechi 16.09.2011, 12:14:37
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
M-am întrebat și eu adesea, dar am ajuns la concluzia că nu putem judeca parabolele Domnului făcând totdeauna conexiuni între ele. Metaforele sunt valabile în general în contextul în care a fost rostită parabola.
Legătura prostească între pâinea dospită (ca simbol al păcatului de care trebuiau să se ferească evreii de Paște) și aluatul din parabola Matei 13,33 (ca simbol al Împărăției lui Dumnezeu) a fost făcută în disperare de cauză de către preopinenții mei, iar eu le înțeleg furia. Nu le înțeleg însă mulțimea vorbelor de ocară așternute pe un forum creștin... Mare păcat că s-a ajuns aci și-mi pare rău că eu am fost "catalizatorul" unor asemenea reacții nedorite...

În parabola aceasta, Împărăția Cerului este reprezentată într-adevăr de aluat. Așa cum parabola cu sămânța de muștar (Mat. 13,31) reprezintă creșterea extensivă a Împărăției, adică la număr, tot așa parabola aluatului reprezintă creșterea intensivă, calitativă a membrilor individuali ai Împărăției. Din punct de vedere omenesc țăranii și pescarii inculți, care la data aceea constituiau practic singurii urmași ai umilului Galileean, ar fi putut să pară cât se poate de nepromițători. Dar privitorul critic făcea calculul fără să țină seama de puterea transformatoare și înălțătoare a Evangheliei.
După cum aluatul străbate fiecare parte a frământăturii în care este așezat, tot așa învățăturile lui Hristos urmau să pătrundă viața acelora care le primeau și erau dispuși să fie transformați de ele.

În vremurile Vechiului Testament, aluatul era un simbol al răului, cum am mai spus. Înainte de serviciul Paștelui, fiecare urmă de aluat trebuia să fie îndepărtată din casele oamenilor ca preînchipuind păcatul (Levitic 23,6). Hristos Însuși Se referea la aluat în înțelesul acesta, vorbind de „aluatul Fariseilor și al Saducheilor” (Matei 16,6.12; 1 Corinteni 5,6-8). Dar aluatul din Mat.13,33 nu poate simboliza păcatul în parabola rostită cu ocazia aceasta, deoarece cu timpul „s-a dospit toată plămădeala” și Hristos cu siguranță nu voia să spună că Împărăția Sa va ajunge să fie cu totul pătrunsă de rău. „Pâinea” ar fi fost prăpădită.

În plus, este un raționament greșit a gândi că același simbol trebuie totdeauna să se refere la același lucru. De pildă, atât Satana (1 Petru 5,8), cât și Hristos (Apocalipsa 5,5) sunt pomeniți sub simbolul unul leu. La fel, simbolul șarpelul atribuit atât diavolului, cât și lui Hristos (Apoc.12,9; Ioan 3,14).

Același raționament greșit îl putem aplica și în cazul femeii din parabolă. După umila mea părere, niciun înțeles nu trebuie să fie alăturat la identitatea ei. Prezența ei este întâmplătoare, fiind indusă numai ca să completeze tabloul parabolei. O conexiune prostească (să-mi fie iertată expresia, dar așa ar părea conexiunea) s-ar putea face între "Născătoarea de Dumnezeu" și "Sfânta Treime" respectiv femeia și cele trei măsuri de făină. Sper să nu-i treacă cuiva prin minte așa ceva!
Intrebarea am pus-o pentru ca parabola mi-a amintit de ceva citit in urma cu multi ani si la care, pe vremea aceea, nu dadusem prea mare atentie: este una din rarele parabole in care Dumnezeu este reprezentat printr-o femeie.
  #3600  
Vechi 16.09.2011, 12:46:49
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Am mai spus și cu altă ocazie, dealtfel există un fir de discuție dedicat acestui subiect. Reiau în sinteză: UNII catolici, și anume cei din riturile apusene, obișnuiesc ca, de regulă, să se cuminece cu Trupul și Sângele lui Cristos sub o singură specie, cea a pâinii, în baza unei îndelungate tradiții și experiențe locale. Totuși, și la aceștia întâlnim împărtășirea cu ambele specii euheristice în 13 situații, dintre care selectez: împărtășirea de la căsătorie, împărtășirea de la Mir, împărtășirea de pe patul de moarte, împărtășirea cu ocazia unor evenimente solemne, împărtășirea cu ocazia sărbătorii anuale a Sângelui Domnului.
Exista si biserici romano-catolice unde Impartasania se face cu ambele in mod obisnuit, in fiecare duminica si in orice zi in care celebreaza Euharistia.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38