Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.10.2011, 13:52:14
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Eu am citit cate ceva din Gibran cand nu eram credincios si eram pasionat de new-age. Chiar si atunci mi s-a parut curioasa poezia lui, nu avea mare legatura cu crestinismul (eu credeam ca e musulman), parea un fel de new-age.
Acum mi s-a confirmat impresia citind si wikipedia in engleza: http://en.wikipedia.org/wiki/Khalil_Gibran
El s-a nascut intr-o familie catolica de rit maronit. In wikipedia in romana scrie ca a fost excomunicat: "Este excomunicat din cadrul comunității creștine maronite din care făcea parte, datorită convingerilor sale religioase prea flexibile, poziției împăciuitoare față de religiile creștină și musulmană."
De fapt in engleza scrie ca era influentat de teosofie. "Much of Gibran's writings deal with Christianity, especially on the topic of spiritual love. But his mysticism is a convergence of several different influences : Christianity, Islam, Sufism, Hinduism and theosophy."

Societatea Teosofica este infiintata in 1975 si este o societate oculta care sub forma unui amestec de religii combinate cu crestinismul aduce de fapt conceptiile hinduismului si budismului in apus. http://www.crestinortodox.ro/secte-c...ia-124716.html
Chiar fondatoarea, Helena Blavatsky, o rusoaica de etnie germana, fusese un timp in Tibet, dupa care a spus ca e medium si astfel a infiintat aceasta societate. Chiar propovaduia un Mesia, Maitreya, acesta a fost gasit intr-un indian care a fost initiat apoi in practici oculte (e descris ceva in parintele Paisie si marii initiati). Numai ca indianul s-a revoltat la un moment dat si nu mai vrut sa fie mesia, asa ca a trait pana la batranete ca un om normal.
Rudolf Steiner a fost un membru de marca a acestei societati, a plecat din cauza ponderii prea mari puse pe religiile orientatel si a propovaduirii unui mesia. Si-a format propria societate, tot oculta, care incerca sa imbine ocultismul cu stiinta, numita antopozofie.

Revenind la Gibran, se pare ca in America a luat contact cu aceste conceptii si si-a insusit o parte din ele.
Teosofia e de fapt initiatoarea conceptiilor new-age. Se pare ca scopul a fost atins, azi multi oameni au conceptii new-age (imbinare a religie cu paranormalul) si probabil si conceptiile ecumeniste au o radacina de aici (imbinarea religiilor sau cultelor crestine).
Cartea "Profetul" ar sugera ceva de tipul mesia , in engleza scrie: "The book became especially popular during the 1960s with the American counterculture and New Age movements."
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.10.2011, 13:59:43
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
diverse
Dar despre poezie aveți ceva de spus ? Ați citit-o ?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 01.11.2011, 14:49:24
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit Despre bucurie și tristețe

…atunci o femeie zise: „Vorbește-ne despre Bucurie și despre Tristețe”.
Iar el răspunse:
„Bucuria este tristețea fără de mască
și însăși fântâna din care a țâșnit râsul vostru, a fost adesea plină de lacrimi.

Și cum ar putea să fie altfel?
Cu cât mai adânc vă sapă-n ființă tristețea, cu atât mai multă bucurie veți cuprinde în voi.
Cupa care așteaptă vinul nu este oare aceeași pe care focul a ars-o în cuptorul olarului?
Iar alăuta care vă alintă sufletul, nu este același lemn, mai înainte chinuit de cuțit?
Când sunteți veseli, scrutați-vă adâncul inimii și veți afla că ceea ce vă umple de bucurie nu-i altceva decât ceea ce și tristețea v-a dăruit.
Când sunteți triști, iarăși scrutați-vă inima și veți vedea că, într-adevăr, lacrimile voastre vin de la ceea ce, cândva, desfătarea voastră fusese.

