![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Buna Ovidiu, Ambele modele, crestin ortodox si budist nu sunt demonstrabile. Ele sunt validate in forul interior prin credinta. Crestinismul instituie modelul "doua stari: temporara (umana) -permanenta (iad-rai)", budismul opereaza cu modelul "o succesiune de stari pana la adevar". Daca modelul reincarnarii este inteles gresit, este periculos, pentru ca poate induce complacere si idei nerealiste - fiind mult mai indicat in acest caz un model simplu esentializat de tipul "doua stari". Si aici ii dau dreptate lui Arsenie Boca. Problema este ca nici Arsenie Boca nu a avut acces la texte de budism autentice. Asa ca punctul sau de vedere avand in vedere ceea ce a citit si a priceput este corect. De aceea, pentru cei ce iubesc cele lumesti, fara sa posede o intelegere profunda a cauzalitatii, este de preferat modelul crestin, pentru ca acesta nu lasa "spatiu" pentru evaziune spirituala sau bizuire exclusiva pe efort propriu. Prin modelul "doua stari" nu putem intelege rational nerespectarea principiului "sanse egale" pentru fiecare om (unii se nasc infirmi, altii mor de inanitie sau sunt ucisi in pruncie, altii sunt inzestrati cu talente iesite din comun, cum ar fi un dor puternic de Dumnezeu de la o varsta frageda....) Afirmatia Sfântului Pavel: „Este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecați” (Evrei 9, 27), nu exclude "reincarnarea". Omul - persoana moare intodeauna o singura data. Aceeasi persoana nu mai renaste niciodata. Lui 'Florin' ii este randuit sa moara o data iar dupa aceea sa fie judecat. Pentru ca persoana se identifica pe sine prin caracteristici necomune, specifice circumstantiale cum ar fi specificitatea trupului, conceptii (numele propriu, idei...). Judecata pentru persoana respectiva este o singura data. In budism, "judecatii" i se spune 'forta existentiala' pentru ca in momentul mortii trage cu forta constiinta (mintea cea mai subtila - libera de conceptii) intr-o anumita stare existentiala demonica, angelica, animalica.....in fapt lumile sunt infinite, pamantul fiind doar un fir de nisip intr-o infinitate de universuri. Desi mintea cea mai subtila ramane aceeasi, identitatea in noua forma existentiala se modifica, deci vorbim de o alta persoana (alta imagine particulara despre sine prin prisma altor agregate).
__________________
|
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Hristos, ar fi inutilă. Mântuirea ar fi automată, iar venirea lui Iisus n-ar mai fi avut rost." Te intreb de ce a mai venit Iisus, daca reincarnarea, succesiunea aceasta de vieti, duce automat, dupa un anumit ciclu de vieti la mantuire? Citat:
Citat:
„Pedepsesc păcatele părinților în copii, până la treilea și până la al patrulea neam, al celor ce Mă urăsc pe Mine. Și fac milă până la al miilea neam celor ce mă iubesc pe Mine, și păzesc poruncile Mele”. Citat:
"Și precum este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata," (Evrei 9, 27) Citat:
Ce identitate va avea sufletul daca el este dublat, triplat de mai multe trupuri, personalitati? Last edited by ovidiu b.; 27.11.2011 at 00:16:34. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
"Sa spunem ca ai dreptate si ca parintele nu a avut acces la texte de budism autentice. Dar cum explici urmatoarea afirmatie "Dacă doctrina aceasta (a reincarnarii) ar exprima adevărul, toată iconomia, mântuirii omului descoperită nouă prin Iisus
Hristos, ar fi inutilă. Mântuirea ar fi automată, iar venirea lui Iisus n-ar mai fi avut rost." Te intreb de ce a mai venit Iisus, daca reincarnarea, succesiunea aceasta de vieti, duce automat, dupa un anumit ciclu de vieti la mantuire?" Daca se referea la mantuirea sufletului : Iezechiel 18: 20. Sufletul care păcătuiește va muri. Fiul nu va purta nedreptatea tatălui, și tatăl nu va purta nedreptatea fiului. Celui drept i se va socoti dreptatea sa, iar celui rău, răutatea sa. 21. Dar dacă cel rău se întoarce de la nelegiuirile sale pe care le-a făcut și păzește toate legile Mele și face ceea ce e bun și drept, el va trăi și nu va muri. 22. Nu se vor pomeni deloc nelegiuirile pe care el le va fi făcut, ci va trăi pentru dreptatea pe care va fi făcut-o. 23. Oare voiesc Eu moartea păcătosului, zice Domnul Dumnezeu - și nu mai degrabă să se întoarcă de la căile sale și să fie viu? 24. Dar și dreptul, dacă se va abate de la dreptatea sa și se va purta cu nedreptate și va face toate acele ticăloșii pe care le face nelegiuitul, va fi el oare viu? Toate faptele lui bune, pe care le va fi făcut, nu se vor pomeni, ci pentru nelegiuirea sa, pe care va fi făcut-o, și pentru păcatele sale, pe care le-a săvârșit, va muri. 25. Dar voi ziceți: "Calea Domnului nu este dreaptă". Ascultați, casa lui Israel: Oare calea Mea nu este dreaptă, sau nu sunt drepte căile voastre? 