![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Autorul atat moral cat si faptic a fost diavolul, dar ispita a venit de la Dumnezeu. Daca se spune ca "Atunci Iisus a fost dus de Duhul în pustie", nu mai este vorba de faptul ca Dumnezeu a permis ispitirea si ca a venit de la Dumnezeu pentru a se implini Legea. Dumnezeu nu numai ca nu l-a ferit, dar chiar l-a dus sa fie ispitit. Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste, ci ca ispita poate veni de la Dumnezeu. "Si nu ne duce pe noi in ispita".
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine din ortodoxism sustine pozitia dvs? Last edited by Scotland The Brave; 17.12.2011 at 01:05:24. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
„Și nu ne duce pe noi în ispită” era tradus mereu de către Părintele Galeriu prin „și nu ne lăsa să cădem în ispită”, subliniind că Dumnezeu nu ispitește.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
E a 3-a oara: Dumnezeu nu ne ispiteste. Si ca sa fie mai usor de inteles nu am sa mai spun ca ispita vine de la Dumnezeu ci ca Dumnezeu permite sa fim ispititi. Cele doua aspecte sunt totusi diferite, dar sa o lasam asa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfantului Maxim Marturisitorul catre Talasie: "Precum cunoaste Scriptura doua feluri de intristari, la fel cunoaste doua feluri de ispite: unul cu voia si unul fara voie, unul creator de placeri voite, celalalt aducator de dureri fara voie. Ispita de voie da fiinta placerilor voite, iar cea fara de voie aduce durerile fara de voie. Una este cauza intristarii din suflet, iar cealalta a intristarii dupa simturi. Ispita cu voie produce intristarea in suflet si cauzeaza placerea in simturi; iar cea fara de voie naste placerea sufletului si intristarea trupului. Dupa aceea, continua Sfantul Maxim, socotesc ca Domnul si Dumnezeul nostru, invatand pe ucenicii Sai cum trebuie sa se roage, le spunea sa se roage sa nu le vina felul ispitelor cu voia: "si nu ne duce pe noi in ispita", adica ii invata pe ucenicii Sai sa se roage sa nu fie lasati sa faca experienta ispitelor placerii, adica a celor voite si poftite". |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
,,Eu nu am sustinut (puteti sa mai cititi o data) ca Dumnezeu este cel care ispiteste, ci ca ispita poate veni de la Dumnezeu. ,,Ispita poate veni de la Dumnezeu" ,,Dumnezeu l-a ispitit pe Avraam Facere 22, 1-2." ,,Autorul atat moral cat si faptic a fost diavolul, dar ispita a venit de la Dumnezeu" Dvs ar fi trebuit cel mult sa spuneti,de la inceput, ca Dumnezeu ingaduie ispita,nu ca vine de la EL(cum ati sustinut in cazul ispitirii din Pustie) dar pt ca va grabiti sa contraziceti un protestant,care ,nu-i asa,nu poate decat sa greseasca,scrieti ce nu trebuie.Nu veti gasi in tot ortodoxismul expresia ,,Dumnezeu l-a ispitit pe Avraam"(acolo chiar ati scris clar,nu am scos eu din context).As fi tare curios sa postati o singura opinie ortodoxa similara cu ce ati scris mai sus.Sa stiti ca si contrazicerea bazata pe patima tot ispita este,nu cu mine va luptati :) Last edited by Scotland The Brave; 16.12.2011 at 23:52:39. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Totusi in exemplu pe care l-am dat cu Avraam am spus ca acesta a fost ispitit de Dumnezeu, dar nu in sensul de indemnare spre pacat. Coroborand cele doua ispitirea lui Avraam si faptul ca ispita este pacat, vom constata exact ceea ce am spus in mesajul de mai sus a Sf Maxim: ca exista ispite ziditoare. Ispita lui Avraam nu este o indemnare la pacat, caci acesta este formulata ca fiind voia lui Dumnezeu, ci este o incercare a credintei lui Avraam. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pai ar fi el,si....hmm...nu,nici el,deci....cam el singur.in orice caz cred ca vroia sa zica ca Dumnezeu poate lasa sa fim ispititi.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Luciane,explica-mi si mie clar:daca tu spui ca ispita poate veni de la Dumnezeu dar nu EL ispiteste cum poate sa nu ispiteasca EL?Poate tu vrei sa spui ce spune Patrie si Credinta.Ispita nu vine niciodata de la Dumnezeu,ca si sursa,ci doar poate fi ingaduita de EL,cum spui tu spre final, o incercare ziditoare,permisa dar nu generata de EL.Niciodata nu este EL sursa ispitirii,se termina crestinismul daca este asa.
Daca eu spun ,,Ispita nu vine niciodata de la Dumnezeu,pt ca EL nu ispiteste pe nimeni"este corect sau nu? Last edited by Scotland The Brave; 17.12.2011 at 00:05:40. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Continuam exact pe aceeasi linie si eu am acelasi argumente scrise diferit. Ca Dumnezeu nu ispiteste este foarte corect, si pentru a nu "ispiti" pe altii voi spune ca Dumnezeu ingaduie ispitirea omului.
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noblete, convertire, pocainta, calugarie si martiriu | antoniap | Pocainta | 3 | 15.11.2012 21:09:01 |
Motive de divort acceptate de Biserica Ortodoxa | ioanspatar58 | Intrebari utilizatori | 3 | 16.10.2010 16:40:43 |
|