Unii dintre voi spun: „Bucuria este mai mare decât tristețea”, iar alții zic: „Nu, tristețea este mai mare decât bucuria”.
Ci, iată, eu vă încredințez că ele sunt de nedespărțit.
Împreună sosesc în casa voastră și, când una se așază cu voi la masă, nu uitați, cealaltă în patul vostru s-a și culcat.
Într-adevăr, sunteți în cumpănă, asemenea unei balanțe, între bucuriile și tristețile voastre.
Numai când sunteți goliți de voi înșivă, talerele sunt nemișcate și în echilibru.
Când, însă, paznicul comorii vă va ridica spre a-și cântări aurul și argintul, va trebui ca bucuria și tristețea voastră să se ridice ori să se scoboare.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 01.11.2011 at 14:54:32.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.11.2011, 18:46:05
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit Straiele - Kahlil Gibran

Într-o zi Frumusețea și Urâțenia s-au întâlnit pe țărmul mării. Și-au spus una alteia: "Hai să ne scăldăm în mare".
S-au dezbrăcat și au înotat în apele mării. După puțin timp, Urâțenia a venit la mal, s-a îmbrăcat cu hainele Frumuseții și a plecat.
Frumusețea a ieșit din apă și nu și-a mai găsit straiele; îi era rușine să rămână despuiată, așa că s-a îmbrăcat în straiele Urâțeniei. Apoi, Fumusețea a plecat.
Și până în ziua de azi, bărbații și femeile o încurcă pe una cu cealaltă.
Cu toate acestea, sunt unii care văd fața Frumuseții și o recunosc în ciuda hainelor. Și mai sunt unii care cunosc fața Urâțeniei, iar straiele nu o ascund de ochii lor.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.11.2011, 22:08:13
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit Despre bine și rău - Khalil Gibran

Atunci, unul dintre bătrânii cetății spuse: „Vorbește-ne despre Bine și despre Rău”.
Și el răspunse:
„Despre binele care sălășluiește în voi aș putea vorbi, dar nu și despre rău.
Fiindcă răul ce-i oare, dacă nu binele chinuit de propria-i foame și de propria-i sete?
Într-adevăr, când binele este hămesit, el își caută hrana chiar în cele mai întunecate hrube, iar când este însetat se adapă chiar din apă moartă.

Sunteți buni când sunteți una cu voi înșivă;
Totuși, când nu sunteți numai cu voi înșivă nu sunteți răi,
Pentru că o casă învrăjbită nu-i un cuib de hoți; ea nu este decât o casă învrăjbită;
Iar o corabie fără cârmaci poate rătăci fără scop printre stânci, fără să se scufunde.

Sunteți buni când încercați să dăruiți din voi înșivă.
Totuși nu sunteți răi când căutați să câștigați pentru voi înșivă,
Fiindcă atunci când căutați un câștig, nu sunteți decât o rădăcină care, prinzându-se de pământ, se hrănește din sânul acestuia.
Desigur, fructul nu poate spune rădăcinii: „Fii asemenea mie, plină și rumenă, dăruind fără oprire din abundența ta”.
Fiindcă pentru un fruct a dărui este o nevoie, așa cum pentru rădăcină a primi este o nevoie.

Sunteți buni când sunteți deplin treji în discursurile voastre,
Totuși nu sunteți răi când picotiți, când limba vi se clatină amețită,
Și chiar un discurs cu poticneli poate fortifica o limbă slabă.

Sunteți buni când cu pas ferm, întreprinzători, mergeți către scopul propus,
Totuși nu sunteți răi când vă îndreptați într-acolo șchiopătând, pentru că, chiar cei ce șchioapătă nu rămân în urmă.
Însă cei care sunteți puternici și iuți, feriți-vă să șchiopătați în fața celor schilozi, cu gândul că le faceți plăcere.
Sunteți buni în nenumărate rânduri și nu sunteți numaidecât răi când nu sunteți buni,
Nu faceți decât să hoinăriți și să leneviți.
Ce păcat că nici cerbii nu pot învăța broaștele țestoase să fugă precum vântul!

