Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.12.2011, 22:42:03
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Daca dvs plasati originea raului in om,in libertatea sa,fara interventia necuratului,vei avea mari probleme din perspectiva Geneza 1:26 pt ca practic spuneti ca Dumnezeu,independent de actiunea diavolului,a pus in om potentialul raului,si asta in situatia in care era creat dupa chipul si asemanarea Lui.Intelegeti unde duce rationamentul?Adam si Eva au pacatuit pana au fost ispititi?
Nu au pacatuit pana la ispitire. Dar dupa caderea in pacat "s-a alterat" chipul Lui Dumnezeu in om si astfel urmarea caderii si libertatea omului l-au facut sa pacatuiasca si fara ispita diavolului. Acesta a fost consecinta departarii de Creator, cand omul a "murit" in repetate randuri pacatuind.
Si argumentul dvs ca nu omul nu poate pacatui neispitit, adica omul fara diavol ar fi fara de pacat, ar putea sustine si faptul ca omul nu poate gresi fiind facut dupa chipul si asemanarea Lui Dumnezeu. Lucru care evident este fals. Asemanarea cu Dumnezeu il face pe om perfectibil, nu perfect, iar rautatea nu este opusul Lui Dumnezeu si lipsa Lui. De accea nu se poate vorbi de rau ca fiind in interiorul Lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.12.2011, 22:48:08
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Nu au pacatuit pana la ispitire. Dar dupa caderea in pacat "s-a alterat" chipul Lui Dumnezeu in om si astfel urmarea caderii si libertatea omului l-au facut sa pacatuiasca si fara ispita diavolului. Acesta a fost consecinta departarii de Creator, cand omul a "murit" in repetate randuri pacatuind.
Si argumentul dvs ca nu omul nu poate pacatui neispitit, adica omul fara diavol ar fi fara de pacat, ar putea sustine si faptul ca omul nu poate gresi fiind facut dupa chipul si asemanarea Lui Dumnezeu. Lucru care evident este fals. Asemanarea cu Dumnezeu il face pe om perfectibil, nu perfect, iar rautatea nu este opusul Lui Dumnezeu si lipsa Lui. De accea nu se poate vorbi de rau ca fiind in interiorul Lui Dumnezeu.
Luciane,unde scrie in ortodoxism ca omul poate pacatui fara ispita satanei?Ca sa citesc si eu,te rog.Iti dau eu o opinie,Iustin Popovici citand pe Ioan Gura de Aur: ,,Păcatul este singurul lucru nefiresc din natura omului și a lumii. „Ciudat”, străin, nepoftit, criminal, ucigaș de oameni, ticălos – acesta este păcatul în fiecare dintre noi. Dar din pricina forței sale distructive, păcatul e mai rău și mai oribil decât orice altceva. Ce anume? În esența sa, în energia sa, el se identifică cu diavolul, întrucât și el corupe și distruge. După definiția Sfântului Ioan Hrisostom, „satana este păcatul”. În aceasta definiție se află „întreaga taină a păcatului și a fărădelegii”, precum și întreaga forță a păcatului și întregul iad al fărădelegii. Nu există satana fără de păcat și nici păcat fără de satana."

Last edited by Scotland The Brave; 16.12.2011 at 22:56:16.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 16.12.2011, 22:53:57
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Luciane,unde scrie in ortodoxism ca omul poate pacatui fara ispita satanei?Ca sa citesc si eu,te rog.
http://www.crestinortodox.ro/acatist...lui-67053.html
Icosul 12: Bucura-te, calcarea curselor si ispitelor ce vin de la trup, de la lume si de la diavol;

Dar am sa caut explicatii scripturistice, la fel cum am sa caut si pentru ispita de la Dumnezeu.

Dumnezeu l-a ispitit pe Avraam Facere 22, 1-2.
Ispita vine de la Dumnezeu: "Atunci Iisus a fost dus de Duhul în pustie a, ca să fie ispitit de către diavolul." Si nu imi argumentati ca diavolul L-a ispitit pentru ca asta e evident, pentru ca nu cine l-a ispitit este subiectul in cauza, ci de unde a venit ispita.

Last edited by Lucian008; 16.12.2011 at 23:01:30.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 16.12.2011, 23:03:02
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
http://www.crestinortodox.ro/acatist...lui-67053.html
Icosul 12: Bucura-te, calcarea curselor si ispitelor ce vin de la trup, de la lume si de la diavol;

Dar am sa caut explicatii scripturistice, la fel cum am sa caut si pentru ispita de la Dumnezeu.
Daca imi dai scris ca in ortodoxism voi credeti ca ispita poate veni de la Dumnezeu,cu argumente,te cred.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.12.2011, 23:04:41
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
http://www.crestinortodox.ro/acatist...lui-67053.html
Icosul 12: Bucura-te, calcarea curselor si ispitelor ce vin de la trup, de la lume si de la diavol;

Dar am sa caut explicatii scripturistice, la fel cum am sa caut si pentru ispita de la Dumnezeu.

Dumnezeu l-a ispitit pe Avraam Facere 22, 1-2.
Ispita vine de la Dumnezeu: "Atunci Iisus a fost dus de Duhul în pustie a, ca să fie ispitit de către diavolul." Si nu imi argumentati ca diavolul L-a ispitit pentru ca asta e evident, pentru ca nu cine l-a ispitit este subiectul in cauza, ci de unde a venit ispita.
Deci credeti ca Dumnezeu,in ciuda celor spuse de Iacov, a fost autorul moral(ca sa nu zic direct,pt ca spuneti ca ispita de la EL a venit) al ispitirii Fiului si satana doar instrumetul?Pt ca asta rezulta.

