![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
din alta decat Kahlil Gibram, dar mi-a placut mult
"Invizibilă și mereu prezentă, iubirea e mai mult decât un simțământ, mai mult decât o emoție. E mai mult decât plăcere, mai mult decât extaz. Este starea firească a lui Dumnezeu. Forța supremă din univers". |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Atunci unul dintre judecătorii cetății zise: „Vorbește‑ne despre Crimă și despre Pedeapsă.”
Și el răspunse, zicând: „Acestea se întâmplă când judecata voastră rătăcește în vânt, Fiindcă numai din nesocotință aduceți prejudicii altora și deci, vouă înșivă, Iar pentru aceste prejudicii trebuie apoi să bateți la ușile dregătorilor și să așteptați în dispreț. Precum Oceanul este Eul vostru divin: El rămâne pururi imaculat Și asemeni etherului el nu‑și desfășoară decât aripile. Ca Soarele este Eul vostru divin, El nu cunoaște drumurile cârtiței, nici nu caută ascunzătorile șarpelui. Iar Eul divin nu e singur în firea voastră: Multe în voi sunt omenești, dar multe nu sunt încă ale omului Ci se arată asemenea unui pigmeu diform, care merge buimac, prin ceață în căutarea propriei sale deșteptări. Acum, despre omul din voi ași vrea să vorbesc, Fiindcă omul, iar nu Eul vostru divin și nici pigmeul rătăcind prin ceață, este cel care cunoaște crima și pedepsirea crimei. Adesea v‑am auzit vorbind despre cel care comite un lucru rău ca și cum nu ar fi unul dintre ai voștri, ci un străin printre voi, un intrus în lumea voastră. Ci eu vă spun că, precum cel sfânt și cel drept nu pot să se înalțe deasupra a ceea ce este mai înălțător în fiecare dintre voi, Tot astfel și cel rău și cel slab nu pot cădea mai jos decât ceea ce aveți mai josnic fiecare dinte voi, Și precum o singură frunză nu se ofilește decât cu tăcuta învoire a întregului arbore, Tot astfel răufăcătorul nu poate să comită crima decât cu consimțământul secret al vostru, al tuturor. Fiindcă, asemeni unei procesiuni, înaintați împreună spre Eul vostru divin, Voi sunteți drumul, dar și drumeții. Iar când unul dintre voi cade, acesta‑i pentru cei care sunt în urma lui, prevenindu‑i că o piatră le împiedică trecerea. Da, dar el cade și pentru cei aflați înaintea lui, care, cu toate că au pasul mai iute și mai sigur, nu au înlăturat piatra din cale. Și iată încă de ce cuvântul trebuie să apese greu pe cugetele voastre: Cel ucis nu rămâne nevinovat față de propria‑i moarte, La fel cum cel prădat nu‑i nevinovat că a fost jefuit, Și cel drept nu‑i neștiutor de fărădelegile celui rău, Iar cel care are mâinile curate, nu rămâne nepătat de fapta trădătorului. Da, vinovatul este uneori victima ofensei Și, mai adesea, condamnatul suportă pedeapsa și pentru cel nevinovat ca și pentru cel fără de cusur. Fiindcă nu puteți despărți pe cel drept de cel nedrept, nici pe cel bun de cel rău, Amândoi stau în fața Soarelui asemenea firelor, alb și negru, întrețesute, Iar când firul negru s‑a rupt, țesătorul controlează întreaga țesătură și, de asemenea, războiul de tesut. Dar dacă unul dintre voi încearcă să judece o soție infidelă, Să pună atunci în balanță și inima bărbatului acesteia și, astfel, să‑i măsoare cu grijă sufletul, Și, la fel, cel care vrea să‑l biciuiască pe ofensator, să privească și în sufletul celui ofensat, Iar dacă cineva dintre voi pedepsește în numele dreptății, împlântând securea în copacul răului, să ia aminte și la rădăcini, Va găsi, acolo‑n adânc, rădăcinile binelui și ale răului, ale purtătorului de fructe și ale celui sterp, imbrățișându‑se în inima tăcută a pământului. Iar voi, judecători, care vreți să fiți drepți, Ce judecată veți pronunța împotriva celui care, cu toate că cinstit cu trupul, este hoț în sufletul său? Ce