În dorul după eul vostru uriaș vă stă bunătatea, iar această năzuință trăiește în voi toți.
La unii, însă, bunătatea este un torent ce se prăvale furtunos spre mare, ducând cu el tainele colinelor și cântecelor pădurilor,
Iar la alții, asemenea-i unui biet pârâiaș, care se pierde în meandre, ocolind și întârziind înainte de a atinge țărmul mării.
Dar cel cu năzuința arzătoare să nu zică, cumva, celui a cărui dorință e mai domoală: ”Pentru ce ești încet și leneș?”
Fiindcă cei buni nu-l întreabă pe cel gol „unde ți-s hainele?”, nici pe cel fără de acoperiș, „ce s-a întâmplat cu casa ta?”.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 05.11.2011, 16:14:38
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit Despre prietenie Khalil Gibran

„Prietenul – este răspunsul dat nevoilor voastre.
El este ogorul pe care îl semănați cu dragoste și îl secerați din recunoștință,
El este căminul și masa voastră,
Fiindcă la el veniți, asemenea flămânzilor, căutându-l pentru oaza de liniște.

Când prietenul își descoperă gândul, nu vă înclinați spre „nu”-ul sinelui vostru, nici nu-i refuzați acel „da” așteptat,
Iar când este închis în el, inima voastră nu încetează a-i asculta inima;
Pentru că în prietenie, toate gândurile, toate dorințele, toate așteptările se nasc în tăcere și se împart într-o bucurie mută.
Nu vă întristați când vă despărțiți de prietenul vostru;
Fiindcă tot ceea ce prețuiți cel mai mult la el, vă poate fi mai limpede în absența-i, precum pentru alpinist muntele apare mai deslușit văzut din depărtarea câmpiei;
Și nu aflați alt țel în prietenie decât adâncirea în spirit.
Pentru că dragostea care caută altceva decât revelația propriului mister, nu mai e dragoste, ci-i ca o plasă în care, aruncată fiind, cade doar ceea ce-i de prisos.

Tot ce aveți mai bun în voi înșivă pentru prietenul vostru să fie;
Dacă el trebuie să cunoască refluxul mareei voastre, atunci să cunoască și fluxul;
Și la ce-i bun prietenul dacă îl căutați doar spre pierdere de vreme?
Căutați-l întotdeauna pentru a vă trăi cu adevărat clipele,
Fiindcă-i rostul lui să vă umple nevoile, dar nu și vidul din voi,
Și în desfătarea prieteniei, domnească râsul și bucuriile împărtășite.
Pentru că în roua măruntelor lucruri inima își află dimineața și prospețimea.”
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.11.2011, 06:47:49
Karine Karine is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.01.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 76
Implicit cine e "Profetul"?

Mihailc, cine e, dupa cum intelegi tu, " Profetul"? ce face el?


mie mi se pare exceptionala cartea asta.
atata cumsecadenie si intelepciune!!
nu toti sunt crestini in lumea asta, dar daca oamenii ar trai macar dupa cum recomanda "Profetul" am fi toti mult mai buni!

chiar ma gandeam sa dau cadou cartea asta unui prieten e ziua lui.



"schimbarea inimii (metanoia) te duce in Imparatie unde descoperi puterea dragostei de a tamadui" Th.Moore, Writing in the sand.
__________________
ESTE
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
despre iubire Dobra Daniela Generalitati 34 27.04.2012 10:42:01
Despre iubire si recunostinta planoristul Generalitati 41 23.01.2012 12:12:20
Despre iubire loboandrei Generalitati 20 03.11.2011 18:42:32
Despre iubire cu iubire dobrin7m Nunta 27 18.10.2011 14:22:52
Sa vorbim despre iubire monica73 Generalitati 59 24.02.2010 12:21:20