26. Dacă cel drept se abate de la dreptatea sa și face nelegiuire și din pricina aceasta moare, apoi el moare pentru nelegiuirea sa, pe care a făcut-o. 27. Și cel nelegiuit, dacă se întoarce de la nelegiuirea sa, pe care a făcut-o și face judecată și dreptate, își întoarce sufletul său la viață; 28. Căci el a văzut și s-a întors de la toate nelegiuirile sale, pe care le-a făcut; de aceea va fi viu și nu va muri. Notiunea de Rai exista la David si Solomon, vezi Psalmii si scrierile lui Solomon.Avraam apare intr-un loc bun in pilda bogatului nemilostiv, impreuna cu Lazar.Enoh este mutat la cer.Ilie este luat cu un car de foc la cer.Dupa trupul lui Moise vine un inger.Dumnezeu se autointituleaza Dumnezeul celor vii si da ca exemplu pe Avraam, Isaac si Iacov. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nu exista mantuire pana la Hristos?Atunci cum au ajuns in Rai : Enoh si Ilie ; Moise care s-a aratat la schimbarea la fata impreuna cu Ilie, Avraam , Isaac si Iacov si altii ca ei?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by ovidiu b.; 27.11.2011 at 15:36:39. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
What appears as a demon
What is called a demon What is recognized as a demon Exists within the human being himself And disappears with him. Milarepa (A.D. 1040-1123)
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Din textele pe care le-am citit, succesiunea de vieti nu duce automat la mantuire, ci in majoritatea cazurilor duce spre iad. Acest rationament dovedeste cat de putin este inteles budismul si cat de repede este etichetat. Despre acest aspect avertizam ca daca succesiunea de vieti este interpretata gresit ori doctrina este interpretata gresit, ori conduita este orientata pe cai gresite. Numai faptele bune si binecuvatarile clipa de clipa pot duce la mantuire. Restul este o cale larga spre iad. In budism, cel ce cade in taramurile inferioare, adica subumane (iad, fantomatic, animalic) este prins intr-o spirala descendenta spre suferinte din ce in ce mai mari. Aceasta, din cauza faptului ca nu se mai poate practica nicio forma de virtute.( nici macar nu se mai poate articula rational "Doamne ajuta-ma!" - acolo este "intuneric (rational)si scrasnirea dintilor"). Functie de capacitatea rationala de a articula o rugaciune, infinitatea de lumi samsarice se imparte in doua: lumile inferioare (intuneric al mintii) si lumile superioare (in care practicarea faptelor bune este posibila). Exista cazuri in care fiintele din aceste lumi pot renaste cu forma umana sau superioara, dar sunt exceptii (extrem de rare) care vin ori prin voia Lui Dumnezeu, rugaciuni ale sfintilor sau maturarea efectelor unor fapte bune facute in vietile anterioare. A ne gandi la Isus, a ne ruga la Isus, a cugeta la patimile Sale, a ne impartasi de Fiinta Sa, sunt fapte bune supreme, facute in sfera "formelor". Se spune ca sunt "cu forma" pentru ca mintea construieste reprezentari mentale in aceste nevointe. (un Isus istoric, un Isus prezent, un Isus ascuns in proria inima...)
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Identitatea este circumstantiala. Pe fiecare om poate sa-l cheme altcumva, poate sa-si schimbe radical ambientul (de la bogatie la saracie sau invers, alta familie, alt job, alt trup modificat degenerativ...etc) si sa se autodefinesca prin aceste repere. (Eu Florin sunt bogat si batran. Sunt vorbe goale care nu spun nimic despre constiinta pe care o desemnam "Florin". Nu exista referinte care sa desemneze corect "personalitatea".). Ce este "eul" in esenta sa, dincolo de formele fluctuante sau aparitiile acestei lumi? Gasirea acestei esente se numeste Adevar. Sufletul in budism se numeste cea mai subtila minte...sau mintea indestructibila. Aceasta minte halucineaza tot timpul. Crede ca este ceva ce nu este de fapt. De la aceasta confuzie sunt declansate cu putere toate angoasele. Sufletul isi atribuie tot timpul identitati false. Deci chiar acum, din acest punct de vedere avem mai multe personalitati: ca tata, ca inginer, ca iubit, ca jucator de tenis...Personalitatea prezenta este compusa, este impartita - nu este unitara si limpede. Nu este necesar sa mori si sa renasti. Acum crezi ca esti copil. Dupa aceea crezi ca esti profesor, ca esti pensionar, ca esti batran... Si sufletul se agata reflex, cu o forta irezistibila de aceste imputari conceptuale, care in fapt sunt tranzitorii, deci inselatoare. Ce esti tu de fapt? Care este "personalitatea" ta neschimbatoare?
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca acel copil suporta consecintele propriilor pacate din vietile anterioare, fiind daruit unor parinti pacatosi, echilibrul bine-rau este evident.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 09.04.2012 at 09:24:36. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Ce este Vacuitatea | florin.oltean75 | Alte Religii | 178 | 01.07.2016 21:08:39 |
Budism tantric - Vajrayana | florin.oltean75 | Alte Religii | 50 | 28.03.2015 11:50:49 |
Budism - decodificarea realitatii | florin.oltean75 | Alte Religii | 69 | 21.06.2014 09:45:16 |
Budism - Mantre | florin.oltean75 | Alte Religii | 40 | 14.03.2014 12:12:35 |
Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 12:40:18 |
|