Last edited by Scotland The Brave; 16.12.2011 at 23:11:29.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 16.12.2011, 23:11:59
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Deci credeti ca Dumnezeu a fost autorul moral al ispitirii Fiului si satana doar instrumetul?Pt ca asta rezulta.
Autorul atat moral cat si faptic a fost diavolul, dar ispita a venit de la Dumnezeu. Daca se spune ca "Atunci Iisus a fost dus de Duhul în pustie", nu mai este vorba de faptul ca Dumnezeu a permis ispitirea si ca a venit de la Dumnezeu pentru a se implini Legea. Dumnezeu nu numai ca nu l-a ferit, dar chiar l-a dus sa fie ispitit. Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste, ci ca ispita poate veni de la Dumnezeu. "Si nu ne duce pe noi in ispita".
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.12.2011, 23:18:43
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Autorul atat moral cat si faptic a fost diavolul, dar ispita a venit de la Dumnezeu. Daca se spune ca "Atunci Iisus a fost dus de Duhul în pustie", nu mai este vorba de faptul ca Dumnezeu a permis ispitirea si ca a venit de la Dumnezeu pentru a se implini Legea. Dumnezeu nu numai ca nu l-a ferit, dar chiar l-a dus sa fie ispitit. Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste, ci ca ispita poate veni de la Dumnezeu. "Si nu ne duce pe noi in ispita".
Domnule,mai sunteti si in post,mie,va spun sincer,mi-ar fi frica,desi sunt adeptul une teologiei inclinate spre critica,sa spun ca Dumnezeu este ispititorul.Va faceti pacate mari de tot,intrebati duhovnicul.Dumnezeu nu ispiteste pe nimeni,Iacov spune clar.Daca ar ispiti EL,daca ar fi sursa ispitei,atunci ar fi complice cu necuratul,iar in Dumnezeu nu exista intuneric.Dvs spuneti asa:,,Dumnezeu nu ispiteste dar ispita poate veni de la EL iar in cazul ispitirii Fiului nu numai ca ar fi permis ci chiar de la EL a venit pt a se implini Legea".M-ati lasat fara cuvinte.

Cine din ortodoxism sustine pozitia dvs?

Last edited by Scotland The Brave; 17.12.2011 at 01:05:24.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 16.12.2011, 23:21:04
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

„Și nu ne duce pe noi în ispită” era tradus mereu de către Părintele Galeriu prin „și nu ne lăsa să cădem în ispită”, subliniind că Dumnezeu nu ispitește.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 16.12.2011, 23:38:08
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Domnule,mai sunteti si in post,mie,va spun sincer,mi-ar fi frica,desi sunt adeptul teologiei liberale,sa spun ca Dumnezeu este ispititorul.Va faceti pacate mari de tot,intrebati duhovnicul.Dumnezeu nu ispiteste pe nimeni,Iacov spune clar.Daca ar ispiti EL,daca ar fi sursa ispitei,atunci ar fi complice cu necuratul,iar in Dumnezeu nu exista intuneric.Dvs spuneti asa:,,Dumnezeu nu ispiteste dar ispita poate veni de la EL iar in cazul ispitirii Fiului nu numai ca ar fi permis ci chiar de la EL a venit pt a se implini Legea".M-ati lasat fara cuvinte.

Cine din ortodoxism sustine pozitia dvs?
Atat timp cat nu ca imi rastalmaciti cuvintele, dar desi eu spun ceva dvs sustineti ca spun altceva clar nu vom ajunge la nici un rezultat. In mesajul meu pe care il si citati eu spun ca "Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste", in schimb ca argument dvs spuneti ca eu as fi zis ca "Dumnezeu este ispititorul".

Sfantului Maxim Marturisitorul catre Talasie: "Precum cunoaste Scriptura doua feluri de intristari, la fel cunoaste doua feluri de ispite: unul cu voia si unul fara voie, unul creator de placeri voite, celalalt aducator de dureri fara voie. Ispita de voie da fiinta placerilor voite, iar cea fara de voie aduce durerile fara de voie. Una este cauza intristarii din suflet, iar cealalta a intristarii dupa simturi. Ispita cu voie produce intristarea in suflet si cauzeaza placerea in simturi; iar cea fara de voie naste placerea sufletului si intristarea trupului. Dupa aceea, continua Sfantul Maxim, socotesc ca Domnul si Dumnezeul nostru, invatand pe ucenicii Sai cum trebuie sa se roage, le spunea sa se roage sa nu le vina felul ispitelor cu voia: "si nu ne duce pe noi in ispita", adica ii invata pe ucenicii Sai sa se roage sa nu fie lasati sa faca experienta ispitelor placerii, adica a celor voite si poftite".
Reply With Quote
  #10  
Vechi 16.12.2011, 23:52:45
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Cine din ortodoxism sustine pozitia dvs?
Pai ar fi el,si....hmm...nu,nici el,deci....cam el singur.in orice caz cred ca vroia sa zica ca Dumnezeu poate lasa sa fim ispititi.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Noblete, convertire, pocainta, calugarie si martiriu antoniap Pocainta 3 15.11.2012 21:09:01
Motive de divort acceptate de Biserica Ortodoxa ioanspatar58 Intrebari utilizatori 3 16.10.2010 16:40:43