![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si argumentul dvs ca nu omul nu poate pacatui neispitit, adica omul fara diavol ar fi fara de pacat, ar putea sustine si faptul ca omul nu poate gresi fiind facut dupa chipul si asemanarea Lui Dumnezeu. Lucru care evident este fals. Asemanarea cu Dumnezeu il face pe om perfectibil, nu perfect, iar rautatea nu este opusul Lui Dumnezeu si lipsa Lui. De accea nu se poate vorbi de rau ca fiind in interiorul Lui Dumnezeu. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Scotland The Brave; 16.12.2011 at 22:56:16. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Icosul 12: Bucura-te, calcarea curselor si ispitelor ce vin de la trup, de la lume si de la diavol; Dar am sa caut explicatii scripturistice, la fel cum am sa caut si pentru ispita de la Dumnezeu. Dumnezeu l-a ispitit pe Avraam Facere 22, 1-2. Ispita vine de la Dumnezeu: "Atunci Iisus a fost dus de Duhul în pustie a, ca să fie ispitit de către diavolul." Si nu imi argumentati ca diavolul L-a ispitit pentru ca asta e evident, pentru ca nu cine l-a ispitit este subiectul in cauza, ci de unde a venit ispita. Last edited by Lucian008; 16.12.2011 at 23:01:30. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Scotland The Brave; 16.12.2011 at 23:11:29. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Autorul atat moral cat si faptic a fost diavolul, dar ispita a venit de la Dumnezeu. Daca se spune ca "Atunci Iisus a fost dus de Duhul în pustie", nu mai este vorba de faptul ca Dumnezeu a permis ispitirea si ca a venit de la Dumnezeu pentru a se implini Legea. Dumnezeu nu numai ca nu l-a ferit, dar chiar l-a dus sa fie ispitit. Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste, ci ca ispita poate veni de la Dumnezeu. "Si nu ne duce pe noi in ispita".
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine din ortodoxism sustine pozitia dvs? Last edited by Scotland The Brave; 17.12.2011 at 01:05:24. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
„Și nu ne duce pe noi în ispită” era tradus mereu de către Părintele Galeriu prin „și nu ne lăsa să cădem în ispită”, subliniind că Dumnezeu nu ispitește.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfantului Maxim Marturisitorul catre Talasie: "Precum cunoaste Scriptura doua feluri de intristari, la fel cunoaste doua feluri de ispite: unul cu voia si unul fara voie, unul creator de placeri voite, celalalt aducator de dureri fara voie. Ispita de voie da fiinta placerilor voite, iar cea fara de voie aduce durerile fara de voie. Una este cauza intristarii din suflet, iar cealalta a intristarii dupa simturi. Ispita cu voie produce intristarea in suflet si cauzeaza placerea in simturi; iar cea fara de voie naste placerea sufletului si intristarea trupului. Dupa aceea, continua Sfantul Maxim, socotesc ca Domnul si Dumnezeul nostru, invatand pe ucenicii Sai cum trebuie sa se roage, le spunea sa se roage sa nu le vina felul ispitelor cu voia: "si nu ne duce pe noi in ispita", adica ii invata pe ucenicii Sai sa se roage sa nu fie lasati sa faca experienta ispitelor placerii, adica a celor voite si poftite". |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pai ar fi el,si....hmm...nu,nici el,deci....cam el singur.in orice caz cred ca vroia sa zica ca Dumnezeu poate lasa sa fim ispititi.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noblete, convertire, pocainta, calugarie si martiriu | antoniap | Pocainta | 3 | 15.11.2012 21:09:01 |
Motive de divort acceptate de Biserica Ortodoxa | ioanspatar58 | Intrebari utilizatori | 3 | 16.10.2010 16:40:43 |
|