pedeapsă veți hotărî celui care răpune trupește pe cineva atunci când el însuși este vătămat sufletește? Și cum veți urmări pe cel care prin faptele sale se arată a fi de rea credință și opresor, Dar el însuși, la rându‑i, este jignit și batjocorit? Și, cum veți pedepsi pe cei a căror remușcare este deja mai mare decât răul comis? Remușcarea nu este oare pedeapsa dată, astfel, chiar de legea căreia voiți a‑i sluji? Totuși, nu puteți pune remușcarea pe seama celui vinovat, nici să o scoateți din inima vinovatului. Fiindcă, de la sine, remușcarea va țipa, în tăcerea nopții, pentru ca oamenii să se trezească și să se privească în față. Iar voi, cei care voiți a înțelege dreptatea, cum veți reuși aceasta, dacă nu veți privi toate faptele în plină lumină? Atunci numai veți pricepe că cel drept și cel decăzut nu sunt decât un singur om stând drept în crepusculul dintre noaptea eului‑pigmeu și ziua eului‑divin si că piatra unghiulară a templului nu‑i cu nimic mai presus decât cea din adâncul temeliei”.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
„Ziua plecării mele trebuie să fie cea a culesului roadelor?
Oare nu se va spune că înserarea nu‑i, în fapt, decât răsăritul meu? Și ce îi voi dărui celui ce și‑a lăsat plugul în mijlocul ogorului, sau celui care a oprit roata teascului său? N‑ar trebui, oare, ca inima mea să devină pomul greu de fructele pe care să le culeg spre a le împărți acestora? Și n‑ar trebui, deci, ca dorințele‑mi să țâșnească asemenea izvorului, spre a le putea umple cupele? Sunt eu o harpă pe care mâna celui Puternic să o poată atinge, ori un fluier prin care suflarea‑i să cânte? Or, eu nu sunt decât un căutător de tăceri și ce comoară am găsit în tăcerile mele, pe care să o împart cu încredere? Dacă astăzi este ziua culesului roadelor, în care câmpuri mi‑am aruncat sămânța și în ce anotimpuri uitate? Și dacă, într‑adevăr, a sosit vremea să‑mi ridic lampa, nu flacăra mea va arde aici. Goală și întunecoasă voi înălța lampa mea, Iar paznicul nopții o va umple cu ulei și tot el o va aprinde…” Acestor gânduri le dădu glas. Însă multe îi rămăseseră în inimă, nerostite. Fiindcă lui însuși nu‑și putea revela taina cea mai adâncă.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Oare ce vrea să zică asta?
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
si uite asa am ajuns sa citim poezi scrise de nu stiu cine din liban! nu ne mai ajung SFINTI PARINTI nu ne mai ajunge poeziile noastre scrise de romani crestini ortodoxi! cititi mai bine scriile SFANTULUI SILUAN (tot a fost praznuirea LUI ieri 24 septembrie) daca vreti sa vedeti adevarato dragoste pentru DUMNEZEU! iertare daca am deranjat pe cineva dar mie mi se pare ca noi stam pe o comoara ortodoxa de scrieri si noi cautam la un libanez! sa ma iertati
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cartea lui, Profetul, este o carte foarte profunda. Este o carte poetica. Unii dintre noi avem nevoie si de asa ceva.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
crestin ortodox?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Maronit (catolic de rit oriental).
Mai tii minte ce a spus sf. Pavel, toate sa le cercetati, cele bune sa retineti?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 25.09.2012 at 18:44:48. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| despre iubire | Dobra Daniela | Generalitati | 34 | 27.04.2012 11:42:01 |
| Despre iubire si recunostinta | planoristul | Generalitati | 41 | 23.01.2012 13:12:20 |
| Despre iubire | loboandrei | Generalitati | 20 | 03.11.2011 19:42:32 |
| Despre iubire cu iubire | dobrin7m | Nunta | 27 | 18.10.2011 15:22:52 |
| Sa vorbim despre iubire | monica73 | Generalitati | 59 | 24.02.2010 13:21:20 |
|
|